|
Obecny czas: 16 Maj 2025, 08:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Stepej |
#194411 Wysłany:
26 Lis 2008, 22:31; Temat postu: Uciekający płyn chłodniczy, biały dym, nie grzeje w środku.. |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 12
|
Witam,
mam punto 1,2 75 KM 97 rok.
Objawy:
1. uciekający płyn w chłodnicy (po przejechaniu około 100 km jest poniżej minimum) nie zauważyłem żadnch wycieków w okolicy chłodnicy
2. z rury wydechowej leci non stop biały dym
3. wewnątrz ogrzewanie na początku grzeje (ale tylko przez chwilkę i to słabo) ale po przejechaniu około 5 km przestaje grzać i leci zimne powietrze.
4. wskaźnik temp. trzyma się na około 1/4 1/2 ale jak postoję w korku prze około 3-5 minut skacze na max.
5. wentylator się nie włącza.
6. wąż od chłodnicy położony najniżej (taki gruby) jest zimny
Wymieniłem:
1. płyn w chłodnicy - w taki sposób, że odkręciłem wąż od chłodnicy w najniższym miejscu (ten co jest zimny) płyn zleciał i wlałem nowy. NIE ODPOWIETRZAŁEM bo nie wiedziałem czy trzeba i jak to się robi ale dzięki temu forum już wiem i jutro to zrobię.
2. wkład termostatu (w sklepie motoryzacyjnym sprzedawca powiedział, że jeśli dolna rura jest zimna to znaczy że termostat padł)
W dalszym ciągu są ww objawy. Co jeszcze może być przyczyną?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Tacowski |
#194422 Wysłany:
26 Lis 2008, 22:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Odpowietrz najpierw i zobaczymy... A co do wycieku to czesto z pompy wody leci...
|
|
Góra |
|
 |
natalie_132 |
#194464 Wysłany:
26 Lis 2008, 23:16; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 20 Wrz 2008, Posty: 76
|
a z nagrzewnicy przypadkiem Ci nie cieknie???
_________________ Fiat Punto MK1 ELX 1.2 75KM
Golf III 1,6CL 75KM
|
|
Góra |
|
 |
jarosz19 |
#194674 Wysłany:
27 Lis 2008, 16:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 579 Pomógł: 7
|
moze UPG
_________________ PUNTO S 1.1 1997
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#194737 Wysłany:
27 Lis 2008, 20:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
na początek odpowietrzenie układu, górny wąż od chłodnicy jeśli jest zimny wskazywałby to na uszkodzony termostat ale skoro widzisz że silnik się grzeje to raczej nie. A może masz nagrzewnice kamieniem zarośniętą i Ci nie grzeje? A co do niedziałającego wentylatora to sprawdź tą wtyczkę z wentylatora co wchodzi do czujnika na chłodnicy, mnie się poluzowała i wentylator nie działał.
_________________ Stilo 1.9 JTD 80KM 2004
Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
piotr paterak |
#199009 Wysłany:
14 Gru 2008, 09:37; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 01 Mar 2007, Posty: 16
|
sprawdz czy jak jest zagrzany silmik gorny waz jest twardy i jest duze cisnienie w zbiorniczku wyrownawczym ,jak tak to masz uszczelke pod glowica do wymiany.ja mialem takie same obiawy jak ty i mialem walnieta uszczelke i gorny waz byl tak napompowany ze malo co go nie rozerwalo
|
|
Góra |
|
 |
Daniel1705 |
#199017 Wysłany:
14 Gru 2008, 10:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Białystok - Łapy Rejestracja: 30 Mar 2008, Posty: 133
|
A możesz masz posadzony czujnik temperatury albo coś nie styka i dlatego tak ci pokazuje temp.
_________________ Fiat Punto 1.1 1995 r. --> http://fiatpunto.com.pl/topic17557.html
Nigdy nie kłóć się z idiotami. Sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
|
|
Góra |
|
 |
lukasik |
#202676 Wysłany:
28 Gru 2008, 17:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
Witam.
Podepnę się pod temat żeby nie zaśmiecać forum. Mianowicie mam problem z płynem chłodniczym. Ostatnio zauważyłem że mam bardzo mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym-więc dolałem cały 1L(tyle mi weszło i było minimalnie powyżej MAX) Odpaliłem samochód płyn ruszył w obieg czyli jego poziom spadł w zbiorniczku (z tego co mi sie wydaje jest to jak najbardziej normalna sprawa w tej sytuacji). Tylko dlaczego przy następnym odpaleniu samochodu ten poziom również spadł  Po nocy poszedłem zobaczyć jaki jest poziom i jest jeszcze niższy. Ze stanu wcześniejszego (przed dolaniem) mogę wydedukować, że płyn spada do pewnego poziomu poniżej MIN i tak się zatrzymuje (taki stan miałem przed dolaniem). Ogrzewanie działa grzeje jak w piekarniku (na początku tylko na niskich obrotach jakoś super nie grzeje ale jak chwile się jedzie na ok 2000 obr to już piekarnik) Samochód nie kopci jakoś specjalnie tzn trochę tam biały dym leci ale to myślę że ze względu na niska temperaturę otoczenia. Samochód stoi w suchym garażu i pod nim nie widzę żadnych mokrych plam. Nadmienię jeszcze że jakiś czas temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą (wtedy to kopcił że nic nie widziałem za sobą). Wentylator chłodzący włącza mi się jak wskazówka przekroczy połowę. Co może być przyczyną takiej sytuacji?Czy mam tą sytuacje rozumieć że mam takie braku płynu że powinienem jeszcze dolać? 
|
|
Góra |
|
 |
jarosz19 |
#202693 Wysłany:
28 Gru 2008, 19:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 579 Pomógł: 7
|
a nie przybywa ci oleju??? albo moze nagrzewnica poszla;
_________________ PUNTO S 1.1 1997
|
|
Góra |
|
 |
lukasik |
#202714 Wysłany:
28 Gru 2008, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
Oleju nie przybywa ponieważ w dzień kiedy dolewałem płyn do chłodnicy dolewałem i olej bo miałem już stan na MIN. Co do nagrzewnicy to pewności nie mam ponieważ przy włączonym ogrzewaniu na ciepłe przez chwilkę parują szyby (ale po jakimś krótkim okresie odparowują i jest OK). muszę jeszcze dokładnie obadać ale jak ostatnio patrzyłem to nigdzie w okolicy pasażera (bo to jak wycieka to zazwyczaj pod wycieraczką pasażera?) nie znalazłem jakieś mokrej plamy. W sumie się tak przypatrywałem i troszkę na biało kopci ale czy to nie jest normalne przy temperaturze ok -4?? jak już wcześniej wspomniałem niedawno miałem wymienianą uszczelkę- wtedy to było widać- olej taki wodnisty, z tłumika to było tak biało że nic nie widziałem co się dzieje za mną...a tu jak pisałem wczoraj olej musiałem dolać bo mało go było, i z tego co się orientuje to miał taka normalną gęstośc:/(no chyba ze to jakieś pierwszy poziom uszkodzenia uszczelki). A czy jak podjadę do warszatu to będą w stanie bez rozbiórki silnika określić czy walnięta uszczelka czy nie?Nie chciałbym wydawać po raz 2 kasy na tą samą rzecz... 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|