You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 10:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #200169 Wysłany: 17 Gru 2008, 23:28; 
 Temat postu: wymiana miski i uszczelek wydechu....
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 17 Gru 2008,
Posty: 2
Okej sprawa wyglada tak:

Standardowo po 6latach skorodowana na maxa miska wiec zaczelem ja wymieniac. Okazuje sie ze w silniku 1.2(punciak II z 2002) musze zdjac wydech aby wyjac miske i teraz pytania:

- ile mniejwiecej moze kosztowac uszczelka pod kolektor wydechowy?
- czy miedzy laczeniem kolektora z tlumikiem srodkowym jest silikon,zel odporny na wysokie temp. czy moze uszczelka?jesli uszczelka to ile kosztuje w przyblizeniu :)?

dzieki z gory za fast response...


Góra
 Profil  
 

 
 Post #200181 Wysłany: 18 Gru 2008, 00:19; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
PrzemekPorsche napisał(a):
- ile mniejwiecej moze kosztowac uszczelka pod kolektor wydechowy?

12zł


PrzemekPorsche napisał(a):
czy moze uszczelka?jesli uszczelka to ile kosztuje w przyblizeniu

uszczelka i kosztuje 5-6zł :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #200190 Wysłany: 18 Gru 2008, 01:51; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 17 Gru 2008,
Posty: 2
dzieki za odp.smiechowate ceny :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #200423 Wysłany: 19 Gru 2008, 00:17; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
PrzemekPorsche napisał(a):
dzieki za odp.smiechowate ceny :).


Powodzenia ze srubami życzę i ostrożności przy odkręcaniu kolektora od głowicy, bo jak się zerwie śruba w środku głowicy to problem nie mały....

zasada nr 1: zimny silnik!

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #200427 Wysłany: 19 Gru 2008, 00:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
ipIV zasada nr 1 jest niezgodna z prawdą, popuszczamy na gorącym, a kręcimy na zimnym, dlatego między innymi podgrzewa się palnikiem zapieczone śruby


Góra
 Profil  
 
 
 Post #200431 Wysłany: 19 Gru 2008, 00:38; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
iNTER napisał(a):
ipIV zasada nr 1 jest niezgodna z prawdą, popuszczamy na gorącym, a kręcimy na zimnym, dlatego między innymi podgrzewa się palnikiem zapieczone śruby


fizyka podpowiada co innego :E kiedyś dobierałem się do rozrządu na ciepłym silniku i za cholerę śruby mocujące łapę do głowicy nie chciały dać się odkręcić.... :> silnik ostygnął - poszło bez problemu.

Także ja bym próbował na zimnym polać czymś płynem hamulcowym np i odkręcał :> Tym bardziej że spaliny mają bardzo wysoką temperaturę a aluminium czy stal pod jej wpływem się rozszerza.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #200434 Wysłany: 19 Gru 2008, 00:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
ipIV tylko że w tym dokładnym przypadku mamy do czynienia z nakrętka a nie śruba


Góra
 Profil  
 
 
 Post #200437 Wysłany: 19 Gru 2008, 00:46; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
iNTER napisał(a):
ipIV tylko że w tym dokładnym przypadku mamy do czynienia z nakrętka a nie śruba

No nie tak do końca :) jak nakrętka jest mocno zapieczona to szpilka wkręcona w głowicę może pęknąć, a wtedy d..a. A tak to nakrętka odkręci sie razem ze szpilką:

Image

tylko 2 nakrętki się normalnie odkręciły, a reszta była tak zapieczona na szpilkach że prędzej szpilki dały się odkręcić :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #200442 Wysłany: 19 Gru 2008, 00:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
ipIV oryginalnie nie ma prawa aby sie szpilka wykręciła, bo jest ( powinna ) byc wklejona. A jak to ma sie do rzeczywistości to widac na załaczonym obrazku.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO