You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #203486 Wysłany: 31 Gru 2008, 01:28; 
 Temat postu: termostat ciepłego zimnego powietrza
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia
Rejestracja: 31 Gru 2008,
Posty: 44
Witam. mam mały problem w moim punto 1.1 z 94r. zaczeło szwankować ogrzewanie(raz grzeje raz nie) po wymianie płynu chłodniczego na K2 układ jest odpowietrzony płynu nie jest też za dużo. Wczoraj wymieniłem filtr powietrza i zobaczyłem że taka przepustnica lub termostat jest ułamana. Byłem w sklepach kupiłem termostat wraz z uszczelką, ale niestety tego "termostatu" który znajduje się w filtrze powietrza nie ma. Obsługa w sklepie nie potrafiła dokładnie określić co to za element. I tu moje pytanie czy trzeba spuszczać płyn wymieniając termostat?? Oraz co to za element, dzisiaj wrzucę zdjęcie "resztek" tej części.
Dziękuje i Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #203494 Wysłany: 31 Gru 2008, 01:56; 
 Temat postu:
To co jest w filtrze powietrza (ta czarna skrzynka na górze silnika) ma się tak do płynu chłodniczego, jak korek paliwa do śruby w kole... Maja gwint i zakręcają się w prawo ;)

Kropki na jednopunkcie posiadają w filtrze paliwa prosty układ termiczny z przepustnicą przymykającą lub otwierającą dopływ powietrza do silnika, w zależności od jego temperatury. Nie ma to żadnego wpływu na ogrzewanie w kabinie lecz tylko i wyłącznie na pracę silnika.
Po wymianie płynu na zimnym silniku powinieneś mieć poziom po odpowietrzeniu pomiędzy max a min, ze wskazaniem bliżej max, na zbiorniczku przy chłodnicy. Odpowietrzacze są dwa. Jeden na chłodnicy, drugi na wężu wchodzącym do kabiny, konkretnie do nagrzewnicy. Jeśli przed wymianą płynu auto grzało dobrze to na bank źle odpowietrzyłeś układ. Poczytaj dokładnie na forum, poszukaj obu odpowietrzników i odpowietrz dobrze układ. Czasem trzeba to zrobić kilkakrotnie, na różnej temperaturze silnika, ale o tym dowiesz się z lektury forum, bo o odpowietrzaniu zostało napisane chyba wszystko.


Góra
  
 
 
 Post #203538 Wysłany: 31 Gru 2008, 13:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia
Rejestracja: 31 Gru 2008,
Posty: 44
mrider ok zaraz spróbuje odpowietrzyć. A tą przepustnice można kupić osobno czy tylko z całą obudową???

_________________
Jest Fiat Punto GT 1994r 164 000Km
Jest Fiat Punto S/ELX 1.2 75 1994r 101 990Km
Jest Fiat Uno MK II 0.9 2001r. +LPG 156 000Km
Jest Volkswagen Golf GT MK II 1.8 1991r. +LPG 267 000km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #203599 Wysłany: 31 Gru 2008, 16:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 22 Sie 2007,
Posty: 467
Pawel694 Jak chcesz dobrze odpowietrzyć to zrób tak: na zimnym silniku dolej płynu ponad max odkręć odpowietrznik na nagrzewnicy i dmuchaj ustami w zbiorniczek wyrównawczy, zobaczysz ile powietrza pojdzie.Jak zacznie leciec płyn to zakręć.Tak samo można robić z chłodnicą.Może i śmieszny sposób ale bardzo skuteczny.Ja dość długo się meczyłem z odpowietrzeniem nagrzewnicy.Dopiero jak wyczytałem na forum o tym patencie to się udało.
A tej klapki w obudowie filtra samej nie dostaniesz bo w eperku jest to jako calość.Częśc przednia i tylna obudowy osobno do kupienia oraz można dokupić te spinki boczne.Poszukaj na szrocie.

_________________
Dla forumowiczów służę Euroscanem

Mój pierwszy Kropek
http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #203668 Wysłany: 31 Gru 2008, 21:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia
Rejestracja: 31 Gru 2008,
Posty: 44
marcinwrc2 cały układ jest odpowietrzony. Niesprawny jest termostat
bo jak pochodzi z 15-20minut włączy się chłodnica to nie da się wysiedzieć w kropku :P a z tą przepustnicą to zatkałem dolot zimnego powietrza i jak się wybieram w dłuszą trase to wyciągam :P Ale niestety chyba nie jest to najlepsze wyjście. Spróbuje jeszcze naprawić stary ale wątpię żeby mi się to udało. A jakie auta mają taki układ w filtrze???? bo w okolicznych szrotach nie mają części z 1.1 :E :(
Dziękuje za Pomoc i Pozdrawiam
Oraz Życzę wszystkim użytkownikom FFP Szczęśliwego nowego roku

_________________
Jest Fiat Punto GT 1994r 164 000Km
Jest Fiat Punto S/ELX 1.2 75 1994r 101 990Km
Jest Fiat Uno MK II 0.9 2001r. +LPG 156 000Km
Jest Volkswagen Golf GT MK II 1.8 1991r. +LPG 267 000km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #203691 Wysłany: 01 Sty 2009, 04:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lublin
Rejestracja: 04 Sie 2007,
Posty: 256
to o czym piszesz ze Ci sie połamało to klapka zimnego ciepłego powietrza jak silnik jest zimny to powinna byc otwarta i wtedy ciagnie ciepłe powietrze a jak silnik sie rozgrzeje to klapka sie zamyka i silnik ssie zimne powietrze. w wielu kropkach i tak to nie działa.
Pawel694 napisał(a):
jak się wybieram w dłuszą trase to wyciągam


jak sie wybierasz w dłuzsza trase to ZATYKAJ. oddzielnie tego elementu nie kupiszz raczej z całą puchą filtra. duzego wpływu na silnik nie ma tylko minimalnie wiecej pali do momentu rozgrznia sie silnika

_________________
punto 1.2 75 ELX 214000km
subaru legacy outback AWD 2,5B

**ZAPRASZAM ** topic2522.html **ZAPRASZAM**


Góra
 Profil  
 
 
 Post #207026 Wysłany: 11 Sty 2009, 12:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia
Rejestracja: 31 Gru 2008,
Posty: 44
Witam, i znów problem z układem chłodzenia. A dokładniej z chłodnicą cieknie w dwóch miejscach po bokach 10cm od dołu chłodnicy. I teraz pytanie bo narazie nie wiem gdzie jest dokładnie wyciek(plastik czy aluminium). I nie wiem czy kleić, spawać, czy może kupić nową lub używaną.

_________________
Jest Fiat Punto GT 1994r 164 000Km
Jest Fiat Punto S/ELX 1.2 75 1994r 101 990Km
Jest Fiat Uno MK II 0.9 2001r. +LPG 156 000Km
Jest Volkswagen Golf GT MK II 1.8 1991r. +LPG 267 000km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208365 Wysłany: 15 Sty 2009, 01:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Myszków
Rejestracja: 14 Gru 2008,
Posty: 314
moge sie zalozyc ze cieknie ci na laczeniu tych rureczek z plastikowa obudowa... ja wymienilem cala chlodnice koszt okolo 100 zl nie z allegro i niestety nie oryginal... ale jest OK :E Pozdro

_________________
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/49871

Oko za oko, ząb za ząb, a czemu d*** za pieniądze? :)
http://fiatpunto.com.pl/post199324.html#199324 <- Mój Kropeczek :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO