|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
bartek504 |
#207438 Wysłany:
12 Sty 2009, 12:40; Temat postu: 1.4 GT, zmienić silnik czy lepiej całe auto? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wielichowo Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 19
|
Witam wszystkich,
Obecnie jeżdżę Punto 1.2 o mocy 60 koników, na autko nie narzekam, pracuje płynnie, pali niedużo, nie skrzypi nie stuka. Brakuje tylko trochę mocy  Zastanawiam się na kupieniem i zamontowaniem silnika z punto 1.4 GT. I tu pojawia się problem i kilka pytań, lepiej zmienić silnik, czy całe auto? Jak wygląda spalanie w 1.4 GT no i jakie mogą pojawić się komplikacje po zmianie silnka?
To mój pierwszy temat więc z góry przepraszam za pomyłki i proszę o wyrozumiałość 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#207440 Wysłany:
12 Sty 2009, 12:46; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#207450 Wysłany:
12 Sty 2009, 13:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
moim zdaniem zmienić całe auto. W gt masz lepsze prowadzenie hamulce no i na pewno jeszcze parę rzeczy jest lepiej rozwiązanych.
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
bartek504 |
#207454 Wysłany:
12 Sty 2009, 14:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wielichowo Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 19
|
A jak wygląda sprawa spalania?
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#207455 Wysłany:
12 Sty 2009, 14:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#207456 Wysłany:
12 Sty 2009, 14:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
jest już parę tematów o spalaniu GT wystarczy poszukać, wszystko zależy od stylu jazdy, ale moc się nie bierze z powietrza
edit: masz podany wyżej 
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
Sydney |
#207477 Wysłany:
12 Sty 2009, 15:34; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Wołomin Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 77
|
bartek504 Taniej będzie zaturbić ten Twój obecny silnik a moc będzie podobna 
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#207486 Wysłany:
12 Sty 2009, 15:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
Sydney zaturbenie silnika ciągnie za sobą szereg modyfikacji więc nie wiem czy będzie taniej. Po drugie nie wyciśnie on takiej mocy jak silnik z gt po modyfikacjach
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#207488 Wysłany:
12 Sty 2009, 15:53; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Sydney |
#207492 Wysłany:
12 Sty 2009, 15:58; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Wołomin Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 77
|
BARTEKcoupe jestem ciekaw co powiesz jak Inter skończy projekt i pojedzie na hamownie. Ja bym zaturbił ale racji nie musze mieć...
[ Dodano: 12 Sty 2009 13:58 ] STax a jak myślisz ile kosztuje silnik 1,4 T + przekładka a ile kosztuje zrobienie 1,2 T ??
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#207495 Wysłany:
12 Sty 2009, 16:01; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Sydney: mnie chodziło, że taniej sprzedać auto i kupić GT... Punto 1.2 60 można za jakieś 5-6 tys pchnąć, a GT już za 7-8 tys dostać...
A za 2 tys uturbić 1.2 to chyba tylko tak jak pisałem - na używkach i robiąc samemu.
Swap 1.4 byłby pewnie jeszcze droższy, ze 2 tys za sam silnik, następne 2 za przekładkę i to wariant optymistyczny...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#207504 Wysłany:
12 Sty 2009, 16:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
Sydney projekt Inter-a ciągle śledzę, ale uzyska on około 150 koni max, a w punto gt 150 koni to pestka
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
Rafalinek |
#207505 Wysłany:
12 Sty 2009, 16:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Mar 2007, Posty: 626
|
Ja tylko dodam od siebie, że GT poza tym, że wygląda (prawie) tak samo ja Punto Sx, to nie ma z nim nic wspólnego. Praktycznie wszystko jest inne.
bartek504 jeśli masz kasę to kupuj GT jako drugie auto a to zostaw, bo przyda się do codziennej jazdy
STax napisał(a): a GT już za 7-8 tys dostać...
dolicz do tego drugie tyle na remont [ Dodano: 12 Sty 2009 15:23 ]BARTEKcoupe racja do GT wystarczy cały przelot z nierdzewki i już masz prawie 150KM 
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#207510 Wysłany:
12 Sty 2009, 16:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Ja dodam od siebie po raz n-ty że prawdopodobieństwo kupienia w tej chwili GTka który będzie zdatny do użytku jest mniej więcej takie jak to że po przejściu trąby powietrznej przez złomowisko powstanie nowy Jumbo-Jet.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
pesyna |
#207511 Wysłany:
12 Sty 2009, 16:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Tomaszowa Mazowieckiego Rejestracja: 14 Wrz 2008, Posty: 157
|
Rafalinek napisał(a): BARTEKcoupe racja do GT wystarczy cały przelot z nierdzewki i już masz prawie 150KM
To w GT tak łatwo i szybko jest podnieść moc  ??
_________________ pesyna-kropas-mkI-1.1-1999-Sole
http://fiatpunto.com.pl/topic10590.html
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#207512 Wysłany:
12 Sty 2009, 16:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
pesyna napisał(a): Rafalinek napisał(a): BARTEKcoupe racja do GT wystarczy cały przelot z nierdzewki i już masz prawie 150KM To w GT tak łatwo jest podnieść moc  ??
No jasne, kupujesz GT, wkładasz jeszcze równowartość 2-3 GTków i masz 200 koni 
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
pesyna |
#207513 Wysłany:
12 Sty 2009, 16:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Tomaszowa Mazowieckiego Rejestracja: 14 Wrz 2008, Posty: 157
|
Ale akurat teraz miałem na myśli to co napisał Rafalinek, że wystarczy przelot z nierdzewki i już jest 150 KM?
_________________ pesyna-kropas-mkI-1.1-1999-Sole
http://fiatpunto.com.pl/topic10590.html
|
|
Góra |
|
 |
Rafalinek |
#207517 Wysłany:
12 Sty 2009, 16:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Mar 2007, Posty: 626
|
2rotor przestań bo już drugi raz w ciągu 2 dni omal nie spadłem z krzesła po Twoim tekście
A żeby nie robić OT - Fraza "Nie wymaga wkładu finansowego" w przypadku tego auta nabiera całkiem nowego znaczenia
pesyna samo wywalenie kata 7KM daje.
|
|
Góra |
|
 |
Sydney |
#207520 Wysłany:
12 Sty 2009, 16:52; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Wołomin Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 77
|
STax Jeśli tak to się zgadzam w 100 %. Nie brałem pod uwage zmiany auta tylko dłubanie na tym co jest.
|
|
Góra |
|
 |
bartekgt |
#207586 Wysłany:
12 Sty 2009, 20:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Inowrocław Rejestracja: 12 Maj 2008, Posty: 202
|
STax za 7tys GT kupisz ale 3tys w ten sam dzień wpakujesz żeby jeździć, nie mówię ze dałem za swojego nie wiadomo ile ale wkład na samym początku był spory potem po kolei przez pół roku pokazywał kaprysy ale jakoś idzie to opanować ale chęci trzeba mieć i wielkie serce dla tych autek
_________________ 1.4T <<<<<<InoRacing>>>>>>
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#207601 Wysłany:
12 Sty 2009, 20:52; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
bartekgt: oczywiście, że dochodzi koszt doprowadzenia auta do używalności, ale weź pod uwagę, że przy swapi też kupujesz zajechany silnik...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
bartek504 |
#207721 Wysłany:
13 Sty 2009, 11:30; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wielichowo Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 19
|
Heh, podoba mi się pomysł z uturbieniem mojego kropka. Tylko jaka turbinka będzie odpowiednia? Mi do głowy przychodzi ta z fiatowskiego silnika 1.3 MultiJet, co Wy na to?
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#207724 Wysłany:
13 Sty 2009, 11:40; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
bartek504: jeśli nie jesteś zapalonym mechanikiem i nie znasz się na takich rzeczach, to lepiej za uturbianie się nie bierz, bo jak pisałem - tanio można to zrobić tylko samemu, uturbianie w pro firmie kosztuje ok 10 tys zł...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
bartek504 |
#207725 Wysłany:
13 Sty 2009, 11:45; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wielichowo Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 19
|
Dzięki STax za radę, pomyślałem trochę o tym, ale mam mechanika w rodzinie. Jak powiem co chcę i jakie części to mi to zrobi taniej niż u innego prywaciarza 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#207726 Wysłany:
13 Sty 2009, 11:47; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
bartek504: zacznij od zapytanie go czy potrafi to zrobić... Bo zrobienie turbo to nie takie proste jak się wydaje, przynajmniej tak wyniak z tego co można wyczytać na forum.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|