|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 13:30
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
charlie |
#207804 Wysłany:
13 Sty 2009, 16:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
Moj rozładowany akumulator po tygodniu stania w domu ma 12,1V. Czy pokrętłem w multimetrze trzeba kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara, czy mozna tez kręcić w lewo, bo 20 V jest wtedy blizej?
A teraz sprawdzenie w punto poboru prądu . Wiem, ze trzeba pokrętło nastawic na 10A, czarny kabel w wejście com, czerwony kabel w wejście 10A. I co dalej? Czytam wyzej w tym temacie, zeby odpiąć kleme +. Potem kabelki czerwony i czarny do czego przyłożyc? Nigdy tego nie robiłem, a nie chce niczego popsuć.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
|
|
buladag |
#207819 Wysłany:
13 Sty 2009, 17:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
pokretlo zwykle kreci sie w obie strony.
co do pomiary to odpinasz kleme + jedna z koncowek przykladasz do koncowki akumulatora a druga do odpietej klemy.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#207825 Wysłany:
13 Sty 2009, 17:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#208037 Wysłany:
14 Sty 2009, 00:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
wg. mnie koloru obojętnie którego. osobiscie czarny przylozylem ostatnio do koncowki aku a czerwony do klemy i miernij, auto i ja zyjemy 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#208460 Wysłany:
15 Sty 2009, 16:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
Pomiary po podłączeniu akumulatora:
- silnik wyłączony: napięcie 13,8V
- silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 12,28V
Pomiary po przejażdzce miejskiej trwającej około 20 minut (w sumie 30 minut od podłaczenia akumulatora do auta)
-silnik wyłączony: napięcie 12,27V
-silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 12,03V
-pobór pradu na spoczynku (radio i alarm podłaczone do auta, ale nie włączone) 0,26A
Wychodzi na to, że sa problemy z ładowaniem, choć kontrolka od alternatora się nie świeci  . Co sądzicie?
Drugim problemem jest duży pobór prądu na spoczynku.
Dla porównania zmierzyłem w seicento 900, które odpala zawsze od 1 strzału nawet przy silnych mrozach, stoi pod chmurką i ostatnio jeździło 24H temu:
-silnik wyłączony: napięcie 12,04V
-silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,2V
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#208465 Wysłany:
15 Sty 2009, 16:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Pobór prądu 0,26A to za dużo, ponieważ z przybliżonego wyliczenia 40Ah/0.26A=153h=6dni i po akumulatorze. Zakładając, że akumulator 40Ah. 12V to za małe napięcie jak na akumulator. Należy go bezwzględnie ładować już przy ok 12.4V. 12.7V - 12.8V po nocy to dobre napięcie.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#209246 Wysłany:
17 Sty 2009, 17:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
Przyczyna rozładowywania akumulatora była zarówka w bagażniku. Po ostatnich pomiarach:
-silnik wyłączony: napięcie po nocy 12,48V
-silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,04V
-silnik włączony (2000 i 3000 obrotów) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,20V
-pobór pradu na spoczynku (radio i alarm podłączone do auta, ale nie włączone) 0,04A
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#209266 Wysłany:
17 Sty 2009, 18:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
charlie napisał(a): Przyczyna rozładowywania akumulatora była zarówka w bagażniku. Po ostatnich pomiarach: -silnik wyłączony: napięcie po nocy 12,48V -silnik włączony (obroty biegu jałowego) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,04V -silnik włączony (2000 i 3000 obrotów) oraz włączone swiatła + radio +cb + nawiew: napięcie 14,20V -pobór pradu na spoczynku (radio i alarm podłączone do auta, ale nie włączone) 0,04A
12.48V nadal za mało ! zalecam ładować prostownikiem.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#209274 Wysłany:
17 Sty 2009, 18:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
Mój akumulator Warta Blue Dynamique 42Ah 12V, nierozbieralny (nie moge odkręcić korków i sprawdzić poziom elektrolitu) ładowałem z przerwami przez 6,5h prądem 1,28A. Robiłem przerwy w ładowaniu ponieważ dość głośno bulgotał elektrolit, więc nie chciałem przedobrzyć, tym bardziej, że napięcie w szóstej godzinie ładowania, przy włączonym prostowniku, pokazywało 14,6V.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#209284 Wysłany:
17 Sty 2009, 18:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
charlie napisał(a): Mój akumulator Warta Blue Dynamique 42Ah 12V, nierozbieralny (nie moge odkręcić korków i sprawdzić poziom elektrolitu) ładowałem z przerwami przez 6,5h prądem 1,28A. Robiłem przerwy w ładowaniu ponieważ dość głośno bulgotał elektrolit, więc nie chciałem przedobrzyć, tym bardziej, że napięcie w szóstej godzinie ładowania, przy włączonym prostowniku, pokazywało 14,6V.
Generalnie 99.9% akumulatorow jest rozbieralnych, naogoł korki są przykryte plastikową klapka lub naklejką.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|