|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 01:31
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pajo102 |
#214919 Wysłany:
02 Lut 2009, 22:03; Temat postu: nagły spadek mocy na autostradzie |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: NYSA Rejestracja: 02 Lut 2009, Posty: 9
|
Witam, podczas jazdy autostradą 145-150Km/h, (pod wiatr i pod górkę) przy wciśniętym do oporu gazie auto zaczęło nagle zwalniać. Po puszczeniu pedału gazu auto zwolniło i jechałem max110 (120z górki) na piątce (nie dało się rozkręcić silnika powyżej 3500obr a gaz był do dechy. Wcześniej jechałem non stop 130km/h przez ok pół godz. Po zjeździe jechałem wolniej, po zatrzymaniu na światłach, na luzie auto normalnie pracowało. Rozpędzałem auto na innych biegach i wszystko jest ok, 5 nie miałem już okazji. W domu sprawdzałem i wszystko wydaje się być ok. Co się stało??
[ Dodano: 02 Lut 2009 21:03 ] zapomniałem dodać: punto 75ELX 96r 152tys. km
|
|
Góra |
|
 |
|
|
makkak |
#214939 Wysłany:
02 Lut 2009, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
hmm ja nigdy tak nie jezdze zeby wciskac do dechy gaz jesli wiem ze auto nie ma sily, jesli tak sie zdazy to robie redukcje, nie wiem jaki moze miec wplyw na silnik taka jazda jak Twoja, ale wydaje mi sie ze nie jest to nic dobrego...
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#214943 Wysłany:
02 Lut 2009, 23:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Mi sie raz zdazylo cisnac kropka 140 przez okolo 30-40 km i nic sie nie dzialo. Srednia predkosc przelotowa to 120. To auto nie jest stworzone do takich predkosci. A co moze byc przyczyna to nie wiem... Moze sie zmeczyl... 
|
|
Góra |
|
 |
pajo102 |
#214949 Wysłany:
02 Lut 2009, 23:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: NYSA Rejestracja: 02 Lut 2009, Posty: 9
|
Nie jezdzę w taki sposób zbyt często, należę do osób oszczędnych i raczej nigdy nie przekraczam 3000obr/min, piątkę wbijam już przy 50-60km/h, spalanie wychodzi mi max 7,5l/100, zwykle 6,5-6,8l/100. Jezdzę na krótkich odcinkach 5-7 km. Na autostradzie wyprzedzałem kolumnę tirów i stąd ta prędkość. Jeszcze jedno: zauważyłem wyciek spod pokrywy zaworów ale się okazało, że śruba się odkręciła.
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#214951 Wysłany:
02 Lut 2009, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Moze jakies lewe powietrze zlapal... A olej cieknie?
|
|
Góra |
|
 |
pajo102 |
#214961 Wysłany:
02 Lut 2009, 23:16; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: NYSA Rejestracja: 02 Lut 2009, Posty: 9
|
Oleju niestety ubywa, dolewam ok 350mg na 1000km, trochę cieknie , ale mechanik powiedział, że to nie ma większego wpływu i raczej lepiej dolewać bo naprawiać się zbytnio nie opłaca. dymi normalnie
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#214963 Wysłany:
02 Lut 2009, 23:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
pajo102 napisał(a): mechanik powiedział, że to nie ma większego wpływu i raczej lepiej dolewać bo naprawiać się zbytnio nie opłaca.
Zmien mechanika. Glupoty gada. Uszczelka pokrywy zaworow w ASO kosztuje 39 zł. A wymienic sobie sam wymienisz. Sciagasz filtr powietrza, odkrecasz 4 sruby, sciagasz pokrywe, wycierasz ja, zakladasz uszczelke, skrecasz z wyczuciem i po sprawie. Czas okolo 20 min.
|
|
Góra |
|
 |
pajo102 |
#214964 Wysłany:
02 Lut 2009, 23:25; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: NYSA Rejestracja: 02 Lut 2009, Posty: 9
|
Nie chodzi mi o uszczelkę pod pokrywę zaworów, tą sam wymieniłem i jest ok , wyciek mam spod wałka rozrządu, o tym mówił mechanik
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#214965 Wysłany:
02 Lut 2009, 23:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Jak spod walka rozrzadu? Tam gdzie znajduje sie cewka?Tzn obok cewki?
|
|
Góra |
|
 |
pajo102 |
#214968 Wysłany:
02 Lut 2009, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: NYSA Rejestracja: 02 Lut 2009, Posty: 9
|
Dokładnie spod wału korbowego, dolne koło połączone paskiem rozrządu z górnym kołem wałka rozrządu, chlapie olej na pasek i rok temu wymieniłem go z tego powodu
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#215003 Wysłany:
03 Lut 2009, 01:34; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
pajo102 |
#215130 Wysłany:
03 Lut 2009, 16:43; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: NYSA Rejestracja: 02 Lut 2009, Posty: 9
|
Temperatura nawet nie doszła do połowy skali. Dzisiaj jeździłem i wszystko jest ok. Myślę, że było zbyt duże obciążenie silnika, może silnik za dużo dostawał paliwa i nie było wszystko spalane.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#215135 Wysłany:
03 Lut 2009, 17:10; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
pajo102 napisał(a): może silnik za dużo dostawał paliwa i nie było wszystko spalane.
W sprawnym silniku nie ma takiej opcji, jesli faktycznie nie spalał całego paliwa to musi być jakaś przyczyna, tak w ciemno to bym na sonde lambda postawił... Coś musi być nie tak, bo słabsze 1.1 spokojnie wytrzymuje dłuższą jazdę 150-160km/h
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#215982 Wysłany:
05 Lut 2009, 19:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
Mam taki problem: Punto 1.1 97r Czasami a zalezy to jakby od warunkow otmoswerycznych, nie wiem juz sam, nie mozna tego tak jednoznacznie powiedziec w kazdym badz razie na zimnym silniku i w okresie zimowym mam problemy z odpaleniem auta. "Kreci" ale musze go dluzej przytrzymac na rozruszniku albo dodac gazu to wtedy szybko zalapie ale jak spuszcze z gazu to przez pare sekund pali jakby na 3 cylindry, potem juz jest noralnie. Mechanik powiedzial ze to napewno nie elektryka, tylko uszczelka pod glowica. Do ktoregos cylindra dostaje sie plyn chlodniczy, tylko ze plynu mi nie ubywa. 2 przyczyna to ktorys pierscien na cylindrze pekl i olej przedostaje sie do komory spalania dlatego tak sie "dlawi". Z tym olejem to bym sie predzej zgodzil bo cos zaczyna mi go ubywac a nie ubywalo jak go kupilem. Czy moze to byc ktoras z przyczyn, bo ja niebardzo bym sie z tym zgodzil... Dodam jeszcze ze bylem u 2 mechanikow ktorzy sprawdzali wlasciwie tylko elektryke, ale podpiecie do kompa nic nie wykazalo, chociaz problem znikl na pare dni.
_________________ Punto S 1.1 55 KM 97r
http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#216003 Wysłany:
05 Lut 2009, 19:33; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#216031 Wysłany:
05 Lut 2009, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
Wlasnie z tym sprawdzeniem to tez nie wiem...  Ponoc nawet kompresja tego nie wykaze, nic chyba tylko rozebrac i sprawdzic, jutro pogadam doklanie z macherem. Ale tak to sobie przeanalizowalem jeszcze raz i doszedlem do wniosku ze to faktyczniie moze byc ten pierscien, bo uszczelke raczej wykluczam. Jak wymienialem jakies 2 miesiace temu swiece i przewody zaplonowe bo myslalem ze to moze byc przyczyna, to jedna siweca (pierwsza od lewej) byla inna niz pozostale, gwint byl zaoliwion i kolor tez byl taki bardziej jakby swieca byla "okopcona" ale zbytnio nie zwrocilem na to uwagi. No nic jutro pojade i cos musze z tym robic.
_________________ Punto S 1.1 55 KM 97r
http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#218841 Wysłany:
14 Lut 2009, 00:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
co do nagłego spadku mocy i Vmax w granicach prędkości obrotowej 3000RPM to ja tak miałem jak mi się pompa kończyła,wymiana na nową zlikwidowała słabnięcie podczas szybkiej i gwałtownej jazdy
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
FaTuM08 |
#231001 Wysłany:
21 Mar 2009, 13:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 25 Lis 2008, Posty: 26
|
Jakie są koszta sprawdzania głowicy , pierścieni i uszczelniaczy ogólnie poprostu zobaczyć co jest przyczyna zużywającego się szybko oleju...
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|