You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 01:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #214919 Wysłany: 02 Lut 2009, 22:03; 
 Temat postu: nagły spadek mocy na autostradzie
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: NYSA
Rejestracja: 02 Lut 2009,
Posty: 9
Witam, podczas jazdy autostradą 145-150Km/h, (pod wiatr i pod górkę) przy wciśniętym do oporu gazie auto zaczęło nagle zwalniać. Po puszczeniu pedału gazu auto zwolniło i jechałem max110 (120z górki) na piątce (nie dało się rozkręcić silnika powyżej 3500obr a gaz był do dechy. Wcześniej jechałem non stop 130km/h przez ok pół godz. Po zjeździe jechałem wolniej, po zatrzymaniu na światłach, na luzie auto normalnie pracowało. Rozpędzałem auto na innych biegach i wszystko jest ok, 5 nie miałem już okazji. W domu sprawdzałem i wszystko wydaje się być ok. Co się stało??

[ Dodano: 02 Lut 2009 21:03 ]
zapomniałem dodać: punto 75ELX 96r 152tys. km


Góra
 Profil  
 

 
 Post #214939 Wysłany: 02 Lut 2009, 22:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
hmm ja nigdy tak nie jezdze zeby wciskac do dechy gaz jesli wiem ze auto nie ma sily, jesli tak sie zdazy to robie redukcje, nie wiem jaki moze miec wplyw na silnik taka jazda jak Twoja, ale wydaje mi sie ze nie jest to nic dobrego...

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #214943 Wysłany: 02 Lut 2009, 23:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
Mi sie raz zdazylo cisnac kropka 140 przez okolo 30-40 km i nic sie nie dzialo. Srednia predkosc przelotowa to 120. To auto nie jest stworzone do takich predkosci. A co moze byc przyczyna to nie wiem... Moze sie zmeczyl... :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #214949 Wysłany: 02 Lut 2009, 23:08; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: NYSA
Rejestracja: 02 Lut 2009,
Posty: 9
Nie jezdzę w taki sposób zbyt często, należę do osób oszczędnych i raczej nigdy nie przekraczam 3000obr/min, piątkę wbijam już przy 50-60km/h, spalanie wychodzi mi max 7,5l/100, zwykle 6,5-6,8l/100. Jezdzę na krótkich odcinkach 5-7 km. Na autostradzie wyprzedzałem kolumnę tirów i stąd ta prędkość. Jeszcze jedno: zauważyłem wyciek spod pokrywy zaworów ale się okazało, że śruba się odkręciła.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #214951 Wysłany: 02 Lut 2009, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
Moze jakies lewe powietrze zlapal... A olej cieknie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #214961 Wysłany: 02 Lut 2009, 23:16; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: NYSA
Rejestracja: 02 Lut 2009,
Posty: 9
Oleju niestety ubywa, dolewam ok 350mg na 1000km, trochę cieknie , ale mechanik powiedział, że to nie ma większego wpływu i raczej lepiej dolewać bo naprawiać się zbytnio nie opłaca. dymi normalnie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #214963 Wysłany: 02 Lut 2009, 23:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
pajo102 napisał(a):
mechanik powiedział, że to nie ma większego wpływu i raczej lepiej dolewać bo naprawiać się zbytnio nie opłaca.


Zmien mechanika. Glupoty gada. Uszczelka pokrywy zaworow w ASO kosztuje 39 zł. A wymienic sobie sam wymienisz. Sciagasz filtr powietrza, odkrecasz 4 sruby, sciagasz pokrywe, wycierasz ja, zakladasz uszczelke, skrecasz z wyczuciem i po sprawie. Czas okolo 20 min.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #214964 Wysłany: 02 Lut 2009, 23:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: NYSA
Rejestracja: 02 Lut 2009,
Posty: 9
Nie chodzi mi o uszczelkę pod pokrywę zaworów, tą sam wymieniłem i jest ok , wyciek mam spod wałka rozrządu, o tym mówił mechanik


Góra
 Profil  
 
 
 Post #214965 Wysłany: 02 Lut 2009, 23:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
Jak spod walka rozrzadu? Tam gdzie znajduje sie cewka?Tzn obok cewki?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #214968 Wysłany: 02 Lut 2009, 23:32; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: NYSA
Rejestracja: 02 Lut 2009,
Posty: 9
Dokładnie spod wału korbowego, dolne koło połączone paskiem rozrządu z górnym kołem wałka rozrządu, chlapie olej na pasek i rok temu wymieniłem go z tego powodu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215003 Wysłany: 03 Lut 2009, 01:34; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
A jaką miałeś temperaturę? Może przegrzałeś silnik?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215130 Wysłany: 03 Lut 2009, 16:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: NYSA
Rejestracja: 02 Lut 2009,
Posty: 9
Temperatura nawet nie doszła do połowy skali. Dzisiaj jeździłem i wszystko jest ok. Myślę, że było zbyt duże obciążenie silnika, może silnik za dużo dostawał paliwa i nie było wszystko spalane.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215135 Wysłany: 03 Lut 2009, 17:10; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
pajo102 napisał(a):
może silnik za dużo dostawał paliwa i nie było wszystko spalane.

W sprawnym silniku nie ma takiej opcji, jesli faktycznie nie spalał całego paliwa to musi być jakaś przyczyna, tak w ciemno to bym na sonde lambda postawił... Coś musi być nie tak, bo słabsze 1.1 spokojnie wytrzymuje dłuższą jazdę 150-160km/h

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215982 Wysłany: 05 Lut 2009, 19:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SWD
Rejestracja: 05 Lut 2008,
Posty: 328
Mam taki problem: Punto 1.1 97r Czasami a zalezy to jakby od warunkow otmoswerycznych, nie wiem juz sam, nie mozna tego tak jednoznacznie powiedziec w kazdym badz razie na zimnym silniku i w okresie zimowym mam problemy z odpaleniem auta. "Kreci" ale musze go dluzej przytrzymac na rozruszniku albo dodac gazu to wtedy szybko zalapie ale jak spuszcze z gazu to przez pare sekund pali jakby na 3 cylindry, potem juz jest noralnie. Mechanik powiedzial ze to napewno nie elektryka, tylko uszczelka pod glowica. Do ktoregos cylindra dostaje sie plyn chlodniczy, tylko ze plynu mi nie ubywa. 2 przyczyna to ktorys pierscien na cylindrze pekl i olej przedostaje sie do komory spalania dlatego tak sie "dlawi". Z tym olejem to bym sie predzej zgodzil bo cos zaczyna mi go ubywac a nie ubywalo jak go kupilem. Czy moze to byc ktoras z przyczyn, bo ja niebardzo bym sie z tym zgodzil... Dodam jeszcze ze bylem u 2 mechanikow ktorzy sprawdzali wlasciwie tylko elektryke, ale podpiecie do kompa nic nie wykazalo, chociaz problem znikl na pare dni.

_________________
Punto S 1.1 55 KM 97r

http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895

Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #216003 Wysłany: 05 Lut 2009, 19:33; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Może faktycznie to ten pierścień i olej? Tylko nie bardzo wiem czy to można jakoś tanio sprawdzić...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216031 Wysłany: 05 Lut 2009, 20:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SWD
Rejestracja: 05 Lut 2008,
Posty: 328
Wlasnie z tym sprawdzeniem to tez nie wiem...:/ Ponoc nawet kompresja tego nie wykaze, nic chyba tylko rozebrac i sprawdzic, jutro pogadam doklanie z macherem. Ale tak to sobie przeanalizowalem jeszcze raz i doszedlem do wniosku ze to faktyczniie moze byc ten pierscien, bo uszczelke raczej wykluczam. Jak wymienialem jakies 2 miesiace temu swiece i przewody zaplonowe bo myslalem ze to moze byc przyczyna, to jedna siweca (pierwsza od lewej) byla inna niz pozostale, gwint byl zaoliwion i kolor tez byl taki bardziej jakby swieca byla "okopcona" ale zbytnio nie zwrocilem na to uwagi. No nic jutro pojade i cos musze z tym robic.

_________________
Punto S 1.1 55 KM 97r

http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895

Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #218841 Wysłany: 14 Lut 2009, 00:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
co do nagłego spadku mocy i Vmax w granicach prędkości obrotowej 3000RPM to ja tak miałem jak mi się pompa kończyła,wymiana na nową zlikwidowała słabnięcie podczas szybkiej i gwałtownej jazdy

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #231001 Wysłany: 21 Mar 2009, 13:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 25 Lis 2008,
Posty: 26
Jakie są koszta sprawdzania głowicy , pierścieni i uszczelniaczy ogólnie poprostu zobaczyć co jest przyczyna zużywającego się szybko oleju...


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO