You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #192238 Wysłany: 21 Lis 2008, 15:24; 
 Temat postu: akumulator czy alternator, problem z odpalaniem
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 01 Lis 2008,
Posty: 60
Witam, chciałem prosić o radę, ostatnio ładowałem akumulator prostownikiem, dość słabym ale dwa dni. Po paru dniach sa znowu problemy z odpaleniem. Dziś byłem na kontroli akumulatora i okazało się ze ogólnie jest ok, tylko poziom naładowania to 30%.

Proszę Was doświadczonych o jakąś porade, jak dalej diagnozować sprawę ewentualnie które styki oczyścić lub cokolwiek, proszę o proste wyłożenie jak łopatą do głowy :D Nie jestem zbyt zorientowany i dopiero poznaje podstawowe tematy z domowej mechaniki ;)

_________________
96r ELX 1.2 75km


Góra
 Profil  
 

 
 Post #192240 Wysłany: 21 Lis 2008, 15:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 29 Gru 2007,
Posty: 55
sa takie fajne mierniki cegowe, mierza one prad staly jak i zmienny, zmierz sobie jaki masz pobor mocy na kablu od akumulatora przy wylaczonym silniku i jaki przy wlaczonym (i w ktorym kierunku: czy laduje czy rozladowuje) na roznych obrotach

najlepiej taka probe byloby przeprowadzic podczas jazdy (wstrzasy) zeby ew. wykryc problem stykologi ale to jest raczej trudne, wiec mozna troche posymulowac

_________________
hollow
1.1L, 55KM, LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192247 Wysłany: 21 Lis 2008, 16:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Miejska Górka WLKP
Rejestracja: 15 Wrz 2008,
Posty: 97
To się podłączam z pytaniem. Dwa dni kropek stał w garażu i dziś chciałem wyjechać i nie chciał odpalić. Alternator ładuje a samochód nie chce ani razu "okręcić". Mam też nowy aku od 2 miesięcy i po podłączeniu prostownika okazało się, że jest wyładowany. Mam zatem pytanie:
1. Czy powodem wyładowania mogła być świecąca się dioda na wtyczce od CB??
2. Czy ujemna temperatura mogła mieć na to wpływ??
3. Czy może jest coś co kradnie prąd??

_________________
Fiat Punto S, 1998 r.
1,1 kat., 55 kM
Szerokości Przyczepności dla Wszystkich :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192258 Wysłany: 21 Lis 2008, 16:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 29 Gru 2007,
Posty: 55
1. swiecaca dioda nie, ale podejrzewam ze ta wtyczka to jakis tam "zasilacz", ktory moze miec jakis tam pobor mocy standby, jezeli taki spoczynkowy pobor mocy to 0.5A to 48h * 0.5A = 24Ah, a to polowa znamionowej pojemnosci akumulatora, ale zazwyczaj takie prady spoczynkowe to cos kolo 0.01A.. 0.1A wiec to raczej nie to

2. ma wplyw duzy, parabolicznie to spadku temp., czyli jezeli temp. jest 2x nizsza to rozladowanie akumulatora jest powiedzmy ~4x wieksze

3. zmierz amperomierzem przy akumulatorze, ale nie probuj zapalac bo sfajczysz amperomierz

dodatkowo: najczescie siada alternator...

_________________
hollow
1.1L, 55KM, LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192356 Wysłany: 21 Lis 2008, 22:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Miejska Górka WLKP
Rejestracja: 15 Wrz 2008,
Posty: 97
Dzięki za pomoc i wnikliwą ocenę sytuacji :) Alternator ładuje bo sprawdzałem ... Zobaczymy co z tym aku będzie się działo. :D

_________________
Fiat Punto S, 1998 r.
1,1 kat., 55 kM
Szerokości Przyczepności dla Wszystkich :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #202231 Wysłany: 26 Gru 2008, 21:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 01 Lis 2008,
Posty: 60
a ja znowu musze prosić o pomoc, trochę się z tym pobawiłem, alternator niby ładuje ale co mnie najbardziej rozeźliło

Auto stało 3 dni bez używania i normalnie były już problemy z odpaleniem.
Tym razem też ale tylko za pierwszym razem, ledwo sie odpalił, dioda od oleju zgasła z opóźnieniem paru sekund ( czy to ma jakieś znaczenie? ).
Potem robiłem próbę, właczyłem radio na full, światła, i próbowałem odpalić z 5 razy w odstępach paru minutowych. Zero problemu. O co w tym może chodzić :shock:
Pomocy ludzie bo sam nie daje rady w dochodzeniu

_________________
96r ELX 1.2 75km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #202268 Wysłany: 26 Gru 2008, 23:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Jest parę rzeczy, od których zimą zależy szybkie odpalenie silnika. Mianowicie: dobrze naładowany akumulator, stan świec, przewodów, dobre paliwo. To, że kontrolka zgasła po kilku sekundach może powodować stary lub nieodpowiedni olej.Jeżeli rozrusznik dobrze kreci, warto sprawdzić stan elektrod na świecach, ewentualnie czy nie ma gdzieś przebicia.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #202668 Wysłany: 28 Gru 2008, 17:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
A ja wam powiem tak - Mordowałem się z tymi problemami 3 miechy!!!!! akumlatory, styki, regulatory napięcia ,paski itd itp. Nic nie pomogło. Napiecie 14,4 na ładowaniu i kupa ładował słabo. Kupiłem alternator po regeneracji za 150zł i jak ręką odjął. Szybciej wycieraczki chodzą rozrusznik kręci jak porąbany :D Moge wtyczke od CB i radio na czuwaniu miec nawt 2 tyg i pali bez problemu. POLECAM wszystkim umęczonym taki zabieg. Czasem szkoda 100zł ale te drobizgi które kupiłem wyszły podobnie a itak altka musiałem kupić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #202669 Wysłany: 28 Gru 2008, 17:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 22 Lis 2008,
Posty: 187
Ja powiem tak, mój akumulator jest już tak stary, że głowa boli. Początkowo jak zrobiło się zimno odpalał z trudem (kontrolki przygasały, rozrusznik ciężko się kręcił, nawet mechanizm od podnoszenia okien szalał), ale odpalał. Jeździłem codziennie więc pierwszy start był utrudniony, a później czy to 6 godzin postoju czy więcej, ale odpalał już gładko. Postał nieużywany przez święta i oczywiście trup na miejscu. Diagnoza to wymiana akumulatora, ale jutro jeszcze sprawdzę alternator.

_________________
Kropas 1995r 1.2 SX 75

"Ej ty masz bagażnik czy to tylko tuba?"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #203029 Wysłany: 29 Gru 2008, 20:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 01 Lis 2008,
Posty: 60
u mnie ta sama diagnoza choć poczatkowo wyszło z testów ze jest ok

teraz siedzi tam bosh s4 42Ah 390 albo 400A oraz 200zl w plecy :D

najlepsza zabawa to z alarmem, co chwile mi sie uzbrajał po wsadzeniu nowego, zdzirka jedna :P

_________________
96r ELX 1.2 75km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #203128 Wysłany: 30 Gru 2008, 00:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 19 Kwi 2008,
Posty: 74
a co do teg wszystkiego ja mam sposób pewien na odpalanie biorac pod uwage ze mam 4 elipsy 6x9jbl wzmak blaupunkta 800wat kondensator i głośnik magnata 400 wat w rms wyłanczam wszystko łacznie z wysieraczkami ogrzewaniem i ogrzewaniem tylniej szyby 2 km przed domem aku sie doładowywuje i sie rano zapala jakoś , no ale czas pomyśleć o aku co myślicie o 55ah ze względu na duze obciązenie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #203138 Wysłany: 30 Gru 2008, 00:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 01 Lis 2008,
Posty: 60
to chyba max do kropki te 55ah, jak ci alternator prawidłowo ładuje to może da rade :D

_________________
96r ELX 1.2 75km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216124 Wysłany: 05 Lut 2009, 23:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Darłowo
Rejestracja: 05 Lut 2009,
Posty: 38
Witam, ja mam kropka od prawie 2 lat. 1,2 75km ELX 1994r. Sprowadzony z niemiec i mam podobnie. Jak postoi dluzej tak ze 2 dni to problemy z zapaleniem, czasem nawet az do calkowitego rozladowania akumaltora. Sprawdzane juz bylo wsyzstko. Aku ma 3 miechy, wymieniny rozrusznik, obudowa alternatora, alternator nie ma przebicia i daje jak glupi, ubytku miedzy alternatorem a zaciskami na aku tez nie ma duzego. alalrm odlaczylem i to samo sie dzieje, mechanik u ktorego bylem, a w sumie 3-ech nie sa w stanie stwierdzic o co chodzi. Moze ktos ma podobnie i cos sie udalo z tym zrobic??

_________________
PUNTO 1,2 75KM, ELX '93r.

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216132 Wysłany: 06 Lut 2009, 00:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 26 Kwi 2007,
Posty: 276
spróbuj odłączyć radio, jeśli masz lampkę w bagażniku to ją sprawdź czy gaśnie po zamknięciu klapy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216149 Wysłany: 06 Lut 2009, 02:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Darłowo
Rejestracja: 05 Lut 2009,
Posty: 38
lampka gaśnie, mechanik mierzył pobór prądu przy wyłączonym silniku i wszystko jest w normie. Fakt ,że dzieje się tak od jesieni, jak muszę włączyć dmuchawę żeby mi szybki nie parowały. Co prawda jeżdżę tylko 5 km z domu do pracy no i po pracy do domu

_________________
PUNTO 1,2 75KM, ELX '93r.

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217379 Wysłany: 09 Lut 2009, 23:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Miejska Górka WLKP
Rejestracja: 15 Wrz 2008,
Posty: 97
Koledzy i ja mam podobnie! Już wcześniej pisałem w tym poscie. Mam nowy aku (4miechy). Alternator ładuje poprawnie - sprawdzałem miernikiem. Wystarczy, że postoi 2 dni bez rozruchu i koniec. Aku wyładowany! Drażni mnie to ... Odłączam CB radio bo myślałem, że to jest przyczyną - ale chyba nie. Ostatnio nawet tak padł, że kontrolki na desce się nie wyświetlały. I nie wiem co i jak ... Lampki wszystkie gasną. Może gdzieś prądowy złodziej jest ??? Co Wy na to??

_________________
Fiat Punto S, 1998 r.
1,1 kat., 55 kM
Szerokości Przyczepności dla Wszystkich :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO