|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 19:26
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
denas |
#219249 Wysłany:
15 Lut 2009, 10:12; Temat postu: Kolejny problem z biegami Punto II |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 01 Lis 2007, Posty: 3
|
Witam
Jestem posiadaczem Punto II 1.9JTD 1999r.
Zaznaczam, ze czytalem troche na ten temat na forum, ale nie potrafie zakwalifikowac mojeg problemu do zadnej z kategorii. Otoz od pewnego czasu mam problem z wrzucaniem biegow, ktory wczesniej wystepowal sporadycznie (raz na jakis czas) i znikal nawet na kilka miesiecy. Obecnie po wlaczeniu silnika lewarek zmiany biegow chodzi bardzo opornie - wrzucenie 1 mozliwe jest tylko przy uzyciu duzej sily, wteczny wskakuje ze zgrzytem, praktycznie kazdy bieg wchodzi bardzo ciezko (duzy opor). Czasami przy wrzuceniu 3 podczas jazd takze slychac zgrzyt i jakby wybicie biegu. Stalo sie to do tego stopnia uciazliwe, ze auto stoi pod blokiem, bo nie da sie nim jezdzic.
Prosze was doswiadczonych forumowiczow o zlokalizowanie problemu. Czy jest to wina linki zmiany biegow ? Jezeli tak to mam pytanie czy linki ktore mozna znalezc na allegro po ok. 80-90zl pasuja tez do PII 1.9JTD ? Zaznaczam tez ze dwukrotnie smarowalem (na ile to bylo mozliwe) linki przy skrzyni biegow. Czy moze to wina sprzegla? Pytalem w serwisie i powiedzieli, ze przy przebiegu ponad 140 000 sprzeglo jest do wymiany.
Czy moze to inna przyczyna?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
olek |
#219294 Wysłany:
15 Lut 2009, 12:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 01 Lip 2008, Posty: 477
|
Skoro z linkami jest wszystko w porządku a auto ma już 140000 na fabrycznym sprzęgle to jest na 100% jego wina...
U mnie w 1.2 8v sprzęgło wytrzymało 80000. Po wymianie pedał i lewarek chodzą bardzo płynnie i lekko.
_________________ When I grow up I'll be Ferrari...
http://fiatpunto.com.pl/topic13523.html
Ostatnio edytowany przez olek, 15 Lut 2009, 20:42, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
CITIZEN77 |
#219346 Wysłany:
15 Lut 2009, 14:16; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: SOSNOWIEC Rejestracja: 28 Lis 2008, Posty: 37
|
kolego olek a jakie mialeś obiawy zużytego sprzegła???
Ja mam nastukane 95tys i też wydaje mi sie ze pada mi sprzegło ale sie jeszcze nie slizga 
_________________ PUNTO II 2000R.
|
|
Góra |
|
 |
TrAcer90 |
#219349 Wysłany:
15 Lut 2009, 14:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
ja mam przejechane 101tyś i moje objawy są takie, że przy ostrej zmianie biegów z 1 na 2 ciężko wchodzi i czasami słychać zgrzyt, a przy spokojnej jezdzie jest okej, myśle iż jest to synchronizator ale nie znam się nie wiem ile ich jest itp ;/ może ktoś wie? 
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#219356 Wysłany:
15 Lut 2009, 14:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Sprawdzałeś czy masz odpowiednia ilość oleju w skrzyni biegów? Często przyczyną mogą być zatarte linki. Warto też sprawdzić, czy bieg da się zmienić po odczekaniu paru sekund - wtedy może być uszkodzony synchronizator. U mnie np. na zimnej skrzyni zawsze haczy przy zmianie 1-2. Ale na to mam sposób, po prostu wolniej zmieniam bieg... Może warto odpowietrzyć siłownik sprzęgła.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
TrAcer90 |
#219363 Wysłany:
15 Lut 2009, 14:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
tu nasówa mi sie myśl, że musze sprawdzić linki, zmienić płyn w skrzyni o raz odpowietrzyć układ...
nawet gdyby nie poskutkowało to zawsze jakies zabezpieczenie dla skrzyni i sprzęgła;D
|
|
Góra |
|
 |
olek |
#219365 Wysłany:
15 Lut 2009, 14:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 01 Lip 2008, Posty: 477
|
U mnie objawy były następujące:
Na luzie- na przykład jak stałem na światach przy puszczonym pedale sprzęgła było słychać lekkie stukanie, po wciśnięciu pedału stukanie zanikało.
W korku- przy podjeżdżaniu, na ciepłym silniku sprzęgło brało bardzo wysoko, na zimnym było normalnie.
Po konsultacji ze znajomym mechanikiem, co prawda z ASO Mercedesa następująca diagnoza:
- stuki - łożysko
- wysokie branie - zużyty docisk ( wytarte "słoneczko " )
Okazało się, że tarcza nie była najgorsza ale i tak wymienia się komplet.
_________________ When I grow up I'll be Ferrari...
http://fiatpunto.com.pl/topic13523.html
|
|
Góra |
|
 |
denas |
#219366 Wysłany:
15 Lut 2009, 14:53; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 01 Lis 2007, Posty: 3
|
Aha i zapomnialem dodac, ze po wylaczeniu silnika i odczekaniu kilku sekund biegi wchodza plynnie i lekko.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#219368 Wysłany:
15 Lut 2009, 14:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
CITIZEN77 |
#219379 Wysłany:
15 Lut 2009, 15:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: SOSNOWIEC Rejestracja: 28 Lis 2008, Posty: 37
|
Dzięki Olek. U mnie też łapie wysoko i od czasu do czasu szarpie mi samochodem jak ruszam z jedynki.Dodatkowo mam problem z wrzucaniem biegu z jedynki na dwójke.Nie robie tego na siłe staram sie delikatnie ale i tak jest opór.Zimą wiekszy latem mniejszy ale jest.
A i jeszcze jedna przypadłość,przy wysokich temperaturach podczas długich podróży biegi robią się takie że przy zmianie zastanawiam się czy wogóle je zmieniłem czy nie  (efekt gąbki)
_________________ PUNTO II 2000R.
|
|
Góra |
|
 |
TrAcer90 |
#219382 Wysłany:
15 Lut 2009, 15:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
ej, a może ktoś wrzucić zdjęcia tych linek które moga sie zatrzeć? bo ostatnio byłem na kanale ale nic nie widzialem ;/
|
|
Góra |
|
 |
wlodwoz |
#219394 Wysłany:
15 Lut 2009, 16:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bielsko-Biala Rejestracja: 29 Wrz 2007, Posty: 144
|
TrAcer90 napisał(a): ej, a może ktoś wrzucić zdjęcia tych linek które moga sie zatrzeć? bo ostatnio byłem na kanale ale nic nie widzialem ;/ Ja bym sprawdził układ dźwigni sterowania sprzęgłem. Miałem podobny problem po 100 kkm. Byłem w serwisie ASO w BB. Mechanik wyjął obudowę akumulatora a pod nią ukazała się dźwignia na obudowie skrzyni. Wymagała demontażu, wyczyszczenia i przesmarowania.
|
|
Góra |
|
 |
TrAcer90 |
#219396 Wysłany:
15 Lut 2009, 16:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
wlodwoz napisał(a): TrAcer90 napisał(a): ej, a może ktoś wrzucić zdjęcia tych linek które moga sie zatrzeć? bo ostatnio byłem na kanale ale nic nie widzialem ;/ Ja bym sprawdził układ dźwigni sterowania sprzęgłem. Miałem podobny problem po 100 kkm. Byłem w serwisie ASO w BB. Mechanik wyjął obudowę akumulatora a pod nią ukazała się dźwignia na obudowie skrzyni. Wymagała demontażu, wyczyszczenia i przesmarowania.
DZIĘKI  Sprawdze napewno w jakim jest stanie  ja mam przejechane 101 
|
|
Góra |
|
 |
denas |
#219415 Wysłany:
15 Lut 2009, 18:47; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 01 Lis 2007, Posty: 3
|
Ale myslicie w moim przypadku to wina linki ?
Moze faktycznie dostal tam sie jakis brud (gumki zabezpieczajace na obu linkach przy skrzyni mam pourywane) Tylko dlaczego po wylaczeniu silnika biegi wskakuja - wszystkie jak leci ?
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|