|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:10
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Vulcan |
#211738 Wysłany:
24 Sty 2009, 23:33; Temat postu: Ledy - diody - problem z kierunkowskazami. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
Jak w temacie. Gdy założyłem "żarówki diodowe" przerywacz zwariował - trrrrrrrrrrr. Prawdopodobnie za niski pobór prądu przez ledy. Co wy na to ?
_________________ Abarth 55 kucy
Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Thomas |
#211740 Wysłany:
24 Sty 2009, 23:44; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Vulcan |
#211808 Wysłany:
25 Sty 2009, 11:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
Żarówki są 12-to diodowe. Wystarczy 1 rezystor (czy jakoś tak) ?
_________________ Abarth 55 kucy
Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE
|
|
Góra |
|
 |
Pawel_K |
#219821 Wysłany:
16 Lut 2009, 21:42; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 12 Paź 2008, Posty: 81
|
Zapewne chodzi o rezystor dołączony równolegle w celu zwiększenia poboru prądu ale w takim razie zastosowanie diod tylko wydłuży długość świecenia kierunków bo pobór prądu pozostanie taki sam jak na żarówkach z tym, że częśc prądu wydzieli sie w postaci ciepła na rezystorze.
|
|
Góra |
|
 |
Vulcan |
#219888 Wysłany:
16 Lut 2009, 23:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
Czyli dolutować tylko rezystor ???
_________________ Abarth 55 kucy
Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE
|
|
Góra |
|
 |
Pawel_K |
#219921 Wysłany:
17 Lut 2009, 09:28; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 12 Paź 2008, Posty: 81
|
tak ale najpierw zmierz prąd jaki pobiera żarówka diodowa. Jak nie masz zasilacza na 12V to wkręć ją do klosza jako światło stop i zmierz amperomierzem jej pobór prądu. Mam nadzieje, że potrafisz sie posługiwać amperomierzem i nie podłączysz go równolegle do żarówki.
Później klika obliczeń:
Jak nie znasz prądu zwykłej żarówki to go obliczasz.
I=P/U <--- P to moc żarówki, U to napięcie 12V a I to prąd który wyliczamy
Następnie od wyliczonego prądu zwykłej żarówki odejmujesz prąd żarówki diodowej i mamy wyliczony prąd rezystora .
Następnie wyliczasz oporność rezystora R=U/I <----- R- oporność, U napięcie 12V a I to prąd rezystora.
Jak już masz oporność to jeszcze wyliczamy moc ciepła wydzielanego na rezystorze. P= U*I <----- P moc, U napięcie 12V, I prąd rezystora.
Kupujesz rezystor o wyliczonej oporności i mocy i dolutowujesz równolegle do żarówki diodowej gdzieś w kloszu albo na kablach dochodzących do klosza.
Nie jestem w stanie powiedzieć czy wyjdą Ci z tego jakieś realne wartości nie mniej jednak od strony teoretycznej są to prawidłowe wyliczenia.
Jak sobie nie poradzisz to wrzuć tu dane żarówek i postaram sie pomóc.
|
|
Góra |
|
 |
thxx |
#220025 Wysłany:
17 Lut 2009, 16:39; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: SW Rejestracja: 02 Lis 2008, Posty: 65
|
ja mam diody wsadzone w kierunki boczne i dziala mi wszystko bezproblemu
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Vulcan |
#220063 Wysłany:
17 Lut 2009, 18:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
Pawel_K Dzięki, ale i tak nie wiem o co kaman. Nie mam amperomierza. Na żarówkach niema żadnych oznaczeń. Jak coś wymyślę dam znać
_________________ Abarth 55 kucy
Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#220079 Wysłany:
17 Lut 2009, 19:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
|
Góra |
|
 |
Pawel_K |
#220082 Wysłany:
17 Lut 2009, 19:43; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 12 Paź 2008, Posty: 81
|
Vulcan Jak kupiłeś te żarówki diodowe w sieci to może daj linka. Pewnie tam będą parametry.
|
|
Góra |
|
 |
Vulcan |
#220090 Wysłany:
17 Lut 2009, 19:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
Żarówki są z allegro. 12 diodowe od allegrowicza Rak??
_________________ Abarth 55 kucy
Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE
|
|
Góra |
|
 |
Pawel_K |
#220234 Wysłany:
18 Lut 2009, 11:08; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 12 Paź 2008, Posty: 81
|
Żarówki diodowe pobierają ok 1 W więc tracenie 20W na oporniku jest bezcelowe.
Najlepszym wyjściem z sytuacji były elektroniczny przerywacz.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|