|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 17:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
SnakeX |
#165294 Wysłany:
05 Wrz 2008, 07:36; Temat postu: Pompa paliwa |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
Witam, chyba padla mi pompa paliwa
Objaw jest taki, od gdzies miesiaca jezdzilem na koncowce rezerwy benzyny... na LPG caly czas... od 2 dni mialem problem z odpaleniem (odpalam na benzynie i odrazy na gaz przelaczam), wczoraj juz wogole nie chcial odpalic, krecil rozrusznik i krecil, myslalem ze benzyna sie skonczyla, to zatankowalem 5 L. no ale nic to nie dalo, rozrusznik kręcil i na chwile zaskakowalo 1-2 sec i odrazu gasł... wogole na obroty nie wchodzil... Odpalilem wiec na gazie...
Pojechalem na duzą górke przełączylem go przy 80 km/h na benzyne i nic, obroty sie utrzymywaly tylko dzieki rozpędzeniu... jak naciskalem na gaz to sie nic nie dzialo... doslownie nic...tak jakby byl zgaszony silnik...
Dodam ze odpala i jezdzi na gazie bez najmniejszego problemu...
Teraz moje pytanie jest takie, czy to napewno pompa paliwa ? czy moze cos jeszcze byc odpowiedzialnego za jazde na benzynie ??
Jak sprawdzic pompe paliwa ?? Bo nie chcialbym bezsensu kupowac nowej...
Przebieg mam 140 tys prawie poj. 1100 cm3 97 r SX
I jesli to pompa to taka bedzie dobra ?
http://www.allegro.pl/item428714646_pom ... _1bar.html
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Bartez |
#165311 Wysłany:
05 Wrz 2008, 09:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
Pompę paliwa możesz sprawdzić np. badając ciśnienie doprowadzone do przepustnicy w czasie odpalania. Musisz do tego mieć odpowiedni przyrząd z zegarem ciśnieniowym. Drugą opcją może być sprawdzenie napięcia na pompie paliwa. Jak wiesz pompka podczepiona jest pod jedno złącze; kontrolką sprawdzasz, czy dochodzi napięcie (włączasz zapłon i patrzysz, czy na odpowiednim kablu dostajesz sygnał - napięcie).
Wydaje mi się, że rzeczywiście będzie to pompa - miałeś bardzo mało paliwa, a pompa nie lubi być sucha, musi być w nim zanurzona. Zatarła Ci się najprawdopodobniej. Jednak przed zakupem sprawdź rzeczy, o których Ci napisałem.
Pozrdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#165313 Wysłany:
05 Wrz 2008, 09:55; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#165315 Wysłany:
05 Wrz 2008, 09:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
Bartez ok postaram sie sprawdzic... o ile mi sie uda
STax a dlaczego akurat taka ?? to jest cala kompletna tak ? a mi cala kompletna chyba nie jest potrzebna... ?
Dlaczego nie moze byc tamta ?? roznica centowa jest prawie 2 krotna 
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#165316 Wysłany:
05 Wrz 2008, 10:04; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
SnakeX: a nie widzisz róznicy w wyglądzie tych 2 pomp? Ta z twojego linku na pewno nie jest z punto (przynajmniej ta którą widać na zdjęciu).
[ Dodano: 05 Wrz 2008 09:04 ] Hmm, teraz się zastanawiam, bo widzę w sklepach takie pompy jak w twoim linku też podpisane jako do punto.
I chyba wiem już o co chodzi. Były 2 rodzaje pomp, bo w którymś roku (chyba 98 ale nie jestem pewien) przeniesiono filtr paliwa i połączono go jakoś z pompą.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#165317 Wysłany:
05 Wrz 2008, 10:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
STax wlasnie dzwonilem do sklepu, sam wklad w sklepie ten sam silniczek (ktory mi pewnie padl) kosztuje 99 zl a z filtrem 130 zl... a calosc w tej obudowie jest jeszcze drozsza...
Na tej stronce co podalem wyraznie pisze:
cyt:
"Pompa ma zastosowanie m.in. w nastepujacych samochodach z JEDNOPUNKTOWYM WTRYSKIEM PALIWA :
- FIAT PUNTO 1.1 , 1.2 (60)
A domyslam sie ze ten silniczek padl...
Jeszcze jedno w takim razie pytani, co moge nastepne uszkodzic, jak bede teraz odpalac i jezdzic na samym LPG??? bo narazie nie mam innego wyjscia bo na benzynie przeciez nie odpale... I czy przejdzie mi przeglad bo dzisiaj jade  chyba nie ma wymogu zeby samochod musial pracowac na benzynie ?? przeciez na gazie jest lepiej bo nie zanieczyszczam srodowiska 
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
Bartez |
#165320 Wysłany:
05 Wrz 2008, 10:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
Jeździć możesz, ale nie powinno się odpalać na gazie. Ty jednak nie masz innego wyjścia. Chodzi po prostu o to, że gaz jest "suchy" i bardziej się osadza we wnętrznościach silnika niż benzyna, a przez to silniki szybciej ulegają zniszczeniu.
Po sprawdzeniu pompki i postawieniu diagnozy, że jednak to ona, jeśli zdecydujesz się na samodzielną wymianę, na pompce powinien być numer, lub inne oznaczenie, dzięki temu unikniesz błędu kupna niewłaściwej. Uważam jednak, że wystarczy jak ją zobaczysz i porównasz tą z aukcji. Jeśli ta sama z wyglądu, zapytaj jeszcze gościa, czy na pewno do Punto też podejdzie i bierz.
Pozdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#165322 Wysłany:
05 Wrz 2008, 10:22; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
SnakeX: ale z tego co widzę, masz rocznik 97, tak jak ja, a ja mam filtr oddzielnie, pod prawym progiem i wtedy pompa jest chyba taka jak z tego mojego linka.
Ale spierał się nie będę, bo pewności nie mam.
Co możesz zepsuć? Wtrysk. Świece i kable też się bardziej zużywają.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#165335 Wysłany:
05 Wrz 2008, 10:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
koles na stacji lpg mowil mi ze moge zamrozic reduktor i moze szlag go trafic  a to wydatek 400 zl 
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#165388 Wysłany:
05 Wrz 2008, 12:47; Temat postu: |
|
|
Pisałem już o tym wielokrotnie: Pompa paliwa w benzyniaku się nie zapowietrza. Zdarza się że przy niskim stanie paliwa w baku pojawi się powietrze w przewodach lecz za jego szybkie usunięcie odpowiedzialny jest regulator ciśnienia ew. zawór zwrotny. Po prostu silnik zacznie się dławić, a po wykorzystaniu całego paliwa zgaśnie. Zalanie na nowo pompy spowoduje dłuższe "nabijanie" paliwa po przekręceniu stacyjki, tak aż zostanie osiągnięte wymagane ciśnienie i tyle.
SnakeX wymontuj pompę i podłącz na 1-2 sekundy pod akumulator, powinna zakręcić jak wiertarka. Jeśli zadziała to wsadź spód pompy do ropy, załóż jakiś wężyk na króciec wylotowy i podłącz pod akumulator. Powinno ładnie pompować paliwo przez wężyk. Jeśli posiadasz manometr to podłącz go na drugim końcu wężyka i podłącz pompę z zanurzonym spodem pod akumulator. Ciśnienie na manometrze powinno być nie mniejsze niż 1 bar.
Jeśli okaże się, że pompa zadziała tak jak opisałem to będziemy myśleć co dalej.
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#165394 Wysłany:
05 Wrz 2008, 17:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
mrider ok zrobie tak, tylko nie mam manometru...
Najpierw jade na przegląd bo mi sie badanie techniczne konczy
Zobaczymy czy przejdzie na samym gazie... [ Dodano: 05 Wrz 2008 16:41 ]To nie jest chyba pompa paliwa, bo dostalem sie do niej (nie wymontowalem jeszcze) ale jak przekrecam stacyjke to ją słychac...
Jak usiluje obojetnie ktory przewod z niej odpiąc to leci benzyna z nich... wiec ich nie wyciagalem...
Ale znalazlem pod maska jeden szlaufik urwanay taki niebieski a mianowicie, nie wiem co to jest, znajduje sie pod/kolo prawej przedniej lampy, do tego najprawdopodobniej benzyna przychodzi i wychodzi takim niebieskim przewodem. do tego jeszcze jest podpiety taki krotki niebieski przewod dl. 7 cm i on wychodzi i wchodzi z powrotem do tego ale troche wyzej... ja mialem go ulamany razem z tym plastikiem na ktory sie go zaklada... przykleilem to superglue ale dalej auto nie odpala  wiecie oco mi mniej wiecej chodzi ?? moge zrobic fotke jak niezrozumiale wytlumaczylem...
Jakies pomysly co to moze byc ze na benzynie nadal nie odpala a na gazie bez problemu ??? [ Dodano: 05 Wrz 2008 17:04 ]dodaje kilka zdjec dla jasnosci:
To jest to cos gdzie byl ten niebieski przewod urwany
A to co jest ?? czy to ma jakis wplyw ??
Wogole to napewno jest cos co odcina paliwo jak na gazie jezdze... moze to cos jest zepsute i benzyna nie dochodzi do silnika ??
Tylko gdzie to jest i jak tego szukac ?? jak to moze wygladac ?? [ Dodano: 05 Wrz 2008 17:10 ]A tyle benzyny mam:
Wczoraj wlalem 5 L wiec powinno wystarczyc spokojnie na odpalenie, bo juz bylo mniej i odpalał... chodz juz pod koniec ledwo... [ Dodano: 05 Wrz 2008 17:28 ]Którym przewodem przychodzi benzyna do wtryskiwaczy ??
Bo chce go odpiac zobaczyc czy benzyna leci...
Przewod nr. 1,2,3 ?? [ Dodano: 05 Wrz 2008 17:29 ] [ Dodano: 05 Wrz 2008 17:39 ]Odpiolem ten przewod z pompy paliwa, przekrecilem stacyjke, pompe bylo slychac ale nic nie lecialo z niej...
Czy to jednak pompa ??
[ Dodano: 05 Wrz 2008 17:52 ]Wymątowalem ją jednak...
A tak wyglada:
Wezme teraz zasialcz 12V i podlacze nachwilę ją... zobaczymy co sie stanie...
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
Bartez |
#165524 Wysłany:
05 Wrz 2008, 18:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
Pompy nie powinno się nigdy podłączać pod zasilanie ( np. pod akumulator aby zobaczyć, czy chodzi), gdy jest cała sucha. Należy przynajmniej sam spód, z tym sitkiem zanurzyć, aby mogła pobrać paliwo. Jeśli jest sprawna, to tym sposobem na sucho ją zatrzesz do końca, jeżeli walnięta to i tak nie weźmie paliwa. Raczej już nie aktualne, ale przewód doprowadzający paliwo do przepustnicy jest zaznaczony strzałką skierowaną w stronę owej przepustnicy.
Napisz co już zdziałałeś.
Pozdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#165532 Wysłany:
05 Wrz 2008, 19:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
Koniec na dzisiaj...
Zrobilem tak, wymontowalem pompe paliwa, zanurzylem ją w słoiku z wodą i podłączylem 12V nic sie nie dzialo, pompa chodzila ale woda nie leciala
Wniosek... pompa wody najwidoczniej uszkodzaona...
A wie ktos jak ten filtr z tej pompy sciagnac ?? czy to jest na stale, i musze kupic pompe razem z takim filtrem ?? [ Dodano: 05 Wrz 2008 19:11 ]Moze sie komus kiedys przyda ten kto ma punto 1100 cm3, rok prod. 97
Podaje model pompy to co na niej pisalo:
WALBRO
05
MSS070
069-97-3M-2
PAT-N0 4500270
A ja jestem zmuszony jezdzic teraz tylko na gazie... mam nadzieje ze nie zalatwie reduktora... 
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#165705 Wysłany:
06 Wrz 2008, 00:35; Temat postu: |
|
|
SnakeX to co pokazałeś na fotkach to elektrozawór par paliwa czy jakoś tak. Jeśli się nie mylę to nazywa się to EGR.
Bartez 27 minut pracy na sucho nowej pompy od MPI prowadzi do jej zatarcia. Sprawdzone doświadczalnie 
|
|
Góra |
|
 |
Bartez |
#165765 Wysłany:
06 Wrz 2008, 11:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
mrider napisał(a): Bartez 27 minut pracy na sucho nowej pompy od MPI prowadzi do jej zatarcia. Sprawdzone doświadczalnie 
 Kolega ma chyba za dużo pieniędzy! Ja jednak wolę używać części zgodnie z ich przeznaczeniem  Na takie próby wytrzymałościowe jeszcze mnie nie stać  Stąd tylko, albo i aż Punto I w moim posiadaniu.
Pozdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#165770 Wysłany:
06 Wrz 2008, 12:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
mrider napisał(a): Pisałem już o tym wielokrotnie: Pompa paliwa w benzyniaku się nie zapowietrza. Zdarza się że przy niskim stanie paliwa w baku pojawi się powietrze w przewodach lecz za jego szybkie usunięcie odpowiedzialny jest regulator ciśnienia ew. zawór zwrotny. Po prostu silnik zacznie się dławić, a po wykorzystaniu całego paliwa zgaśnie. Zalanie na nowo pompy spowoduje dłuższe "nabijanie" paliwa po przekręceniu stacyjki, tak aż zostanie osiągnięte wymagane ciśnienie i tyle.
To pisz dalej, a ja ci powiem że nie masz racji. Miałem taką pompę co się zapowietrzała. Jak wyjeździłem bak do zera i tankowałem powiedzmy 10l to i tak pompka nie chciała łapać. Musiałem ściągać wężyk z króćca i przekręcić stacyjką żeby wypompowało powietrze. Jak to zrobiło i widziałem że już paliwo leciało zakładałem wężyk z powrotem i dopiero mi autko odpalało.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#165958 Wysłany:
07 Wrz 2008, 01:41; Temat postu: |
|
|
Bartez pieniądze tutaj nie mają znaczenia. W pracy wykonujemy różnorakie testy wytrzymałościowe podzespołów. Chyba musiałbym upaść na głowę aby pompę z mojego auta ot tak sobie spalić dla jaj.
Ja_szczur najpierw doprowadź swój samochód do ładu i składu to potem zobaczysz czy się pompa zapowietrza.
|
|
Góra |
|
 |
sabart |
#168180 Wysłany:
12 Wrz 2008, 08:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 15
|
O reduktor się nie bój. Jeżdże na samym gazie około 3-4 miesięcy i nic mu się nie dzieje.
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#168182 Wysłany:
12 Wrz 2008, 08:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
sabart a jak masz rano z odpalaniem ?? bo mi nie zawsze chce odrazu zaskoczyc... 
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#221489 Wysłany:
22 Lut 2009, 00:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Panowie doradźcie co może być przyczyną bardzo głośnej pracy pompy paliwa. Dzieje się tak od czasu do czasu, objaw jest niestały. Przeważnie jak świeci się już kontrolka rezerwy. Po zatankowaniu przestaje. Filtr paliwa wymieniony.
|
|
Góra |
|
 |
Viga32 |
#236057 Wysłany:
03 Kwi 2009, 23:34; Temat postu: Pompa paliwa |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 16 Mar 2009, Posty: 1
|
Witam. Może mnie poratujecie? Otoż wiem, że pompa jest sprawna. Coś po drodze walnęło w elektryce. Co to moze być?
|
|
Góra |
|
 |
Lutek19 |
#718660 Wysłany:
02 Mar 2014, 09:05; Temat postu: Re: Pompa paliwa |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 02 Sie 2013, Posty: 40
|
a jeżeli jest urwany ten niebieski wężyk to jest jakis wpływ na pracę sinlinka ? (chodzi mi o ten na zdjęciu co kolega pokazał)
[ Dodano: 02 Mar 2014 09: ]
?
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|