You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 24 Kwi 2025, 05:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #194290 Wysłany: 26 Lis 2008, 20:06; 
 Temat postu: Wymiana paska rozrządu 1.9 JTD
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 26 Lis 2008,
Posty: 1
Witam, mam pytanie odnośnie wymiany paska rozrządu w Punto 1.9 JTD 2002 rok. Czy jest możliwe zrobić to samemu? Czy lepiej oddać to do warsztatu? Z góry dziękuje za odpowiedź.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #194308 Wysłany: 26 Lis 2008, 20:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
Ja robiłem ze znajomym mechanikiem, dostęp jest bardzo trudny, strasznie ciasno, a jeśli masz klimę to jest tam jeszcze od niej dodatkowy wąż który wspaniale umila prace;)

Ogólnie najlepiej jest wyjąć silnik;) ale można też (i my tak robiliśmy) dostać się do paska przez nadkole od strony pasażera.

Trzeba zacząć od podniesienia auta od strony pasażera żeby dało się odkręcić koło, dobrze jest obniżyć trochę silnik żeby lepiej było, ale w tym celu trzeba go odkręcić od poduszki, odkręcić śruby mocujące silnik od strony pasażera pamiętając żeby wcześniej osadzić dobrze silnik na podnośniku (bez niego spadający silnik rozwali Ci skrzynie i pewnie sprzęgło;) ).

Następnie można się brać za pasek;) oczywiście zdajesz sobie sprawę że jakiekolwiek przekręcenie (choć o jeden ząbek) którejś z rolek spowoduje później problemy w stylu rozwalony silnik?;) Najlepiej jest więc sobie dobrze oznaczyć położenie rolek. Później już jest łatwo, zakładasz pasek sprawdzasz czy wszystkie ząbki są tak jak powinny być i wykonujesz pozostałe czynności w odwrotnej kolejności czyli na końcu przykręcasz silnik;) Proste i przyjemne;)

Ogólnie robota trudna, bardzo ciężki dostęp do paska...

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194359 Wysłany: 26 Lis 2008, 21:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień
Rejestracja: 29 Mar 2007,
Posty: 499
Nie proponuje ci robic tego samemu bo do blokady potrzebny jest specjalny przyrząd ktory kosztuje ponad 300zł a pasek się napina podobno "komputerowo" a nie na pałę>>> także wybór należy do ciebie

_________________
Było>>>1.9 JTD<<<
Było>>>GP 1.4 <<<
Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<<
Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194368 Wysłany: 26 Lis 2008, 21:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
No Name co znaczy komputerowo?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194429 Wysłany: 26 Lis 2008, 22:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień
Rejestracja: 29 Mar 2007,
Posty: 499
Nie wiem tak sie dowiedziałem od mechanika ktory mi nie wymienił rozrzadu gdyz nie mia łowego przyrzadu

[ Dodano: 26 Lis 2008 22:53 ]
Podejrzewam ze chodzi o siłe naciagu paska no bo o co innego moze biegac
(poza tym komputerowo dobrze brzmi hehe) :E

_________________
Było>>>1.9 JTD<<<
Było>>>GP 1.4 <<<
Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<<
Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194459 Wysłany: 26 Lis 2008, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
Ale tam nie ma co regulowac i naciagac... wszystko sie samo ustawia... Jakos bez problemu to zrobilismy, tylko ze grzebania jest sporo no i trzeba wiedziec co sie robi, wiec jesli nie jestes pewien to tylko dobry i pewny warsztat:)

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195934 Wysłany: 02 Gru 2008, 17:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 178
zgadzam sie wymiana jest naprawde bardzo prosta!
w sumie moge to juz zrobic z zamknietymi oczami!
naprawde nic prostrzego!
jezeli ktos ma pytania to zaprasZam to pomoge!!!!!!!!!!

_________________
ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się
ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody
Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM
BMW E38 728iA
BMW E30 M52B28TU M-technic 2
Wartburg 353
Dużo gazu i sprzęgło odrazu!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196057 Wysłany: 02 Gru 2008, 22:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień
Rejestracja: 29 Mar 2007,
Posty: 499
Skoro jest taka prosta i robisz to z zamknietymi oczami to cos jest nie tak bo w innym watku piszesz ze ktos ci zle założył rozrząd z czego wynika ze to nie Ty wymieniałes wiec skad wiesz ze jest prosta>ja wieże mechaniorowi skoro mówi ze jest potrzebny przyrząd to tego nie neguje

_________________
Było>>>1.9 JTD<<<
Było>>>GP 1.4 <<<
Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<<
Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196122 Wysłany: 03 Gru 2008, 08:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 178
słuchaj!
kupiłem punciaczka i meczyłem sie z tym pół roku jezdząc po mechanikach co moze byc ze mi tak głosno chodzi i nikt nie byl w stanie udzielic mi informacji az wkoncu popadłem w desperacje i stwierdziłem ze musze sciągnac głowice bo moze zaworki sa pogietre,niedomykaja i dlatego tak mi głosno chodzi!
rozebrałem obudowe rozrzadu przesiedziałem przed tym cały dzien i sam doszedłem ze jest pomylony o 1 zabek, wkoncu i tak wyciagnelem głowice bo co sie okazało zaworki ssace przez tą czyjąś pomyłke uderzały w tłoki wiec wymieniłem wszystkie zaworki a jak juz wrzuciłem głowice musiałem ustawic rozrzad i to bez tej pomyłki którą popełnił ten kto przed moim kupnem wymieniałpasek rozrzadu i teraz tak naprawde umiem to zrobić! fakt ta naprawa zajeła mi jakis tydzien:
-cały dzien przed weryfikacja paska rozrzadu
-drugi dzien wymontowanie głowicy
-jakies dwa dni czekałem az mi ja zrobia tj wymienia wszystko plus planowanie
-no i w sumie z półtora dnia wrzucenie tego do puntka i poskładanie
przepraszam kolego albo ja cos wczesniej zle napisałem albo ty mnie żle zrozumiałes!
a tak pozatym to juz nie wierze w zadnych mechaników jak sam do czegos nie dojdziesz to nikt ci nie za bardzo chce pomóc badz sie nie zna!
a jezeli o ten pasek rozrzadu to na poczatku myslalem ze to jest jakos tam skomplikowane ale okazało sie przeciwnie!
sa znaki, słuze pomoca!

[ Dodano: 03 Gru 2008 07:07 ]
a jezeli chodzi o przyzrzad to takowy jest , nazywaja go lizakiem i nakłada sie go na wał korbowy i przykreca do bloku silnika, w ten sposób blokuje sie wal aby sie nie obrucił!
ale uwierz mi jestes to w stanie zrobic bez tego przyrzadu! naprawde!
i powiem tak od znaku na kole od rozrządu do znaku na wale korbowym musi byc 70 zebów na pasku rozrzadu!
na pasku sa znaki ale trzeba na nie uwarzac bo niektóre paski oszukuja (ta wiadomoś mam od serwisanta z fiata bo mieli pare wpadek z pomyłkami na paskach) wiec warto to przeliczyc, najlepiej najpierw na starym który jest jeszcze załozony zeby sie upewnic,nastepnie zdjac i załozyc nowy i ta róznica mósi wynosic 70 zebów, i jak tak bedzie to znaki na pasku i na kołach bedą sie zgadzać i znaki na obudowach tez beda sie zgadzać!
popma wysokiego cisnienia cie nie interesuje, nie ma konkretnego punktu połozenia tak jak w dieslach z pompami sekcyjnymi, w przypadku jtd daje ona cały czas stałe wysokie cisnienie!
choć jest mozliwosc jej blokowania!

[ Dodano: 03 Gru 2008 07:10 ]
a jezeli masz duzo keszu i nie masz zaciecia mechanika jedz z tym do mechanika
powodzenia i pozdrawiam!

_________________
ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się
ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody
Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM
BMW E38 728iA
BMW E30 M52B28TU M-technic 2
Wartburg 353
Dużo gazu i sprzęgło odrazu!


Ostatnio edytowany przez jaguar15, 03 Gru 2008, 09:36, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #196133 Wysłany: 03 Gru 2008, 09:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień
Rejestracja: 29 Mar 2007,
Posty: 499
O to chodziło o pełną i wyczerpującą odpowiedź a nie o to żeby ci w jakiś sposób ubliżyć>co do wymiany nie mam za bardzo czasu ani warunków>pozdrawiam

_________________
Było>>>1.9 JTD<<<
Było>>>GP 1.4 <<<
Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<<
Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196135 Wysłany: 03 Gru 2008, 09:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 178
spoko nie gniewam sie !
3maj sie

_________________
ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się
ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody
Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM
BMW E38 728iA
BMW E30 M52B28TU M-technic 2
Wartburg 353
Dużo gazu i sprzęgło odrazu!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211887 Wysłany: 25 Sty 2009, 15:30; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 25 Sty 2009,
Posty: 2
Wiatm kolego...Widze, ze smemu doszdeldes do tego jak zgrac rozrzad w fiaciku. Mam wiec takie pytanie, Jak zsynchronizowac ten rozrzad?poniewarz prz wymianie paska poprzekrecalem tryby i teraz jestem w kropce.Boje sie zalozyc pasek i odpalic auto poniewarz wiemy czym to grozi.Za pomoc z gory wielkie dzieki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212251 Wysłany: 26 Sty 2009, 14:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
Tylko czasem nie próbuj go odpalać! Ja niestety nie pomogę, ale pisze żeby Cie nie kusiło próbować! W takim przypadku ja bym się do serwisu udał albo dobrego mechanika... No ale może jest jakiś sposób żeby określić jakie mają być ustawienia, może ktoś na forum pomoże...

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212297 Wysłany: 26 Sty 2009, 16:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
Tryby-rozumiem koła od wałka rozrządu i wału? Jeśli tak to poprzestawiaj je w odwrotną stronę, w którą wcześniej kręciłeś na znaki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212349 Wysłany: 26 Sty 2009, 19:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
jesli przed rozkrecaniem i zdejmowaniem paska nie porobiles sobie znaczkow to bedzie ciezko, ale jesli je masz to zrob tak jak radzi uki

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212350 Wysłany: 26 Sty 2009, 19:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
Nic nie będzie ciężko, ale najpierw niech się kolega odezwie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212515 Wysłany: 26 Sty 2009, 23:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
Jak już będzie Ci się wydawać, że dobrze ustawiłeś rozrząd najpierw spróbuj go przekręcić ręcznie kluczem (z założonym paskiem oczywiście), jeżeli będzie git to znaczy, że silnika nie zepsujesz jak odpalisz, ewentualnie może nie zapalić, nie równo chodzić, kopcić itd. itp.

_________________
1.9 JTD 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215997 Wysłany: 07 Lut 2009, 10:42; 
 Temat postu: Witam!
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 178
Słuchaj, powiem tak, pompa cie nie obchodzi!
Skoncentruj sie na wałku rozrzadu i wale!
najlepiej jak bym ci to przesłał, chodzi o rusunek!
wał ma taka kropeczkei ta kropeczka ma byc na samym dole tzn w osi silnika, bo silnik jest delikatnie przechylony do przodu!
jezeli juz masz ustawiony wał ustaw wałek!
zeby ustawic wałek musisz załozyc pokrywe rozrzadu poniewarz jest tam taki plastikowy jezyczek, i na niego ustawiasz ten biały zank na kole rozrzadu!
jezeli masz teraz nowy pasek rozrzadu powinienes miec na nim dwie białe kreseczki,i jezeli koła ustawiłes tak jak ci napisałem to znak na wałe (ten białe wyciecie) i znak na kole rozrzadu(ten białe wyciecie) powinny sie zgrywać!
jezeli cos napisałem niezrozumiało to pytaj to postaram sie wyjaśnić!
no pozostaje ci jeszcze napinacz, ale bardzo prosto sie go napina, nie da rady nic spieprzyc troszeczke pomyślunku i wszystko cyka jak ta lala!
Tylko jak ustawisz rozrzad to nie odpalaj go odrazu, najpierw klucz 19 i wałem obróć pare razy aby upewnić sie ze w silniku nie ma zadnej kolizji!
pozdrawiam!

[ Dodano: 05 Lut 2009 18:28 ]
ps. sorki ze tak długo sie nie odzywałem!
jak cos to moge ci taki schemacik puścic na maila!
pozdrawiam!

[ Dodano: 07 Lut 2009 09:42 ]
a i jeszcze wiadomosc dla uzytkowników jtd
co 40 tys km powinno sie sprawdzac luz zaworowy!
taa wiadomos dostałem od mechanika z aso
pozdrawiam!

_________________
ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się
ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody
Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM
BMW E38 728iA
BMW E30 M52B28TU M-technic 2
Wartburg 353
Dużo gazu i sprzęgło odrazu!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #220856 Wysłany: 20 Lut 2009, 15:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
Wymieniałem ostatnio rozrząd w JTD i nie potrzeba do tego żadnych narzędzi do blokowania rozrządu itp. Wystarczy przez zdjęciem starego paska oznaczyć wszystko sobie i po sprawie. Dostęp niestety tragiczny, niestety to tylko fiat.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221325 Wysłany: 21 Lut 2009, 20:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
daunte bez obrazy, jezeli pytasz jak to zrobić, tzn, że nie wiesz jak wymienić rozrząd bo gdybys miał pojęcie o mechanice to rzut oka na silnk rozwiazałby sprawe. Suma sumarum nie rob tego samemu.

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222799 Wysłany: 25 Lut 2009, 20:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 178
ale co tam znaczyć????
wszystko jest oznaczone oryginalnie.

[ Dodano: 25 Lut 2009 19:18 ]
kto sie czuje na siłach i ma zacięcie to wymienia sam
kto ma hajs i ma to w tyłku wymienia u mechanika
albo sa tacy co nie maja ani tego ani tego tzw LAICY, wiec niech lepiej oddadza auto w dobre rece bo sobie tylko kłopotów narobia

_________________
ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się
ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody
Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM
BMW E38 728iA
BMW E30 M52B28TU M-technic 2
Wartburg 353
Dużo gazu i sprzęgło odrazu!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222871 Wysłany: 25 Lut 2009, 21:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: walbrzych
Rejestracja: 18 Lut 2009,
Posty: 26
to komputerowe naciaganie paska to bzdura!,to tylko taki chwyt zeby odstraszyc mechanikow -amatorow przed wymiana paska rozrzadu we wlasnym zakresie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222874 Wysłany: 25 Lut 2009, 21:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 178
Jak to przeczytałem o tym komputerowym naciaganiu paska to mi sie smiac zachciało, ale są tacy co sie na to nabierają.
tak juz jest było i będzie

_________________
ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się
ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody
Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM
BMW E38 728iA
BMW E30 M52B28TU M-technic 2
Wartburg 353
Dużo gazu i sprzęgło odrazu!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222878 Wysłany: 25 Lut 2009, 21:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: walbrzych
Rejestracja: 18 Lut 2009,
Posty: 26
poprostu producent robi wszystko zeby klient nawet ze spalona zarowka jezdzil do aso,dlatego wymyslaja takie pierdoly


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO