|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 13:18
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Beatkawro |
#224798 Wysłany:
03 Mar 2009, 20:40; Temat postu: Akumulator kręci b.dobrze, ale nie zapala się silnik. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2009, Posty: 5
|
Na desce rozdzielczej świeci się i nie gaśnie symbol akumulatora i na żółto, po prawej stronie, chyba silnik (nie znam symboli, bo kupiłam kropka bez instrukcji). Jutro nie mam czym dojechać do pracy. Help!!! Paliwo mam.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
cuspis |
#224803 Wysłany:
03 Mar 2009, 20:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 489
|
Skoro kompletnie się na tym nie znasz to oddaj lepiej kropka do dobrego mechanika, jezeli chcesz zobaczyć co to za symbole się świecą to ściagnij sobie książke serwisową link w moim podpisie
_________________ Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#224805 Wysłany:
03 Mar 2009, 21:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
napisz jaki kropek znaczy się silnik bo tak to nic nam nie mówi. Ale domyślam się że chodzi o diesel 
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
cuspis |
#224806 Wysłany:
03 Mar 2009, 21:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 489
|
Dlaczego diesel  u mnie żadnych problemów z odpalaniem nigdy nie było (odpukać)

_________________ Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008
|
|
Góra |
|
 |
Beatkawro |
#224808 Wysłany:
03 Mar 2009, 21:18; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2009, Posty: 5
|
Punto 1.2 kat [ Dodano: 03 Mar 2009 20:18 ]Przypomniałam sobie, że w zeszłym roku miałam podobne problemy z zapaleniem silnika. Sąsiad doradził mi aby włączać stacyjkę kilka razy, na kilkanaście sekund, bez silnika  . Kropek zapalił, ale na drugi dzień rano. Były strzaszne upały, więc pomyślałam, że to z tego powodu. A rano było chłodno. Teraz nie ma upałów. Więc może to... no właśnie co?
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#224814 Wysłany:
03 Mar 2009, 21:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
cuspis napisał(a): Dlaczego diesel Beatkawro napisał(a): na żółto, po prawej stronie, chyba silnik heh jakoś tak przyszła mi do głowy kontrolka obecności wody w filtrze oleju napędowego. Jednak wracając do tematu w punto 1.2 są dwie kontrolki podświetlane na żółto: kluczyk z napisem pod nim code i okrągła z napisem abs. Żaden silnik tam nie występuje chyba że nie masz punto 1 a np. 2, choć nie wiem jakie tam są kontrolki. Jeśli jednak chodzi o ten kluczyk to silnik będzie się kręcił, ale nie odpali dopóki nie zgaśnie ów kontrolka. Spróbuj włożyć parę razy kluczyk włożyć, przekręcić i poczekać aż zgaśnie kontrolka. Następne jeśli zgaśnie można odpalić autko [ Dodano: 03 Mar 2009 20:23 ]Beatkawro napisał(a): Przypomniałam sobie, że w zeszłym roku miałam podobne problemy z zapaleniem silnika. Sąsiad doradził mi aby włączać stacyjkę kilka razy, na kilkanaście sekund, bez silnika
czyli pewnie chodzi o to o czym piszę  Jęśśli wkładanie i przekręcanie kluczyka nic nie pomoże to znaczy że masz popsuty odbiornik immobilisera i należy go wymienić.
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#224832 Wysłany:
03 Mar 2009, 22:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
Możesz cos mieć z kompem sterujacym silnika. Niestety tego problemu sie tu nie rozwiaże. Pozostaje zaprzyjaźniony warsztat albo ASO bo to za skomplikoany problem na takie dywagacje.
żadne kręcenie kluczykiem nic nie naprawi- sąsiad chyba jest niepowazny poza tym nei ma zielonego pojecia o niczym jeśli Ci takie bzdury gada  poza ty mto ze na dworze jest 40 stopni w sloncu nie ma NIC WSPÓLNEGO z tym że auto nie odpala.
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#224838 Wysłany:
03 Mar 2009, 22:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
Lotos napisał(a): żadne kręcenie kluczykiem nic nie naprawi- sąsiad chyba jest niepowazny poza tym nei ma zielonego pojecia o niczym jeśli Ci takie bzdury gada
pomaga i bzdur nie piszę, po prostu czasami immo się zawiesza i nie łapie sygnału z kluczyka. Wtedy wyjęcie, włożenie i przekręcenie kluczyka parę razy pomaga. Zdarzyło mi się to z dwa razy więc wiem o czym piszę ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif)
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
Beatkawro |
#224844 Wysłany:
03 Mar 2009, 22:23; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2009, Posty: 5
|
Włożyłam kluczyk kilka razy i odczekałam po kilkanaście sekund, ale nie zapalił. Kręci pięknie. Pali się kontrolka akumulatora i to coś po prawej, na żółto, wygląda jak cukierek zawinięty w papierek 
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#224845 Wysłany:
03 Mar 2009, 22:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
BARTEKcoupe napisał(a): Lotos napisał(a): żadne kręcenie kluczykiem nic nie naprawi- sąsiad chyba jest niepowazny poza tym nei ma zielonego pojecia o niczym jeśli Ci takie bzdury gada pomaga i bzdur nie piszę, po prostu czasami immo się zawiesza i nie łapie sygnału z kluczyka. Wtedy wyjęcie, włożenie i przekręcenie kluczyka parę razy pomaga. Zdarzyło mi się to z dwa razy więc wiem o czym piszę ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif)
jeśli Ci sie immo wiesza to znaczy że masz juz kluczyk nadający sie tylko do wymiany.
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#224850 Wysłany:
03 Mar 2009, 22:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
Jak zdarza mi się to z dwa razy na rok??? Niby co ma zużycie kluczyka do immo?? Centralka się potrafi zwiesić i tyle. Jak już to mogła się popsuć ta antenka(odbiornik) która jest przy stacyjce. Beatkawro spróbuj odpiąć klemę od aku. Zrób fote lub wskaż na poniższy obrazku która to kontrolka bo nie mam pojęcia o czym mowa

_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#224860 Wysłany:
03 Mar 2009, 22:48; Temat postu: |
|
|
Czy tutaj na pewno jest mowa o PI a nie przypadkiem PII ? Jedyna żółta kontrolka w benzyniaku PI to tylko kluczyk z napisem CODE.
Lotos a zdziwić Cię? Odbiornik/antenka (jak zwał tak zwał) jest podłączona do kostki immobilisera znajdującej się tuż obok, a z kolei ta kostka jest bardzo czuła na zakłócenia i temperaturę. Bardzo często mylnie odczytuje sygnał schodzący z anteny/odbiornika i uzbraja się wysyłając sygnał odcięcia do ECU. Z tego co wiem to pracujesz w ASO więc masz zapewne wgląd do biuletynów serwisowych... Polecam te z lat 1993 - 2003 
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#224863 Wysłany:
03 Mar 2009, 22:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
też mi się zdje że mowa o Punto 2 ale już o tym pisałem:
BARTEKcoupe napisał(a): chyba że nie masz punto 1 a np. 2 ale Beatkawro nic nie odpisała na ten temat. mrider napisał(a): Lotos a zdziwić Cię? Odbiornik/antenka (jak zwał tak zwał) jest podłączona do kostki immobilisera znajdującej się tuż obok, a z kolei ta kostka jest bardzo czuła na zakłócenia i temperaturę. Bardzo często mylnie odczytuje sygnał schodzący z anteny/odbiornika i uzbraja się wysyłając sygnał odcięcia do ECU
i oto chodzi  nareszcie coś z teorii 
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
Beatkawro |
#224963 Wysłany:
04 Mar 2009, 10:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2009, Posty: 5
|
To jest model: Punto 1.2 kat 8v Class 44kW/60 KM silnik 1242 cm3 [ Dodano: 04 Mar 2009 09:05 ]Mam inne wskaźniki niż pokazałeś na zdjęciu. [ Dodano: 04 Mar 2009 09:09 ]Dziękuję Wam za zainteresowanie się problemem z moim autkiem.
Mam dobrą wiadomość: kropek zapalił rano bez problemu. I co wy na to?
Dobra marka.
Pozdrawiam serdecznie!
Beata z Wrocławia.
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#224967 Wysłany:
04 Mar 2009, 10:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
Beatkawro założyłaś temat w punto pierwszej generacji a prawdopodobnie ma drugiej, jaki rocznik?? Informacje podane wyżej nic mi nie mówią, ale ciesze się że problem się rozwiązał
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
Beatkawro |
#228893 Wysłany:
15 Mar 2009, 21:20; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2009, Posty: 5
|
Punto jest z grudnia 2002 r.
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#228946 Wysłany:
15 Mar 2009, 22:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
Czemu wszyscy upatrujecie przyczyny w immo? Skoro kręci to raczej immobiliser jest sprawny. Chociaż nie wiem czy w Punto odcina tylko pompę czy też rozrusznik
Beatka czy dźwięk rozrusznika jest taki, jak w normalnym samochodzie, czy też takie buczenie jakby rozrusznik nie był obciążony? Myślę, że wiesz mniej więcej o co chodzi
Jeśli rozrusznik rzeczywiście "buczy", to winę ponosi mechanizm przeniesienia napędu z rozrusznika na silnik, tzw. "bendix"
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#228991 Wysłany:
15 Mar 2009, 23:53; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
mariuz napisał(a): Chociaż nie wiem czy w Punto odcina tylko pompę czy też rozrusznik
Zapłon lub nie podaje sygnału na wtryski albo i to i to.
Pompę odcina tylko wył bezwładnościowy. można poszukac pod schowkiem i od góry go nacisnąć - może wywalił
kluczykiem bez pastyli immo kręci, pompa pracuje, ale nie zapala i marchewa code sie swieci 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#229004 Wysłany:
16 Mar 2009, 00:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Hmmm ja miałem taką sytuację, że jechałem z zapaloną kontrolką Code  Nawet nie zauważyłem, że nie zniknęła... Zatrzymałem się, zgasiłem silnik odpaliłem i do tej pory sytuacja się nie powtórzyła a było to z 3 albo 4 miesiące temu. To taka mała ciekawostka na temat immo...
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#229013 Wysłany:
16 Mar 2009, 00:12; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Kufell napisał(a): Hmmm ja miałem taką sytuację, że jechałem z zapaloną kontrolką Code  Nawet nie zauważyłem, że nie zniknęła... Zatrzymałem się, zgasiłem silnik odpaliłem i do tej pory sytuacja się nie powtórzyła a było to z 3 albo 4 miesiące temu. To taka mała ciekawostka na temat immo...
Raz mi się coś takiego zdarzyło
Ale jak robiłem test kluczykiem bez immo ni huhu nie odpalił 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek82 |
#230561 Wysłany:
20 Mar 2009, 00:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
Witajcie
Przyjechałem sobie dzisiaj do pracy bez problemów, wieczorem wsiadam do auta żeby wrócić do domu a tu nagle niespodzianka świeci się kluczyk ikona immobilazera. Spróbowałem kilka razy i nic, odłączyłem klemę na chwilę i nic. Próbowałem uruchomić awaryjnie za pomocą kodu z karty, ale po przekręceniu kluczyka i wciśnieciu gazu nie zapaliła się ani razu kontrolka silnika. Otworzyłem więc maskę poruszałem obudową centralki zajrzałem także do puszki z bezpiecznikami która jest pod maską poruszałem nimi i zamknąłem wszystko i silnik udało się uruchomić. Jednak nadal nie mogę awaryjnie uruchomić auta za pomocą kodu z karty. Martwi mnie takie zachowanie auta, mieliście już takie objawy? Ewentualnie co było przyczyną?
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|