|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 04:07
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
decadent |
#150392 Wysłany:
01 Sie 2008, 08:29; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 19 Cze 2008, Posty: 26
|
Dzięki Wojcio
Naprawiałeś i wahacze i tuleje belki, a u mnie jest albo to pierwsze albo to drugie... tylko właśnie nie wiem co. Pojadę do mechanika, niech się przejedzie. Teraz jak popsikałem wd-40 gdzie się dało, to wali 2x częściej i już z dwóch stron, (albo tuleje naprawcze w ogóle nie działają, albo to wahacze).
Jak miałem samochód na podnośniku z jednej strony, a z drugiej na podstawce (wahacze zwisały luźno), to był luz jak ruszałem wahaczami góra dół, ale pomyślałem że to normalne. Na boki nic a nic luzu nie było.
[ Dodano: 29 Lip 2008 08:59 ]
jls napisał(a):
Dzięki również i Tobie - niestety nic nowego się nie dowiedziałem...
[ Dodano: 01 Sie 2008 08:29 ]
No i sprawa się rozwiązała.......... Zaprowadziłem do mechanika, tym razem specjalistę od zawieszeń. Wziął łom i zaczął podważać wszystkie elementy zawieszenia. Najpierw wykluczył mocowanie belki - żadnych luzów nie było - powiedział że cztery tuleje naprawcze dobrze trzymają. Winowajcą stuków oczywiście okazały się tuleje wahacza, ale nie widać było tego od razu. Podważał i podważał, nie wiedział co jest grane, aż w końcu podwadził pod takim kątem, że wahacze wyraźnie zaczęły się ruszać - miały spory luz.
Zastanawiałem się, czy nie wymienić tulei samemu, ale już mi się nie chciało grzebać znowu w tym kropku.
Wymiana - 100 zł na jedną strone (Kielce), zestaw naprawczy 60 zł. Łącznie 320 zł i cisza podczas jazdy...
Szkoda tylko, że wcześniej tak bardzo zmylili mnie "fachowcy"...
Nawet z tego forum - wątek pt. "poradnik wymiany tulei wahacza" wyniosłem, że to raczej mocowanie belki.
Stuki nigdy nie wystąpiły podczas postoju lub w warunkach gaarażowych żebym nie wiem jak uginał tylne zawieszenie...
Na przeglądzie nigdy nic nie stuknęło, dwóch mechaników nie stwierdziło luzów na wahaczach, koła były prosto, a mimo to właśnie tuleje wahacza były winowajcą !!!
Okazuje się że mocowanie belki to nie jest aż tak częsty przypadek - samochód musi być dosyć wytłuczony żeby tuleje belki poszły...
_________________ punto 1.1 sx 97
|
|
Góra |
|
|
|
|
Dymers PGT |
#195323 Wysłany:
30 Lis 2008, 01:48; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Starogard Gdański Rejestracja: 27 Cze 2008, Posty: 69
|
takie tuleje naprawcze moge wam zalatwic bo pracuje w sklepie motoryzacyjnym na poczatku sam sobie zalatwilem takie sa to tuleje FEBI Niemieckie moge wam rowniez zalatwic poduszki tylnej belki ja sam sie zabieram za wymiane sroby poscily gladko a wystarczy miec kanal zeby to zrobic zadna filozofia 4 sroby dwa przewody i belka wyjezdza wybijasz tuleje i wbijasz nowe i belka wjezdza jak sam bede to robil zdam relacje ze zdjeciami
_________________ Fiat Punto 1,2 75km ELX(sprzedane) + PUNTO GT
|
|
Góra |
|
|
kubazalexa |
#198277 Wysłany:
11 Gru 2008, 16:06; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Aleksandrów Łódzki Rejestracja: 23 Cze 2008, Posty: 29
|
mój problem z tylnymi belkami już się skończył
oddałem do mechanika cena 200 zł w górę zależy od tego jak mocno będzie się z nimi męczył...
ostatecznie wziął 300 zł i sam kupiłem tuleje za 15 x 4 = 60 zł.
to tylko taka informacja z bieżącymi cenami dla poszukujących informacji na ten temat...
_________________ Punto I SX 1.2
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#199828 Wysłany:
16 Gru 2008, 19:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
wymiana tulei tylnej belki 200 PLN- nawet sie nie bede z tym babrał. Szkoda czasu. Poza tym jestem ciekaw czym bedziesz wciskał te tuleje w belke ?? młotkiem ?? [ Dodano: Wto Gru 16, 2008 6:29 pm ]decadent napisał(a): No to rzeczywiście prawie za darmo skoro trzeba pół samochodu rozkręcić z tyłu, chyba że... No właśnie, chyba że robił takie trochę "chałupnictwo" ten mechanik i po prostu opuścił tylko belkę i jakimś domowej roboty przyrządem zatulejował poduchy - i to właśnie chciałbym wiedzieć jak to zrobić samemu. Wersja tradycyjna przewiduje cały dzień roboty w zakładzie mechanicznym... musi być zatem drogo
jaki cąły dzień ????? ze 4 godzinki i gotowe albo nawet i szybciej.
Cały dzień to chyba u Miecia w garażu
|
|
Góra |
|
|
Prokop |
#226287 Wysłany:
08 Mar 2009, 12:50; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 16 Mar 2008, Posty: 82
|
witam,
moi mili mam klopot z tego co czytam bardzo taki sam
strasznie wali tylna belka przy hamowaniu i przy jezdzie po wertepach...
i mam mianowicie pytanie czy tuleja wahacza to jest to co na zdjeciu ?
Jeśli nie to moze ktos wie jak sie to nazywa bo musze to jutro kupic x4 a nie wiem jak sie to wabi
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Kamil
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic7168.html <------moja kropeczka:)
Święty Krzysztof jeździ z Tobą do 120km/h, powyżej tej prędkości swoje miejsce oddaje Św. Piotrowi.
http://www.domybartosiewicz.pl
|
|
Góra |
|
|
80quattro |
#226324 Wysłany:
08 Mar 2009, 14:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
Tuleje nazywane przez niektórych naprawczymi nie służą do naprawy tylnej belki tanim kosztem tylko do zwiększenia trwałości głównych tulei .
Dokładnie wyjaśniam problem tutaj :
http://fiatpunto.com.pl/topic7874-15.html
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#227010 Wysłany:
10 Mar 2009, 12:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
80quattro , czy może wiesz dlaczego tuleje naprawcze zakłada się tylko na przód [tylna również dostaje luzu] i czy znasz sposób na szybką wymianę tulei w domowych warunkach. Ktoś opisywał, że wystarczy tylko obniżyć belkę.
|
|
Góra |
|
|
slivka |
#227050 Wysłany:
10 Mar 2009, 14:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 259
|
a ja mam pytanie ino sie nie smiejcie:)
bo wiem ze mam z tylu wahacze i wymieniam czesto lozyska w nich.. co jak co ale belki to tam nie widzialem - oczywiscie pewnie nie wiem mozecie mnie oswiecic ktore to jest belka?
_________________ WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków
|
|
Góra |
|
|
80quattro |
#227072 Wysłany:
10 Mar 2009, 16:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
czech22 Przednie tuleje są bardziej obciążone . Przy hamowaniu występują siły które "odrywają" belkę od nadwozia .
Natomiast tylne są cały czas dociskane więc dodatkowe gumy dociskające belkę nie miałyby tutaj sensu .
Fiat zakładał te dodatkowe gumy tylko na przednie poduszki i mają one wymiary przystosowane tylko do przednich poduszek .
Ja akurat miałem belkę wyciągniętą z auta podczas wymiany tych poduszek . Miałem dotoczone tuleje do wyciskania starych i wtłaczania nowych . Miałem zrobiony taki prosty przyrząd z długiej i mocnej śruby i nim wciskałem poduszki .
Możliwe , że ktoś dorobił sobie przyrząd i wymieniał tuleje na opuszczonej belce ale na pewno nie jest to łatwe . Nawet przy wyciągniętej belce jest ciężko bo stare tuleje trzymają mocno .
Wklejam informację z książki o stosowaniu tych dodatkowych tulei .
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#227375 Wysłany:
11 Mar 2009, 10:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
80quattro dzięki za wyjaśnienie problemu. Teraz już wszystko rozumiem. slivka jeżeli zajrzysz pod spód samochodu z tyłu, to zobaczysz wtedy dosłownie okrągłą belkę, do której jest [bodajże dospawana] część, gdzie wciska się tuleje, które przykręca się do nadwozia.
|
|
Góra |
|
|
Prokop |
#227955 Wysłany:
12 Mar 2009, 23:40; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 16 Mar 2008, Posty: 82
|
|
Góra |
|
|
sebul |
#228780 Wysłany:
15 Mar 2009, 16:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
ja ostatnio bylem u mechanika i za wymiante tulei i czegos tam jeszcze zabulilem 160 zl , 80 za robote i 80 za czesci ;/ robili to z 4 godziny . jak nie ma sie garazu to trzeba bulic zreszta ja sie nie znam i tak wiec nic bym nie zrobil
|
|
Góra |
|
|
kwiat |
#249974 Wysłany:
06 Maj 2009, 12:28; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Samborowo/Ostróda Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 40
|
Jako, że sam szukałem, pytałem jak wymienić tuleje z tyłu i nie znalazłem nigdzie maluala, postanowiłem go tutaj umieścić.
WYMIANA BEZ DEMONTAŻU BELKI!!
1. Potrzebne będą dobre klucze, jakiś odrdzewiacz (u mnie nie był potrzebny), jakiś smar - tawot co by tuleja lepiej wchodziła i jeszcze kilka elementów "domowej prasy" o których poniżej:
2. Zaczynamy zabawę. Podnieść auto i pod tylną piastę/bęben podłożyć lewarek.
3. Odkręcić dużą tuleję tylną oraz odkręcić tuleję przednią (klucz 18, najlepiej nasadowy), tą którą wymieniamy. Następnie opuścić cały wahacz na lewarku tak, aby można było wybić/wyjąć od dołu starą tuleję (u mnie jedna wypadła praktycznie sama, drugą musieliśmy lekko wybić).
stare i nowa
nowa na miejscu przez wciśnięciem
4. Teraz potrzebne będą elementy "domowej prasy", zakładamy je na tuleję w takiej konfiguracji:
5. Następną czynnością jest wprasowanie tulei w otwór poprzez dokręcanie śruby od dołu, działa to na zasadzie ściskacza. Należy uważać, aby tuleja nie chowała się pod kątem, gdy tak się dzieje trzeba przesunąć płaskownik!
6. Finał! Tuleja na swoim miejscu.
W sumie czas wymiany samych tulejek nie przekracza pół godzinki, jednak trochę zajęło nam znalezienie odpowiednich elementów "prasy" Ale wszystko było pod ręką i poszło sprawnie. Wielkie podziękowania dla kolegi Dariusza za pomoc w robocie (nie pierwszą zresztą i pewnie nie ostatnią)
Jeśli macie jakieś pytania to zapraszam.
_________________ był: Mk 1 SX 1.1 + LPG "Blue Hertz" jest: GP Energy 1.3 JTD 90 km
|
|
Góra |
|
|
Mateusz |
#249992 Wysłany:
06 Maj 2009, 14:01; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 07 Sty 2008, Posty: 69
|
kwiat napisał(a): Jeśli macie jakieś pytania to zapraszam.
Napisz może, jakie są wymiary elementów "domowej prasy" i jaka długość śruby jest potrzebna
_________________ Punto 55 SX
|
|
Góra |
|
|
kwiat |
#249995 Wysłany:
06 Maj 2009, 14:03; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Samborowo/Ostróda Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 40
|
To zależy ile dasz podkładek itp. Pokazałem zasadę działania takiego przyrządu i wymiary muszą być takie, żeby weszły pod belkę.
_________________ był: Mk 1 SX 1.1 + LPG "Blue Hertz" jest: GP Energy 1.3 JTD 90 km
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#251384 Wysłany:
09 Maj 2009, 20:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
kwiat bardzo prosto wyglada wymiana i chyba taka jest. Mimo to mam kilka pytań. Czy wystarczy odkręcić tuleje tylko z jednej strony, po której nastepuje wymiana, czy musza być odkrecone wszystkie cztery,aby móc obniżyc belkę.Poza tym co jeszcze należy przed opuszczeniem belki odkręcić,np. czy nie przeszkadza tłumik.
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#252879 Wysłany:
12 Maj 2009, 23:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Mateusz napisał(a): kwiat napisał(a): Jeśli macie jakieś pytania to zapraszam.
Napisz może, jakie są wymiary elementów "domowej prasy" i jaka długość śruby jest potrzebna
Przyłączam się do prośby. Ja dzisiaj się zabrałem do wymiany i okazało się że ten element wyglądający u ciebie jak uciętą rura, u mnie miałą za dużą średnicę żeby podłożyć pod miejsce w które wchodzi owa poduszka. Miałem też problem tylko że dużo mniejszy z dobraniem śruby (albo były za krótkie, albo nie gwintowane do końca i gwintu mi brakowało. a nie miałem tylu podkładek żeby podłożyć.), ale znalazłem coś i tą kwestię rozwiązałem. Skończyło się na tym że nie wymieniłem tych poduch i dalej szukam elementów na wykonanie tej domowej prasy, także wszystkie wymiary by się przydały, żeby wiedzieć z czym iść do jakiegoś znajomego żeby sprawdził w swoich zapasach czy czegoś takiego nie ma.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#253040 Wysłany:
13 Maj 2009, 16:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
180 PLN za wymiane tulei to nawet by mi sie babrac z tym nie chcialo- szkoda czasu.
|
|
Góra |
|
|
RedDevil |
#253241 Wysłany:
13 Maj 2009, 22:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Klucze Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 660
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#253272 Wysłany:
13 Maj 2009, 22:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
RedDevil napisał(a): Mnie powiedzieli w warsztacie 100 zł za wymianę wszystkich 4 tuleji
oczywiscie że mozna TANIEJ- ja juz chyba taką max cene prawie podałem i dlatego wnioskuje że takie babranie sie w domu i domowymi sposobami to bezsens.
|
|
Góra |
|
|
JVC_PL |
#279418 Wysłany:
13 Sie 2009, 21:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Namysłów,Kępno, Syców Rejestracja: 15 Mar 2009, Posty: 138
|
a ja w poniedziałek biorę sie za wymianę zamówione czekam aż przyjdą posiadam najazd i inteligentnego kolegę to na pewno damy rade
_________________ LANCIA DELTA PLATINIUM DODGE GRAND CARAVAN
|
|
Góra |
|
|
devon58 |
#279425 Wysłany:
13 Sie 2009, 21:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Mi mechanik naprawił te poduchy w 10min i nawet belki nie sciągał
Jest na to jakiś prosty sposób, proponuje zadzwonic do ASO bo coś mi się wydaje że oni mają na to recepte (czesci) ponieważ jest to bolączka mk1.
Jeździ do dzisiaj ponad rok bez najmniejszego stuknięcia.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#279732 Wysłany:
15 Sie 2009, 21:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
devon58 prawdopodobnie zamontował tylko dodatkowe poduszki, bez wymiany starych. Osobiście wymienialem caly komplet i bez problemów, na spokojnie, zajęło mi to 4 godziny. Oczywiscie wcześniej przygotowałem sobie sprzet do wyciskania i wciskania tulei. Są różne opinie, czy wymieniać samemu, czy zlecić warsztatowi. Ja stwierdzam, że to żadna filozofia.
|
|
Góra |
|
|
JVC_PL |
#279756 Wysłany:
16 Sie 2009, 00:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Namysłów,Kępno, Syców Rejestracja: 15 Mar 2009, Posty: 138
|
czech22 ściągałeś belkę czy nie ?
_________________ LANCIA DELTA PLATINIUM DODGE GRAND CARAVAN
|
|
Góra |
|
|
pielaa4 |
#279770 Wysłany:
16 Sie 2009, 09:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow Rejestracja: 28 Wrz 2007, Posty: 264 Pomógł: 12
|
Witam ja u siebie wymieniałem podzuszki 4 szt i nie było problemu z nimi wcisnałem je na imadle belke wyciagałem całą bo nie dało sie wahacza sciągnąć z powodu zapieczonej sruby. Wiec w domowych warunkach da sie samemu wymienić czas wymiany poduszek i naprawa wahaczy 7 godz w domowych warunkach bez kanału
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|