You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #236000 Wysłany: 03 Kwi 2009, 22:02; 
 Temat postu: Zerwany gwint w głowicy
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2008,
Posty: 27
Mam bardzo duzy problem...jakieś pół roku temu nabyłem swojego Punciaka i od samego początu nie pracował równo, teraz juz wiem dlaczego :evil: :evil: :evil: :evil: :? Jakiś idiota nie dokrecił świecy na 2 cylindrze bądz sie sama zruszyła i na gwicie nadpaliło nagaru. Po tym podejrzewam ze nie mógł juz dalej wkrecic bo przeszkadzał nagar i jakiś 1mm była za mało wkrecona(dlatego nie palił równo) po wykreceniu okazało sie ze i gwint na świecy i w gnieżdzie jest zniszczony-MOJE PYTANIE JEST NASTĘPUJACE: co zrobić? są jakieś "zestawy naprawcze"? słyszałem o jakiś tulejach wkrecajacych w gniazdo świecy-prawda? Zdjęcie lub wymiana głowycy to ostateczne lecz kosztowne :(
MACIE JAKIEŚ POMYSŁY?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #236013 Wysłany: 03 Kwi 2009, 22:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
Tak są takie zestawy.
http://www.helicoil-boellhoff.com/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236370 Wysłany: 04 Kwi 2009, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane
Rejestracja: 06 Sie 2008,
Posty: 148
Ja na twoim miejscu prubował bym najpierw przepuscic gwint samym gwintownikiem taki jak swieca.Czasem to wystarcza.Jesli to nie pomoze mozna rozwiercic na wiekszy gwint i zastosowac swiece o wiekszym rozmiarze lub wkrecic na klej tulejke z otworem nagwintowanym na własciwa swiece.jednak nie radze tego robic bez zdjecia głowicy.Ewentualne wióry z gwintowania bedą wpadac do silnika a to jest dla niego grozne(porysowanie cylindrów,zatkanie kanałów olejowych itp.)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236539 Wysłany: 05 Kwi 2009, 15:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2008,
Posty: 27
Z tego wszystkiego to wczoraj zrzuciłem głowice i czekam na tulejowanie :? a jaka jest kolejność dokrecania śrub głowicy? i z jaka siła?
jest tak samo jak w Punto II?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236540 Wysłany: 05 Kwi 2009, 15:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane
Rejestracja: 06 Sie 2008,
Posty: 148
prawdopodobnie tak.Kolejnosc dokrecania jest podobna w wiekszosci aut.Ale masz tu na rysunku z ksiazki napraw dokładnie opisane
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_49d8b4b3009aa4873.jpg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236542 Wysłany: 05 Kwi 2009, 15:41; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
nie zapomnij głowicy splanować, bo upg szybko sie wydmucha.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236543 Wysłany: 05 Kwi 2009, 15:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane
Rejestracja: 06 Sie 2008,
Posty: 148
Nieprawda.Bez potrzeby nie planuje się głowicy!Tylko kiedy jest porysowana i krzywa!Juz było kiedys duzo na forum na ten temat.Od lat robiłem rozne silniki i nigdy nie planowałem zadnej głowicy!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240126 Wysłany: 14 Kwi 2009, 00:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Za granica...
Rejestracja: 14 Lut 2007,
Posty: 372
Trzeba bylo podjechac do zakladu gdzie sie zajmuja regeneracja silnikow, planowanie, tokarz itp. i chlopaki maja sprawdzone rozwiazania wkrecaja specjalna "sprezynke" i po sprawie...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #250033 Wysłany: 06 Maj 2009, 15:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2008,
Posty: 27
Gniazdo dałam do tulejowania, staremu, dobremu i przede wszystkim taniemu tokarzowi :) zrobił ze nawet sladu nie ma :-o
nie planowałem głowicy, bo i po co? nowa uszczelka z własciwą kolejnoscia dokrecania srób + nowe swiece i Kropek smiga juz miesiac :D :D :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #250049 Wysłany: 06 Maj 2009, 15:54; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
PREZES2323 napisał(a):
nie planowałem głowicy, bo i po co? nowa uszczelka z własciwą kolejnoscia dokrecania srób + nowe swiece i Kropek smiga juz miesiac

Po to się planuje głowice, żeby nowa uszczelka nie padła po kilku tys km...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO