|
Obecny czas: 30 Kwi 2025, 05:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Yacek |
#217088 Wysłany:
09 Lut 2009, 00:47; Temat postu: Podłączenie urządzeń do sieci can samochodu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Witam,
wstawiam tu link do strony o sieci can. Po przeczytaniu, każdy będzie wiedział dlaczego np. nie mozna pewnych urządzeń podłączyć do naszych samochodów bez bardzo kosztownej wymiany body compa. W ASO pracują raczej elektrycy samochodowi lub elektromechanicy którzy nie muszą się na tym znać. Oni mają egzaminer do diagnozowania sieci can, i jeżeli jest jakiś błąd to go odczytuja. Spróbujcie takiemu elektrykowi zabrać egzaminer i niech coś naprawi.A do sieci can to już jest potrzebny dobry elektronik. Zresztą przeczytacie, zrozumiecie jakie to "proste".
http://www.ely.pg.gda.pl/~rkraj/can/par ... tm#POJECIA
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Dariusz |
#236463 Wysłany:
05 Kwi 2009, 07:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: z łodzi Rejestracja: 16 Lis 2008, Posty: 108
|
ok jak bym chciał podłączyc radio pod can zaryzykowac moze będzie ok , panowie gdzie podłącza się te przewody od radia CAN A I CAN B , prosze o instrukcje
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#236472 Wysłany:
05 Kwi 2009, 09:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
AF napisał(a): A jakież to komendy/polecenia to radio ma dostawać po CAN-ie ?? Jesli idzie o Dane jakie tam przesylane sa to: CAN sygnal stacyjk ibankowo CAN sygnal predkosci bankowo CAN Gateway bankowo CAN sygnal włączenia świateł bankowo CAN sygnał sterowania w kierownicy CAN sygnal telefonu jesli jest taka opcja AF napisał(a): I co to za radio, które potrafi współpracować z CAN-em
oryginalnie montowany blaupunkt cd 199 lub delphi- grundig o tych samych oznaczeniach
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#236480 Wysłany:
05 Kwi 2009, 10:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Dzięki 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#236493 Wysłany:
05 Kwi 2009, 11:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Yacek napisał(a): Spróbujcie takiemu elektrykowi zabrać egzaminer i niech coś naprawi Przesadzasz, wiele da się zrobić bez np. egzaminera (większość usterek osprzętu silnika) mało tego w wielu nawet egzaminer nie pomoże (oscyloskop i wiedza tak), ale niestety niektóre sprawy bez testera i odpowiedniego obrogramowania są nie do wykonania . Co do CAN to trochę przyspałeś system praktycznie stosowany już ponad 15 lat w wielu samochodach i gwarantuje Ci że jak grzyby po deszczu wyrastają przetworniki magistrali CAN robi je np. Clarion http://www.clarion.com/pl/pl/support/cip/can/index.html (Do GP pewnie kwestią czasu). Mało tego np fabryczne sterowanie z kierownicy można podłączyć do większości radioodtwarzaczy wyposarzonych w taką funkcjonalność (same sterowanie jest analogowe-drabinka rezystorowa, wystarczy odpowiedni interfejs) Yacek napisał(a): CAN Gateway bankowo
O ile mi wiadomo Gateway nie jest sygnałem/informacją tylko układem zintegrowanym z sterownikiem centralnym który jest bramą pośredniczącą w wymianie informacji między węzłami.
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#236510 Wysłany:
05 Kwi 2009, 13:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
krzysiek_pere napisał(a): Co do CAN to trochę przyspałeś system praktycznie stosowany już ponad 15 lat w wielu samochodach i gwarantuje Ci że jak grzyby po deszczu wyrastają przetworniki magistrali CAN Zgadzam się z Tobą w 100%. W watku chodzi o to że dokładasz oryginalne np halogeny , radio, B&M ,sterowanie w kierownicy i w sieci ASO montują te podzespoły i działaja one jak w oryginalnym samochodzie który został zakupiony z tymi akcesoriami. Wiadomo że jeśli posiadasz oryginalne sterowanie w kierownicy to po podłączeniu poprzez adapter can bus będzie obsługiwał radio nieoryginalne. krzysiek_pere napisał(a): Gateway nie jest sygnałem/informacją
Zgadza się dlatego nie jest napisane sygnał jak w innych pozycjach.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
jurekl |
#236530 Wysłany:
05 Kwi 2009, 14:29; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 26 Lis 2008, Posty: 80
|
Cytuj: W watku chodzi o to że dokładasz oryginalne np halogeny , radio, B&M ,sterowanie w kierownicy i w sieci ASO montują te podzespoły i działaja one jak w oryginalnym samochodzie który został zakupiony z tymi akcesoriami.
Tak. Teoretycznie do magistrali CAN możesz podłączyć wszystko ale praktycznie już nie. A w ASO tylko wymiana uszkodzonych urządzeń na nowe.
_________________ GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#236585 Wysłany:
05 Kwi 2009, 18:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#236602 Wysłany:
05 Kwi 2009, 19:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
krzysiek_pere napisał(a): Nawrt nie musi być adapter CAN, jak napisałem sterowania są analogowe i wystarczy podpiąć się bezpośrednio do nich wykorzystując np takie coś:'
Znowu zgodzę się z Tobą w 100 %. Jednak chodzi w tym wątku o to żeby było jak w oryginale bez dodatków typu adaptery, przetworniki itp. Chodzi o to że kupujesz kropka bez oryginalnego radia, systemu B&M kupujesz je jako używane, podłączasz do magistrali can samochodu dodajesz sterowanie w kierownicy podłączasz i wszystko pracuje jak w oryginale. Nie montujesz dodatkowych usprawnień. A tak to już się nie da.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#236657 Wysłany:
05 Kwi 2009, 20:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Yacek napisał(a): A tak to już się nie da.
Na razie nie ma takiej potrzeby, poczekamy zobaczymy. nr centralki elektrycznej jako części jest taki sam, więc wszystko to wersja albo softu albo "kodowania wariantów" Na razie pewnie "specjaliści" w ASO Fiata do końca nie wiedzą jak jest w Gp (bo nikt na razie nie doposaża).
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#236673 Wysłany:
05 Kwi 2009, 21:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
krzysiek_pere napisał(a): Na razie nie ma takiej potrzeby, poczekamy zobaczymy poczytaj posty ilu chciałoby dołożyć co nieco? Jest gro ludzi które posiada oryginalne radio mp3 sterowane w kierownicy a nie posiada B&M. Chcieli by mieć. Przecież dokupienie B&M z rozbitego samochodu nie stanowi problemu. Tylko co z tego? Wtedy gdy kupowali auto nie było takiej opcji. krzysiek_pere napisał(a): nr centralki elektrycznej jako części jest taki sam
Obecnie fiat montuje 4 typy body computerów do GP w zależności od wersji wyposażenia. Sprawdz na e-per. Każdy z nich ma inny numer katalogowy, inną cenę i posiada obsługę różnych peryferii. Poza tym w zależności od wersji samochodu są montowane body compy o różnych numerach katalogowych. Nie ma tak że w jednej wersji jest kilka do wyboru. Oprócz tego różnią się wersją oprogramowania czyli jak piszesz softu.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#236692 Wysłany:
05 Kwi 2009, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Yacek napisał(a): Obecnie fiat montuje 4 typy body computerów do GP w zależności od wersji wyposażenia Myślisz że nie widziałem ?  Tylko gdzie tu mowa o Blue & Me czy halogenach przeciwmgielnych. Nie upieram się jak jest czy będzie sam śledze temat, nie jestem pracownikiem Fiata żeby mieć wszystkie informacje. Pozostaje mieć nadzieje że będzie taka możliwość jak w wielu innych europejskich samochodach. Z doświadczenia wiem że pewne możliwości pojawiają się po jakimś czasie nawet na sprzętach diagnostycznych firm zewn. (Sam pracuje na kts-boscha) więc jak napisałem wcześniej: krzysiek_pere napisał(a): poczekamy zobaczymy
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#236705 Wysłany:
05 Kwi 2009, 22:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
krzysiek_pere napisał(a): Tylko gdzie tu mowa o Blue & Me czy halogenach przeciwmgielnych Obsługą tych urządzeń zawarta jest jak wcześniej napisałeś w sofcie. krzysiek_pere napisał(a): Z doświadczenia wiem że pewne możliwości pojawiają się po jakimś czasie nawet na sprzętach diagnostycznych firm zewn. (Sam pracuje na kts-boscha)
Myslę też że kiedyś taka mozliwość się pojawi.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#236846 Wysłany:
06 Kwi 2009, 08:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Ale jaki jest sens sterowania halogenów przez CAN, jeśli można to zrobić za pomocą jednego przekaźnika i 2 m kabla + ( ewentualnie ) jednego przełącznika ??
Bez żadnych adapterów, examinerów itp. 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#236940 Wysłany:
06 Kwi 2009, 16:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
AF napisał(a): Ale jaki jest sens sterowania halogenów przez CAN, jeśli można to zrobić za pomocą jednego przekaźnika i 2 m kabla + ( ewentualnie ) jednego przełącznika ?? Bez żadnych adapterów, examinerów itp.
Oczywiście że można w ten sposób, ale nie będzie jak w orygiale. Jak to określili inni koledzy tzw. "druciarnia"
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#236946 Wysłany:
06 Kwi 2009, 16:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Może i druciarnia.
Ale do zrobienia za 10 zł
Można wyobrazić sobie jeszcze bardziej skomplikowane systemy sterowania halogenów niż CAN, tylko po co ??
Imo, CAN powstała w celu ograniczenia kosztów produkcji samochodów.
Jeśli mogę coś zrobić ( a zrobiłem ) taniej i może bardziej niezawodnie niż CANem, to po co cudować ??
Wydaje mi się, że to przerost formy nad treścią
Ale jak ktoś chce, to niech robi 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#236947 Wysłany:
06 Kwi 2009, 16:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
AF napisał(a): Może i druciarnia. Ale do zrobienia za 10 zł Można wyobrazić sobie jeszcze bardziej skomplikowane systemy sterowania halogenów niż CAN, tylko po co ?? Imo, CAN powstała w celu ograniczenia kosztów produkcji samochodów. Jeśli mogę coś zrobić ( a zrobiłem ) taniej i może bardziej niezawodnie niż CANem, to po co cudować ?? Wydaje mi się, że to przerost formy nad treścią Ale jak ktoś chce, to niech robi
Zgadzam sie z Tobą w 100%. 
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#236951 Wysłany:
06 Kwi 2009, 16:43; Temat postu: |
|
|
AF a ja np nie mam ochoty mieć jakiegos dodatkowego włącznika w kabinie i chciałbym żeby domontowane halogeny włączane były tym samym przyciskiem co w oryginale i zeby po włączeniu ich na tablicy rozdzielczej świeciła kontrolka. Nie interesuje mnie żeby szło to akurat przez CAN, ale interesuje mnie żeby to działało jak w oryginale. Więc mnie akurat robota za 10 zł jeśli nie działa jak oryginał nie interesuje.
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#236987 Wysłany:
06 Kwi 2009, 18:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Grzegorz1976 napisał(a): AF a ja np nie mam ochoty mieć jakiegos dodatkowego włącznika w kabinie i chciałbym żeby domontowane halogeny włączane były tym samym przyciskiem co w oryginale i zeby po włączeniu ich na tablicy rozdzielczej świeciła kontrolka. Nie interesuje mnie żeby szło to akurat przez CAN, ale interesuje mnie żeby to działało jak w oryginale. Więc mnie akurat robota za 10 zł jeśli nie działa jak oryginał nie interesuje.
A kto Ci broni ??
Jak dla mnie, to możesz nawet dać sterownik przemysłowy
http://www.allegro.pl/item581209460_sim ... y_vat.html
Niech każdy robi jak mu pasuje
Ja np. nie mam dodatkowego włącznika
Włączam tym samym, co p-mgłowe tylne.
A zaoszczędzone pieniądze przeznaczam na szczytny cel, czyli na piwo 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|