You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 19 Maj 2025, 05:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #198296 Wysłany: 11 Gru 2008, 18:39; 
 Temat postu: Problem z zapalaniem
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Sie 2007,
Posty: 8
Od jakiegoś czasu mam problem z zapaleniem mojej kropki. Na zimnym silniku gdy przekręcam stacyjkę czekam aż wszystkie kontrolki zgasną i próbuję odpalić auto od razu gaśnie. Odpala dopiero po kilkunastu próbach. Dodam jeszcze, że za każdym razem włącza się wentylator, co mnie niepokoi. Później jak silnik się już rozgrzeje nie ma z nim żadnego problemu. Dodam jeszcze że mam kropkę 1.4 benzyna + gaz. Czy miał już ktoś podobny problem i jak sobie z nim poradził?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #198297 Wysłany: 11 Gru 2008, 18:44; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11772
Pomógł: 13
Szafran pewnie coś z akumulatorem, przeglądnij wątki o aku - może coś Ci to pomoże :)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198298 Wysłany: 11 Gru 2008, 18:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Sie 2007,
Posty: 8
no właśnie taka była moja pierwsza myśl, bo auto stało około 2 tygodni nieużywane. Dlatego akumulator został naładowany, ale problem nie zniknął.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198332 Wysłany: 11 Gru 2008, 20:42; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
A jak zachowuje się wskazówka temperatury płynu chłodzącego ???

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198357 Wysłany: 11 Gru 2008, 21:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB
Rejestracja: 24 Kwi 2008,
Posty: 917
Szafran napisał(a):
Dodam jeszcze, że za każdym razem włącza się wentylator, co mnie niepokoi

tu jest jakaś dziwna sprawa ,jakieś przepięcie ,jakim cudem przy odpalaniu może włączać się wentylator he ??

_________________
Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198417 Wysłany: 12 Gru 2008, 00:19; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
slon11 jesli czujnik zapoda niewłaściwą wartość :-)
A jeśli zapoda niewłaściwą wartośc to i aparat wtryskowy bedzie podawał paliwo nie jak dla rozruchu ale jak dla pracy ciagłej ...czyli samochód albo nie odpali albo odpali i bedzie burkał chwile az zgasnie :)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198454 Wysłany: 12 Gru 2008, 08:06; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Lis 2008,
Posty: 9
Witaj. Miałem identyczne problemy z moim grande którym jezdzilem na elce. Auto przestało odpalać od kluczyka, tylko gdzieś za 8 czy 9 razem. Czasami nawet gasł po odpaleniu. 6 wizyt w serwisie i nic, wymiana kabli, aparatu zapłonowego, świece, odłaczenie centralki od gazu, wymiana akumulatora. Spróbuj zalac mu jakies dobre paliwo, przegonic go troche na wysokich obrotach i przełacz na benzyne zanim odstawisz auto do garazu. U mnie na jakis czas pomoglo i odpala lepiej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198464 Wysłany: 12 Gru 2008, 09:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 1970
Pomógł: 1
Szafran napisał(a):
Odpala dopiero po kilkunastu próbach. Dodam jeszcze, że za każdym razem włącza się wentylator, co mnie niepokoi.

Akumulator masz naładowany?
Może coś z elektryką? Jeśli masz autko na gwarancji to najlepiej odwiedź ASO. Podepną pod kompa, może coś pokaże?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198614 Wysłany: 12 Gru 2008, 17:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Gru 2006,
Posty: 169
Coś nie tak z kabelkami, albo pompa paliwa...

U mnie przy uruchamianiu było tak, że wskazówka temp. silnika szła na max i opadała, ale silnik odpalał normalnie - stwierdzono, że to wina aku i lekko podładowali. Uspokoiło się, ale przy temperaturze niższej niż 5 stopni znowu to samo. Później pojawiła się usterka ze zgrzytającym rozrusznikiem, łapał za 2-3 razem. Niby przeczyścili - w okresie wiosenno-letnim ok, ale przy niższych temp. znowu to samo.

_________________
GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224143 Wysłany: 06 Mar 2009, 09:41; 
 Temat postu: Problem z zapalaniem cd
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Lublin, 10-ta
Rejestracja: 01 Mar 2009,
Posty: 2
Witam, przed 3-ma dniami pojawił się podobny kłopot w Grande Punto eksploatowanym głównie w mieście. Na dworze było -5stC, auto stało na parkingu 8 godzin. Silnik dawał się uruchomić ale po chwili gasł. Po kilku takich próbach silnik nagrzewał się do tego stopnia, że podejmował normalną równą pracę. Wykluczyłem słabe naładowanie akumulatora i zacząłem podejrzewać układy pomiarowe temperatury powietrza dolotowego do silnika i układ mierzący temperaturę płynu chłodzącego. Na ten trop naprowadził mnie włączający się wentylator układu chłodzenia. Zastosowałem wdmuchiwanie ciepłego powietrza z nagrzewnicy elektrycznej prosto do ssawy filtr powietrza ale temperatura na podwórzu ok -5stC nie dała efektów. Po kilku minutach zmarzłem i umówiłem się na jutro ze specjalistą. Co będzie dalej napiszę. Nie oczekuję porad z serii jedna pani drugiej pani bo najczęściej takie tutaj przeczytałem. Za interesujące techniczne uwagi będę bardzo wdzięczny.

[ Dodano: 06 Mar 2009 08:41 ]
Następnego dnia, umówiony specjalista podłączył do auta tester i dowiedzieliśmy się, że temperatura zasysanego powietrza do silnika ma, uwaga, plus 60 stC. To było powodem załączania się wentylatora i brakiem możliwości uruchomienia silnika. Wymieniliśmy czujnik temperatury i przepływu powietrza (dwa w jednym) i auto ożyło. Ponowny test wykazał prawidłową temperaturę, czyli ok plus 3 stC. Reasumując: Pokładowy sterownik samochodu zachował się poprawnie: wykrył wysoką temperaturę otoczenia i uruchomił system zabezpieczający silnik przed uszkodzeniem. Dyskusyjną sprawą jest umieszczenie samego czujnika, który zabudowany chyba w nieszczęśliwym miejscu, jeszcze nie raz da znać o sobie niejednemu właścicielowi grande punto. I to by było na tyle. Pozdrawiam


Ostatnio edytowany przez Marek1953, 06 Mar 2009, 22:09, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #225764 Wysłany: 06 Mar 2009, 18:12; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 03 Mar 2009,
Posty: 4
Witam, gdzie znajduje sie ten czujnik ? mam taki sam problem ! silnik 1.2


Góra
 Profil  
 
 
 Post #225820 Wysłany: 06 Mar 2009, 22:07; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Lublin, 10-ta
Rejestracja: 01 Mar 2009,
Posty: 2
Nie dysponuję rysunkami technicznymi ani zdjęciami auta. Pozostaje tylko krótki opis. Czujnik pomiarowy powietrza dolotowego (nazwa moja) zamontowany jest na kolektorze ssącym, patrząc od przodu auta na silnik, po lewej stronie. Wielkość zapalniczki do papierosów, cena kilkaset razy większa od taniej zapalniczki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #225874 Wysłany: 07 Mar 2009, 00:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Ostrów Wlkp.
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 49
to jak juz dyskutujecie na temat odpalania to ja mam problem ze zegarem jak jest na minusie temperatura np -9C to jak odpadalam zegary mi szalejajak by chciały poza skale wyskoczyc.... dzieje sie tak tylko przy minusowych temeraturach.... ogolnie auto odpala bez problemu ale jak widze latajace wskazówki to mnie z letq zapiera.... problem w czujniku jakism czy moze akumulatorze.... ????

_________________
. : : FaBeR Est QuiSqUe SuAe ForTuNaE : : .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #225882 Wysłany: 07 Mar 2009, 02:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 257
Pomógł: 1
M4Niek napisał(a):
to jak juz dyskutujecie na temat odpalania to ja mam problem ze zegarem jak jest na minusie temperatura np -9C to jak odpadalam zegary mi szalejajak by chciały poza skale wyskoczyc.... dzieje sie tak tylko przy minusowych temeraturach.... ogolnie auto odpala bez problemu ale jak widze latajace wskazówki to mnie z letq zapiera.... problem w czujniku jakism czy moze akumulatorze.... ????


Obstawiałbym akumulator, miałem tak samo w bravie 1.4 przy mrozach - 20 stopni

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #225904 Wysłany: 07 Mar 2009, 11:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Ostrów Wlkp.
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 49
tylko ze przy minus 3 tez mi sie tak dzieje a jak jest plus 2 jest wszystko ok

_________________
. : : FaBeR Est QuiSqUe SuAe ForTuNaE : : .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227433 Wysłany: 11 Mar 2009, 15:52; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 03 Mar 2009,
Posty: 4
Dzisiaj odebrałem kropka z warsztatu cena za naprawe to 500zł ! ( koszmar) czujnik ciśnienia nawaliłi i nie chciał palic jak zimny ! zapłaciłem tyle bo skończyła się gwarancja, sam czujnik kosztuje 350zł + robota ! To jest informacja dla tych co im niechce kropek palić jak jest zimny i załancza sie wentylator !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236899 Wysłany: 16 Kwi 2009, 00:33; 
 Temat postu: Re: Problem z zapalaniem cd
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 28 Cze 2007,
Posty: 61
Marek1953 napisał(a):
Następnego dnia, umówiony specjalista podłączył do auta tester i dowiedzieliśmy się, że temperatura zasysanego powietrza do silnika ma, uwaga, plus 60 stC. To było powodem załączania się wentylatora i brakiem możliwości uruchomienia silnika. Wymieniliśmy czujnik temperatury i przepływu powietrza (dwa w jednym) i auto ożyło. Ponowny test wykazał prawidłową temperaturę, czyli ok plus 3 stC. Reasumując: Pokładowy sterownik samochodu zachował się poprawnie: wykrył wysoką temperaturę otoczenia i uruchomił system zabezpieczający silnik przed uszkodzeniem. Dyskusyjną sprawą jest umieszczenie samego czujnika, który zabudowany chyba w nieszczęśliwym miejscu, jeszcze nie raz da znać o sobie niejednemu właścicielowi grande punto. I to by było na tyle. Pozdrawiam


Parę dni temu miałem podobne objawy: zimny silnik uruchamiał się za 3 - 6 razem i od razu wchodził na wolne obroty (~700 obr/min), wskaźnik temp. pokazywał ok 60 st.C. Kontrolka "Check Engine" nie świeciła.
Examiner nie wykazał błędów, ale odczyt temperatury zasysanego powietrza był na poziomie 40 st.C - powinno być około 20 st.C.
Diagnoza - walnięty czujnik temperatury zasysanego powietrza i podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Dziś przy porannym rozruchu zapaliła się kontrolka "Check Engine" i pojawił się komunikat "Skontrolować silnik", a wentylator chłodnicy włączył się od razu przy zimnym silniku. Wskaźnik temp. silnika ani drgnął i nawet po przejechaniu ok. 7 km ciągle pokazywał temperaturą poniżej minimum.
Czujnik zamówiony (~380 PLN - auto po gwarancji), dzisiaj jadę montować - zobaczymy jaki będzie efekt.

[ Dodano: 16 Kwi 2009 00:33 ]
Czujnik wymieniony, problemy znikły i auto jakby żwawsze się zrobiło - koszty ok. 500 PLN :cry:

_________________
lichy :clown: Gliwice
Fiat Seicento 1.1 MPI Premius '2004 (Grigio Steel) 57 kkm
Mitsubishi Lancer 1.6 Sedan '2010 (Dune Beige) 2 kkm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #798022 Wysłany: 24 Lut 2016, 11:57; 
 Temat postu: Re: Problem z zapalaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 20 Wrz 2009,
Posty: 120
Witam,

Mam podobny problem z aucie znajomej z uruchomieniem silnika (a w zasadzie żeby nie zgasł w chwilę po uruchomieniu) gdy silnik jest zimny, Grande Punto 1.4 8v.

Po analizie błędów oraz parametrów stwierdzono:

Błąd: PO115 Czujnik temperatury wody

Jednak parametry temperatur są zaskakujące i nie adekwatne do zaczytanego błędu.

Przy temperaturze zewnętrznej ok 5st. temperatury na czujnikach wg wskazań przy zimnym silniku:

- Temp. wody 21 st.
- Temp. powietrza 50st (!)
- Temp. oleju w silniku 56st. (!)

Gdy silnik się nagrzeje odpala za pierwszym razem i jeździ.

Czym zatem się sugerować i jakie kroki podjąć?

Pozdrawiam
Pundzak

_________________
Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #798055 Wysłany: 24 Lut 2016, 16:25; 
 Temat postu: Re: Problem z zapalaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Czujnik źle pokazuje realną tempę przez co nie ma wzbogacenia z kompa i się krztusi ;) W sumie miewam podobnie o ile nie wciepnę lekko sandała , który to przerzuca lekko w mapie otwarcia przepustnicy oraz nadciśnienia w rejony gdzie jest trochę więcej paliwka i inny zapłon.

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #798566 Wysłany: 28 Lut 2016, 16:42; 
 Temat postu: Re: Problem z zapalaniem
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: gliwice
Rejestracja: 27 Maj 2008,
Posty: 57
cześć ! to znany problem -czeka cie wymiana czujnika temperatury powietrza dolotowego. to ten z Boscha pod filtrem powietrza.jeśli bedziesz chciał to wysle ci numer ,bo tam są dwa alw sprawa dotyczy tylko jednego.wymian w kazdym razie usuwa objawy. cena to niestety 300 zł

_________________
GP 1,4 8V Estiva


Góra
 Profil  
 
 
 Post #798657 Wysłany: 29 Lut 2016, 10:48; 
 Temat postu: Re: Problem z zapalaniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
yacagp daj numer tego czujnika

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO