|
Obecny czas: 19 Maj 2025, 05:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Szafran |
#198296 Wysłany:
11 Gru 2008, 18:39; Temat postu: Problem z zapalaniem |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 8
|
Od jakiegoś czasu mam problem z zapaleniem mojej kropki. Na zimnym silniku gdy przekręcam stacyjkę czekam aż wszystkie kontrolki zgasną i próbuję odpalić auto od razu gaśnie. Odpala dopiero po kilkunastu próbach. Dodam jeszcze, że za każdym razem włącza się wentylator, co mnie niepokoi. Później jak silnik się już rozgrzeje nie ma z nim żadnego problemu. Dodam jeszcze że mam kropkę 1.4 benzyna + gaz. Czy miał już ktoś podobny problem i jak sobie z nim poradził?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
bbanditoss |
#198297 Wysłany:
11 Gru 2008, 18:44; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
Szafran pewnie coś z akumulatorem, przeglądnij wątki o aku - może coś Ci to pomoże 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Szafran |
#198298 Wysłany:
11 Gru 2008, 18:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 8
|
no właśnie taka była moja pierwsza myśl, bo auto stało około 2 tygodni nieużywane. Dlatego akumulator został naładowany, ale problem nie zniknął.
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#198332 Wysłany:
11 Gru 2008, 20:42; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
A jak zachowuje się wskazówka temperatury płynu chłodzącego ???
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
slon11 |
#198357 Wysłany:
11 Gru 2008, 21:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
Szafran napisał(a): Dodam jeszcze, że za każdym razem włącza się wentylator, co mnie niepokoi
tu jest jakaś dziwna sprawa ,jakieś przepięcie ,jakim cudem przy odpalaniu może włączać się wentylator he ??
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#198417 Wysłany:
12 Gru 2008, 00:19; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
slon11 jesli czujnik zapoda niewłaściwą wartość
A jeśli zapoda niewłaściwą wartośc to i aparat wtryskowy bedzie podawał paliwo nie jak dla rozruchu ale jak dla pracy ciagłej ...czyli samochód albo nie odpali albo odpali i bedzie burkał chwile az zgasnie 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
cimas182 |
#198454 Wysłany:
12 Gru 2008, 08:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 14 Lis 2008, Posty: 9
|
Witaj. Miałem identyczne problemy z moim grande którym jezdzilem na elce. Auto przestało odpalać od kluczyka, tylko gdzieś za 8 czy 9 razem. Czasami nawet gasł po odpaleniu. 6 wizyt w serwisie i nic, wymiana kabli, aparatu zapłonowego, świece, odłaczenie centralki od gazu, wymiana akumulatora. Spróbuj zalac mu jakies dobre paliwo, przegonic go troche na wysokich obrotach i przełacz na benzyne zanim odstawisz auto do garazu. U mnie na jakis czas pomoglo i odpala lepiej
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#198464 Wysłany:
12 Gru 2008, 09:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Szafran napisał(a): Odpala dopiero po kilkunastu próbach. Dodam jeszcze, że za każdym razem włącza się wentylator, co mnie niepokoi.
Akumulator masz naładowany?
Może coś z elektryką? Jeśli masz autko na gwarancji to najlepiej odwiedź ASO. Podepną pod kompa, może coś pokaże?
|
|
Góra |
|
 |
Kubi |
#198614 Wysłany:
12 Gru 2008, 17:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Gru 2006, Posty: 169
|
Coś nie tak z kabelkami, albo pompa paliwa...
U mnie przy uruchamianiu było tak, że wskazówka temp. silnika szła na max i opadała, ale silnik odpalał normalnie - stwierdzono, że to wina aku i lekko podładowali. Uspokoiło się, ale przy temperaturze niższej niż 5 stopni znowu to samo. Później pojawiła się usterka ze zgrzytającym rozrusznikiem, łapał za 2-3 razem. Niby przeczyścili - w okresie wiosenno-letnim ok, ale przy niższych temp. znowu to samo.
_________________ GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km
|
|
Góra |
|
 |
Marek1953 |
#224143 Wysłany:
06 Mar 2009, 09:41; Temat postu: Problem z zapalaniem cd |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Lublin, 10-ta Rejestracja: 01 Mar 2009, Posty: 2
|
Witam, przed 3-ma dniami pojawił się podobny kłopot w Grande Punto eksploatowanym głównie w mieście. Na dworze było -5stC, auto stało na parkingu 8 godzin. Silnik dawał się uruchomić ale po chwili gasł. Po kilku takich próbach silnik nagrzewał się do tego stopnia, że podejmował normalną równą pracę. Wykluczyłem słabe naładowanie akumulatora i zacząłem podejrzewać układy pomiarowe temperatury powietrza dolotowego do silnika i układ mierzący temperaturę płynu chłodzącego. Na ten trop naprowadził mnie włączający się wentylator układu chłodzenia. Zastosowałem wdmuchiwanie ciepłego powietrza z nagrzewnicy elektrycznej prosto do ssawy filtr powietrza ale temperatura na podwórzu ok -5stC nie dała efektów. Po kilku minutach zmarzłem i umówiłem się na jutro ze specjalistą. Co będzie dalej napiszę. Nie oczekuję porad z serii jedna pani drugiej pani bo najczęściej takie tutaj przeczytałem. Za interesujące techniczne uwagi będę bardzo wdzięczny.
[ Dodano: 06 Mar 2009 08:41 ]
Następnego dnia, umówiony specjalista podłączył do auta tester i dowiedzieliśmy się, że temperatura zasysanego powietrza do silnika ma, uwaga, plus 60 stC. To było powodem załączania się wentylatora i brakiem możliwości uruchomienia silnika. Wymieniliśmy czujnik temperatury i przepływu powietrza (dwa w jednym) i auto ożyło. Ponowny test wykazał prawidłową temperaturę, czyli ok plus 3 stC. Reasumując: Pokładowy sterownik samochodu zachował się poprawnie: wykrył wysoką temperaturę otoczenia i uruchomił system zabezpieczający silnik przed uszkodzeniem. Dyskusyjną sprawą jest umieszczenie samego czujnika, który zabudowany chyba w nieszczęśliwym miejscu, jeszcze nie raz da znać o sobie niejednemu właścicielowi grande punto. I to by było na tyle. Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Marek1953, 06 Mar 2009, 22:09, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
arras12345 |
#225764 Wysłany:
06 Mar 2009, 18:12; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 03 Mar 2009, Posty: 4
|
Witam, gdzie znajduje sie ten czujnik ? mam taki sam problem ! silnik 1.2
|
|
Góra |
|
 |
Marek1953 |
#225820 Wysłany:
06 Mar 2009, 22:07; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Lublin, 10-ta Rejestracja: 01 Mar 2009, Posty: 2
|
Nie dysponuję rysunkami technicznymi ani zdjęciami auta. Pozostaje tylko krótki opis. Czujnik pomiarowy powietrza dolotowego (nazwa moja) zamontowany jest na kolektorze ssącym, patrząc od przodu auta na silnik, po lewej stronie. Wielkość zapalniczki do papierosów, cena kilkaset razy większa od taniej zapalniczki.
|
|
Góra |
|
 |
M4Niek |
#225874 Wysłany:
07 Mar 2009, 00:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Ostrów Wlkp. Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 49
|
to jak juz dyskutujecie na temat odpalania to ja mam problem ze zegarem jak jest na minusie temperatura np -9C to jak odpadalam zegary mi szalejajak by chciały poza skale wyskoczyc.... dzieje sie tak tylko przy minusowych temeraturach.... ogolnie auto odpala bez problemu ale jak widze latajace wskazówki to mnie z letq zapiera.... problem w czujniku jakism czy moze akumulatorze.... ????
_________________ . : : FaBeR Est QuiSqUe SuAe ForTuNaE : : .
|
|
Góra |
|
 |
kropekGP |
#225882 Wysłany:
07 Mar 2009, 02:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 257 Pomógł: 1
|
M4Niek napisał(a): to jak juz dyskutujecie na temat odpalania to ja mam problem ze zegarem jak jest na minusie temperatura np -9C to jak odpadalam zegary mi szalejajak by chciały poza skale wyskoczyc.... dzieje sie tak tylko przy minusowych temeraturach.... ogolnie auto odpala bez problemu ale jak widze latajace wskazówki to mnie z letq zapiera.... problem w czujniku jakism czy moze akumulatorze.... ????
Obstawiałbym akumulator, miałem tak samo w bravie 1.4 przy mrozach - 20 stopni
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
M4Niek |
#225904 Wysłany:
07 Mar 2009, 11:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Ostrów Wlkp. Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 49
|
tylko ze przy minus 3 tez mi sie tak dzieje a jak jest plus 2 jest wszystko ok
_________________ . : : FaBeR Est QuiSqUe SuAe ForTuNaE : : .
|
|
Góra |
|
 |
arras12345 |
#227433 Wysłany:
11 Mar 2009, 15:52; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 03 Mar 2009, Posty: 4
|
Dzisiaj odebrałem kropka z warsztatu cena za naprawe to 500zł ! ( koszmar) czujnik ciśnienia nawaliłi i nie chciał palic jak zimny ! zapłaciłem tyle bo skończyła się gwarancja, sam czujnik kosztuje 350zł + robota ! To jest informacja dla tych co im niechce kropek palić jak jest zimny i załancza sie wentylator !
|
|
Góra |
|
 |
lichy |
#236899 Wysłany:
16 Kwi 2009, 00:33; Temat postu: Re: Problem z zapalaniem cd |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 28 Cze 2007, Posty: 61
|
Marek1953 napisał(a): Następnego dnia, umówiony specjalista podłączył do auta tester i dowiedzieliśmy się, że temperatura zasysanego powietrza do silnika ma, uwaga, plus 60 stC. To było powodem załączania się wentylatora i brakiem możliwości uruchomienia silnika. Wymieniliśmy czujnik temperatury i przepływu powietrza (dwa w jednym) i auto ożyło. Ponowny test wykazał prawidłową temperaturę, czyli ok plus 3 stC. Reasumując: Pokładowy sterownik samochodu zachował się poprawnie: wykrył wysoką temperaturę otoczenia i uruchomił system zabezpieczający silnik przed uszkodzeniem. Dyskusyjną sprawą jest umieszczenie samego czujnika, który zabudowany chyba w nieszczęśliwym miejscu, jeszcze nie raz da znać o sobie niejednemu właścicielowi grande punto. I to by było na tyle. Pozdrawiam
Parę dni temu miałem podobne objawy: zimny silnik uruchamiał się za 3 - 6 razem i od razu wchodził na wolne obroty (~700 obr/min), wskaźnik temp. pokazywał ok 60 st.C. Kontrolka "Check Engine" nie świeciła.
Examiner nie wykazał błędów, ale odczyt temperatury zasysanego powietrza był na poziomie 40 st.C - powinno być około 20 st.C.
Diagnoza - walnięty czujnik temperatury zasysanego powietrza i podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Dziś przy porannym rozruchu zapaliła się kontrolka "Check Engine" i pojawił się komunikat "Skontrolować silnik", a wentylator chłodnicy włączył się od razu przy zimnym silniku. Wskaźnik temp. silnika ani drgnął i nawet po przejechaniu ok. 7 km ciągle pokazywał temperaturą poniżej minimum.
Czujnik zamówiony (~380 PLN - auto po gwarancji), dzisiaj jadę montować - zobaczymy jaki będzie efekt. [ Dodano: 16 Kwi 2009 00:33 ]Czujnik wymieniony, problemy znikły i auto jakby żwawsze się zrobiło - koszty ok. 500 PLN 
_________________ lichy Gliwice
Fiat Seicento 1.1 MPI Premius '2004 (Grigio Steel) 57 kkm
Mitsubishi Lancer 1.6 Sedan '2010 (Dune Beige) 2 kkm
|
|
Góra |
|
 |
Pundzak |
#798022 Wysłany:
24 Lut 2016, 11:57; Temat postu: Re: Problem z zapalaniem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 20 Wrz 2009, Posty: 120
|
Witam,
Mam podobny problem z aucie znajomej z uruchomieniem silnika (a w zasadzie żeby nie zgasł w chwilę po uruchomieniu) gdy silnik jest zimny, Grande Punto 1.4 8v.
Po analizie błędów oraz parametrów stwierdzono:
Błąd: PO115 Czujnik temperatury wody
Jednak parametry temperatur są zaskakujące i nie adekwatne do zaczytanego błędu.
Przy temperaturze zewnętrznej ok 5st. temperatury na czujnikach wg wskazań przy zimnym silniku:
- Temp. wody 21 st. - Temp. powietrza 50st (!) - Temp. oleju w silniku 56st. (!)
Gdy silnik się nagrzeje odpala za pierwszym razem i jeździ.
Czym zatem się sugerować i jakie kroki podjąć?
Pozdrawiam Pundzak
_________________ Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#798055 Wysłany:
24 Lut 2016, 16:25; Temat postu: Re: Problem z zapalaniem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Czujnik źle pokazuje realną tempę przez co nie ma wzbogacenia z kompa i się krztusi  W sumie miewam podobnie o ile nie wciepnę lekko sandała , który to przerzuca lekko w mapie otwarcia przepustnicy oraz nadciśnienia w rejony gdzie jest trochę więcej paliwka i inny zapłon.
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
yacagp |
#798566 Wysłany:
28 Lut 2016, 16:42; Temat postu: Re: Problem z zapalaniem |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: gliwice Rejestracja: 27 Maj 2008, Posty: 57
|
cześć ! to znany problem -czeka cie wymiana czujnika temperatury powietrza dolotowego. to ten z Boscha pod filtrem powietrza.jeśli bedziesz chciał to wysle ci numer ,bo tam są dwa alw sprawa dotyczy tylko jednego.wymian w kazdym razie usuwa objawy. cena to niestety 300 zł
_________________ GP 1,4 8V Estiva
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#798657 Wysłany:
29 Lut 2016, 10:48; Temat postu: Re: Problem z zapalaniem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
yacagp daj numer tego czujnika
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|