|
Obecny czas: 27 Kwi 2025, 08:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
TMS |
#242553 Wysłany:
18 Kwi 2009, 16:04; Temat postu: Wymiana UPG - planowanie głowicy zawsze konieczne? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Dudley/UK Rejestracja: 10 Lis 2007, Posty: 32
|
Hej!
Mam pytanie jak w tytule, czy planowanie głowicy jest zawsze konieczne przy wymianie uszczelki,
czy zależy to od jej stanu i jeżeli nie doszło do drastycznej awarii to sama wymiana na nową wystarczy?
Moje punto zaczyna wykazywać objawy typowe dla problemów z UPG
(ubywa płynu, biały nalot pod korkiem wlewu oleju, ślady zużycia na jednej ze świec zapłonowych)
chociaż oceniam że jest to wczesne stadium i zastanawiam się czy nie zmienić sobie uszczelki zanim całkiem padnie.
Koszt stosunkowo niewielki (zakładając że to tylko uszczelka), klucz dynamometryczny mam, chęci też więc zastanawiam się czy warto się za to brać.
Tym bardziej że w najbliższym czasie planuję przyjazd do kraju i wolałbym nie mieć niespodzianek w trasie.
Co o tym myślicie? Czy ktoś przerabiał samodzielną zmianę UPG w punto 1,2 SPI?
Z góry dzięki za odpowiedzi 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
marcinwrc2 |
#242580 Wysłany:
18 Kwi 2009, 17:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
TMS ja bym splanował, sprawdził szczelność zaworów i wymienił uszczelniacze zaworowe.Oczywiście do montażu dałbym nowe szpilki.Ale niech inni się wypowiedzą na ten temat.
_________________ Dla forumowiczów służę Euroscanem
Mój pierwszy Kropek http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#242584 Wysłany:
18 Kwi 2009, 18:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
jak sie ściaga głowice to od razu sie planuje dla świetgo spokoju. Zamiast robić cos 2 razy zrób to RAZ
|
|
Góra |
|
 |
TMS |
#242600 Wysłany:
18 Kwi 2009, 19:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Dudley/UK Rejestracja: 10 Lis 2007, Posty: 32
|
gdybym był w Polsce to też zrobiłbym to wszystko, kłopot w tym, że w UK mechanikom których mam w okolicy nie dałbym żarówki zmienić, o kosztach nie wspominając...
Dlatego myślę o takim doraźnym rozwiązaniu, byle uniknąć niespodzianek w trasie
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#242709 Wysłany:
19 Kwi 2009, 00:22; Temat postu: |
|
|
Głowicę trzeba splanować zawsze. Nie jest to takie planowanie jak przy jej obniżaniu, tylko takie które spowoduje dokładne przyleganie do płaszczyzny. Jest to konieczne ze względu na zwichrowania po poprzedniej uszczelce, które występują zawsze.
|
|
Góra |
|
 |
TMS |
#242719 Wysłany:
19 Kwi 2009, 00:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Dudley/UK Rejestracja: 10 Lis 2007, Posty: 32
|
no i o taką konkretną odpowiedź mi chodziło
sprawa jasna, nic nie będę kombinował
dzięki za informację !!!
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#242877 Wysłany:
19 Kwi 2009, 13:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
mrider napisał(a): Głowicę trzeba splanować zawsze. mrider napisał(a): które występują zawsze.
a to ciekawe a słyszałeś o czymś takim jak liniał do sprawdzania krzywizny głowicy, tolerancja jest niewielka ok 0,015 mm (nie pamiętam dokładnie) jeśli głowica jest prosta i nie posiada widocznych wżerów w okolicach przylegania okucia blaszanego uszczelki głowicy to nie ma potrzeby planowania !. Ważne natomiast jest użycie nowych śrub do głowicy !
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#242977 Wysłany:
19 Kwi 2009, 17:04; Temat postu: |
|
|
krzysiek_pere słyszałem o takim przyrządzie... W pracy jednakże już dawno czegoś takiego nie używamy  Tolerancja dla głowic silników Fire wynosi 0,013 mm i nie spotkałem jeszcze głowicy która w tym zakresie by się mieściła. Są one bardzo podatne na odkształcenia w miejscu okucia i sam producent w specyfikacji zaleca wymianę co 100 tys.km. Co do śrub masz całkowitą rację! Nie wspomniałem o tym uważając to za "oczywistą oczywistość" 
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#243251 Wysłany:
19 Kwi 2009, 22:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
krzysiek_pere napisał(a): mrider napisał(a): Głowicę trzeba splanować zawsze. mrider napisał(a): które występują zawsze. a to ciekawe a słyszałeś o czymś takim jak liniał do sprawdzania krzywizny głowicy, tolerancja jest niewielka ok 0,015 mm (nie pamiętam dokładnie) jeśli głowica jest prosta i nie posiada widocznych wżerów w okolicach przylegania okucia blaszanego uszczelki głowicy to nie ma potrzeby planowania !. Ważne natomiast jest użycie nowych śrub do głowicy !
to chyab piszesz o autach które mają max 5 lat- wtedy mozesz sobie nie planować EWENTUALNIE ale pokaż mistarsze auta a tu o takim mowa że nei trzeba splanowac glowicy- ja jeszcze takiego pojazdu NIE WIDZIAŁEM
|
|
Góra |
|
 |
TMS |
#243293 Wysłany:
19 Kwi 2009, 23:30; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Dudley/UK Rejestracja: 10 Lis 2007, Posty: 32
|
No dobra Panowie, pomijając szczegóły techniczne, lepiej założyć uszczelkę bez planowania głowicy, czy pojechać na starej która jeszcze całkiem nie zmarła? W grę wchodzi 24-30 godzinna trasa autostradami odległość ok 1800 km, oczywiście bez katowania silnika i przesadnego obciążania samochodu?
Warto ryzykować?
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#243299 Wysłany:
20 Kwi 2009, 00:10; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
TMS: wg mnie nie warto. Jeździłem z padniętą upg około tygodnia i to nie była przyjemna jazda... Najpierw spadają osiągi a potem, wraz z ubywaniem płynu chłodniczego rośnie temp silnika... Odradzam jazdę.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#243302 Wysłany:
20 Kwi 2009, 00:21; Temat postu: |
|
|
TMS w taką trasę od razu to nie wybrałbym się nawet z nową uszczelką i to po planowaniu głowicy. Po założeniu nowej uszczelki musisz trochę pojeździć, sprawdzić/poprawić momenty dokręcenia głowicy i dopiero później myśleć o trasie. Na starej uszczelce odradzam całkowicie, chyba że masz wykupiony pełny pakiet assistance. Od kilku lat mieszkam ponad 1700km od domu i do PL praktycznie zawsze jeżdżę autem więc już mniej więcej wiem czego można się spodziewać po kilkunastoletnim aucie.
|
|
Góra |
|
 |
TMS |
#243312 Wysłany:
20 Kwi 2009, 00:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Dudley/UK Rejestracja: 10 Lis 2007, Posty: 32
|
kurcze te objawy to ja mam od ponad pół roku! (jazda głównie po mieście i krótkie 15 km odcinki) Dlatego myślę sobie że taki "spokojny truchcik" do Polski dałbym radę zrobić
Poza tym to są moje przypuszczenia i być może UPG jest w porządku a problem tkwi w innym miejscu (jakaś nieszczelność etc.) Objawy są dość delikatne i niejednoznaczne
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#243317 Wysłany:
20 Kwi 2009, 01:02; Temat postu: |
|
|
Zrobisz co uważasz. Ja nie wybrałbym się w taką trasę bez przekonania że mam w 100% sprawne auto. Pamiętaj że to już wiekowe sprzęty i zdarzyć się może na prawdę wszystko.
|
|
Góra |
|
 |
TMS |
#243323 Wysłany:
20 Kwi 2009, 01:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Dudley/UK Rejestracja: 10 Lis 2007, Posty: 32
|
mrider napisał(a): Ja nie wybrałbym się w taką trasę bez przekonania że mam w 100% sprawne auto. Pamiętaj że to już wiekowe sprzęty i zdarzyć się może na prawdę wszystko.
no właśnie 100% gwarancji to nigdy nie masz i wszystko może się zdarzyć,
dlatego pomyślałem żeby stosunkowo niewielkim kosztem ograniczyć to ryzyko, ale teraz widzę że nie warto chyba się za to brać
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#243401 Wysłany:
20 Kwi 2009, 10:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Lotos napisał(a): to chyab piszesz o autach które mają max 5 lat- wtedy mozesz sobie nie planować EWENTUALNIE ale pokaż mistarsze auta a tu o takim mowa że nei trzeba splanowac glowicy- ja jeszcze takiego pojazdu NIE WIDZIAŁEM Czytałeś co napisałem? z góry zakładasz że na pewno głowica jest krzywa, ja natomiast uważam że wszystko należy sprawdzić. To że ty nie widziałeś takiego pojazdu to nie jest dla mnie argument. mrider napisał(a): poprawić momenty dokręcenia głowicy Ty chyba głowicy w Punto nie robiłeś  jakie momenty, głowice dokręcasz momentem wstępnym a później o kąt. Nic się później nie dokręca, nowe śruby gwarantuja stały dociski uszczelki. Tzw zjawisko relaksacji połączeń gwintowanych występuje w starych polonezach tam sie dokręca. [ Dodano: 20 Kwi 2009 09:07 ]TMS napisał(a): Mam pytanie jak w tytule, czy planowanie głowicy jest zawsze konieczne przy wymianie uszczelki,
Lotos, mrider w dużej liczbie przypadków jest to konieczne ale TMS zadał jasne pytanie i po to producent podaje taką wartość żeby to sprawdzić. Ja w swojej praktyce przerobiłem już mase przypadków m.in Punto I, które po splanowaniu "zapewne już którymś, lub za dużo" spalało detonacyjnie, więc jak już planować to wtedy kiedy jest to konieczne i u sprawdzonego fachowca.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|