|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 18:18
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
silentner |
#234589 Wysłany:
30 Mar 2009, 22:10; Temat postu: Problem z chłodzeniem silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Węgrów Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 26
|
Witam!
Mam problem z moim kropkiem. Jechałem w korku i w pewnym momencie zauważyłem, że zagotował mi się płyn w chłodnicy. Zapaliła się czerwona kontrolka od temperatury (Punto 1.1, bez wskaźnika poziomu temperatury). Od razu zgasiłem silnik i dałem mu się schłodzić. Nie działał w chwili "gotowania" płynu wentylator. Myślałem, że było za mało płynu. Więc od razu dolałem, weszło ok 2l. Potem kontynuowałem jazdę i było dobrze. Kiedy silnik jest zimny pokazuje poziom płynu pomiędzy min a max. A więc ok. Dziś jechałem ok. 40km i przed garażem kiedy stał na jałowym biegu wydaje mi się, że temperatura skoczyła do góry bo widać, było parę z chłodnicy (choć nie wiem czy to efekt zimnego powietrza) Wentylator się nie włączył. Kiedy dotknąłem górny wąż od chłodnicy to był ciepły ale dało się go trzymać w ręce. Dolny wąż identycznie. Chłodnicy mogłem również dotknąć bez oparzenia. Mam obawy, że poszedł mi ten wentylator bądź termostat, proszę doradźcie.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
MarcinO |
#234593 Wysłany:
30 Mar 2009, 22:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
Mozesz miec zapowietrzony uklad chlodzenia. Sprawdz tez poziom oleju w silniku. Moze byc uszkodzony czujnik temperatury albo tez sam wentylator, termostat raczej wykluczam, chociaz wydaje mi sie ze to w 80% zapowietrzenie ukladu ale niech wypowiedza sie fachowcy na ten temat. Moze byc tez tak ze jak dolales tego plynu to bedzie git, ale gdzies ten plyn zniknac musi, sprawdz uszczelke pod glowica.
_________________ Punto S 1.1 55 KM 97r
http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#234596 Wysłany:
30 Mar 2009, 22:33; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
silentner: weź spróbuj podłączyć wentylator bezpośrednio do akumulatora. Wcześniej sprawdź jeszcze pod maską jego bezpiecznik. Też miałem kiedys taką przygodę, właśnie dlatego, ze spalił sie silnik wentylatora i przy okazji bezpiecznik.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
silentner |
#234613 Wysłany:
02 Kwi 2009, 16:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Węgrów Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 26
|
STax napisał(a): silentner: weź spróbuj podłączyć wentylator bezpośrednio do akumulatora. Wcześniej sprawdź jeszcze pod maską jego bezpiecznik. Też miałem kiedys taką przygodę, właśnie dlatego, ze spalił sie silnik wentylatora i przy okazji bezpiecznik.
kurcze tylko jak podłączyć bezpośrednio do akumulatora... a i ten bezpiecznik to nie wiem gdzie siedzi:/ [ Dodano: 02 Kwi 2009 16:21 ]to był bezpiecznik wentylatora, teraz działa i jest ok:)
|
|
Góra |
|
 |
ziomek1000000 |
#247580 Wysłany:
30 Kwi 2009, 11:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 19 Kwi 2009, Posty: 38
|
Od wentylatora biegnie kabel. Rozgałęzia się do czujnika temperatury i zasilania. Wyjmij wtyczkę z czujnika i zewrzyj styki drutem. Jeżeli wentylator się włączy a nie włącza się przy gorącym silniku wtedy do wymiany jest czujnik temperatury. Jeżeli wentylator się nie włączy wtedy albo jest uszkodzony albo gdzieś po drodze skrachciały kable. Jak podłączysz go pod akumulator bezpośrednio i będzie działał to kable na 100% jak podłączysz pod aku bezpośrednio i nie będzie działał to wentylator na 100%. [ Dodano: 30 Kwi 2009 11:05 ]I sprawdź bezpiecznik wentylatora 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|