|
Obecny czas: 16 Maj 2025, 06:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
charlie |
#248900 Wysłany:
04 Maj 2009, 01:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
mrider napisał(a): Te złe turbo uratowało konstrukcję Diesla, która ze względu na ograniczenia konstrukcyjne odeszła by do lamusa. Jaki to ma wpływ na żywotność silnika? mrider turbo diesel z założenia nie sluzy do sportowej jazdy (pomijam zwyciestwa audi tdi w Le Mans, seatow leonow w WTCC, bo to sport, jak pisalem wczesniej to inny budzet, nie licza sie koszty,bo chodzi o prestiz, zwyciestwo za wszelka cene itd). Turbo diesla nie kreci sie tak wysoko co benzyne, a im mniejsze obroty silnika (ale bez przesady w stylu jazda 1000 obrotow/min), to mniejsze obciazenie silnika wiec w turbodieslach awaryjnosc silnikow/turbin jest mniejsza. ipIV napisał(a): Jak się nie potrafi jeździć autem z T to nie dziwota ze zdycha To jest podsumowanie tej dyskusji. Zeby nikt nie uznal tego za obrazanie, ale za stwierdzenie faktów. Jak do tej pory przejrzalem tylko 3 galerie osob zachwalajacyh gt: 2rotor, BARTEKcoupe, Orzeł i każdy z tych posiadaczy gt jest po wymianie silnika/w trakcie/przed Orzeł napisał(a): Bierze około 1 litra na 1000 km...chyba nie jest tak najgorzej niedługo zaczynamy robić silnik wiec jesli turbo okaże się padnięte to na pewno coś wymyśle co swiadczy o tym, ze te auta sa ponadprzecietnie awaryjne, co zreszta potwierdza 2rotor w galerii Orla 2rotor napisał(a): Mam nadzieję, że nie będziesz kolejnym co to narzeka na GT że się psuje
Nikomu nie narzucam ze ma jezdzic takim czy innym autem i nikt tez nie moze miec do mnie pretensji, ze nie zgadzam sie z nim, gdy on uwaza, ze 1400 turbo to rewelacyjne rozwiazanie, bo tak nie jest.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#248905 Wysłany:
04 Maj 2009, 01:39; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
charlie napisał(a): Jak do tej pory przejrzalem tylko 3 galerie osob zachwalajacyh gt: 2rotor, BARTEKcoupe, Orzeł i każdy z tych posiadaczy gt jest po wymianie silnika/w trakcie/przed
Też w najbliższym czasie wytargam w 100% sprawny 1,2 8V, żeby zmodzić jak to uczynili wyżej wymienieni użytkownicy  Kto wie czy suszary nie zasadzę jeśli koszty takiego moda bez druciarni mnie nie zjedzą :]
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#248906 Wysłany:
04 Maj 2009, 01:45; Temat postu: |
|
|
charlie napisał(a): Turbo diesla nie kreci sie tak wysoko co benzyne, a im mniejsze obroty silnika (ale bez przesady w stylu jazdy na granicy 1000 obrotow), to mniejsze obciazenie silnika wiec w turbodieslach awaryjnosc silnikow/turbin jest mniejsza. Tutaj już odsyłam Ciebie do google czy dowolnej czytelni/biblioteki na uczelni technicznej. Obroty silnika są uwarunkowane budową jego komory spalania itd. To obciążenie silnika jest zabójcze, a zastosowanie turbiny i co za tym idzie lepszą cyrkulację gazową w komorze zmniejsza obciążenie jednostki. W Dieslu wysoki stopień sprężania w komorze, konieczny do samozapłonu mieszanki zasilającej nie tylko ogranicza prędkość obrotową ale głównie przeszkadza wysokim obciążeniom. Turbo eliminuje w małym stopniu te ograniczenia. Auto aby jeździć musi się kręcić do pewnego zakresu obrotów użytecznych i akurat we wspomnianym Dieslu nie było to możliwe bez sprężarki. Nigdzie nie zakładałem że turbo służy do sportowej jazdy. To jest usprawnienie silnika. charlie napisał(a): Bierze około 1 litra na 1000 km
Takie zużycie oleju to norma dla każdej jednostki benzynowej, zaprojektowanej do 2000 roku. Swoją drogą silniki motocyklowe atmosferyczne zjadają więcej.
|
|
Góra |
|
 |
patefoniq |
#248939 Wysłany:
04 Maj 2009, 08:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 13 Kwi 2009, Posty: 378
|
Zreszta wystarczy pojezdzic wiekszoscia ciut starszych diesli, aby sie przekonac jaka maja charakterystyke (zreszta jezdzilem tez nowym passatem 2.0 TDI i ma tak samo). Do dwoch tysiecy obrotow na minute, to nie jezdzi, ciag zaczyna sie powyzej. Ale za to diesla zaladujesz po sam dach bagazami i sam rusza bez wysilku. Taka jest roznica w tych silnikach. Z tego co mnie wiadomo, a moge sie mylic, bo az tak wielkim znawca nie jestem, diesel to silnik przede wszystkim do samochodow dostawczych, o mniejszym przyspieszeniu, ale wiekszym uciagu. Nie mam zamiaru nabijac sobie postow, ale jezdze juz swoim autem poltora roku. Wiele osob mialo okazje sie ze mna przejechac i kazdy mowi to samo. Nie jest to rajdowka, ale zbiera sie bardzo fajnie i naprawde wielu kierowcom moze napsuc nerwow i to bardzo. Spalanie mam takie jak opisalem w opisie mego auta LINK, od 6.6 litra, do 13. Mam takie spalanie, jakie akurat chce, lub jak szybko potrzebuje pojechac.
_________________ pozdrawiam Piotr Paszkowski aka patefoniQ Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie http://www.syslink.pl
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#248946 Wysłany:
04 Maj 2009, 09:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
charlie napisał(a): To jest podsumowanie tej dyskusji. Zeby nikt nie uznal tego za obrazanie, ale za stwierdzenie faktów. Jak do tej pory przejrzalem tylko 3 galerie osob zachwalajacyh gt: 2rotor, BARTEKcoupe, Orzeł i każdy z tych posiadaczy gt jest po wymianie silnika/w trakcie/przed Przyznaje że u mnie silnik kiedyś ktoś wymieniał, ale u 2rotor-a, Orła są i będą dokonane modyfikacje silnika. Nie myl tego z wymianą silnika bo tak nie jest charlie napisał(a): Orzeł napisał: Bierze około 1 litra na 1000 km...chyba nie jest tak najgorzej niedługo zaczynamy robić silnik wiec jesli turbo okaże się padnięte to na pewno coś wymyśle co swiadczy o tym, ze te auta sa ponadprzecietnie awaryjne, co zreszta potwierdza 2rotor w galerii Orla
Według danych książkowych bierze 0,8l. Znam Orła dobrze i z tego co wiem spowodowane to było złym olejem i po wymianie już mu nie bierze tyle oleju.
Wyciągasz jakieś pochopne wnioski bez potwierdzenia, jeśli już nie wiesz jak się bronić to przestań pisać bzdury.
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
leonwwa |
#248976 Wysłany:
04 Maj 2009, 10:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreni Gród Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 1194 Pomógł: 1
|
patefoniq napisał(a): od 6.6 litra, do 13. Mam takie spalanie, jakie akurat chce, lub jak szybko potrzebuje pojechac.
No 13 to nieźle  mi w Accordzie przy ostrym piłowaniu (lubię dźwięk VTECa przy 6-7k obrotów) ostre ruszanie z pod świateł etc. pokauje 11.5-12.
Tylko Ty na trasie jak mówisz zejdziesz do niecałych 7 a ja do 9 
_________________ BYŁO Fiat Grande Punto 2008 1,4 77KM Honda Accord 2007 2.0 VTEC 155KM Toyota Corolla 2007 1.4 D4D 90KM VW Polo 2000 1,4 MPI 60KM Toyota Auris 2010 1,6 Valvematic 132KM BMW 116i 2006 115KM Reanult Clio 2007 1,4 98KM Skoda Octavia 2012 1,6 102KM BMW 520d 2006 163KM Renault Laguna 2013 2,0 140KM Opel Corsa D 2014 1,4 100KM JEST Renault Megane 2018 1,2 TCe 130KM Toyota Prius Hybrid
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#249053 Wysłany:
04 Maj 2009, 14:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Cytuj: Nikomu nie narzucam ze ma jezdzic takim czy innym autem i nikt tez nie moze miec do mnie pretensji, ze nie zgadzam sie z nim, gdy on uwaza, ze 1400 turbo to rewelacyjne rozwiazanie, bo tak nie jest.
Pytam więc, co jest rewelacyjnym rozwiązaniem w aucie wielkości Punto 1 aby miało identyczne/lepsze osiągi, prowadzenie i spalanie niż 1,4T?
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Orzeł |
#249273 Wysłany:
04 Maj 2009, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 12 Paź 2007, Posty: 230 Pomógł: 1
|
2rotor...może kompresor by się jakoś dało wcisnąć?? 
_________________ I <3 my Honda
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#249310 Wysłany:
04 Maj 2009, 22:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
2rotor napisał(a): Cytuj: Nikomu nie narzucam ze ma jezdzic takim czy innym autem i nikt tez nie moze miec do mnie pretensji, ze nie zgadzam sie z nim, gdy on uwaza, ze 1400 turbo to rewelacyjne rozwiazanie, bo tak nie jest.
Pytam więc, co jest rewelacyjnym rozwiązaniem w aucie wielkości Punto 1 aby miało identyczne/lepsze osiągi, prowadzenie i spalanie niż 1,4T?
Rewelacyjnym rozwiazniem jest wolnossace 2.0 , do pI swap np od bravo 1 HGT lub tez inne 2.0 jak kto woli. Dodatkowo: dolot, układ wydechowy, ewentualnie jeszcze sportowy wałek. Takie rozwiazanie w codziennej jezdzie byloby mniej awaryjnym rozwiazaniem, a na rzeczy cos musi byc skoro jednak kierowcy gt narzekaja, ze sie gt psuje.
Konkurencja w tamtym czasie wlasnie tak robila np seat ibiza gti, na poczatku 2.0 8V/115KM, pozniej 2.0 16V/150KM.
Kiedys tez w tv widzialem corse B ze swapem od astry GSI 2.0 16V 150 KM, pamietam, ze byla to czarna z felgami od porsche i stad wlasciciel tego auta nazwał ją ''corsche''.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#249316 Wysłany:
04 Maj 2009, 22:33; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Cytuj: Rewelacyjnym rozwiazniem jest wolnossace 2.0 , do pI swap np od bravo 1 HGT lub tez inne 2.0 jak kto woli. Dodatkowo: dolot, układ wydechowy, ewentualnie jeszcze sportowy wałek. Takie rozwiazanie w codziennej jezdzie byloby mniej awaryjnym rozwiazaniem, a na rzeczy cos musi byc skoro jednak kierowcy gt narzekaja, ze sie gt psuje. Konkurencja w tamtym czasie wlasnie tak robila np seat ibiza gti, na poczatku 2.0 8V/115KM, pozniej 2.0 16V/150KM. Kiedys tez w tv widzialem corse B ze swapem od astry GSI 2.0 16V 150 KM, pamietam, ze byla to czarna z felgami od porsche i stad wlasciciel tego auta nazwał ją ''corsche''.
Naklepałeś 100kkm każdym z tych samochodów żeby powiedzieć coś o awaryjności? NIE więc pysk do kosza. Nie masz najmniejszych podstaw, żeby zabierać w tym temacie głos. Po prostu nie wiesz o czym mówisz.
To jak gadanie "Ja mam VW i sie nie psuje a fiat to g.... psuje sie w zyciu nie kupie fiata. Ostatni fiat jakim jeździłem to 126p"
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 04 Maj 2009, 22:35, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
patefoniq |
#249317 Wysłany:
04 Maj 2009, 22:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 13 Kwi 2009, Posty: 378
|
Mnie dziwi jednak jedno... Wytlumacz moze to Ty charlie, bo jak widac, siedzisz w temacie. Sa dwa sportowe auta (dla "przecietnego" Kowalskiego) pt. Subaru Impreza STI (nie wrc) i Mitsubishi Lancer Evo, ktore, o dziwo, maja 2 litrowe doladowane silniki. Kurde... Skoro jest jak mowisz, czyli wolnossacy po modach rzadzi, czemu w tych modelach ich nie ma? Czemu tam montuje sie doladowane mniejsze jednostki? Przeciez to ma byc, mimo wszystko, dla ludzi bez nieograniczonego budzetu? Nie chcesz chyba powiedziec, ze czlowiek jezdzacy takim STI, czy Evo robi remont silnika srednio co 20kkm.
_________________ pozdrawiam Piotr Paszkowski aka patefoniQ Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie http://www.syslink.pl
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#249322 Wysłany:
04 Maj 2009, 22:40; Temat postu: |
|
|
charlie napisał(a): do pI swap np od bravo 1 HGT Powodzenia w wrzucaniu tego pięciocylindrowca do takiej małej komory silnikowej... Poza tym GT wyjechało z fabryki, a każde auto po swapie jakiegoś innego silnika już takie nie jest, nikt nie obliczał jego podwozia i trakcji w takich warunkach. W ekstremalnych przypadkach to jest wręcz niebezpieczne. charlie napisał(a): a na rzeczy cos musi byc skoro jednak kierowcy gt narzekaja, ze sie gt psuje.
Kup sobie np. Hondę z tych lat, z wolnossącym silnikiem i zobaczysz jak się będzie psuć.
Kompletnie nie widzę Twojego punktu widzenia zwłaszcza że mowa o autach które mają kilkanaście lat i nie służyły jako niedzielne pojazdy wożące emeryta do kościoła. Upierasz się przy wolnossących to pójdźmy dalej. Znajdź BMW M3 E36 lub Golfa II/III GTI które się nie psują i idealnie chodzą na swoich seryjnych silnikach. Moim zdaniem nie rozgraniczasz targetu danego samochodu w swoim segmencie i stąd ta dyskusja.
|
|
Góra |
|
 |
Orzeł |
#249361 Wysłany:
04 Maj 2009, 23:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 12 Paź 2007, Posty: 230 Pomógł: 1
|
który z nas narzeka że GTek się psuje?? Moj mnie nie zawiódł nigdy,a jezdze nim 3 rok...leje benzyne, wymieniam olej na czas i częsci, które w innych autach też sie zuzywają i wszystko...wczesniej miałem wolnossącego Golfa III 1,8...i to auto było u mechanika średnio 3 razy w miesiącu
_________________ I <3 my Honda
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#249367 Wysłany:
04 Maj 2009, 23:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
charlie napisał(a): 2rotor napisał(a): Cytuj: Nikomu nie narzucam ze ma jezdzic takim czy innym autem i nikt tez nie moze miec do mnie pretensji, ze nie zgadzam sie z nim, gdy on uwaza, ze 1400 turbo to rewelacyjne rozwiazanie, bo tak nie jest.
Pytam więc, co jest rewelacyjnym rozwiązaniem w aucie wielkości Punto 1 aby miało identyczne/lepsze osiągi, prowadzenie i spalanie niż 1,4T? Rewelacyjnym rozwiazniem jest wolnossace 2.0 , do pI swap np od bravo 1 HGT lub tez inne 2.0 jak kto woli. Dodatkowo: dolot, układ wydechowy, ewentualnie jeszcze sportowy wałek. Takie rozwiazanie w codziennej jezdzie byloby mniej awaryjnym rozwiazaniem, a na rzeczy cos musi byc skoro jednak kierowcy gt narzekaja, ze sie gt psuje. Konkurencja w tamtym czasie wlasnie tak robila np seat ibiza gti, na poczatku 2.0 8V/115KM, pozniej 2.0 16V/150KM. Kiedys tez w tv widzialem corse B ze swapem od astry GSI 2.0 16V 150 KM, pamietam, ze byla to czarna z felgami od porsche i stad wlasciciel tego auta nazwał ją ''corsche''.
1. Nie wiem jak chcesz zmieścić 2.0 20V w budę Punto 1, rezanie kątówką podłużnic jak dla mnie średnia opcja a chyba bez tego się nie obędzie. Poza tym Punto z tym 2.0 z wydechem, wałkiem sportowym itd dalej dostanie manto od lekko podkręconego 1,4 T a i prowadzić się będzie lepiej z powodu lżejszej masy z przodu.
2. Ano tak zapomniałem, Seat to prawie jak VW a skoro tak to Seat się nie psuje nawet jak jest z 95 roku i każdy z 5 poprzednich właścicieli wstawiał mu ile fabryka dała. Poza tym Seat Ibiza jest wolniejsza niż Punto GT. Dla sportu poszukaj sobie np. zdrowej Astry GSi
3. Uuu panie czego to ja nie widziałem...
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
patefoniq |
#249376 Wysłany:
04 Maj 2009, 23:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 13 Kwi 2009, Posty: 378
|
charlie napisał(a): (...)Kiedys tez w tv widzialem corse B ze swapem od astry GSI 2.0 16V 150 KM, pamietam, ze byla to czarna z felgami od porsche i stad wlasciciel tego auta nazwał ją ''corsche''. No ja u siebie w miescie widze taka bordowa co tydzien, ale kolezka dolozyl jej turbo i ma 170KM. Patrz... kolejne auto z turbina, jak to mozliwe...
_________________ pozdrawiam Piotr Paszkowski aka patefoniQ Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie http://www.syslink.pl
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#249379 Wysłany:
04 Maj 2009, 23:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
charlie napisał(a): Rewelacyjnym rozwiazniem jest wolnossace 2.0 , do pI swap np od bravo 1 HGT lub tez inne 2.0 jak kto woli.
Fiat ma takie autka, jest nim np alfa 147 2,0 TS 150 KM moment ok 180 NM. nie wiem ile pali ale na http://pl.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_147 podają 8,9 średnio a przyspieszenie 9,3 s. Miałem okazję jeździć AR156 z tym silniczkiem i moje osobiste wrażenia nie były inponujące, elastyczność silnika bardzo słaba jak na swoją pojemność, przyspieszenie możliwe do uzyskania ale silnik subiektywnie ciągnie od 4 tys. Tak jak napisałem wcześniej nie moc jest najważniejsza T.benzyna ze swoimi już 120Km w moim mniemaniu lepiej się sprawdzi
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#249404 Wysłany:
05 Maj 2009, 00:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
Napisalem, ze 2.0 od hgt lub tez inne jak kto woli, chodzi mi o wolnossace 2.0.
mrider caly czas powtarzasz, ze Twoje auta z turbo sie nie psuja, a przeciez fabryczne nowe nie sa i mają już spore przebiegi czyli jak sie dba to sie ma lub tez te silniki sa fabrycznie dopracowane pod kazdym wzgledem. Skoro w gt sie psuja silniki/turbiny to swiadczy o tym, ze ze albo wlasciciele nie dbaja (choc nie sadze, zeby nie dbali) albo tez konstrukcja
nie jest az tak odporna na duze obciazenia.
BARTEKcoupe napisał(a): Według danych książkowych bierze 0,8l. Znam Orła dobrze i z tego co wiem spowodowane to było złym olejem i po wymianie już mu nie bierze tyle oleju.
Wyciągasz jakieś pochopne wnioski bez potwierdzenia, jeśli już nie wiesz jak się bronić to przestań pisać bzdury. Wyciagam wnioski z tego co jest napisane. Ty manipulujesz i chcac nie chcac w Tym momencie osmieszyles swojego kolege, skoro mowisz, ze to przez zly olej. Wyszlo na to, ze: - albo on po zakupie nie wymienil oleju na nowy i jezdzil na oleju niewiadomego pochodzenia, -albo nie wiedział co załał, -albo zalal zly olej bo ty zle mu doradziles. W jakims temacie ktos sprzedaje silnik do gt z osprzetem, Orzeł pyta za ile itd,oczywiscie ma prawo, jego pieniadze itd. Jednak patrzac z boku skoro byloby wszystko ok z jego autem to by sie cieszyl radoscia z jazdy, a nie rozgladał sie za nowym silnikiem, skoro jego oczko w glowie dobrze sie sprawuje. Nie chce mi sie już z toba dyskutowac i to nie ze wzgledu na brak argumentow, tylko po prostu jestem znudzony. ipIV napisał(a): Cytuj: Rewelacyjnym rozwiazniem jest wolnossace 2.0 , do pI swap np od bravo 1 HGT lub tez inne 2.0 jak kto woli. Dodatkowo: dolot, układ wydechowy, ewentualnie jeszcze sportowy wałek. Takie rozwiazanie w codziennej jezdzie byloby mniej awaryjnym rozwiazaniem, a na rzeczy cos musi byc skoro jednak kierowcy gt narzekaja, ze sie gt psuje. Konkurencja w tamtym czasie wlasnie tak robila np seat ibiza gti, na poczatku 2.0 8V/115KM, pozniej 2.0 16V/150KM. Kiedys tez w tv widzialem corse B ze swapem od astry GSI 2.0 16V 150 KM, pamietam, ze byla to czarna z felgami od porsche i stad wlasciciel tego auta nazwał ją ''corsche''. Naklepałeś 100kkm każdym z tych samochodów żeby powiedzieć coś o awaryjności? NIE więc pysk do kosza. Nie masz najmniejszych podstaw, żeby zabierać w tym temacie głos. Po prostu nie wiesz o czym mówisz. To jak gadanie "Ja mam VW i sie nie psuje a fiat to g.... psuje sie w zyciu nie kupie fiata. Ostatni fiat jakim jeździłem to 126p" Co wniosles do tematu? NIC, a za obrazanie, jak wszyscy to wszyscy (a nie biore tego do siebie, ale chodzi o fakt) powinienes dostac ostrzezenie. Pogubiles sie w swoich wypowiedziach i nie pamietasz co piszesz. Na stronie wczesniej napisales ipIV napisał(a): Jak się nie potrafi jeździć autem z T to nie dziwota ze zdycha , a teraz zarzucasz mi, ze uwazam, ze auta z turbo sie psują. Smieszny jestes.
patefoniq mitsubishi lancer EVO, subaru impreza to silniki doladowane, a dlaczego tak jest, bo te firmy wybraly tą drogę.
A inne koncerny poszły drogą moc z wolnossacej pojemnosci np honda acord, civic type R, czy tez bmw serii M.
Jeszcze inne koncerny uderzają w silniki doladowane i rowniez w wolnossace np vw golf 4: byl 1.8T- ale tez był 2.8 V6, golf 5 byl 2.0T ale tez 3.2 V6, byc moze w golfie 6 tez bedzie V6 nie wiadomo, bo to model od nie tak dawna dostepny na rynku.
Ktos ma corse z T bo tak chce, ktos inny kupuje bmw E36 compakta i zamiast seryjnego 1600 wlozy tam 2800, bo chce miec moc z pojemnosci.
V max t-jet'a 120KM http://www.youtube.com/watch?v=Dki8xfk_ ... annel_page dojechal do 200 km/h i koniec. Gdyby pojechalby wiecej z pewnoscia zamiescilby ten filmik. Predkosc maksymalna katalogowa to 195km/h. Przypominam, ze to rolki czyli nie ma oporów powietrza i tez trzeba wziasc pod uwage zawyzanie predkosciomierza w aucie. Mimo wszystko daleko do twoich minimum 220 km/h zrobionych w trasie czyli z oporami powietrza i pasazerami ( mam na mysli dodatkowe kg). Wrzuc filmik na forum,przekonamy sie. Jesli jednak jezdzisz 220 km/h to nie na seryjnych 120KM tylko duzo wiecej, sam pewnie nie chipowales zeby nie stracic gwarancji to moze akurat ta partia aut miala ''bonus'' od fabryki.
Kazdy robi jak uwaza, ja wole moc z pojemnosci, ktos inny z turbo i ok.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#249408 Wysłany:
05 Maj 2009, 00:34; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
charlie napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=AESH5_D9aVQ
Filmik z hamowni... Taa... to rzeczywiście sposób oceny max prędkości auta  Na youtube spokojnie można znaleźć parę filmików z t-jetami lecącymi po 220km/h [ Dodano: 04 Maj 2009 23:34 ]Na tym filmiku z hamowni to wydaje mi się, że to na 5. a nie na 6. biegu było, ale mogę się mylić, więc się nie upieram.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#249410 Wysłany:
05 Maj 2009, 00:35; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
charlie napisał(a): Co wniosles do tematu? NIC, a za obrazanie, jak wszyscy to wszyscy (a nie biore tego do siebie, ale chodzi o fakt) powinienes dostac ostrzezenie. Pogubiles sie w swoich wypowiedziach i nie pamietasz co piszesz. Na stronie wczesniej napisales Panie, ja Cie obraziłem?  gut dżołk Cytuj: Co wniosles do tematu? NIC, a za obrazanie, jak wszyscy to wszyscy (a nie biore tego do siebie, ale chodzi o fakt) powinienes dostac ostrzezenie. Pogubiles sie w swoich wypowiedziach i nie pamietasz co piszesz. Na stronie wczesniej napisales Ok, ty też za pieprzenie głupot + ost  charlie napisał(a): ipIV napisał: Jak się nie potrafi jeździć autem z T to nie dziwota ze zdycha , a teraz zarzucasz mi, ze uwazam, ze auta z turbo sie psują. Smieszny jestes.
Zarżnąć można każdy silnik jak się chce. Jak ktoś nie przeczyta instrukcji samochodu z T i bedzie zimny silnik pałować po czym zgasi a turbinka sie kręci bez smarowania to cóż w tym dziwnego ze zdechnie?
Pozatym jak te silniki 1,8 sie psują, wariator trzeba wymieniać razem z olejem  Nie zebym się czepiał tych silników
Też pilnować pioziomu oleju i wariator nie zdechnie.
Poza tym wiesz co gościu nie widzę sensu jak takiś uparty żeby gdziekolwiek tutaj z tobą dyskutować  + ost. 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#249413 Wysłany:
05 Maj 2009, 00:40; Temat postu: |
|
|
charlie napisał(a): mrider caly czas powtarzasz, ze Twoje auta z turbo sie nie psuja, a przeciez fabryczne nowe nie sa i mają już spore przebiegi czyli jak sie dba to sie ma lub tez te silniki sa fabrycznie dopracowane pod kazdym wzgledem. Skoro w gt sie psuja silniki/turbiny to swiadczy o tym, ze ze albo wlasciciele nie dbaja (choc nie sadze, zeby nie dbali) albo tez konstrukcja nie jest az tak odporna na duze obciazenia.
Moje się nie psują bo odpowiednio o nie dbam i nabyłem je z niskim przebiegiem, z całą udokumentowaną historią od dnia wyjazdu z salonu i od wiarygodnych osób. Zauważ że to nie tak popularne auta jak wspominane Punto. Nie były katowane w przeszłości itp. Znasz kogoś kto posiada Punto GT od nowości? Ja nie znam takiej osoby, ale założę się że gdyby to była któraś z osób z forum to nie byłoby tematu awaryjności, wymiany silników itd.
Prędkość tą opisaną w katalogach i podawaną przez producenta, jak również zużycie paliwa nie mierzy się na rolkach  Pracuje przy czymś takim i odbywa się to troszkę inaczej.
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#249414 Wysłany:
05 Maj 2009, 00:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
STax na Twoim filmiku nie dojechala wskazowka do 220  ,
a tak w ogole to GP t-jet 1060kg, linea t-jet 1200 kg, jest wiec roznica w kg.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#249417 Wysłany:
05 Maj 2009, 00:45; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
charlie napisał(a): a tak w ogole to GP t-jet 1060kg, linea t-jet 1200 kg, jest wiec roznica w kg
A jakie to ma znaczenie na hamowni przy tym samym silniku i skrzyni? Dalej obstawiam, że test był na 5.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#249486 Wysłany:
05 Maj 2009, 10:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
charlie napisał(a): BARTEKcoupe napisał(a): Według danych książkowych bierze 0,8l. Znam Orła dobrze i z tego co wiem spowodowane to było złym olejem i po wymianie już mu nie bierze tyle oleju.
Wyciągasz jakieś pochopne wnioski bez potwierdzenia, jeśli już nie wiesz jak się bronić to przestań pisać bzdury. Wyciagam wnioski z tego co jest napisane. Ty manipulujesz i chcac nie chcac w Tym momencie osmieszyles swojego kolege, skoro mowisz, ze to przez zly olej. Wyszlo na to, ze: - albo on po zakupie nie wymienil oleju na nowy i jezdzil na oleju niewiadomego pochodzenia, -albo nie wiedział co załał, -albo zalal zly olej bo ty zle mu doradziles. charlie napisał(a): ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
Nie będę już nic pisał bo to nie ma sensu. Jesteś jakiś uparty i próbujesz ratować się z tonącego statku 
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
patefoniq |
#249487 Wysłany:
05 Maj 2009, 10:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 13 Kwi 2009, Posty: 378
|
STax: Raczej na 4ce, bo kreska ma 5 biegow.
To raz.
Dwa, jestem w szoku, ze koles mial przy 200km/h max obrotow, ja przy 220 mialem 4k z hakiem. Stad moje przypuszczenie, ze poleci 235km/h. Nie mowie, ze moje auto nie ma bonusa, bo nie sprawdzalem na hamowni, ale szczerze watpie (chyba ze Bilex zrobil mi przysluge, albo kupujac auto z "drogi" dostalem taki egzemplarz). Moze dobrze ulozylem silnik (czytalem o tym duzo) i doszlo mi pare koni. Jednakze watpie, aby to mialo jakikolwiek wplyw na v-max.
Co do filmikow... Jezdze bardzo szybko (noge mam wrecz z cegly), co potwierdzic moga wszyscy co mnie znaja, ale nie jestem do tego stopnia glupi, zeby stwarzac takie niebezpieczenstwo na drodze i nagrywac swoje wyczyny. Gratuluje rozumu, zeby przy 220km/h krecil z tego filmik i to jeszcze telefonem komorkowym 
_________________ pozdrawiam Piotr Paszkowski aka patefoniQ Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie http://www.syslink.pl
Ostatnio edytowany przez patefoniq, 05 Maj 2009, 10:34, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#249494 Wysłany:
05 Maj 2009, 10:31; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
patefoniq: to czy masz bonus czy nie to jest sprawa drugorzędna, bo obroty/prędkość to tylko kwestia skrzyni, więc może tak jak mówisz, ze tam na 4. było mierzone.
A co do nagrywania - na prostym odcinku autostrady czemu nie 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|