You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Maj 2025, 06:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 105 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #248900 Wysłany: 04 Maj 2009, 01:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
mrider napisał(a):
Te złe turbo uratowało konstrukcję Diesla, która ze względu na ograniczenia konstrukcyjne odeszła by do lamusa. Jaki to ma wpływ na żywotność silnika?


mrider turbo diesel z założenia nie sluzy do sportowej jazdy (pomijam zwyciestwa audi tdi w Le Mans, seatow leonow w WTCC, bo to sport, jak pisalem wczesniej to inny budzet, nie licza sie koszty,bo chodzi o prestiz, zwyciestwo za wszelka cene itd). Turbo diesla nie kreci sie tak wysoko co benzyne, a im mniejsze obroty silnika (ale bez przesady w stylu jazda 1000 obrotow/min), to mniejsze obciazenie silnika wiec w turbodieslach awaryjnosc silnikow/turbin jest mniejsza.



ipIV napisał(a):
Jak się nie potrafi jeździć autem z T to nie dziwota ze zdycha

To jest podsumowanie tej dyskusji. Zeby nikt nie uznal tego za obrazanie, ale za stwierdzenie faktów. Jak do tej pory przejrzalem tylko 3 galerie osob zachwalajacyh gt: 2rotor, BARTEKcoupe, Orzeł i każdy z tych posiadaczy gt jest po wymianie silnika/w trakcie/przed
Orzeł napisał(a):
Bierze około 1 litra na 1000 km...chyba nie jest tak najgorzej niedługo zaczynamy robić silnik wiec jesli turbo okaże się padnięte to na pewno coś wymyśle
co swiadczy o tym, ze te auta sa ponadprzecietnie awaryjne, co zreszta potwierdza 2rotor w galerii Orla
2rotor napisał(a):
Mam nadzieję, że nie będziesz kolejnym co to narzeka na GT że się psuje


Nikomu nie narzucam ze ma jezdzic takim czy innym autem i nikt tez nie moze miec do mnie pretensji, ze nie zgadzam sie z nim, gdy on uwaza, ze 1400 turbo to rewelacyjne rozwiazanie, bo tak nie jest.

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #248905 Wysłany: 04 Maj 2009, 01:39; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
charlie napisał(a):
Jak do tej pory przejrzalem tylko 3 galerie osob zachwalajacyh gt: 2rotor, BARTEKcoupe, Orzeł i każdy z tych posiadaczy gt jest po wymianie silnika/w trakcie/przed

Też w najbliższym czasie wytargam w 100% sprawny 1,2 8V, żeby zmodzić jak to uczynili wyżej wymienieni użytkownicy :> Kto wie czy suszary nie zasadzę jeśli koszty takiego moda bez druciarni mnie nie zjedzą :]

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #248906 Wysłany: 04 Maj 2009, 01:45; 
 Temat postu:
charlie napisał(a):
Turbo diesla nie kreci sie tak wysoko co benzyne, a im mniejsze obroty silnika (ale bez przesady w stylu jazdy na granicy 1000 obrotow), to mniejsze obciazenie silnika wiec w turbodieslach awaryjnosc silnikow/turbin jest mniejsza.


Tutaj już odsyłam Ciebie do google czy dowolnej czytelni/biblioteki na uczelni technicznej. Obroty silnika są uwarunkowane budową jego komory spalania itd. To obciążenie silnika jest zabójcze, a zastosowanie turbiny i co za tym idzie lepszą cyrkulację gazową w komorze zmniejsza obciążenie jednostki. W Dieslu wysoki stopień sprężania w komorze, konieczny do samozapłonu mieszanki zasilającej nie tylko ogranicza prędkość obrotową ale głównie przeszkadza wysokim obciążeniom. Turbo eliminuje w małym stopniu te ograniczenia. Auto aby jeździć musi się kręcić do pewnego zakresu obrotów użytecznych i akurat we wspomnianym Dieslu nie było to możliwe bez sprężarki.
Nigdzie nie zakładałem że turbo służy do sportowej jazdy. To jest usprawnienie silnika.


charlie napisał(a):
Bierze około 1 litra na 1000 km

Takie zużycie oleju to norma dla każdej jednostki benzynowej, zaprojektowanej do 2000 roku. Swoją drogą silniki motocyklowe atmosferyczne zjadają więcej.


Góra
  
 
 
 Post #248939 Wysłany: 04 Maj 2009, 08:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 13 Kwi 2009,
Posty: 378
Zreszta wystarczy pojezdzic wiekszoscia ciut starszych diesli, aby sie przekonac jaka maja charakterystyke (zreszta jezdzilem tez nowym passatem 2.0 TDI i ma tak samo). Do dwoch tysiecy obrotow na minute, to nie jezdzi, ciag zaczyna sie powyzej. Ale za to diesla zaladujesz po sam dach bagazami i sam rusza bez wysilku. Taka jest roznica w tych silnikach. Z tego co mnie wiadomo, a moge sie mylic, bo az tak wielkim znawca nie jestem, diesel to silnik przede wszystkim do samochodow dostawczych, o mniejszym przyspieszeniu, ale wiekszym uciagu. Nie mam zamiaru nabijac sobie postow, ale jezdze juz swoim autem poltora roku. Wiele osob mialo okazje sie ze mna przejechac i kazdy mowi to samo. Nie jest to rajdowka, ale zbiera sie bardzo fajnie i naprawde wielu kierowcom moze napsuc nerwow i to bardzo. Spalanie mam takie jak opisalem w opisie mego auta LINK, od 6.6 litra, do 13. Mam takie spalanie, jakie akurat chce, lub jak szybko potrzebuje pojechac.

_________________
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ
Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie
http://www.syslink.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #248946 Wysłany: 04 Maj 2009, 09:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Rejestracja: 23 Mar 2008,
Posty: 1138
charlie napisał(a):
To jest podsumowanie tej dyskusji. Zeby nikt nie uznal tego za obrazanie, ale za stwierdzenie faktów. Jak do tej pory przejrzalem tylko 3 galerie osob zachwalajacyh gt: 2rotor, BARTEKcoupe, Orzeł i każdy z tych posiadaczy gt jest po wymianie silnika/w trakcie/przed

Przyznaje że u mnie silnik kiedyś ktoś wymieniał, ale u 2rotor-a, Orła są i będą dokonane modyfikacje silnika. Nie myl tego z wymianą silnika bo tak nie jest :wink:
charlie napisał(a):
Orzeł napisał:
Bierze około 1 litra na 1000 km...chyba nie jest tak najgorzej niedługo zaczynamy robić silnik wiec jesli turbo okaże się padnięte to na pewno coś wymyśle
co swiadczy o tym, ze te auta sa ponadprzecietnie awaryjne, co zreszta potwierdza 2rotor w galerii Orla

Według danych książkowych bierze 0,8l. Znam Orła dobrze i z tego co wiem spowodowane to było złym olejem i po wymianie już mu nie bierze tyle oleju.

Wyciągasz jakieś pochopne wnioski bez potwierdzenia, jeśli już nie wiesz jak się bronić to przestań pisać bzdury.

_________________
Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+


Góra
 Profil  
 
 
 Post #248976 Wysłany: 04 Maj 2009, 10:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreni Gród
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 1194
Pomógł: 1
patefoniq napisał(a):
od 6.6 litra, do 13. Mam takie spalanie, jakie akurat chce, lub jak szybko potrzebuje pojechac.

No 13 to nieźle :shock: mi w Accordzie przy ostrym piłowaniu (lubię dźwięk VTECa przy 6-7k obrotów) ostre ruszanie z pod świateł etc. pokauje 11.5-12.
Tylko Ty na trasie jak mówisz zejdziesz do niecałych 7 a ja do 9 ;)

_________________
BYŁO
Fiat Grande Punto 2008 1,4 77KM
Honda Accord 2007 2.0 VTEC 155KM
Toyota Corolla 2007 1.4 D4D 90KM
VW Polo 2000 1,4 MPI 60KM
Toyota Auris 2010 1,6 Valvematic 132KM
BMW 116i 2006 115KM
Reanult Clio 2007 1,4 98KM
Skoda Octavia 2012 1,6 102KM
BMW 520d 2006 163KM
Renault Laguna 2013 2,0 140KM
Opel Corsa D 2014 1,4 100KM
JEST
Renault Megane 2018 1,2 TCe 130KM
Toyota Prius Hybrid


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249053 Wysłany: 04 Maj 2009, 14:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
Cytuj:

Nikomu nie narzucam ze ma jezdzic takim czy innym autem i nikt tez nie moze miec do mnie pretensji, ze nie zgadzam sie z nim, gdy on uwaza, ze 1400 turbo to rewelacyjne rozwiazanie, bo tak nie jest.


Pytam więc, co jest rewelacyjnym rozwiązaniem w aucie wielkości Punto 1 aby miało identyczne/lepsze osiągi, prowadzenie i spalanie niż 1,4T?

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249273 Wysłany: 04 Maj 2009, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 12 Paź 2007,
Posty: 230
Pomógł: 1
2rotor...może kompresor by się jakoś dało wcisnąć?? :E

_________________
I <3 my Honda :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249310 Wysłany: 04 Maj 2009, 22:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
2rotor napisał(a):
Cytuj:

Nikomu nie narzucam ze ma jezdzic takim czy innym autem i nikt tez nie moze miec do mnie pretensji, ze nie zgadzam sie z nim, gdy on uwaza, ze 1400 turbo to rewelacyjne rozwiazanie, bo tak nie jest.


Pytam więc, co jest rewelacyjnym rozwiązaniem w aucie wielkości Punto 1 aby miało identyczne/lepsze osiągi, prowadzenie i spalanie niż 1,4T?


Rewelacyjnym rozwiazniem jest wolnossace 2.0 , do pI swap np od bravo 1 HGT lub tez inne 2.0 jak kto woli. Dodatkowo: dolot, układ wydechowy, ewentualnie jeszcze sportowy wałek. Takie rozwiazanie w codziennej jezdzie byloby mniej awaryjnym rozwiazaniem, a na rzeczy cos musi byc skoro jednak kierowcy gt narzekaja, ze sie gt psuje.
Konkurencja w tamtym czasie wlasnie tak robila np seat ibiza gti, na poczatku 2.0 8V/115KM, pozniej 2.0 16V/150KM.
Kiedys tez w tv widzialem corse B ze swapem od astry GSI 2.0 16V 150 KM, pamietam, ze byla to czarna z felgami od porsche i stad wlasciciel tego auta nazwał ją ''corsche''.

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249316 Wysłany: 04 Maj 2009, 22:33; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Cytuj:
Rewelacyjnym rozwiazniem jest wolnossace 2.0 , do pI swap np od bravo 1 HGT lub tez inne 2.0 jak kto woli. Dodatkowo: dolot, układ wydechowy, ewentualnie jeszcze sportowy wałek. Takie rozwiazanie w codziennej jezdzie byloby mniej awaryjnym rozwiazaniem, a na rzeczy cos musi byc skoro jednak kierowcy gt narzekaja, ze sie gt psuje.
Konkurencja w tamtym czasie wlasnie tak robila np seat ibiza gti, na poczatku 2.0 8V/115KM, pozniej 2.0 16V/150KM.
Kiedys tez w tv widzialem corse B ze swapem od astry GSI 2.0 16V 150 KM, pamietam, ze byla to czarna z felgami od porsche i stad wlasciciel tego auta nazwał ją ''corsche''.

Naklepałeś 100kkm każdym z tych samochodów żeby powiedzieć coś o awaryjności? NIE więc pysk do kosza. Nie masz najmniejszych podstaw, żeby zabierać w tym temacie głos. Po prostu nie wiesz o czym mówisz.

To jak gadanie "Ja mam VW i sie nie psuje a fiat to g.... psuje sie w zyciu nie kupie fiata. Ostatni fiat jakim jeździłem to 126p"

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 04 Maj 2009, 22:35, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #249317 Wysłany: 04 Maj 2009, 22:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 13 Kwi 2009,
Posty: 378
Mnie dziwi jednak jedno... Wytlumacz moze to Ty charlie, bo jak widac, siedzisz w temacie. Sa dwa sportowe auta (dla "przecietnego" Kowalskiego) pt. Subaru Impreza STI (nie wrc) i Mitsubishi Lancer Evo, ktore, o dziwo, maja 2 litrowe doladowane silniki. Kurde... Skoro jest jak mowisz, czyli wolnossacy po modach rzadzi, czemu w tych modelach ich nie ma? Czemu tam montuje sie doladowane mniejsze jednostki? Przeciez to ma byc, mimo wszystko, dla ludzi bez nieograniczonego budzetu? Nie chcesz chyba powiedziec, ze czlowiek jezdzacy takim STI, czy Evo robi remont silnika srednio co 20kkm.

_________________
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ
Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie
http://www.syslink.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249322 Wysłany: 04 Maj 2009, 22:40; 
 Temat postu:
charlie napisał(a):
do pI swap np od bravo 1 HGT

Powodzenia w wrzucaniu tego pięciocylindrowca do takiej małej komory silnikowej... Poza tym GT wyjechało z fabryki, a każde auto po swapie jakiegoś innego silnika już takie nie jest, nikt nie obliczał jego podwozia i trakcji w takich warunkach. W ekstremalnych przypadkach to jest wręcz niebezpieczne.


charlie napisał(a):
a na rzeczy cos musi byc skoro jednak kierowcy gt narzekaja, ze sie gt psuje.

Kup sobie np. Hondę z tych lat, z wolnossącym silnikiem i zobaczysz jak się będzie psuć.
Kompletnie nie widzę Twojego punktu widzenia zwłaszcza że mowa o autach które mają kilkanaście lat i nie służyły jako niedzielne pojazdy wożące emeryta do kościoła. Upierasz się przy wolnossących to pójdźmy dalej. Znajdź BMW M3 E36 lub Golfa II/III GTI które się nie psują i idealnie chodzą na swoich seryjnych silnikach. Moim zdaniem nie rozgraniczasz targetu danego samochodu w swoim segmencie i stąd ta dyskusja.


Góra
  
 
 
 Post #249361 Wysłany: 04 Maj 2009, 23:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 12 Paź 2007,
Posty: 230
Pomógł: 1
który z nas narzeka że GTek się psuje?? Moj mnie nie zawiódł nigdy,a jezdze nim 3 rok...leje benzyne, wymieniam olej na czas i częsci, które w innych autach też sie zuzywają i wszystko...wczesniej miałem wolnossącego Golfa III 1,8...i to auto było u mechanika średnio 3 razy w miesiącu

_________________
I <3 my Honda :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249367 Wysłany: 04 Maj 2009, 23:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
charlie napisał(a):
2rotor napisał(a):
Cytuj:

Nikomu nie narzucam ze ma jezdzic takim czy innym autem i nikt tez nie moze miec do mnie pretensji, ze nie zgadzam sie z nim, gdy on uwaza, ze 1400 turbo to rewelacyjne rozwiazanie, bo tak nie jest.


Pytam więc, co jest rewelacyjnym rozwiązaniem w aucie wielkości Punto 1 aby miało identyczne/lepsze osiągi, prowadzenie i spalanie niż 1,4T?


Rewelacyjnym rozwiazniem jest wolnossace 2.0 , do pI swap np od bravo 1 HGT lub tez inne 2.0 jak kto woli. Dodatkowo: dolot, układ wydechowy, ewentualnie jeszcze sportowy wałek. Takie rozwiazanie w codziennej jezdzie byloby mniej awaryjnym rozwiazaniem, a na rzeczy cos musi byc skoro jednak kierowcy gt narzekaja, ze sie gt psuje.
Konkurencja w tamtym czasie wlasnie tak robila np seat ibiza gti, na poczatku 2.0 8V/115KM, pozniej 2.0 16V/150KM.
Kiedys tez w tv widzialem corse B ze swapem od astry GSI 2.0 16V 150 KM, pamietam, ze byla to czarna z felgami od porsche i stad wlasciciel tego auta nazwał ją ''corsche''.


1. Nie wiem jak chcesz zmieścić 2.0 20V w budę Punto 1, rezanie kątówką podłużnic jak dla mnie średnia opcja a chyba bez tego się nie obędzie. Poza tym Punto z tym 2.0 z wydechem, wałkiem sportowym itd dalej dostanie manto od lekko podkręconego 1,4 T a i prowadzić się będzie lepiej z powodu lżejszej masy z przodu.

2. Ano tak zapomniałem, Seat to prawie jak VW a skoro tak to Seat się nie psuje nawet jak jest z 95 roku i każdy z 5 poprzednich właścicieli wstawiał mu ile fabryka dała. Poza tym Seat Ibiza jest wolniejsza niż Punto GT. Dla sportu poszukaj sobie np. zdrowej Astry GSi :)

3. Uuu panie czego to ja nie widziałem...

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249376 Wysłany: 04 Maj 2009, 23:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 13 Kwi 2009,
Posty: 378
charlie napisał(a):
(...)Kiedys tez w tv widzialem corse B ze swapem od astry GSI 2.0 16V 150 KM, pamietam, ze byla to czarna z felgami od porsche i stad wlasciciel tego auta nazwał ją ''corsche''.
No ja u siebie w miescie widze taka bordowa co tydzien, ale kolezka dolozyl jej turbo i ma 170KM. Patrz... kolejne auto z turbina, jak to mozliwe...

_________________
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ
Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie
http://www.syslink.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249379 Wysłany: 04 Maj 2009, 23:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
charlie napisał(a):
Rewelacyjnym rozwiazniem jest wolnossace 2.0 , do pI swap np od bravo 1 HGT lub tez inne 2.0 jak kto woli.

Fiat ma takie autka, jest nim np alfa 147 2,0 TS 150 KM moment ok 180 NM. nie wiem ile pali ale na http://pl.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_147 podają 8,9 średnio a przyspieszenie 9,3 s. Miałem okazję jeździć AR156 z tym silniczkiem i moje osobiste wrażenia nie były inponujące, elastyczność silnika bardzo słaba jak na swoją pojemność, przyspieszenie możliwe do uzyskania ale silnik subiektywnie ciągnie od 4 tys. Tak jak napisałem wcześniej nie moc jest najważniejsza T.benzyna ze swoimi już 120Km w moim mniemaniu lepiej się sprawdzi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249404 Wysłany: 05 Maj 2009, 00:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
Napisalem, ze 2.0 od hgt lub tez inne jak kto woli, chodzi mi o wolnossace 2.0.

mrider caly czas powtarzasz, ze Twoje auta z turbo sie nie psuja, a przeciez fabryczne nowe nie sa i mają już spore przebiegi czyli jak sie dba to sie ma lub tez te silniki sa fabrycznie dopracowane pod kazdym wzgledem. Skoro w gt sie psuja silniki/turbiny to swiadczy o tym, ze ze albo wlasciciele nie dbaja (choc nie sadze, zeby nie dbali) albo tez konstrukcja
nie jest az tak odporna na duze obciazenia.


BARTEKcoupe napisał(a):
Według danych książkowych bierze 0,8l. Znam Orła dobrze i z tego co wiem spowodowane to było złym olejem i po wymianie już mu nie bierze tyle oleju.

Wyciągasz jakieś pochopne wnioski bez potwierdzenia, jeśli już nie wiesz jak się bronić to przestań pisać bzdury.


Wyciagam wnioski z tego co jest napisane. Ty manipulujesz i chcac nie chcac w Tym momencie osmieszyles swojego kolege, skoro mowisz, ze to przez zly olej. Wyszlo na to, ze:
- albo on po zakupie nie wymienil oleju na nowy i jezdzil na oleju niewiadomego pochodzenia,
-albo nie wiedział co załał,
-albo zalal zly olej bo ty zle mu doradziles.

W jakims temacie ktos sprzedaje silnik do gt z osprzetem, Orzeł pyta za ile itd,oczywiscie ma prawo, jego pieniadze itd. Jednak patrzac z boku skoro byloby wszystko ok z jego autem to by sie cieszyl radoscia z jazdy, a nie rozgladał sie za nowym silnikiem, skoro jego oczko w glowie dobrze sie sprawuje.
Nie chce mi sie już z toba dyskutowac i to nie ze wzgledu na brak argumentow, tylko po prostu jestem znudzony.


ipIV napisał(a):
Cytuj:
Rewelacyjnym rozwiazniem jest wolnossace 2.0 , do pI swap np od bravo 1 HGT lub tez inne 2.0 jak kto woli. Dodatkowo: dolot, układ wydechowy, ewentualnie jeszcze sportowy wałek. Takie rozwiazanie w codziennej jezdzie byloby mniej awaryjnym rozwiazaniem, a na rzeczy cos musi byc skoro jednak kierowcy gt narzekaja, ze sie gt psuje.
Konkurencja w tamtym czasie wlasnie tak robila np seat ibiza gti, na poczatku 2.0 8V/115KM, pozniej 2.0 16V/150KM.
Kiedys tez w tv widzialem corse B ze swapem od astry GSI 2.0 16V 150 KM, pamietam, ze byla to czarna z felgami od porsche i stad wlasciciel tego auta nazwał ją ''corsche''.

Naklepałeś 100kkm każdym z tych samochodów żeby powiedzieć coś o awaryjności? NIE więc pysk do kosza. Nie masz najmniejszych podstaw, żeby zabierać w tym temacie głos. Po prostu nie wiesz o czym mówisz.

To jak gadanie "Ja mam VW i sie nie psuje a fiat to g.... psuje sie w zyciu nie kupie fiata. Ostatni fiat jakim jeździłem to 126p"


Co wniosles do tematu? NIC, a za obrazanie, jak wszyscy to wszyscy (a nie biore tego do siebie, ale chodzi o fakt) powinienes dostac ostrzezenie.
Pogubiles sie w swoich wypowiedziach i nie pamietasz co piszesz. Na stronie wczesniej napisales
ipIV napisał(a):
Jak się nie potrafi jeździć autem z T to nie dziwota ze zdycha
, a teraz zarzucasz mi, ze uwazam, ze auta z turbo sie psują. Smieszny jestes.

patefoniq mitsubishi lancer EVO, subaru impreza to silniki doladowane, a dlaczego tak jest, bo te firmy wybraly tą drogę.
A inne koncerny poszły drogą moc z wolnossacej pojemnosci np honda acord, civic type R, czy tez bmw serii M.
Jeszcze inne koncerny uderzają w silniki doladowane i rowniez w wolnossace np vw golf 4: byl 1.8T- ale tez był 2.8 V6, golf 5 byl 2.0T ale tez 3.2 V6, byc moze w golfie 6 tez bedzie V6 nie wiadomo, bo to model od nie tak dawna dostepny na rynku.
Ktos ma corse z T bo tak chce, ktos inny kupuje bmw E36 compakta i zamiast seryjnego 1600 wlozy tam 2800, bo chce miec moc z pojemnosci.

V max t-jet'a 120KM http://www.youtube.com/watch?v=Dki8xfk_ ... annel_page dojechal do 200 km/h i koniec. Gdyby pojechalby wiecej z pewnoscia zamiescilby ten filmik. Predkosc maksymalna katalogowa to 195km/h. Przypominam, ze to rolki czyli nie ma oporów powietrza i tez trzeba wziasc pod uwage zawyzanie predkosciomierza w aucie. Mimo wszystko daleko do twoich minimum 220 km/h zrobionych w trasie czyli z oporami powietrza i pasazerami ( mam na mysli dodatkowe kg). Wrzuc filmik na forum,przekonamy sie. Jesli jednak jezdzisz 220 km/h to nie na seryjnych 120KM tylko duzo wiecej, sam pewnie nie chipowales zeby nie stracic gwarancji to moze akurat ta partia aut miala ''bonus'' od fabryki.

Kazdy robi jak uwaza, ja wole moc z pojemnosci, ktos inny z turbo i ok.

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249408 Wysłany: 05 Maj 2009, 00:34; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
charlie napisał(a):
V max t-jet'a 120KM http://www.youtube.com/watch?v=Dki8xfk_ ... annel_page dojechal do 200 km/h i koniec

http://www.youtube.com/watch?v=AESH5_D9aVQ
Filmik z hamowni... Taa... to rzeczywiście sposób oceny max prędkości auta ;) Na youtube spokojnie można znaleźć parę filmików z t-jetami lecącymi po 220km/h

[ Dodano: 04 Maj 2009 23:34 ]
Na tym filmiku z hamowni to wydaje mi się, że to na 5. a nie na 6. biegu było, ale mogę się mylić, więc się nie upieram.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249410 Wysłany: 05 Maj 2009, 00:35; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
charlie napisał(a):
Co wniosles do tematu? NIC, a za obrazanie, jak wszyscy to wszyscy (a nie biore tego do siebie, ale chodzi o fakt) powinienes dostac ostrzezenie.
Pogubiles sie w swoich wypowiedziach i nie pamietasz co piszesz. Na stronie wczesniej napisales

Panie, ja Cie obraziłem? :lol: gut dżołk


Cytuj:
Co wniosles do tematu? NIC, a za obrazanie, jak wszyscy to wszyscy (a nie biore tego do siebie, ale chodzi o fakt) powinienes dostac ostrzezenie.
Pogubiles sie w swoich wypowiedziach i nie pamietasz co piszesz. Na stronie wczesniej napisales


Ok, ty też za pieprzenie głupot + ost :)

charlie napisał(a):
ipIV napisał:
Jak się nie potrafi jeździć autem z T to nie dziwota ze zdycha
, a teraz zarzucasz mi, ze uwazam, ze auta z turbo sie psują. Smieszny jestes.


Zarżnąć można każdy silnik jak się chce. Jak ktoś nie przeczyta instrukcji samochodu z T i bedzie zimny silnik pałować po czym zgasi a turbinka sie kręci bez smarowania to cóż w tym dziwnego ze zdechnie?

Pozatym jak te silniki 1,8 sie psują, wariator trzeba wymieniać razem z olejem :lol: ;) Nie zebym się czepiał tych silników :E

Też pilnować pioziomu oleju i wariator nie zdechnie.


Poza tym wiesz co gościu nie widzę sensu jak takiś uparty żeby gdziekolwiek tutaj z tobą dyskutować :salut: + ost. :*

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249413 Wysłany: 05 Maj 2009, 00:40; 
 Temat postu:
charlie napisał(a):
mrider caly czas powtarzasz, ze Twoje auta z turbo sie nie psuja, a przeciez fabryczne nowe nie sa i mają już spore przebiegi czyli jak sie dba to sie ma lub tez te silniki sa fabrycznie dopracowane pod kazdym wzgledem. Skoro w gt sie psuja silniki/turbiny to swiadczy o tym, ze ze albo wlasciciele nie dbaja (choc nie sadze, zeby nie dbali) albo tez konstrukcja
nie jest az tak odporna na duze obciazenia.


Moje się nie psują bo odpowiednio o nie dbam i nabyłem je z niskim przebiegiem, z całą udokumentowaną historią od dnia wyjazdu z salonu i od wiarygodnych osób. Zauważ że to nie tak popularne auta jak wspominane Punto. Nie były katowane w przeszłości itp. Znasz kogoś kto posiada Punto GT od nowości? Ja nie znam takiej osoby, ale założę się że gdyby to była któraś z osób z forum to nie byłoby tematu awaryjności, wymiany silników itd.

Prędkość tą opisaną w katalogach i podawaną przez producenta, jak również zużycie paliwa nie mierzy się na rolkach ;) Pracuje przy czymś takim i odbywa się to troszkę inaczej.


Góra
  
 
 
 Post #249414 Wysłany: 05 Maj 2009, 00:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
STax na Twoim filmiku nie dojechala wskazowka do 220 :wink: ,
a tak w ogole to GP t-jet 1060kg, linea t-jet 1200 kg, jest wiec roznica w kg.

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249417 Wysłany: 05 Maj 2009, 00:45; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
charlie napisał(a):
a tak w ogole to GP t-jet 1060kg, linea t-jet 1200 kg, jest wiec roznica w kg

A jakie to ma znaczenie na hamowni przy tym samym silniku i skrzyni? Dalej obstawiam, że test był na 5.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249486 Wysłany: 05 Maj 2009, 10:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Rejestracja: 23 Mar 2008,
Posty: 1138
charlie napisał(a):
BARTEKcoupe napisał(a):
Według danych książkowych bierze 0,8l. Znam Orła dobrze i z tego co wiem spowodowane to było złym olejem i po wymianie już mu nie bierze tyle oleju.

Wyciągasz jakieś pochopne wnioski bez potwierdzenia, jeśli już nie wiesz jak się bronić to przestań pisać bzdury.


Wyciagam wnioski z tego co jest napisane. Ty manipulujesz i chcac nie chcac w Tym momencie osmieszyles swojego kolege, skoro mowisz, ze to przez zly olej. Wyszlo na to, ze:
- albo on po zakupie nie wymienil oleju na nowy i jezdzil na oleju niewiadomego pochodzenia,
-albo nie wiedział co załał,
-albo zalal zly olej bo ty zle mu doradziles.



charlie napisał(a):
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

Nie będę już nic pisał bo to nie ma sensu. Jesteś jakiś uparty i próbujesz ratować się z tonącego statku :roll:

_________________
Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249487 Wysłany: 05 Maj 2009, 10:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 13 Kwi 2009,
Posty: 378
STax: Raczej na 4ce, bo kreska ma 5 biegow.
To raz.
Dwa, jestem w szoku, ze koles mial przy 200km/h max obrotow, ja przy 220 mialem 4k z hakiem. Stad moje przypuszczenie, ze poleci 235km/h. Nie mowie, ze moje auto nie ma bonusa, bo nie sprawdzalem na hamowni, ale szczerze watpie (chyba ze Bilex zrobil mi przysluge, albo kupujac auto z "drogi" dostalem taki egzemplarz). Moze dobrze ulozylem silnik (czytalem o tym duzo) i doszlo mi pare koni. Jednakze watpie, aby to mialo jakikolwiek wplyw na v-max.
Co do filmikow... Jezdze bardzo szybko (noge mam wrecz z cegly), co potwierdzic moga wszyscy co mnie znaja, ale nie jestem do tego stopnia glupi, zeby stwarzac takie niebezpieczenstwo na drodze i nagrywac swoje wyczyny. Gratuluje rozumu, zeby przy 220km/h krecil z tego filmik i to jeszcze telefonem komorkowym :salut:

_________________
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ
Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie
http://www.syslink.pl


Ostatnio edytowany przez patefoniq, 05 Maj 2009, 10:34, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #249494 Wysłany: 05 Maj 2009, 10:31; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
patefoniq: to czy masz bonus czy nie to jest sprawa drugorzędna, bo obroty/prędkość to tylko kwestia skrzyni, więc może tak jak mówisz, ze tam na 4. było mierzone.

A co do nagrywania - na prostym odcinku autostrady czemu nie ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 105 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO