|
Obecny czas: 10 Cze 2024, 13:30
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz1151 |
#24798 Wysłany:
20 Maj 2007, 10:38; Temat postu: Lekkie koło zamachowe |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kędzierzyn Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 424
|
witam! oststnio na allegro w dziale tuning jest ogłoszenie ze przerabiaja koła zamachowe zeby było lżejsze o jakies 40% Ja mam natomiast pytanie ile moze kosztować wymiana takiego koła zamachowego w warsztacie?
|
|
Góra |
|
|
|
|
Xyś |
#25071 Wysłany:
21 Maj 2007, 18:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 613
|
tyle samo co wymiana sprzegła bo to samo trzeba zdemontowac ale 40 % to troszke chyba duzo slinik bedzie sie lepiej wkrecac na obroty ale pod górke to chyba nie zdarzysz zredukwoac chociaz kiedys na kjs był koles co mówił ze w maluchu miał stoczone o 70 % i wkrecal sie na obroty jak scigacz ...
_________________ Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#25097 Wysłany:
21 Maj 2007, 21:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
Nie wiadomo czy utrzyma obroty na jałowym
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
skadubek |
#25101 Wysłany:
21 Maj 2007, 21:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
miałem taki zabieg w maluszku zaraz po zrobieniu silnika do 90 km/h szedłem lepiej od CC 900 ale jak 4 wrzucałem to siły brak....
Plus taki że silnik wykreca sie bardzo szybko ale najlepiej od 1,2,3 i tak pokoleji
Minus taki ze na 5 to nic siły w punciaku nie bedzie!! na bank i wolne obroty bedą latać ale jeśli ktoś na 1/4 szykuje to podstawowy zabieg
Tak wiec zależy do czego auto ma byc bo jak na codzień to brak mocy na wyższych biegach bedzie denerwujący
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#25106 Wysłany:
21 Maj 2007, 21:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
A co ma moc do koła zamachowego?? Ja nie widzę powiązania. Nie raz i nie dwa słyszałem jak odelżali koła zamachowe i pierwszy raz słyszę że traci przez to siłe. Kolejny mit
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
Xyś |
#25127 Wysłany:
21 Maj 2007, 23:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 613
|
nie mit tylko działa to na takiej zasadzie ze im mniejsza masa tym mniejsza siła bezwładnosci szybciej sie napedza i szybciej spada z obrotów
_________________ Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1151 |
#25150 Wysłany:
22 Maj 2007, 00:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kędzierzyn Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 424
|
w takim razie chyba sobie podaruje taką przeróbke
_________________ Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI
|
|
Góra |
|
|
skadubek |
#25182 Wysłany:
22 Maj 2007, 10:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1151 |
#25195 Wysłany:
22 Maj 2007, 11:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kędzierzyn Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 424
|
dlatego że sie nie znam pytam a nie robie jakies mity a Ty sie zaraz czepiasz
_________________ Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#25230 Wysłany:
22 Maj 2007, 14:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Cytuj: nie mit tylko działa to na takiej zasadzie ze im mniejsza masa tym mniejsza siła bezwładnosci szybciej sie napedza i szybciej spada z obrotów
Z tym się zgodzę. Tylko gdzie ucieka ta moc o której pisał skadubek?? Ja nie widze żadnej możliwości na utrate mocy. No chyba że są nowe prawa fizyki
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
skadubek |
#25308 Wysłany:
22 Maj 2007, 21:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
Przecież pełna kultura odp. była na tekst
dzikidaniel napisał(a): A co ma moc do koła zamachowego?? Ja nie widzę powiązania. Nie raz i nie dwa słyszałem jak odelżali koła zamachowe i pierwszy raz słyszę że traci przez to siłe. Kolejny mit
|
|
Góra |
|
|
korpus |
#25410 Wysłany:
23 Maj 2007, 20:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
jedyny minus lekkiego koła to to że samochod będzie szarpał nie tak przy przyspieszaniu ale jak zdejmiesz nogę z gazu to będziesz miał ostrą strate prędkości! i to jest denerwójące
chcesz się przekonać!
pobaw się i pojeździj na 1 i 2 biegu na wysokich obrotach to zobaczysz jak to jest
_________________ www.korpusgaleria.go.pl/
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#26874 Wysłany:
03 Cze 2007, 21:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
słyszałem, że odelżenie koła powoduje zwiększenie wibracji silnika na jałowym biegu
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#26993 Wysłany:
04 Cze 2007, 13:48; Temat postu: |
|
|
dzikidaniel napisał(a): Cytuj: nie mit tylko działa to na takiej zasadzie ze im mniejsza masa tym mniejsza siła bezwładnosci szybciej sie napedza i szybciej spada z obrotów Z tym się zgodzę. Tylko gdzie ucieka ta moc o której pisał skadubek?? Ja nie widze żadnej możliwości na utrate mocy. No chyba że są nowe prawa fizyki
Moc nie ucieka tylko to co najważniejsze, czyli moment obrotowy. Silnik pod większym obciążeniem (np. podjazd pod górkę na wysokim biegu) nie może się wkręcić bez redukcji biegu. Optymalna jazda w takim przypadku to trzymanie silnika w zakresie 700-1200 obr/min więcej od obrotów max. momentu obrotowego podanych przez producenta... Sam mam dość mocno odchudzone koło zamachowe w sejtku 1.1MPI i obecnie przy górkach na które dało się wyjechać na piątym biegu teraz muszę zbijać nawet do trójki, a jazda z kompletem pasażerów na pokładzie to koszmar. O stabilnych wolnych obrotach nie ma mowy.
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#27052 Wysłany:
04 Cze 2007, 22:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Dalej nie wiecie o czym mówicie. Moment obrotowy nie ucieka. Pojedź na hamownie to zobaczysz że moement obrotowy się nie pogorszył a może nawet polepszył. To o czym mówisz jest spowodowane tym że nie ma na czym siły zawiesić. Jeśli ktoś pamięta samochodziki z dużym kołem zamachowym i kilkoma przekładniami to na pewno pamięta że długo się rozpędzały i dług jechały bez ingerencji z zewnątrz. Dla porównania samochodzik gdzie kółka były zamontowane na "drucikasz" szybko można było rozpędzić ale również szybko stawał. Właśnie tak jest gdy odelży się koło zamachowe. Jeśli lubisz jeździć w okolocach 5krpm to warto. Jesli zaś jeździsz w okolicach 3krpm (tak ja jeżdźe) to odświętnie odczujesz różnice tylko przy ostrzejszym przygazowaniu np. redukcja przy wyprzedzaniu.
Bajki o uciekającej mocy (czół ktoś wogóle moc samochodu??) czy zmiejszeniu sie momentu odłóżcie na półke i ich nie ruszajcie
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
skadubek |
#27088 Wysłany:
05 Cze 2007, 10:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
ehh uparty jesteś
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#27089 Wysłany:
05 Cze 2007, 10:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Zgodze się z tym że komfort spadnie. Odelżenie ma sens gdy jeździmy duuuuużo na 1/4 mili Na codzień nie warto. Ale nie piszcie o czymś czego nie ma ani nie koloryzujcie tego co jest
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
skadubek |
#27179 Wysłany:
05 Cze 2007, 20:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
|
Góra |
|
|
Raq |
#71850 Wysłany:
13 Gru 2007, 11:46; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 19 Lis 2007, Posty: 24
|
mrider napisał(a): Moc nie ucieka tylko to co najważniejsze, czyli moment obrotowy. Silnik pod większym obciążeniem (np. podjazd pod górkę na wysokim biegu) nie może się wkręcić bez redukcji biegu. Optymalna jazda w takim przypadku to trzymanie silnika w zakresie 700-1200 obr/min więcej od obrotów max. momentu obrotowego podanych przez producenta... Sam mam dość mocno odchudzone koło zamachowe w sejtku 1.1MPI i obecnie przy górkach na które dało się wyjechać na piątym biegu teraz muszę zbijać nawet do trójki, a jazda z kompletem pasażerów na pokładzie to koszmar. O stabilnych wolnych obrotach nie ma mowy. to nie ma nic wspólnego ze stratą momentu obrotowego silnika dzikidaniel napisał(a): Moment obrotowy nie ucieka. Pojedź na hamownie to zobaczysz że moement obrotowy się nie pogorszył a może nawet polepszył. To o czym mówisz jest spowodowane tym że nie ma na czym siły zawiesić. ..... Bajki o uciekającej mocy (czół ktoś wogóle moc samochodu??) czy zmiejszeniu sie momentu odłóżcie na półke i ich nie ruszajcie
dokładnie - a może trzeba było zacząć od podstawy czyli - do czego służy/jakie spełnia zadanie koło zamachowe w samochodzie.
ano - koło zamachowe - (koło o dużej masie, czyli wykorzystywana jest jego bezwładność) - w silnikach wykorzystuje się do podtrzymania ruchu silnika podczas fazy sprężania dzięki jego energii jaką posiada rozpędzone ciężkie koło.
odchudzenie ma swoje zalety jednak do wykorzystania raczej w sporcie, przy silnikach dysponujących mocą/momentem na poziomie 100KM i więcej z litra pojemności, a nie w codziennej użytkowej jeździe czy w autach z mocami na poziomie 40-50KM z litra
_________________ PUNTO I SX 1.6 MPI 142Nm/94KM
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|