|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 23:31
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
mrider |
#249266 Wysłany:
04 Maj 2009, 21:19; Temat postu: |
|
|
Podepnij tylko ten i powinno już wszystko działać.
|
|
Góra |
|
|
|
|
misiek0905 |
#249269 Wysłany:
04 Maj 2009, 21:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: suwałki Rejestracja: 16 Cze 2008, Posty: 119
|
soorki ze tak pisze ale niechce nic napartaczyc czyli od kazdych drzwi ciagne jeden kabelek bo mam piecio drzwiowe punto i lacze je w jeden i podpinam pod zarowke??;>aa jak z bagaznikiem aa ta zaroweczka ma plus i minus too powinno dzilac na jednyma te kablekiz dzrwi mam traktowac jako + czy -
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#249278 Wysłany:
04 Maj 2009, 21:34; Temat postu: |
|
|
W przypadku zwykłej żarówki bez znaczenia jest gdzie jest + a gdzie -.
Od każdych drzwi wyprowadzasz po kabelku, łączysz je w jeden i podpinasz do górnego pinu w liczniku tak jak opisałem. To są przewody minusowe, a właśnie tam w liczniku ma być podłączony minus dla kontrolki. Górna lewa wtyczka, patrząc od przodu licznika.
|
|
Góra |
|
|
misiek0905 |
#249282 Wysłany:
06 Maj 2009, 21:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: suwałki Rejestracja: 16 Cze 2008, Posty: 119
|
aha czyli musze kupic zarioweczke z takim adapterkiem a jak nie znajde takiej
[ Dodano: 04 Maj 2009 21:44 ] aa jak bede chial podlaczyc djote too musze bezpiecznik podlaczyc co nie???i z kad wziasc wtedy plus
[ Dodano: 05 Maj 2009 23:13 ] oodpowie ktos na moje pytanie
[ Dodano: 06 Maj 2009 21:46 ] zaglada ktos wogole tu
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#250225 Wysłany:
06 Maj 2009, 21:55; Temat postu: |
|
|
misiek0905 Czego nie rozumiesz w tym opisie? Przeczytaj dokładnie wszystkie posty w tym temacie. Prościej opisać tego się nie da, a powielanie postów z poprzednich stron jest bez sensu.
|
|
Góra |
|
|
misiek0905 |
#250227 Wysłany:
06 Maj 2009, 21:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: suwałki Rejestracja: 16 Cze 2008, Posty: 119
|
mam pytanie a moge tylko podlaczyc przednie lub tylnie drzwi iz obaczyc czy dzila wogole to??;> na jednych drzwiach terz powinno dzilac prawda
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#250236 Wysłany:
06 Maj 2009, 22:03; Temat postu: |
|
|
|
Góra |
|
|
misiek0905 |
#250242 Wysłany:
09 Maj 2009, 13:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: suwałki Rejestracja: 16 Cze 2008, Posty: 119
|
doobra spoko dziekuje a a zasilanie mzoe byc od radja nie??:.aa ztylnie drzwi zrobic tak jak i przednie takk tez zielonyz bialym zlaczcy chyabz epomylone z szukacw wlaczniku krancowym
[ Dodano: 09 Maj 2009 13:18 ] wiatm was panowie dzis zabralem sie za robinie kontrolki lecz cos jest nie tak podlaczylem zielony kablek i z jedej strony zarowki a zz drugiej strozny zarowki kabelek podlaczylem plus od radia i o dziwo nic nie dziala nawet nie swieci czy cos zrobielm nie tak??prosze o pomoc
|
|
Góra |
|
|
punciakos |
#253669 Wysłany:
15 Maj 2009, 01:06; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 30 Cze 2008, Posty: 29
|
mrider napisał(a): W wolnej chwili zrobię konkretną instalację wraz z schematem. Obecnie brak czasu
I jak tam z Twoim czasem Bo teraz mam dużo wolneego i chce się za to zabrać
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#253671 Wysłany:
15 Maj 2009, 01:29; Temat postu: |
|
|
punciakos jutro postaram się skrobnąć jakiś schemacik na szybko, w paincie.
|
|
Góra |
|
|
punciakos |
#253672 Wysłany:
15 Maj 2009, 01:33; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 30 Cze 2008, Posty: 29
|
mrider Ok luzik Jak coś to mogę jeszcze poczekać. Ty to chyba połowę dnia i nocy spędzasz na forum he he
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#253673 Wysłany:
18 Maj 2009, 02:56; Temat postu: |
|
|
Cytuj: Ty to chyba połowę dnia i nocy spędzasz na forum he he Very Happy
Oj chciałbym... Mój terminarz jest tak napięty że na forum tak na prawdę mogę posiedzieć chwilkę dopiero w okolicach północy. [ Dodano: 18 Maj 2009 02:56 ]Ok to jedziemy po kolei, rysunek przedstawia schemat dla auta 3 drzwiowego:
1. Przewody wyprowadzone z drzwi kierowcy o pasażera doprowadzasz w okolice skrzynki bezpieczników i łączysz ze sobą. W drzwiach te przewody muszą być podłączone do przewodów zielononiebieskich, wychodzących z zamków.
2. odkręcasz krańcówkę w drzwiach kierowcy, odpinasz idący do niej przewód, przeciągasz go w okolice skrzynki bezpieczników i łączysz z tymi z drzwi.
3. Przewód wzbudzający alarm (ten podpinany do krańcówki drzwi) wyprowadzasz w okolice skrzynki bezpieczników i łączysz z pozostałymi.
W tym momencie masz tak: Lampka w podsufitce zapala się wtedy gdy drzwi są niedomknięte (nie można zablokować zamka). Lampka zapala się praktycznie zaraz po pociągnięciu klamki, nie tak jak wcześniej, po uchyleniu drzwi. Tak samo szybciej wzbudza się alarm
Jeśli chcesz dodatkowo podłączyć kontrolkę niedomkniętych drzwi która będzie sygnalizowała niedomknięcie na włączonej stacyjce (czyli tak jak powinno być) to z miejsca łączenia tych wszystkich kabelków wyprowadzasz jeden przewód i doprowadzasz go do odpowiedniego pinu w lewej górnej kostce licznika.
Jeśli coś niejasne to pisz, ale najlepiej na pw co by nie zaśmiecać tematu
|
|
Góra |
|
|
Bulaj |
#269935 Wysłany:
04 Lip 2009, 23:44; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 21 Cze 2009, Posty: 44
|
Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem Punto SX 5D. Jestem na etapie podłączania czujnika niedomkniętych drzwi. U mnie sprawa wygląda następująco:
W przednich drzwiach jest instalacja do czujnika, ale dochodzi do kostki w słupku a dalej nie ma instalacji. W zamku jest czujnik.
W tylnych drzwiach są tylko przewody do centralnego zamka. W zamku jest czujnik, i jest kostka w której brakuje pinów.
Na pinach 3 i 4 jest wyjście z czujnika więc trzeba dołożyć konektory, przewody i wykonać jakieś przejście w drzwiach. Jeden przewód trzeba podłączyć do masy a drugi do kontrolki.
Całe przedsięwzięcie okazało się nie takie proste, ale skoro się za to zabrałem to postanowiłem doprowadzić to do końca. "Zanabyłem" na szrocie wiązkę z drzwi Punto z której mam zamiar wykorzystać konektory i zrobić przejście w drzwiach tak, aby nie trzeba było wiercić i przeciągać przewodów przez kostkę w słupkach do tylnych drzwi oraz wpiąć się w zamek do czujnika.
_________________ Rob
-------------------------
Punto I 1,1 55 SX '99 5D
|
|
Góra |
|
|
punciakos |
#281188 Wysłany:
22 Sie 2009, 00:53; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 30 Cze 2008, Posty: 29
|
Dzisiaj chciałem się zabrać za montaż tych wszystkich bajerów. Jednak okazało się że tylko kable w przednich drzwiach działają. Ściągnąłem boczek od drzwi kierowcy, naciąłem ten zielono-biały kabel i po przekręceniu stacyjki i otwarciu drzwi próbówka się zapaliła. Jednak gdy tak zrobiłem z drzwiami z tyłu żadnej reakcji nie było Wie ktoś o co może chodzić??
|
|
Góra |
|
|
pielaa4 |
#339634 Wysłany:
27 Lut 2010, 20:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow Rejestracja: 28 Wrz 2007, Posty: 264 Pomógł: 12
|
Czesc mam do was pytanie o ta kontrolke nie domknietych drzwi dzis mialem troche czasu i podpiołem sie pod licznik i pod drzwi z przodu wszystko działa mam tylko taki problem jak podłaczyć drzwi z tyłu bo sa tam tylko dwa kable do centralnego zamka z doprowadzeniem kabli nie mam problemu tylko czy sie da je tam wpiaśc pod tylni centralny . A i jak podłaczyc maske z przodu be sie ta kontrolka swiecila.
|
|
Góra |
|
|
Bulaj |
#339767 Wysłany:
28 Lut 2010, 08:41; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 21 Cze 2009, Posty: 44
|
pielaa4 napisał(a): Czesc mam do was pytanie o ta kontrolke ...
Czytaj mój post powyżej. Tylne drzwi podłączysz, ale jest z tym trochę zabawy bo trzeba zrobić instalację w drzwiach. Maskę nie problem podłączyć, ale też trzeba się trochę "pobawić". Wyłącznik krańcowy zamontowany tak, żeby zadziałał w momencie uchylenia maski linką. Oczywiście przewód do środka i trzeba wpiąć się w obwód instalacji niedomkniętych drzwi. Najlepiej w okolicach przejścia z drzwi kierowcy. Proponuję również podłączenie tylnej klapy bagażnika. Jak zrobić, aby lampka zapalała się już w momencie niedomknięcia bagażnika też już gdzieś pisałem bo inaczej to bez sensu bo będziesz miał kontrolkę otwartej klapy a nie niedomkniętej. Trzeba usunąć sprężynkę w złączu w klapie. Ja podłączyłem przód i tył pod kontrolkę automatycznej skrzyni, przypomina trochę otwarty bagażnik. Temat wielokrotnie przerabiany: http://fiatpunto.com.pl/topic9861.html
_________________ Rob
-------------------------
Punto I 1,1 55 SX '99 5D
|
|
Góra |
|
|
pielaa4 |
#339772 Wysłany:
28 Lut 2010, 10:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow Rejestracja: 28 Wrz 2007, Posty: 264 Pomógł: 12
|
Dzieki rozumiem a gdzie podłaczyc mase w tylnych dzwiach bo tam trzeba wyprowadzic dwa kable jeden masa a drugi podłaczyć do przednich dzwi.
I mam jeszcze pytanie z maska i klapa zeby zrobic osobna kontrolke to do ktorej kostki mam sie wpiaść w liczniku
|
|
Góra |
|
|
Bulaj |
#340189 Wysłany:
01 Mar 2010, 13:32; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 21 Cze 2009, Posty: 44
|
Masę do drzwi najlepiej doprowadzić z jakiegoś punktu masowego. Teoretycznie drzwi powinny mieć masę poprzez zawiasy, ale to jest niepewna masa. Jeśli chcesz wykorzystać do klap dodatkową kontrolkę to sprawdź po ścieżkach w liczniku do którego pinu w kostkach jest doprowadzona i czy starowana jest masą. Ja niestety już nie pamiętam.
_________________ Rob
-------------------------
Punto I 1,1 55 SX '99 5D
|
|
Góra |
|
|
pielaa4 |
#340443 Wysłany:
02 Mar 2010, 00:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow Rejestracja: 28 Wrz 2007, Posty: 264 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
|
krakra88 |
#342916 Wysłany:
09 Mar 2010, 12:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 23 Paź 2008, Posty: 143 Pomógł: 1
|
czy bedzie to tak dzialac jak podlacze tylko kable do zarowki +,- czy musze dolaczyc ten kabelek krancowy. jak tak to prosze o jakis prosty schemat w paincie pozdrawiam
_________________ Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.
|
|
Góra |
|
|
J.Jarek |
#342923 Wysłany:
09 Mar 2010, 13:24; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Lip 2009, Posty: 53
|
Witam.Jak się zrobi ciepło też się za to wezmę.Pytanie jak wyjąć zegary?1,2 75KM wersja z obrotkiem.
_________________ Benek
|
|
Góra |
|
|
pielaa4 |
#342930 Wysłany:
09 Mar 2010, 14:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow Rejestracja: 28 Wrz 2007, Posty: 264 Pomógł: 12
|
wystarczy podpiąśc sie pod centralny kabel zielono biały i pod żarówke i kontrolka świeci z tylnymi jest troche zabawy bo trzeba dołaczyć dwa kable do centralnego zamka
|
|
Góra |
|
|
krakra88 |
#344474 Wysłany:
13 Mar 2010, 18:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 23 Paź 2008, Posty: 143 Pomógł: 1
|
zeby wyjac licznik z punto trzeba odkrecic 2 srubki po lewej i prawej stronie na "gwiazdke" chyba (t-20- nie jestem pewien) i pociagnac do siebie i odpiac delikatnie wtyki z kablami 3min roboty pozdrawiam
_________________ Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.
|
|
Góra |
|
|
Ryder |
#454824 Wysłany:
23 Mar 2011, 18:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Radek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Krotoszyn Rejestracja: 13 Lis 2010, Posty: 520
|
Sorry za odkop ale mam mały problem z montażem tej kontrolki.
Podpiąłem się pod kable od czujnika drzwi,sprawdzam żaróweczką nic nie świeci,odpinam kable od tego czujnika kontrolka świeci,i tak cały czas.Jeżeli chce aby żarówka się paliła to nie mogę mieć podłączonego czujnika.W moim przypadku są to kable czarny-masa,czerwono-biały plus.Wyciągam liczniki a tu zonk kable są doprowadzone (były schowane po lewej stronie).No to nic robię test podpinam żarówkę świeci no to pasuje.Tylko jest ten problem że nie gaśnie,nawet po zamknięciu drzwi,cały czas świeci.O co tu chodzi brakuje jakieś masy czy co? [ Dodano: 23 Mar 2011 17:15 ]Jako że nie dostałem odpowiedzi na mój post,a pogoda sprzyja zabrałem się za Punciaka.Plan był taki podpięcie się pod styki od żarówki podświetlenia kabiny.Po zdjęciu lewego plastiku okazało się że kable są tam na wtyczki.Idą 3 kable w moim przypadku biały z czerwonym paskiem,czarny,biały z zielonym paskiem.Do licznika potrzebne są 2 kable ("+" i "-").Metodą prób i błędów wyszło że plus wiadomo biały z czerwonym paskiem a minus podłączyłem do kabla czarnego co powodowało że kontrolka ciągle świeciła.Po podpięciu się pod biały z zielonym paskiem kontrolka działa tak jak się należy.Według mnie jest to najłatwiejszy sposób na tą właśnie kontrolkę,z pominięciem tabli bezpieczników,i ciągnięcia kabla z lewych drzwi do pasażera.Oczywiście kontrolka reaguje na prawe jak i lewe drzwi
Szkoda że moja cyfrówka jest w naprawie,bo cyknąłbym parę fotek
_________________ topic27118.html
|
|
Góra |
|
|
Brayli |
#478780 Wysłany:
02 Cze 2011, 10:29; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 31 Maj 2011, Posty: 22
|
W mojej Kropie (z Włoch) okazało się że kabelki od kontroli drzwi są fabrycznie dociągnięte pod kierownice i zakończone wiszącą kostką z masą i +12V oraz jakieś dwa inne kable nieznanego pochodzenia (?). Wystarczyło przedłużyć kable do licznika, dorobić styk na złączu i wkręcić żaróweczkę.
Plusa do żarówki nie trzeba, żarówka bierze go z płytki licznika, po przekręceniu stacyjki. Minus łapie właśnie poprzez ten kabel. A na wyłączonej stacyjce ta lampka to bezsens. Auto i tak się nie zamknie bo ten czujnik sprzężony jest z centralnym zamkiem i przy próbie zamknięcia odbija. Więc już wtedy wiemy że drzwi są niedomknięte. A jeśli to olejemy to świecąca żaróweczka zeżre akumulator
Kolejna sprawa, alarm. Podpiąłem się pod ten kabel, zamiast do krańcówek, żeby bezstresowo odejść od auta, nie sprawdzając czy zamknie. Dzięki temu jak drzwi niedomknięte i zamek odbija to alarm pika przy uzbrajaniu. Na początku był problem, bo cały czas pikał. Okazuje się że jeśli podłączymy alarm i żarówkę jednocześnie to przy zgaszonym zapłonie jakoś gdzieś żarówka dostaje minus (pewnie z innej żarówki, np. ciśnienia oleju) i poprzez włókna alarm dostaje masę i pika.
Problem rozwiązało zamontowanie diody prostowniczej pomiędzy żarówką a alarmem, tak że masa dochodzi tylko z drzwi, a i żarówka działa bo puszcza ją dioda.
_________________ PI (6 speed) 1.1 '94, italiano importo
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|