|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 17:22
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
olek |
#253872 Wysłany:
15 Maj 2009, 18:31; Temat postu: Castrol EDGE 10W-60 zamiast Castrol Magnatec 10W-40 ? |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 01 Lip 2008, Posty: 477
|
Witam.
Moje pytanie jest następujące:
Czy można nalać do silnika eksploatowanego na oleju Castrol Magnatec 10w40 olej Castrol EGDE 10w60?
Mówiąc krótko. Czy taka zamiana jest możliwa?
Niby klasa lepkości ta sama ale... no właśnie to ale...
_________________ When I grow up I'll be Ferrari...
http://fiatpunto.com.pl/topic13523.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mario-sz |
#253877 Wysłany:
15 Maj 2009, 18:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
Cyfry poprzedzające "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im niższa liczba, tym niższa temperatura otoczenia, w jakiej ten olej może być stosowany (tym większa płynność oleju w niskiej temperaturze).
Cyfry, znajdujące się po "W", oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im wyższa cyfra, tym większa lepkość oleju w wysokiej temperaturze.
Nie ma sensu zmieniać na 10W 60 - takie oleje dobre są do AFRYKI 
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#253879 Wysłany:
15 Maj 2009, 18:46; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
mario-sz napisał(a): Nie ma sensu zmieniać na 10W 60 - takie oleje dobre są do AFRYKI
Bedzie ok, jak nie będziesz przekraczać 2000rpm na zimnym silniku i zimą auto trzymasz w ocieplanym garażu [ Dodano: 15 Maj 2009 18:46 ]Nie ma sensu lać tego do takiego seryjnego silnika.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#253954 Wysłany:
15 Maj 2009, 22:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
olek napisał(a): Mówiąc krótko. Czy taka zamiana jest możliwa? bez problemu ale po co jeśli można spytać ? 10W-60 to klasa lepkości "zaprojektowana" dla silników bemek serii M w których to inne oleje nie dawały rady. Po prostu lepkość w temp. pracy będzie większa, i tyle ipIV napisał(a): Bedzie ok, jak nie będziesz przekraczać 2000rpm na zimnym silniku i zimą auto trzymasz w ocieplanym garażu
10W-60 dla niskich temperatur "płynie" porównywalnie jak 10W-40 więc nie strasz kolegi
[ Dodano: 15 Maj 2009 21:23 ]
aha najważniejsze zmaina z pólsyntetyku na pełen syntetyk jest bezpieczna jesli masz "czysty" silnik bez nagaru, osadu. Właściwości czyszczące syntetyków mogą zbyt ostro wypłukać nagar i spowodować zatkanie się filtra/ kanałów olejowych
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|