|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:54
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
freejack |
#64421 Wysłany:
16 Lis 2007, 10:57; Temat postu: Wrzucanie biegów i mróz |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 19 Sie 2007, Posty: 19
|
Witam,
Nie wiem czy już ten temat był poruszany (szukałem), chodzi mianowicie o blokowanie się lewarka zmiany biegów przy większych mrozach. Dzisiaj rano był niezły przymrozek i nie mogłem poruszyć w ogóle lewarka. Dopiero po kilkuminutowej rozgrzewce silnika (udało mi się zrzucić na luz) i mocowania się z nim udało mi się wrzucić biegi. Ostatnio wymieniłem sprzęgło na nówkę Valeo i olej w skrzynce na Mobila. Sam już nie wiem..czy to olej czy może zamarza wodzik (linka) od lewarka? Być może ktoś już się spotkał z tym problemem i ma jakieś rozwiązanie?
Pozdrawiam,
_________________ Fiat Punto 55S - 1997r
|
|
Góra |
|
 |
|
|
tbeza |
#64437 Wysłany:
16 Lis 2007, 12:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 326
|
hm... dziwna sprawa... u mnie co najwyzej ciezko wrzucic dwojke podczas mrozow, problem po paru minutach pracy auta
natomiast nie spotkalem sie jeszcze z sytuacja ze nie mozna w ogole ruszyc lewarka...
olej raczej nie zamarza... (przynajmniej nie powinien)
az jestes ciekaw co moze byc przyczyna
|
|
Góra |
|
 |
freejack |
#64448 Wysłany:
16 Lis 2007, 12:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 19 Sie 2007, Posty: 19
|
No właśnie, zawsze miałem tylko tak że 1 i 2 cięzko wchodziły przy zimnym silniku ale teraz to juz masakra.
_________________ Fiat Punto 55S - 1997r
|
|
Góra |
|
 |
lukash |
#64504 Wysłany:
16 Lis 2007, 16:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Radomsko Rejestracja: 23 Lut 2007, Posty: 210
|
dzisiaj miałem to samo. Zostawiłem ostatnio samochód na wstecznym i dzisiaj rano nie mogłem wrzucić na luz. Dopiero jak ruszyłem troche do tyłu i użyłem siły to się udało. Zdarzyło mi się to pierwszy raz.
_________________ Jest: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 2006 r Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2003 r
Był: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001 r Fiat Punto mk I 1.1 1999 r
|
|
Góra |
|
 |
Patryk80 |
#64564 Wysłany:
16 Lis 2007, 18:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
To wina oleju ! Mineralny ma tendencje do gestnienia przy mrozach . Ja swego czasu (wzorem hondy) jezdzilem na oleju sinikowym (full syntetyk) i problem nie istnial a biegi chodzily super lekko . Jesli jednak ktos nie chce ryzykowc proponuje olej syntetyczny przekladniowy . Ma on inna gestosc i jest bardziej oporny na roznice temperatur . Obecnie jesli dobrze pamietam kropek smiga na czyms takim CASTROL SMX-S
Tu troche z opisu oleju ...
Cytuj: Castrol SMX-S jest w pełni syntetycznym olejem, który polecany jest do nowoczesnych ręcznych skrzyń biegów. Specjalna syntetyczna baza olejowa i kombinacja pakietu dodatków zapewniają wysoki komfort zmiany biegów. W porównaniu do olejów na bazie mineralnej Castrol SMX-S posiada większą stabilność termiczną i doskonałą płynność w niskich temperaturach. Doskonała praca synchronizatorów połączona ze stabilną charakterystyką cierną zapewnia zwiększony komfort zmiany biegów; duża odporność na działanie sił stycznych - stała lepkość w całym okresie eksploatacji oleju; doskonała płynność w warunkach niskich temperatur - zmniejszenie siły potrzebnej do zmiany biegów oraz strat momentu obrotowego poprawia sprawność w całym zakresie obciążeń skrzyni biegów; bardzo dobra stabilność termiczna zapewnia zachowanie czystości skrzyni biegów.
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
 |
freejack |
#64647 Wysłany:
16 Lis 2007, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 19 Sie 2007, Posty: 19
|
Taka była moja pierwsza myśl że ten Mobil jakoś za bardzo gęstnieje. Chyba zmienie go na tego Castrola który polecasz, tylko czy mogę sobie tak zmienić na syntetyk bez uszczerbku na zdrowiu skrzynki ?
Pozdrawiam,
_________________ Fiat Punto 55S - 1997r
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#64749 Wysłany:
17 Lis 2007, 08:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
Ja tamtej zimy popełniłem błąd bo według tej pięknej książki fiata zalalem do skrzynki 80w Mobila- była tragedia biegi ciężko wchodziły.Ale teraz mam tutele zc75 synth,jest pieknie  polecam ten olej.Słyszałem ze castrol taf-x tez jest ok.
_________________ Dla forumowiczów służę Euroscanem
Mój pierwszy Kropek http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#64831 Wysłany:
17 Lis 2007, 14:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#64851 Wysłany:
17 Lis 2007, 15:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
|
Góra |
|
 |
freejack |
#65072 Wysłany:
18 Lis 2007, 13:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 19 Sie 2007, Posty: 19
|
marcinwrc2 napisał(a): Ja tamtej zimy popełniłem błąd bo według tej pięknej książki fiata zalalem do skrzynki 80w Mobila- była tragedia biegi ciężko wchodziły.Ale teraz mam tutele zc75 synth,jest pieknie Very Happy polecam ten olej.Słyszałem ze castrol taf-x tez jest ok.
Ja właśnie zalałem skrzynke tym Mobilem 80w. Musze go koniecznie zmienić bo biegi wchodzą jak w starym ciągniku. Tutela zc75 synth to olej syntetyczny - czy nie miałeś problemów z przeciekami ?
Pozdrawiam,
_________________ Fiat Punto 55S - 1997r
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#65169 Wysłany:
18 Lis 2007, 18:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
freejack Wycieków nie ma.Ten olej to chyba semi syn.Lej ten olej i ciesz się lekkością zmiany biegów 
_________________ Dla forumowiczów służę Euroscanem
Mój pierwszy Kropek http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html
|
|
Góra |
|
 |
freejack |
#65205 Wysłany:
18 Lis 2007, 20:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 19 Sie 2007, Posty: 19
|
Dzięki, tak zrobię.
Pozdrawiam,
_________________ Fiat Punto 55S - 1997r
|
|
Góra |
|
 |
decadent |
#231243 Wysłany:
22 Mar 2009, 11:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 19 Cze 2008, Posty: 26
|
WYMIANA OLEJU ZWYKLE NIE POMAGA. POWODEM ZACINANIA SIE BIEGU 2 SA NAJCZĘŚCIEJ SYNCHRONIZATORY !
Mówię to Wam, bo mam identyczne problemy jak przez Was opisywane, mimo iż wymieniłem olej w skrzyni na Tutela ZC 75 - ten lepszy i droższy. Nie zmieniło się nic, dalej dwójka nie wchodzi jak samochód jest zimny. Muszę przejechać całe miasto, żeby skrzynia rozgrzała się na tyle, aby dwójka zaczęła wchodzić bez problemu. Dlatego jak jadę na zakupy to mnie szlag trafia, bo muszę przed redukcją z trójki na dwójkę prawie się zatrzymać. NAJLEPSZY OLEJ NIE POMOŻE !
_________________ punto 1.1 sx 97
|
|
Góra |
|
 |
pers5 |
#231435 Wysłany:
22 Mar 2009, 19:58; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: opole Rejestracja: 03 Sty 2008, Posty: 37
|
Mam to samo co decadent. No i właśnie się zastanawiam czy wymiana linki (w dieslu mam jedną) by coś pomogła. Ogólnie to biegi nie wchodzą płynnie. Nie wiem jak w innych Punto. "Na sucho" linka nie ma widocznych luzów, ale mogła się rozciągnąć.
aha, nie wiecie czy do 1,7 TD jest inna linka niż do benzyny?
|
|
Góra |
|
 |
krzycho1976 |
#258055 Wysłany:
25 Maj 2009, 14:17; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 62
|
a ja mialem problem z zacinajacymi sie biegami ....bo gumowa koncowka linki wybieraka sie rozpadla podciekala wilgoc miedzy pancerz i linke jak zlapal mroz to....sami wiecie ...czyli do 10 rano w zimie byla kiszka potem jak rozmarzlo bylo ok....przesmarowalem po osuszeniu i bylo ok
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#258517 Wysłany:
26 Maj 2009, 17:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
Wiecie co ? Nie wiem żeby gęstość oleju dawała tak w d**e przy zmianie biegów, ja zawsze miałem mineralne bo tanie i nie było problemu. A przy -15 to owszem cięzko chodziły biegi ale tak do 5 min potem ok. Teraz jak wymieniałem sprzęgło w kropku też zalałem mineralnym i jest git. Zobaczymy.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|