|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 01:20
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Kufell |
#259595 Wysłany:
29 Maj 2009, 13:47; Temat postu: Rysa lewe drzwi przednie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#259597 Wysłany:
29 Maj 2009, 13:52; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Te rysy masz mocne, czy dałoby się je wypolerować? Ze zdjęć wynika, że dałoby się machnąć polerkę (jeśli nie ma jakichś odprysków) i wydaje mi się, że wyciągnięcie wgnieceń metodą "na klej" by było możliwe. Super może nie wyjść tylko ten 2cm kawałek.
Koszty zrobienia tego by były dosyć niskie w porównaniu z kwotą 2500,-
P.S. Z jakiego jesteś województwa?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#259599 Wysłany:
29 Maj 2009, 13:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#259606 Wysłany:
29 Maj 2009, 14:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
A z czego wynika chęć robienia tego w ASO ?
Wymiana drzwi ? A co im dolega ?
Ktoś się w ASO chyba na główki pozamieniał
Idź do paru blacharzy i popytaj.
To jest do zrobienia na cacy za 600-700 zł.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#259612 Wysłany:
29 Maj 2009, 14:25; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Kufell napisał(a): Łódzkie
Mam magika w śląskim. W takim razie wpisz w google "bez lakierowania" i zobacz czy coś w swoim woj. znajdziesz
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#259613 Wysłany:
29 Maj 2009, 14:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Chęci nie było nigdy do robienia tego w ASO, pojechałem po tarcze i z ciekawości zapytałem. Od paru speców słyszałem już, że nic innego mi u blacharza nie zaproponują jak tylko szpachla. Która najpewniej odpadnie po pewnym czasie bo wgniecenie jest za głębokie. To ciekawy byłem czy w ASO nie zaproponują naprawy drzwi no ale jak się okazuje zaproponowali wymianę, której koszty są astronomiczne jak dla mnie. Może ktoś z Łodzi zna i może polecić porządnego blacharza, z głową na karku? Bo ja do tej pory na szczęście nie miałem styczności z takimi warsztatami.
Wielkie dzięki domin45670 chyba znalazłeś rozwiązanie mojego problemu tylko teraz muszę znaleźć podobnego magika w okolicach Łodzi.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
pawelll |
#259634 Wysłany:
29 Maj 2009, 15:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 05 Maj 2009, Posty: 186 Pomógł: 1
|
Jest jeszcze jedno rozwiązanie. Zdecydowanie najtańsze. Uznać, że taki ślad to normalne zużycie eksploatacyjne samochodu i odpuścić sobie. Zabezpieczyć tylko elementy które mogą korodować. Wiem, że to trudne mentalnie ale czy nie możemy wzorować się na twórcach tego samochodu i po prostu się tym nie przejmować? Ci którzy byli we Włoszech (szczególnie w Rzymie) wiedzą o co chodzi.
PS. Kiedyś kolega wydał tzw. kupę kasy na naprawienie czegoś takiego. Po czym dzień po odebraniu z warsztatu TIR zdjął mu cały bok samochodu.
_________________ P2012 1.4 2014 -właściwie żony Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#259650 Wysłany:
29 Maj 2009, 16:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Kufell napisał(a): Od paru speców słyszałem już, że nic innego mi u blacharza nie zaproponują jak tylko szpachla. Która najpewniej odpadnie po pewnym czasie bo wgniecenie jest za głębokie.
Ci spece zatrzymali się w rozwoju 20 lat temu.
Wtedy w PL dostępne były tylko szpachle nitrocelulozowe, które faktycznie miały tendencje do odpryskiwania i nie dało się ich nakładać warstwą ponad 0,5mm.
Współczesne szpachlówki chemoutwardzalne ( poliestrowe, akrylowe itp. ) można nakładać warstwami do kilku cm  ( kilka warstw ) i NIC nie odpadnie.
Może blacha wkoło się rozsypać, a szpachlówka będzie się trzymać.
Na większości starych Dojczwagenów w PL jest kupa szpachli i nie odpada 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#259701 Wysłany:
29 Maj 2009, 19:48; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
AF, na grube "kładzenie" dobra jest np. z włóknem szklanym, a na nią np. można dać zwykłą dla wygładzenia. No ale szpachla zawsze była, jest i będzie... szpachlą
pawelll nie grzesz 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#259828 Wysłany:
30 Maj 2009, 09:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
domin45670 napisał(a): AF, na grube "kładzenie" dobra jest np. z włóknem szklanym, a na nią np. można dać zwykłą dla wygładzenia. No ale szpachla zawsze była, jest i będzie... szpachlą 
Wiem, od .... nastu lat stosuję
Pisałem o możliwościach technicznych, nie zalecałem nakładania grubej warstwy szpachlówki.
Dla mnie ładne wyklepane wgniecenia, wyrównane 0,5 - 1mm szpachlówki i pomalowanie jest odpowiednią metodą naprawy.
Ale jak kto chce, to niech kupuje nowe drzwi.
Pomalowane poza fabryką i tak będą do wyłapania miernikiem grubości lakieru
Takie auto w którym całe elementy były wymieniane nie jest łatwo sprzedać, bo jest podejrzenie, że miało bliskie spotkanie 3-go stopnia z pojazdem szynowym na Bahnhoffstrasse w Essen 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
rafał79 |
#260040 Wysłany:
30 Maj 2009, 21:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
panowie za długo można by sie nad tym tematem rozwodzić...a rozwiązanie = szpachla,malowanie...koszt zależy ale około 350zł za drzwi w warsztacie albo samemu i finitto:-)
_________________ Fiat 500L 1.4 95KM Pop Star - jest Fiat Stilo 1.4 95 KM Dynamic - był Fiat Punto II - był Fiat Punto I 1.1 SX - był Fiat Seicento 0.9 - był
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#260047 Wysłany:
30 Maj 2009, 22:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#260095 Wysłany:
31 Maj 2009, 07:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
Kufell rafał79 pisze 350 za drzwi (czyli razy 2), a AF 600-700 więc jak dla mnie nie mam rozbieżności!!
gdzie Ty Kufell ją widzisz?! 
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
rafał79 |
#260099 Wysłany:
31 Maj 2009, 09:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
z tego co sie orientuje to podana cena jest realna gdyż 300-350zł tak biorą zakłady za malowanie i szpachle jednego elementu ale oczywiście w opcji na "cacy"  ...jeszcze jedno oglądając zdjęcia twojej rysy wchodziło by także malowanie tylko do listwy ( gdyż dobry lakiernik wycieniował by ci do listwy a górę zostawił...no ale to musiał by zobaczyć lakiernik) powodzenia 
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#260101 Wysłany:
31 Maj 2009, 09:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
E.T. napisał(a): Kufell rafał79 pisze 350 za drzwi (czyli razy 2), a AF 600-700 więc jak dla mnie nie mam rozbieżności!!
Dokładnie.
Co za problem jechać do paru warsztatów i zapytać ?
A jak nie, to kompresor + pistolet i do roboty 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#260115 Wysłany:
31 Maj 2009, 11:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#260185 Wysłany:
31 Maj 2009, 15:57; Temat postu: pechowe zarysowanie... |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
!@#$% jestem idiotom i niezauważyłem dziś zasranego słupka, jakieś g***o przy krawężniku do piszszela wysokie. i efekt:
-ile może to kosztować u lakiernika
-napiszcie czy warto zgłaszać to do ubezpieczalni AC (czy wogóle to przyjmą)
- trzeba malowac cały błotnik czy da rade jakoś to zapylić łądnie żeby niemalować całego elementu
|
|
Góra |
|
 |
ankaM17 |
#260199 Wysłany:
31 Maj 2009, 16:20; Temat postu: |
|
|
ojjj... nie ładnie to wygląda, ale tak pisałeś na PW mogło być gorzej... niestety na lakierowaniu się nie znam więc Ci nie powiem 
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#260201 Wysłany:
31 Maj 2009, 16:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#260203 Wysłany:
31 Maj 2009, 17:01; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
ten lakier to akryl czy metallic?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#260205 Wysłany:
31 Maj 2009, 17:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
domin45670 niewiem kurde [ Dodano: 31 Maj 2009 17:04 ]ale wydaje mi sie że akryl,
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#260206 Wysłany:
31 Maj 2009, 17:05; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#260209 Wysłany:
31 Maj 2009, 17:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#260210 Wysłany:
31 Maj 2009, 17:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
dobrego lakiernika mam ale u siebie w mieście, będe w przyszłym tygodniu to dokłądnie to oceni.
A jak sądzicie w tym przypadku trzeba całe alementy czy da rade przycieniować?
Adas napisał(a): AC jak najbardziej pokryje ci szkodę, ale sypnie cię po zniżce.
no właśnie, adas napisz coś więcej o tym bo niewiem czy mam to zgłaszać  , oni utną zniżki czy tylko przy następnej szkodzie mniej oddadzą kasy (tak wyszytałem)
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#260222 Wysłany:
31 Maj 2009, 18:06; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Thomas napisał(a): domin45670 napisał(a): ten lakier to akryl czy metallic? razem .... najpierw jest sam metalic a pozniej lakier bezbarwny ...
Czyli metallic generalnie...
Chcąc ograniczyć powierzchnię lakierowaną, moim zdaniem można spróbować polakierować do przetłoczenia będącego pod boczną szybą. Na wysokość szyby wycieniować jeśli to będzie konieczne. Natomiast próg do drzwi, a dalej cieniowanie. Tylko czy drzwi też nie będzie trzeba "siknąć" celem wyrównania odcieni?  Chyba wszystko zależy od udanego doboru nowego lakieru.
No chyba żeby się udało polakierować tylko w tym miejscu bez śladu (u mnie tak się udało).
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|