You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 18:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #260794 Wysłany: 02 Cze 2009, 07:52; 
 Temat postu: Spadek osiągów HGT
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Cze 2009,
Posty: 31
Witam, kropek bardzo ładnie śmiagał do pewnego momentu. Teraz mam problem z dynamiką, momentem obrotowym tzn. auto nie przyspiesza tak jak kiedyś nie ma elastyczności. Objaw taki jakby był zimny, każdy wie, że jak się depnie na zimnym to samochód tak idzie ale jakby miał przyczepę dopiętą z tyłu.

Co to może być? Sprawdziłem i nie ma błędów na kompie wszystkie parametry wydają się być w normie.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #260796 Wysłany: 02 Cze 2009, 08:09; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Ugo napisał(a):
każdy wie, że jak się depnie na zimnym to samochód tak idzie ale jakby miał przyczepę dopiętą z tyłu

?? Generalnie auto na zimnym silniku idzie lepiej niż po rozgrzaniu...

Może wariator ci siadł (nie stuka nic?) albo po prostu trzeba powymieniać rzeczy eksploatacyjne - filtr powietrza, olej z filtrem, świece, kable itd?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260827 Wysłany: 02 Cze 2009, 10:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Cze 2009,
Posty: 31
STax napisał(a):
Ugo napisał(a):
każdy wie, że jak się depnie na zimnym to samochód tak idzie ale jakby miał przyczepę dopiętą z tyłu

?? Generalnie auto na zimnym silniku idzie lepiej niż po rozgrzaniu...

Może wariator ci siadł (nie stuka nic?) albo po prostu trzeba powymieniać rzeczy eksploatacyjne - filtr powietrza, olej z filtrem, świece, kable itd?



Zimny silnik jest ograniczony przez kompa, próbowałem kilka razy z ciekawości pokręcić go do 4500 na zimnym jak był dobry i był mułowaty dopiero jak złapał więcej ciepła to normalnie jeździł stąd takie moje porównanie - obroty rosną samochód przyspiesza ale bez przekonania.

Wariator nie żyje od 100 000 km więc to napewno nie to. Generalnie męczy mnie to już dosyć długo więc proste rzeczy jak filtry są dawno wykluczone.

Silnik w bdb stanie, nie kopci, pali na dotyk, spalanie w normie, części eksploatacyjne nowe jak świece, oleje itd itp.

Przepływka czysta. Może jakieś sugestie co może wpływać w HGT na elastyczność bo tutaj braki są najbardziej odczuwalne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260839 Wysłany: 02 Cze 2009, 11:09; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Ugo napisał(a):
Zimny silnik jest ograniczony przez kompa, próbowałem kilka razy z ciekawości pokręcić go do 4500 na zimnym jak był dobry i był mułowaty dopiero jak złapał więcej ciepła to normalnie jeździł stąd takie moje porównanie - obroty rosną samochód przyspiesza ale bez przekonania.

No to znaczyło by, że coś jest nie tak z komputerem... Na zimnym silniku komputer normalnie podaje mieszankę bogatszą w paliwo i stąd większa moc na zimnym silniku, po rozgrzaniu w mieszance jest więcej powietrza i osiągi minimalnie słabną. U ciebie jest odwrotnie czyli coś jest całkowicie nie tak...

Ugo napisał(a):
Wariator nie żyje od 100 000 km

Eee... to może czas go wymienić?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260853 Wysłany: 02 Cze 2009, 11:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Cze 2009,
Posty: 31
STax napisał(a):
No to znaczyło by, że coś jest nie tak z komputerem... Na zimnym silniku komputer normalnie podaje mieszankę bogatszą w paliwo i stąd większa moc na zimnym silniku, po rozgrzaniu w mieszance jest więcej powietrza i osiągi minimalnie słabną. U ciebie jest odwrotnie czyli coś jest całkowicie nie tak...

Tak ma być i wszystko gra. Sterownik był wymieniany mniej więcej 2 lata temu i reaguje tak samo więc nie poprawiajmy fabryki. Zresztą czujnik temperatury ma bezpośredni wpływ na osiągi w tych układach fiata więc wnioski nasuwają się same.

STax napisał(a):
Eee... to może czas go wymienić?

Nie, to nie wina wariatora bo on służy do czegoś innego. Zresztą nie zepsuł się wczoraj.

Samochód zachowuje się jak przytkany. Może ktoś kto posiada HGT podpowie gdzie są jeszcze jakieś zawory lub wężyki do sprawdzenia, do których nie ma bezpośredniego dostępu może coś przeoczyłem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260906 Wysłany: 02 Cze 2009, 14:26; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Może czujnik położenia wału szwankuje i zapłon nie następuje w dobrej chwili? Np. za późno, co nie powinno powodować żadnych stuków.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260934 Wysłany: 02 Cze 2009, 15:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
Ugomasz katalizator?cos mi się wydaje że może być przytkany

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #260967 Wysłany: 02 Cze 2009, 17:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Cze 2009,
Posty: 31
Kurcze już wszystko sprawdziłem co mogłem normalnie załamka bo autko śmigało a teraz zero przyjemności z jazdy.

Katalizator sprawdzony jest w b.dobrym stanie, sonda lamda nowa, rzeczywiście występuje sporadycznie błąd czujnika wału (bodajże carankshaft position sensor) ale ten błąd jest standardowy dla HGT, widziałem go wcześniej u mnie kiedy było dobrze a także w innych HGT.

Czujnik był już wymieniany właśnie z powodu tego błędu ale na nowym błąd też występuje, potem właśnie czytałem, że pojawia się sporadycznie we większości HGT, no ale podmienie go dzisiaj na ten stary może coś to da. Gdyby padł ten czujnik na dobre to nie odpaliłbym auta.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261025 Wysłany: 02 Cze 2009, 20:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
sprawdz jeszcze ciśnienie paliwa,może być zbyt niskie

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261127 Wysłany: 02 Cze 2009, 22:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Cze 2009,
Posty: 31
hgt131 napisał(a):
sprawdz jeszcze ciśnienie paliwa,może być zbyt niskie

Ile powinno wynosić (3 bary?), i w którym miejscu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261130 Wysłany: 02 Cze 2009, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 261
hm... miałem podobny objaw "przyczepy" przyczyna: cewka... i dzisja rozwaliłem wtrysk jeden i ten sam objaw ;/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261133 Wysłany: 02 Cze 2009, 23:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Cze 2009,
Posty: 31
TrAcer90 napisał(a):
hm... miałem podobny objaw "przyczepy" przyczyna: cewka... i dzisja rozwaliłem wtrysk jeden i ten sam objaw ;/


Kurcze też podejrzewam ale wydać 200/szt to trochę dużo. Jakie miełeś objawy? Tylko spadek osiągów czy typowe dla cewki wypadanie zapłonu, kolebotanie silnika itd? Przyznam, że czasami na zimnym lubi pochodzić na 3 gary zazwyczaj zimą ale tak po 2 minutach przestaje.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261145 Wysłany: 02 Cze 2009, 23:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 261
miałem tak... jade jade jade.... "przyczepa" jade jade "przyczepa" po paru dniach miałem ciagle "przyczepa "przyczepa "przyczepa" (mam nadzieje ze wiesz o co chodzi)
głowkowałem sie co to moze byc :| silnik no kolebotał lecz az tak nie bardzo... trząs sie...
naszczescie miałem uszkodzona tylko jedną cewke... na tej uszkodzonej było widać tak jakby przebicie...
był również inny odgłos z tłumika....
tutaj masz link do filmków jak auto było "uszkodzone"
http://www.youtube.com/watch?v=NmsnMHpQpeI
http://www.youtube.com/watch?v=FmsBOxJu_n4
http://www.youtube.com/watch?v=SUj03cu8C7A
http://www.youtube.com/watch?v=JgVs9qlATmI


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261151 Wysłany: 02 Cze 2009, 23:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Cze 2009,
Posty: 31
No właśnie tak pracuje silnik czasami w zimę po nocce ale po 2 minutach przestaje i potem normalnie hmm może rzeczywiście któraś cewka jest na wykończeniu.

Gdzie kupiłeś cewkę?

Punciak jak był dobry i przytrzymałem obroty tak na 3000 rpm a potem depłem do końca to myślałem, że obrotomierz przekręci a teraz niby się wkręca ale bez entuzjazmu. Poza tym na zimnym silniku jak wyjeżdżałem na wstecznym z garażu nie dotykając gazu to koła potrafiły zamielić a teraz dusi się i muszę gazu dodać - dziwne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261155 Wysłany: 03 Cze 2009, 00:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 261
hmm na allegro kupywalem...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261179 Wysłany: 03 Cze 2009, 07:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
Ugo napisał(a):
Czujnik był już wymieniany właśnie z powodu tego błędu ale na nowym błąd też występuje, potem właśnie czytałem, że pojawia się sporadycznie we większości HGT

jak kupiłem, też miałem, ale nie wiem, jak jest teraz i co jest normalne!

Ugo napisał(a):
Ile powinno wynosić (3 bary?)

nie coś koło 7?

Ugo napisał(a):
i w którym miejscu?

wiele masz do wyboru?
(jak dla mnie 3 z czego 2 będą coś odzwierciedlały!)

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261190 Wysłany: 03 Cze 2009, 08:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Cze 2009,
Posty: 31
E.T. napisał(a):
Ugo napisał(a):
Ile powinno wynosić (3 bary?)

nie coś koło 7?

Ugo napisał(a):
i w którym miejscu?

wiele masz do wyboru?
(jak dla mnie 3 z czego 2 będą coś odzwierciedlały!)


A co to kalambury?


EDIT: Cewki wykluczone, szukamy dalej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261321 Wysłany: 03 Cze 2009, 16:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
Ugo napisał(a):
A co to kalambury?

coś w ten deseń! ;)

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261346 Wysłany: 03 Cze 2009, 18:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Cze 2009,
Posty: 31
Gdzie dokładnie jest czujnik spalania stukowego? Bo z kanału jakoś nie bardzo go widać. Podobno jest pomiędzy 2 i 3 cyl ale bez zdjęcia kolektora w bardziej cywilizowany sposób chyba nie pójdzie. Wie ktoś jak się do tego zabrać?

Znalazłem post Fischera na forum Barchetty jutro spróbuje zająć się dolotem i przepustnicą raz jeszcze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261351 Wysłany: 03 Cze 2009, 18:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 15 Sie 2008,
Posty: 100
STax napisał(a):
?? Generalnie auto na zimnym silniku idzie lepiej niż po rozgrzaniu...


Nigdy się z tym nie zgodzę. Jeżeli silnik się rozgrzeje do jego odpowiedniej temp to wtedy "idzie" dużo lepiej niż zimny.

_________________
Punto II 3D, 1.2 8V, 2000r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261362 Wysłany: 03 Cze 2009, 19:11; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
michalak_83 napisał(a):
Nigdy się z tym nie zgodzę. Jeżeli silnik się rozgrzeje do jego odpowiedniej temp to wtedy "idzie" dużo lepiej niż zimny

Sprawny silnik? Zapal auto po nocy i wdepnij mu do dechy a potem go rozgrzej i znowu depnij. Jak nie poczujesz różnicy to się bardzo zdziwię ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261394 Wysłany: 03 Cze 2009, 20:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jaworzyna Śl (50km Wrocław)
Rejestracja: 26 Gru 2008,
Posty: 347
STax napisał(a):
michalak_83 napisał(a):
Nigdy się z tym nie zgodzę. Jeżeli silnik się rozgrzeje do jego odpowiedniej temp to wtedy "idzie" dużo lepiej niż zimny

Sprawny silnik? Zapal auto po nocy i wdepnij mu do dechy a potem go rozgrzej i znowu depnij. Jak nie poczujesz różnicy to się bardzo zdziwię ;)


STax mowa oczywiście o benzynce bo diesel zimny to żadna przyjemność :D
Ze STaxem się zgodzę bo nie raz testowałem swojego brata 1.2 Sporting to
jednak lepiej idzie na zimnym :? takie jest moje odczucie POZDRO 8)

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic12805.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261484 Wysłany: 03 Cze 2009, 23:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Cze 2009,
Posty: 31
Co Wy opowiadacie, przecież mapy są inne, cała charakterystyka się zmienia na zimnym dlatego w przypadku uszkodzenia lub braku czujnika temp. sterownik wchodzi w tryb serwisowy i bodaj przez kilka minut skład mieszanki, zapłon i wiele innych różni się od pracy na ciepłym a potem komp przechodzi w tryb 90 stopni celcjusza. Gdy czujnik działa prawidłowo przejście jest płynne.

Jeśli ktoś ma tester to niech sobie podepnie pod kompa i zobaczy jak zmienia się kąt zapłonu, dawka paliwa, ilość powietrza i inne w funkcji temperatury. W moim kropku owszem na zimnym jakby był zrywniejszy ale pełnej mocy nie osiągne ale wystarczy, że temperatura podskoczy i już można korzystać z całego zakresu to jest zabezpieczenie silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411604 Wysłany: 10 Lis 2010, 23:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Niepołomice
Rejestracja: 30 Sty 2008,
Posty: 96
u mnie też teraz "przyczepa" nie nie wiem co robić. Zero frajdy z jazdy


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO