You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #261642 Wysłany: 04 Cze 2009, 16:42; 
 Temat postu: Kontrolka ładowania świeci raz nie świeci
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
Szukam już tydzień problemu i zastanawiam się nad kupnem alternatora.
Na początku czasem sie oświeciła na kilka sekund i zgasła, mozna było jechać 100km i nic teraz coraz częściej się zapala i na dłużej. Podczas tego słychać jak alternator nie wytważa prądu- poprostu nie wyje. Po za tym mam kontrolkę ładowania i ona robi się czerwona z zielonej z tąd wiem że nie ładuje. Podmieniałem regulator i nic to nie dało, czyściłem styki itd,itd
Jedyne co mi przychodzi do głowy to jakieś uszkodzenie wewnętrzne alternatora bo akum. jest nowy.
Co Wy na to? miał ktoś takie przygody??


Góra
 Profil  
 

 
 Post #261745 Wysłany: 04 Cze 2009, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 532
Pomógł: 1
wymień szczorki w altku, albo sprawdz przewody czy nie przerwaly sie , jc ja mam na sprzedaz altern. jak bys byl chetny pisz na priv

_________________
Punto 1.4 GT

Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261747 Wysłany: 04 Cze 2009, 21:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Sprawny alternator, nawet obciążony na maxa, nie wyje :E
Jeśli wyje, to ma padnięte łożyska.
Jeśli reg. napięcia jest OK, to może mieć zużyte pierścienie ślizgowe, padnięte diody prostownicze albo diody wzbudzenia, w najgorszym przypadku przerwę w którymś uzwojeniu.
Ewentualnie słaby styk na kablu plusowym
Jeśli styk OK, to bez wyjęcia altka nie da się rady określić, co mu dolega.
A ściśle mówiąc - da się, ale trzeba mieć oscyloskop i trochę doświadczenia.
Kontrolkę ładowania masz sprawną ? Chodzi o tą oryginalną w samochodzie.
Bo jeśli żarówka spalona, to alt. się nie wzbudzi - nie daje prądu :(
Powodzenia.
:D

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261771 Wysłany: 04 Cze 2009, 22:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
alternator wydaje z siebie dźwięk w postaci cichego wycia np jak włączysz swiatła. Miałem pozyczony regenerowany i tez tak było. nie chodzi mi o wycie mechaniczne. Kontrolkę mam sprawna bo jak bym wiedział że raz swieci raz nie :D Luz na przewodach odpada. Aha jak czasem przejade kilka kilometrów i zgasze auto a potem odpale to np przez 10s nie mam wcale ładowania a potem wraca i pali sie kontrolka potem gaśnie. Możesz miec racje z pierścieniami bo sa bardzo wyzłobione.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261784 Wysłany: 04 Cze 2009, 22:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Skoro piszesz o kontrolce zmieniającej kolor, to pewnie jest to jakieś diodowe g..no, a nie kontrolka fabryczna.
Żeby alt. zaczął wytwarzać prąd musi dostać napięcie wzbudzenia przez kontrolkę.
Ale skoro pierścienie zużyte to tu pewnie problem.
Można przetoczyć, jeśli jeszcze jest z czego :E , nabić nowe albo kupić cały wirnik.
To ostatnie najdroższe of course :wink:
Żaden z porządnych alternatorów nie pracuje tak, żeby był głośniejszy od silnika.
:>

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261845 Wysłany: 05 Cze 2009, 06:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
a kto pisze ze jest głosniejszy? Ja go słysze nie tylko w kropku. A kontrolka fabryczna mi miga a nie mój wynalazek. Uwazam ze fabryczna jest gówniana bo nie pokazuje ładowania tylko uszkodzenia. Moja natomiast zmienia kolory zależnie od napięcia. Chyba wymienie cały alternator. A jest możliwość że to przez kontrolkę czasem nie ładuje? Bo z tego co piszesz to gdyby żarówka sie spaliła to też by nie ładował.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261862 Wysłany: 05 Cze 2009, 08:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Duh napisał(a):
Bo z tego co piszesz to gdyby żarówka sie spaliła to też by nie ładował.

Tak.
Alt. musi dostać napięcie wzbudzenia.
To napięcie idzie przez kontrolkę.
Dodatkowy wskaźnik możesz zamontować równolegle do kontrolki, ale fabryczna kontrolka musi zostać.
A pokazuje wszystko, co potrzebne 99% użytkowników samochodu :>

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261930 Wysłany: 05 Cze 2009, 13:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 817
adrian055 napisał(a):
wymień szczorki w altku, albo sprawdz przewody czy nie przerwaly sie , jc ja mam na sprzedaz altern. jak bys byl chetny pisz na priv

szczotek sie nie wymienia ;) one są razem z całym szczotkotrzymaczem i kosztuja ponad 150 PLN. Poza tym szczotki wytrzymuja bez problemu 200 000 km- są przewidziane na cały żywot alternatora.

Moze byc uszodzone uzwojenie wzbudzenia na altku. Wymień alternator


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262311 Wysłany: 06 Cze 2009, 23:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
Wymieniłem Alternator i szafa gra! Ale dalej nie wiem co mogło nawalić.
Temat można zamknąć.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO