|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
onyx54 |
#250592 Wysłany:
07 Maj 2009, 18:46; Temat postu: Probem z obrotami... |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Maj 2009, Posty: 8
|
Witam. Mam pare problemów z moim Puntem 55 1.1 1996r. ok230 000 km
Najważniejszym z nich jest nierówna praca silnika na niskich obrotach. Przy 1000 obrotów na benzynie słychać takie pyrkanie z rury wydechowej, czy to normalne? Przy ilu obrotach powinien pracować na gazie? Ja mam ustawione 1500 ponieważ przy 900 - 1000 strasznie telepie silnikiem. Wiecie może dlaczego? Ostatnio wyskoczył mi jeszcze problem z czujnikiem ciśnienia powietrza wlotowego (tak go nazwał mechanik) gdy jest podłączony to zaczynają falować obroty, niezależnie czy zimny czy ciepły jest silnik. Jak odłącze tę wtyczkę to obroty na benzynie spadły do 800 a na gazie do 1200 ale da się normalnie jeździć. Wymieniłem już przewody iskrowe, filtry paliwa i gazu. Wybaczcie lekkie zamotanie ale niezbyt się na tym znam, a ci mechanicy co rusz tylko przypuszczam i przypuszczam.. 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
draco |
#250602 Wysłany:
07 Maj 2009, 19:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 02 Cze 2008, Posty: 40
|
na poczatek przeczysc silniczek krokowy, sprawdz potencjometr przepustnicy i weze podcisnienia, a zawory sprawdzales?
P.s u mnie jest podobny problem tzn. obrotomierz pokazuje stabilne 900rpm a silnik telepie sie i powoduje drgania odczuwalne w kabinie najbardziej na kierownicy, sprawdzalem juz wszystko teraz tylko zawory zostaly ewentualnie cos ze sterownikiem, ciezka sprawa bo mechanicy rozkladaja rece ...
_________________ Punto 1.2 MPI 75KM ELX
|
|
Góra |
|
 |
PREZES2323 |
#250620 Wysłany:
07 Maj 2009, 19:41; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 16 Gru 2008, Posty: 27
|
Ja mam podobny problem, tez nierówne obroty, problem z tym czujnikiem w kolektorze dolotowym-jutro juz bede miał nowy i napisze czy cos sie zmeniło  Więc u Ciebie prawdopodobnie tez czuknik-koszt 20-30zł a z tym pyrkaniem to juz gdzies poruszali ten temat ze to wada fabryczna_nierówna praca silnika, ale głowy sobie uciac nie dam ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif)
|
|
Góra |
|
 |
draco |
#250628 Wysłany:
07 Maj 2009, 20:03; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 02 Cze 2008, Posty: 40
|
mowisz o czujniku temperatury-niebieskim?
_________________ Punto 1.2 MPI 75KM ELX
|
|
Góra |
|
 |
PREZES2323 |
#250877 Wysłany:
08 Maj 2009, 14:24; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 16 Gru 2008, Posty: 27
|
U mnie wszystko mieszał ten właśnie czujnik-temp. niebieski, wyminiłem i problem znikł 
|
|
Góra |
|
 |
onyx54 |
#250919 Wysłany:
08 Maj 2009, 16:41; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Maj 2009, Posty: 8
|
Też spróbuje wymienić ten czujnik, tylko nie wiem czy mówimy o tym samym:) bo mi w sklepie powiedzieli że czujnik ciśnienia wlotowego to w granicach 150 - 190 zł i teraz nie wiem czy mechanik żle go nazwał, bo nic nie wspominał o czujniku temperatury powietrza, czy jak. Bede musiał sprawdzić ten kolor:) Ten czujnik powinien się znajdować w tej czarnej puszce powyżej silnika? Bo stamtąd właśnie odpiąłem tę wtyczkę.
Draco silniczka nie czyściłem i potencjometru nie sprawdzałem, jak ten czunik nie pomoże to się za to wezme. Jeżeli ciśnienie w cylindrach jest na poziomie 11,5-12 to można uznać że zawory są w porządku?
|
|
Góra |
|
 |
draco |
#250927 Wysłany:
08 Maj 2009, 17:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 02 Cze 2008, Posty: 40
|
co do czujnikow to Twoj mechanik mowi o tzw.map sensorze (czujnik cisnienia bezwzglednego) i jest po prawej stronie podszybia pod czarna obudowa, a nebieski to czujnik temperatury
_________________ Punto 1.2 MPI 75KM ELX
|
|
Góra |
|
 |
onyx54 |
#250934 Wysłany:
08 Maj 2009, 17:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Maj 2009, Posty: 8
|
Dzieki draco, w moim punciaku ta obudowa jest tak mniej wiecej na środku pod maską, ale to chya to samo , do tego powinny dochodzić taka prostakątna wtyczka i wężyk? Ciekawe tylko czy oprócz falowania obrotów ustąpi telepanie przy 1000 obr na gazie.
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#254271 Wysłany:
16 Maj 2009, 18:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
Witam mam taki problem ze jak zmieniam bieg to po wysprzegleniu autka i puszczeniu pedalu gazu obroty spadaja do 500 rpm po chwili powraca 900 rpm i dzieje sie to nie zawsze, zauwazylem ze w bardziej wilgotne dni, takie jak dzis w zime zdarzalo sie to o wiele czesciej. Przy zapalaniu zimnego silnika tez jest problem, czasem nie wchodzi na 1.5 tys obr tak jak powinien tylko do 1 tys tak jakby ssanie nie dzialalo. I oba te przypadki nie wystepuja czesto. Moze to byc wina ktorejs z cewek albo ten niebieski czujnik o ktorym wyzej ktos juz pisal?? Przewody i swiece mam wymienione.
_________________ Punto S 1.1 55 KM 97r
http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
marjan1985 |
#254287 Wysłany:
16 Maj 2009, 19:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
Ja mialem identyczny problem
Od ok pol roku falowaly obroty na benzynie,bylo slychac "pyrkanie" z rury,a obroty po kazdej zmianie biegow bardzo nisko spadaly...
Na forum bylo tyle informacji nt.czujnikow,ze gdybym je wszystkie powymienial i tak by to nic nie dalo...w koncu juz zaliczylem wymianie swiec i kabli...bez efektu...
Pewnego dnia bylem w sklepie dowiedziec sie o ceny silniczkow krokowych i innych dupereli,byl tam jakis klient,ktory powiedzial mi,ze on w swojej corsie mial taki sam problem...
Polecil mi pierw kupic srodek do czyszczenia gaznikow,tak wiec zrobilem
Taki spray kosztowal ok 17zl...zdjalem obudowe filtra i przy wylaczonym silniku zalalem cala przepustnice,po czym uruchomilem silnik i to samo bezposrednio do jej wlotu.
Trzeba tylko nieco gazowac,bo silnik wtedy gasnie.
Po wyczyszczeniu przepustnicy odkrecilem silniczek krokowy i w ten sam sposob go wyczyscilem wraz z calym gniazdem...
Polecam taki srodek,wszystko wyglada jak nowe,obroty nie spadaja i zauwazylem,ze ma lepsze przyspieszenie (moze p;acebo  ) i nie ma szarpania przy ruszaniu 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Dymers PGT |
#254321 Wysłany:
16 Maj 2009, 20:23; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Starogard Gdański Rejestracja: 27 Cze 2008, Posty: 69
|
Ja mialem juz kilka takich przypadków i najlepszym z nich jest wymiana silniczka krokowego najczesciej jest albo uszkodzony albo juz zuzyty
oczywiscie wiadomo najpier najlepiej go wykrecic wyczyscic i przy okazy cala przepustnice
co do czarodziejskiego srodka Polecam srodek do odtłuszczania układow hamulcowych TRW w takim czewronym opakowaniu cena ok 10zł
bardzo szybko odparowuje i genialnie czysci takie rzeczy 
_________________ Fiat Punto 1,2 75km ELX(sprzedane) + PUNTO GT
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#254330 Wysłany:
16 Maj 2009, 20:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
|
Góra |
|
 |
marjan1985 |
#254337 Wysłany:
16 Maj 2009, 21:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
Benzyna nie dojdzie w kazde zakamarki,a ten srodek sie rozpyla i ma wieksze mozliwosci...tak samo w silniczku,nie dojdziesz tak wszedzie szmatka i benzyna...
U mnie pomoglo,silniczek moze byc sprawny,wiec po co odrazu wymieniac 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#254564 Wysłany:
17 Maj 2009, 12:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
|
Góra |
|
 |
marjan1985 |
#254574 Wysłany:
17 Maj 2009, 12:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
Mialem to samo...sporadycznie sie pojawialy "dreszcze",czesciej mialem efekt "turbo-dziury" na zimnym silniku
Dopiero pozniej obroty szalaly non-stop,wciaz mialem wrazenie jakbym mial diesel`a pod maska itp...mowie Ci sprobuj pierw takim srodkiem go potraktowac,a pozniej wymieniaj czesci
No chyba,ze masz kogos majacego taki sam samochod,to zrob chwilowy przeszczep silniczka,czy tez czujnika temp. i zrobacz reakcje 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
onyx54 |
#254653 Wysłany:
17 Maj 2009, 15:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Maj 2009, Posty: 8
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#254902 Wysłany:
17 Maj 2009, 22:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
|
Góra |
|
 |
onyx54 |
#263107 Wysłany:
09 Cze 2009, 21:16; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Maj 2009, Posty: 8
|
Witam panowie, sorka że tak długo się nie odzywałem
wracając do tematu
Wymieniłem map sensor, przeczyściłem silniczek krokowy, ba nawet nową pompę paliwa mam bo mi starą mechanicy w serwisie rozwalili  ale niestety falujące obroty nie ustąpiły  Udało mi się jakoś doprowadzić obroty na gazie do 1100 (już nie telepie) ale jak się silnik pożądnie rozgrzeje to i tak się utrzymują ok 1300 - 1400, mniejsza z tym jednak. Popatrzyłem na ten mój silniczek i mnie w oczy walnęła lekko uszkodzona obudowa filtra powietrza (jeden zatrzask jest spinany paskiem i się trochę po tej stronie rozchodzi, a wcześniej jak odpaliłem silnik bez filtra i zatkałem palcem wlot tego grubszego wężyka po lewej stronie to obroty na benzynce jak złoto do 1100-1000. Dlatego pytam, czy jakieś lewe powietrze może być przyczyną falowania i zwiększonych obrotów? Ostatnio też zaobserwowałem, że podczas jazdy na benzynie (tylko) zapala się na kilka sekund lampka wtrysku paliwa (ta po prawej stronie). Przedtem zapalała się tylko jak uruchamiałem samochód (przy pociągnięciu immobilazera), to jakiś błąd? Kurka może trzeba by się wybrać na komputer, wie ktoś ile sobie liczą za sprawdzenie?
|
|
Góra |
|
 |
Discrete |
#263578 Wysłany:
11 Cze 2009, 14:28; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Susz/Olsztyn Rejestracja: 06 Cze 2009, Posty: 50
|
onyx54 napisał(a): Przy 1000 obrotów na benzynie słychać takie pyrkanie z rury wydechowej, czy to normalne?
nie to nie normalne:)
CO do lewego powietrza z filtra myśle ze nie ma to wpływu na pracę twojego silnika. Moze sprawdz styki przy komputerze i/lub na obudowie od paska rozrzadu masz jeszcze jeden wtyk u mnie to było powodem takiej pracy silnika.
Warto posprawdzać samemu zanim znajdzie to jakis mechanik ktory skasuje Cię za to parę groszy:)
tutaj masz tę złączkę ktorą warto sprawdzic:)

_________________ Fiat punto 94. (Kropas pospolitas)
http://fiatpunto.com.pl/topic16276.html
Ostatnio edytowany przez Discrete 11 Cze 2009, 16:26, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#263579 Wysłany:
11 Cze 2009, 14:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|