|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 02:56
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Dziara |
#147210 Wysłany:
20 Lip 2008, 10:55; Temat postu: Wałek 866 |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Limanowa Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 416
|
Hej mam pytanie do Was,moze juz byl ruszany ten temat ale wybaczcie.Z tego co wiem koszt takiego walka oscyluje do 200zl.Powiedzcie mi czy kupujac ten walek trzeba jeszcze cos zmienic,niewiem glowice itp?czy tylko walek i na tym koniec,ale z tego co mi sie wydaje to cos jeszcze pewnie bedzie.z gory dzieki za info....
_________________ www.energytuningteam.net
http://twojafura.pl/auta/1142/dziara-fiat-punto-ii
|
|
Góra |
|
|
|
|
STax |
#147222 Wysłany:
20 Lip 2008, 11:19; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Dziara: zależy co chcesz osiągnąć. ipIV ma na razie sam wałek wsadzony i chyba nie narzeka, ale ma dalsze plany, zresztą pewnie sam się wypowie.
Ja mam przy okazji pytanie - czy wałek 866 to po prostu wałek z punto 75?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Dziara |
#147225 Wysłany:
20 Lip 2008, 11:22; Temat postu: :) |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Limanowa Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 416
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#147316 Wysłany:
21 Lip 2008, 15:25; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
http://fiatpunto.com.pl/post147314.html#147314
[ Dodano: 21 Lip 2008 15:13 ]
A tutaj manual wymiany:
http://fiatpunto.com.pl/topic8422.html
[ Dodano: 21 Lip 2008 15:21 ]
STax napisał(a): Ja mam przy okazji pytanie - czy wałek 866 to po prostu wałek z punto 75?
On był chyba montowany w każdym silniku fiata FIRE 1.2 8V 73KM a w punto 1.2 75 na pewno. W każdym razie jest na nim wyżłobiony napis 866 [ Dodano: 21 Lip 2008 15:25 ]
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
STax |
#147928 Wysłany:
21 Lip 2008, 20:59; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#148011 Wysłany:
21 Lip 2008, 23:59; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
Cytuj: ipIV: a skąd pewność że to nie 998
Właśnie dlatego na przedmiotach gdzie zaistniała by taka wątpliwość daje się od spodu napisu podkreślenie
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#152342 Wysłany:
03 Sie 2008, 15:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
STax nie było wałka o numerze 998 stąd pewność
|
|
Góra |
|
|
STax |
#152343 Wysłany:
03 Sie 2008, 15:09; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#152345 Wysłany:
03 Sie 2008, 15:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
STax znam się znam, sam kupiłem głowicę z kolektorem ssącym i wałkiem 866 na allegro za 120zł, koleś co sprzedawał napisał, że to wałek 998 i dlatego tak tanio.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#152351 Wysłany:
03 Sie 2008, 15:46; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
iNTER napisał(a): że to wałek 998 i dlatego tak tanio.
Fuksiarz
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
sławek90 |
#189876 Wysłany:
15 Lis 2008, 12:54; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 14 Lis 2008, Posty: 5
|
fajne sa te walki sprtowe podobno 20% mocy
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#191515 Wysłany:
18 Lis 2008, 23:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
walek mozna od 100 zł kupic , jednak z dobrym stanem to trzeba szukac jak iglu w stogu siana , do walka najlepiej glowice zrobic , jendak niech nikt nie oczekuje cudow ze bedzie nagle demonem predkosci od samego walka , mamy lepsza gore do docinki , jednak dol lekko traci i lekko targa na jalowym z powodu ostrzejszych krzywek , zalezy tez duzo od stanu walka
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
exor |
#196903 Wysłany:
06 Gru 2008, 16:18; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Lut 2008, Posty: 7
|
Macie poniżej konkrety, czyli wykres z hamowni.
Na benzynie i na gazie (na gazie dodatkowo przestawiony zapłon).
- wałek 866
- powiększone kanały
- zawory na 3 kąty.
[ Dodano: 06 Gru 2008 15:18 ]sławek90 napisał(a): fajne sa te walki sprtowe podobno 20% mocy
866 to nie jest sportowy wałek......
_________________ pozdro, exor
www.jakzrobic.info
|
|
Góra |
|
|
STax |
#196913 Wysłany:
06 Gru 2008, 16:58; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
driver forever |
#264839 Wysłany:
15 Cze 2009, 19:56; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: łódzkie Rejestracja: 14 Cze 2009, Posty: 16
|
Witam.Przeczytałem cały temat i wyglada to ciekawie.Mam tylko pytanie jak zachowuje sie zużcie paliwa po zmianie tego wałka - czy jest takie samo,czy mniejsze,a moze wieksze?Proszę o rzeczową odpowiedz.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#264848 Wysłany:
15 Cze 2009, 20:09; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
Jak robisz tjón to zużycie paliwa powinno być ostatnią rzeczą na którą się zwraca uwagę
Cholera wie... jak pali więcej to nieodczuwalnie więcej
Jak na wałku ma być koniec to odpuść sobie
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
driver forever |
#265009 Wysłany:
16 Cze 2009, 02:11; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: łódzkie Rejestracja: 14 Cze 2009, Posty: 16
|
Dlatego zadałem to pytanie....w temacie jest dużo zachwytu nad osiagami tegoz wałka 866 itd.Ale jak sam napisałez,że przy tuningu ostatna rzecz na ktora sie zwraca uwage to zuzycie paliwa.Wniosek nasuwa sie sam jesli nie ma zwiekszenia zuzycia paliwa = brak przyrostu mocy,dla mnie jest to oczywiste bo uważam,ze nie ma nic za darmo....Mozna osiagnac jedynie lepsza lub gorsza elastycznasc w gornych lub dolnych partiach obrotow zależy od typu wałka.Wiec nasowa sie pytanie po co tyle zabawy?
Jestem zwolennikiem bardziej radykalnych rozwiazan,ja bym poszedł w tym kierunku >> http://cgi.ebay.co.uk/FIAT-PUNTO-GT-2-3 ... ms=65%3A12
Mysle ,ze po krotkiej adaptacj udało by sie to "wcisnac"do 1.2 v8 ,dołozył bym jeszcze druga pompe paliwa na dolocie z regulacja cisnienia i zaczeło by "latać"
Sorrki za link,ale probowałem url ,ale jakoś nie działa albo mi nie wyszło..
Ostatnio edytowany przez driver forever, 16 Cze 2009, 03:43, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#265010 Wysłany:
16 Cze 2009, 02:47; Temat postu: |
|
|
driver forever napisał(a): dołozył bym jeszcze druga pompe paliwa na dolocie z regulacja cisnienia i zaczeło by "latać" Smile
Jak chcesz to wysterować?
|
|
Góra |
|
|
driver forever |
#265011 Wysłany:
16 Cze 2009, 03:29; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: łódzkie Rejestracja: 14 Cze 2009, Posty: 16
|
Wielkiego sterowania tam nie ma...
Wczesniej miałem podobny "patent" w Oplu Corsie (B) GSI 1,6 na 16ce,pompa miała za zadanie utrzymywać stałę ciśnienie paliwa na listwie,dodtkowo było one podwyższone a na "powrocie" został zmieniony zawór przelewowy,który uniemozliwiał spadek cisnienia do wartosci fabrycznych.Owocowało to tym,ze silnik w pełnym zakresie obrotow miał podawane jednakowe zwiekszone cisnienie paliwa i automatycznie otrzymywał tego paliwa wiecej .Zuzycie paliwa wieksze o 30% ale rekompesowało to frajda z jazdy.
Znalazłem jeszcze coś takiego...
Myśle,że "cenowo" na chwile obecna oferta godna uwagi
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#265066 Wysłany:
16 Cze 2009, 11:50; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
driver forever napisał(a): Wniosek nasuwa sie sam jesli nie ma zwiekszenia zuzycia paliwa = brak przyrostu mocy,dla mnie jest to oczywiste bo uważam,ze nie ma nic za darmo.... Spalanie do mocy ma się jak piernik do wiatraka, w sumie nawet bez remapu choćbyś nie wiadomo co z silnikiem zrobił to nie spali wiele więcej, bo i tak zawsze poda taką dawkę paliwa na seryjnych wtryskach. Przy kombinacjach z cisnieniem paliwa czy z wydajniejszymi wtryskami na seryjnych mapach wtryskowych dostanie zbyt bogatą mieszankę i będzie "bu" i spalanie większe i muł a jak chcesz w ten sposób kombinować to wypadałoby również nieco opóźnić zapłon . Na wzrost mocy ma wpływ szereg innych parametrów kąty otwarcia zaworów, fi przepustnicy, typ układ wydechowy, czy nawet taka pierdoła jak kształt i objętość dolotu, a nie tylko ile wleje paliwa do cylindra. Jakby się uprzeć to można ciut zwiększyć moc zmniejszając przy tym spalanie. [ Dodano: 16 Cze 2009 11:46 ]Poza tym nikt po głupim wałku nie spodziewa się, że zrobi się z tego HGT [ Dodano: 16 Cze 2009 11:49 ]driver forever napisał(a): Myśle,że "cenowo" na chwile obecna oferta godna uwagi To jest T do PGT 1,4 T Jak chcesz to władować do n/a to jest to 1% sukcesu o ile padła nie kupisz Poza tym zakup suszary przez net to nie najlepszy pomysł... [ Dodano: 16 Cze 2009 11:50 ]driver forever napisał(a): Mysle ,ze po krotkiej adaptacj udało by sie to "wcisnac"do 1.2 v8 ,dołozył bym jeszcze druga pompe paliwa na dolocie z regulacja cisnienia i zaczeło by "latać"
Próbuj szczęścia Tylko zeby nie było później pozbierałem silnik do wiaderka
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
driver forever |
#265341 Wysłany:
16 Cze 2009, 23:46; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: łódzkie Rejestracja: 14 Cze 2009, Posty: 16
|
Jasne,zgadzam się w zupełmości...Nie twierdze,ze to jest proste ,tylko,ze jest do wykonania..jest to oczywiste,ze jeśli "zalejesz" silnik paliwem to po prostu zgaśnie. Jesli chodzi o takie maxy z małych pojemnosci to króluje Daihatsu (przynajmniej na necie ) i myślę też, że lepiej kupić dobrą "baze " do takich eksperymentów a nie mścić się na siłę.
Gdzieś widziałem opis jednego z userów ,ktory zrobił wymiane paska rozrządu wraz z uszczelka pod głowicą i zaworami(była podana cała specyfikacja potrzebnych części wraz z nazwami producentów)...zapomniałem nazwy firmy produkującej tą uszczelkę ...może pamietasz i mozesz pomóc?Jutro wizyta u frezera z glowicą ,może pamietasz(ile mm ?) ile można na maksa ją z frezować...też ktoś juz to zrobił,cholera nie mogę znależć...uzyskując około 10,5 stopnia spręzania w cylindrze.
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#265820 Wysłany:
18 Cze 2009, 18:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
A ja uważam, że naprawdę taniej i lepiej zmienić na auto z większym silnikiem, chociażby na HGT, a tak dla mnie to i silnik z Punto 2 FL 1.4 16v 95KM byyłbyy OK . Domowe projekty mi sie nie widzą.. przynajmniej z przedstawianych tu pomysłów, a zrobienie turbo kitu w dobrym zakładzie, to wartość kropa MK2:).
Żebym nie miał wszystkiego porobionego w swoim kropie to może bym coś myślał o o tym Fl 1.4 16V 95, ech
Tu trochę piszą, że najlepszy właśnie ten 1.4, pali do 0,5 więcej niż 60 KM, a buta maaaa:/
http://adas.w.tkb.pl/PuntoMk2-TEST/
Ta strona najważniejsza
http://adas.w.tkb.pl/PuntoMk2-TEST/3.jpg
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
driver forever |
#266011 Wysłany:
19 Cze 2009, 01:20; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: łódzkie Rejestracja: 14 Cze 2009, Posty: 16
|
O tym samym myśle Adas ...grunt to dobra "baza" do takich zabaw z tuningiem
|
|
Góra |
|
|
4toku |
#336941 Wysłany:
20 Lut 2010, 12:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 141
|
driver forever napisał(a): Witam.Przeczytałem cały temat i wyglada to ciekawie.Mam tylko pytanie jak zachowuje sie zużcie paliwa po zmianie tego wałka - czy jest takie samo,czy mniejsze,a moze wieksze?Proszę o rzeczową odpowiedz.
Moc nie bierze się z niczego
Więcej powietrza + więcej paliwa = więcej mocy
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|