|
Obecny czas: 01 Maj 2025, 05:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#131525 Wysłany:
03 Cze 2008, 02:43; Temat postu: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Należy zarezerwować z ... 5h czasu
Części:
Wałek rozrządu
Silikon wysokotemperaturowy
Simmering i oring wałka rozrządu:
Uszczelka pokrywy zaworów:
Pasek rozrządu:
Jak mamy już solidny przebieg - powyżej 60-70kkm od ostatniej wymiany zalecam wymianę pompy wody oraz rolki napinacza.
Najpierw demontaż rozrządu jak tutaj -> http://fiatpunto.com.pl/topic3610.html
Odkręcamy pokrywę zaworów, wspornik cewek (3 srubki i 2 nakrętki), czujniki itp itd, warto odpiąć 1 kabelek zasilania cewek, żeby kabelek nam nie przeszkadzał....
Pi*oko coś takiego zobaczymy:
Wkładamy coś... mocny śrubokręt, czy pręt... w otwór w kole pasowym wałka rozrządu, aby zablokować i odkręcamy nakrętkę trzymająca koło pasowe wałka rozrządu.
odkręcamy spokojnie śruby trzymające łożyska wałka rozrządu, 180* jedna, potem 180* druga i tak po kolei.... powtarzamy czynności aż odkręcimy
Wyciągamy przewód olejowy, UWAGA, żeby go nie powyginać... rozruszać, rozruszać spokojnie i sam wyjdzie
zdejmujemy górę łożysk, i wałek jest nasz
Wkładamy nowy wałek, kładziemy łożyska, przewód olejowy, i dokręcamy powoli, każdą śrubę o 180* i tak po kolei... aż do oporu.
Zakładamy koło pasowe, przykręcamy, i zabieramy się za mierzenie luzów -> Potrzebny szczelinomierz z listkami co 0,05mm.
Ustawiamy krzywkę na górze i wkładamy listek ostatni który wejdzie - to jest nasz luz  kręcimy wałkiem aby następną krzywkę ustawić ku górze i to samo...
Robimy to na ZIMNYM silniku!
Dla wałka seryjnego 1.2 8V 60KM: Wydechowe: 0,4 do 0,5mm, Ssące: od 0,2 do 0,3mm
Dla wałka z PI 75 (866) W: 0,35 - 0,45, S: 0,30 - 0,40
Zapisujemy pomiary, tam gdzie luz wychodzi poza widełki, wyciągamy płytki...
Demontujemy wałek, palcem trzymamy szklankę zaworową, podważamy płytkę najpierw z jednej, potem z drugiej strony i wyjdzie - od spodu mamy napisaną grubość płytki  Jak nie mamy dokładnej suwmiarki (Dokładność minimum 0,05mm) to powiedzmy, że możemy sie zasugerować napisem....
Można pokombinować przekładając płytki by jak najmniej ich kupić, tam gdzie były 2 złe luzy, to można zrobić 1 dobry  przekładając płytki
UWAGA! Ci, którzy chcą wykorzystać ten manual TYLKO do regulacji luzów, to jednak radzę udać się do aso, nie wyobrażam sobie wyciągania płytek domowymi sposobami, bez wyciągnięcia wałka... Uparci dadzą rade, ale sie namęczą.... płytki są przyklejone na olej do szklanki, same są dość grube i głęboko w niej siedzą.... fuj, ciężko by było....
Jak już sprawdziliśmy jakie mamy płytki złe i nie da się już nic wykombinować z przekładką, to trzeba udać się do sklepu, lub ASO po odpowiednią płytkę....
Jak wyliczyć płytkę jaką trzeba kupić...?
(Grubość starej płytki + zmierzony luz) - luz wymagany = Właściwa grubość płytki.
Nowe płytki smarujemy olejem, starannie wkładamy do szklanki, zmieniamy oring na wsporniku cewek (uwaga, żeby się przy zakładaniu nie po skręcał  bo szybciej puści  )
Zakładamy na wałek simmering, stroną z wyżłobieniem do środka głowicy, przykręcamy wałek, złącze przewód olejowy - głowica dobijamy delikatnie młotkiem tak jak było  , Śruby trzymające łożyska dokręcamy z momentem myślę 25Nm będzie OK, dla pewności jeszcze raz mierzymy luzy, wkładamy nową uszczelkę pokrywy w pokrywę, wyciskamy na uszczelkę pasek silikonu o średnicy ok. 1mm, czyścimy powierzchnię stylu uszczelki z głowicą, przykręcamy pokrywę, aż stopki dotkną głowicy, dociągamy śruby pokrywy z momentem 15Nm i składamy rozrząd jak w manualu linkowanym na początku tego manuala.
Przed położeniem pokrywy:
Wałek seria PII 1.2 8V 60KM V.s Wałek 866 z PI 75:
Po przykręceniu pokrywy:
(Trochę silikon wyszedł, ale to tam....  )
No i przez najbliższe 2kkm kontrolujemy czy nie cieknie z simmeringu, oringu itp
Jak wyhamuję, to wrzucę wykres co dał wałek 866 w PII 1.2 8V 60KM
Z odczuć: dół gorszy, góra powyżej 3500 rpm lepsza, żwawiej przyspiesza powyżej 130km/h, 160km/h bez większych problemów
Pozdr 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Hubi |
#131741 Wysłany:
03 Cze 2008, 20:23; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1176 Pomógł: 1
|
normalnie mnie zachęciłeś do małej zamianki
_________________ witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/
- pierwszy był Fiat 126p około roku używany, - następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km, - Punto II 2002/2003 1,2 8V wersja Activ po delikatnym tuningu - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl - następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG - ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane - aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#131765 Wysłany:
03 Cze 2008, 21:24; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#131770 Wysłany:
03 Cze 2008, 23:03; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Thomas napisał(a): zrob to dopiero po wymianie wydechu jeszcze Smile
To chyba jasne?
[ Dodano: 03 Cze 2008 22:01 ]
Mała uwaga co do manuala środkowe mocowanie wałka należy przymocować tak samo! NIE odwrotnie! Od spodu jest wyżłobiony kanał olejowy łożyska wałka!
niech ktoś próbuje odwrotnie, zatrze środkowe łożysko  Nie tak od razu, ale powyciera sie zdrowo....
[ Dodano: 03 Cze 2008 22:01 ]
A reszty.... hmmm nie da się odwrotnie przykręcić [ Dodano: 03 Cze 2008 23:03 ]Mała uwaga Wałek 866 wchodzi Plug&Play do silników FIRE MPI/SPI 1,0, 1,1, 1,2 8V z PI, PII, PIIFL, Uno, Seicento, CC ...........................
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lep |
#132734 Wysłany:
06 Cze 2008, 15:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 30
|
Cytuj: UWAGA! Ci, którzy chcą wykorzystać ten manual TYLKO do regulacji luzów, to jednak radzę udać się do aso, nie wyobrażam sobie wyciągania płytek domowymi sposobami, bez wyciągnięcia wałka... Uparci dadzą rade, ale sie namęczą.... płytki są przyklejone na olej do szklanki, same są dość grube i głęboko w niej siedzą.... fuj, ciężko by było....
Widzę ze chcesz pozbawić puntomaniakow 200zł bo tyle kosztuje robota
a jedna płytka w ASO około 40zl ( w sklepie 4-5zł). A tymczasem trzeba mieć
2 srubokręty jeden gruby do wciskania szklanek. Jak szklanka
wcisnieta to 2 srubokrętrm podważasz płytkę i wyciągasz. Zgadzam się ze
jest trudniej niz bez walka ale bez przesady. Za pierwszym razem troche to
trwa a juz kolejny raz to z godzina roboty
_________________ Punto II 1.9 JTD
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#132750 Wysłany:
06 Cze 2008, 16:25; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
lep napisał(a): a jedna płytka w ASO około 40zl Za dwie w aso dałem 37  A u mnie w najbliższych motoryzacyjnych nie ma czegoś takiego jak płytki [ Dodano: 06 Cze 2008 16:25 ]lep napisał(a): Widzę ze chcesz pozbawić puntomaniakow 200zł
A to zależy gdzie... u mnie w aso biorą za godzinę jakiejkolwiek roboty 50zł.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lep |
#132917 Wysłany:
07 Cze 2008, 01:18; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 30
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#132920 Wysłany:
07 Cze 2008, 01:52; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
aha, jak mamy założony pasek rozrządu to nie polecam kręcić kołem pasowym wałka, lepiej wałem korbowym (mniejsze obciążenie paska podczas kręcenia oraz pójdzie 10x łatwiej  ) Lub podnieść jedną stronę auta, wrzucić np 5 bieg i kołem kręcić 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lep |
#133048 Wysłany:
07 Cze 2008, 17:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 30
|
Cytuj: Lub podnieść jedną stronę auta, wrzucić np 5 bieg i kołem kręcić zdecydowanie polecam
_________________ Punto II 1.9 JTD
|
|
Góra |
|
 |
henias75 |
#133116 Wysłany:
07 Cze 2008, 21:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#133126 Wysłany:
07 Cze 2008, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
henias75 |
#133127 Wysłany:
07 Cze 2008, 22:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#133138 Wysłany:
07 Cze 2008, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Nie hamowałem, dopiero po wydechu
Ale inny puntomaniak coś takiego osiągnął:
[ Dodano: 07 Cze 2008 22:55 ]Thomas napisał(a): od silnika 1.2 75 km MPI z Punto mk1 Smile
Palio, siena 1.2 8V 75, z resztą cholera wie z jakiego silnika grunt to numer na wałku to 866 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
henias75 |
#133142 Wysłany:
07 Cze 2008, 23:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#133144 Wysłany:
07 Cze 2008, 23:25; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
henias75 napisał(a): ale to niemozliwe zeby po wymianie tylko walka przybylo 15 konikow
Spójrz na wykres  67KM
Ten silnik 1.2 75 mial w rzeczywistości 73KM, ale też były równiez inne różnice takie jak większe zawory, kanały ssące, kolektor ssący z większą przepustnicą, komp, kolektor wydechowy 4-2-1 (taki bedę montować do swojego  )
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#133151 Wysłany:
07 Cze 2008, 23:56; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#395640 Wysłany:
14 Wrz 2010, 13:36; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
a znasz może dokładne czasy otwarcia  coś podobnego jak http://www.catcams.pl/czasy_otwarcia.html
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#395662 Wysłany:
14 Wrz 2010, 15:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
hmm
IP IV, warto sie w ten walek pakowac 866 ? w przyszlym roku bede rozrzad zmienial+ regulacja luzow zaworowych do moze mozna by tez ten walek podmienic skoro i tak wszystko bedzie rozkrecone.
Jak nie zmienie wahaczy to pod koniec roku bede robil wydech kompletny, to poprosze zeby mi wersje od 16v zamontowali a rozrzad zrobilbym juz w 2011 (zgodnie z zasada 5 lat lub 60 tys przebiegu)
Z tego co sam piszesz to z dolu ciagnie gorzej natomiast gora jest lepsza. Odczuwalne jest te 7 kucy wiecej, bez problemu przechodzi nadswietlna 160 km/h 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#395710 Wysłany:
14 Wrz 2010, 17:34; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
pieta napisał(a): IP IV, warto sie w ten walek pakowac 866
jakbym teraz miał się w to bawić to olałbym sprawę 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#395795 Wysłany:
14 Wrz 2010, 20:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
ipIV napisał(a): pieta napisał(a): IP IV, warto sie w ten walek pakowac 866 jakbym teraz miał się w to bawić to olałbym sprawę 
ok skoro ty odpuszczasz to i ja tym bardziej 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
nissanek_3 |
#396896 Wysłany:
18 Wrz 2010, 10:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 26 Sie 2009, Posty: 248 Pomógł: 3
|
ipIV a czy do dokręcania śrub przy całej wymianie używałeś klucza dynamometrycznego (wartości momentu podawałeś) czy według uznania??
_________________ GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC , ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie P II 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#396929 Wysłany:
18 Wrz 2010, 13:05; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
25Nm 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Rolce |
#542297 Wysłany:
31 Sty 2012, 02:31; Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
Nie wiem dlaczego ale spotkalem sie roznymi wartosciami luzow zaworowych ktore powinny byc w Punto 2. Silnik 188A4.000 (1242cc, 8v SOHC 44kW 60KM @ 5000rpm, 102Nm 2500rpm). Roznica wystepuje na zaworach dolotowych.
2 zupelnie rozne ksiazki mowia tak: inlet .40 +-.05 exhaust .45 +-.05
1 ksiazka dolotowe .20 - .30 wylotowe .40 - .50
w internecie spotkalem sie z:
1999 was change over year, so could be either of these: Manufacturer: Fiat Model: Punto (99-) 1,2 Engine code: 188A4.000 Output: 44 (60) 5000 Tuned for: R-Cat Year: 1999-04 Valve clearance -INLET mm 0,35±0,05 cold Valve clearance -EXHAUST mm 0,45±0,05 cold
Manufacturer: Fiat Model: Punto (93-99) 1,2 Engine code: 176A7.000 Output: 43 (60) 5500 Tuned for: R-Cat Year: 1993-99 Valve clearance -INLET mm 0,40±0,05 cold Valve clearance -EXHAUST mm 0,50±0,05 cold
|
|
Góra |
|
 |
james |
#633318 Wysłany:
26 Gru 2012, 16:44; Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 30 Sie 2010, Posty: 117
|
Potwierdzam powyższe wątpliwości co do prawidłowej wartości luzów zaworowych w silniku 1.2 8v.
Mechanik u którego robiłem regulację luzów pokazał mi swoją książkę z wielkością luzów zaworowych. Wynika z niej że na ssącym powinno być 0,35 +/-0,05 mm, a na wydechowym 0,45 +/-0,05 mm. Po moich wątpliwościach odnośnie tych wielkości zadzwonił do innego mechanika - miał inną książkę ale potwierdził powyższe wartości luzów. Dodatkowo zacząłem szukać na forum odnośnie Fiata Pandy, jako że tam występuje ten sam silnik 1.2 8v no i tam również podają powyższe wartości. Mechanik ustawił mi auto według przytoczonych wartości.
_________________ Punto II FL 1.2 60
|
|
Góra |
|
 |
sobotapl |
#651304 Wysłany:
12 Mar 2013, 10:26; Temat postu: Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 07 Gru 2010, Posty: 5
|
Panowie, strasznie zaczął mi przepuszczać simering wałka rozrządu więc postanowiłem zabrać się za wymianę. Przy okazji zrzucając rozrząd chcę wyciągnąć wałek rozrządu i wyregulować luz zaworowy  Mam do was parę pytań z racji, iż będzie to mój pierwszy raz: 1. Ściągając rozrząd mam najpierw ustawić wał korbowy i wałek rozrządu na znaki i dopiero ściągnąć pasek? Ustawiam kręcąc wałem korbowym w stronę wskazówek zegara aż znaki zejdą się z odpowiednimi znakami na obudowie głowicy i na bloku silnika. Do tego znaki na pasku też powinny trafić na znaki na kołach pasowych, czy jest to nieistotne? 2. Jeżeli również nie będę widział znaku na bloku silnika przy wale korbowym to kręcę tak długo aż wałek rozrządu zejdzie się ze znakiem na głowicy, a nacięcie na kole zamachowym ustawi się w pozycji "0" w okienku skrzyni, tak jak w tym wątku topic3610.html ? 3. Po ściągnięciu koło zębate da się nałożyć na wałek rozrządu tylko w jednej pozycji? Jest przewidziane jakieś wycięcie, znak? 4. Pasek zakładam tak aby znaki na pasku (zachowując jego kierunek obrotu) pokrywały się ze znakami kół pasowych?
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|