|
Obecny czas: 16 Cze 2024, 00:10
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Realtek |
#224459 Wysłany:
02 Mar 2009, 20:55; Temat postu: IC w Punto mk 1 1,7 td |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Tomaszów Lubelski Rejestracja: 29 Sie 2008, Posty: 19
|
Witam, mam takie małe pytanie odnośnie punto 1,7 td wersję 73 KM. Czy można do niego założy intercooler z Punto 2 1,9 td? I jakie ewentualne kożyści to przyniesie?
Wielkie dzięki za odpowiedzi.
|
|
Góra |
|
|
|
|
POCIESZNY |
#267067 Wysłany:
22 Cze 2009, 20:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71 Rejestracja: 06 Gru 2007, Posty: 305
|
|
Góra |
|
|
matpio |
#267352 Wysłany:
23 Cze 2009, 20:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 125
|
|
Góra |
|
|
POCIESZNY |
#267404 Wysłany:
23 Cze 2009, 21:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71 Rejestracja: 06 Gru 2007, Posty: 305
|
|
Góra |
|
|
matpio |
#267477 Wysłany:
23 Cze 2009, 23:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 125
|
Na bank ktoś tak modził Punciaka w Polsce... Może nie zna tej strony albo coś
|
|
Góra |
|
|
POCIESZNY |
#267598 Wysłany:
24 Cze 2009, 10:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71 Rejestracja: 06 Gru 2007, Posty: 305
|
|
Góra |
|
|
BARTEKcoupe |
#267685 Wysłany:
24 Cze 2009, 16:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
nie wiem ile może ic dać koni w punto td ale w Peugeot 307 daje 20km różnicy pomiędzy wersją z i bez
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
|
dj_o |
#267701 Wysłany:
24 Cze 2009, 17:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 103
|
Ogólnie to o ile dobrze pamiętam punto td to soft turbo. Dołożenie IC, podniesienie ciśnienia pompy i można sporo ugrać. Znam setup silnika 1.4td uno, ale tam był seryjnie intercooler i to auto miało koło 90km, a zwijało się bardzo dynamicznie i zapitalało przyjemnie. Do tego jeszcze odpowiedni wydech i można latać.
_________________ ETS Performance - Elektronika Technika Samochody http://www.ets-performance.pl
Kanal YT
|
|
Góra |
|
|
matpio |
#267722 Wysłany:
24 Cze 2009, 19:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 125
|
Silnik 1,4TD z Uno miał baaaardzo podobne parametry do 1,7TD z Punto. Też około 70 koni i 130Nm.
Samo dołożenie intercoolera niezbyt wiele da. Żeby było czuć efekty trzeba by zwiększyć ciśnienie doładowania i dawkę na pompie wtryskowej.
W 1,7TD ciśnienie doładowania oryginalnie wynosi około 0,7 bara. O ile dobrze pamiętam siedzi tam Garrett t2 a więc jest w stanie dmuchnąć ponad 1- 1,2bar więc zabawa może być.
Według mnie spokojnie można by wycisnąć z 1,7TD około 90KM i jakieś 160-170Nm i to bez narażenia na zbyt szybkie zużywanie się silnika.
Koledzy z forum vw z golfa II 1,6TD spokojnie wyciskają 100km i około 180-200Nm bez zmian w osprzęcie silnika.
Z tego co wiem najlepszym wynikiem jest 173KM i ponad 250Nm ( z 1,6TD), ale już raczej dużo przerabiane było.
edit:
Szukałem i znalazłem
1,4TD :
72 KM
131 Nm
1,7 TD
71KM
134Nm
1,9TD
101KM
200Nm
oczywiście były różne wersje tych silników.
Dziwi mnie to, dlaczego do punta nie wsadzali 1,4TD może bardzo awaryjny był?
|
|
Góra |
|
|
POCIESZNY |
#267728 Wysłany:
24 Cze 2009, 19:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71 Rejestracja: 06 Gru 2007, Posty: 305
|
Dzisiaj rozmawiałem z Panem od diesli...
Wstawisz IC- będzie duży lag (turbodziura)
Miejsca jest mało
Nie będe się rozpisywał bo wniosek jest jeden- nie to auto do modów - niestety.
Da sie to prawda ale koszta przekroczą wartości auta, mówimy to oczywiście o profi robocie. Ja odpuszczam swój.
Odmuliłem go 2" calowym przelotem i tyle.
_________________ PIERWSZY W POLSCE PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY O TEMATYCE MOTORYZACYJNE - REDAGUJĘ http://automobilism.pl ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN
NIE WAŻNE CZYM JEŹDZISZ, WAŻNE KIM JESTEŚ
ITALIAN LOVER BYŁ: Punton by Pocieszny: topic4962.html BYŁA: ROADRUNNER 156 SW 2,4: http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_b ... eszny.html JEST: Resuscitation STICKERFLOCK GT post541042.html#p541042 Robi się robi...
|
|
Góra |
|
|
matpio |
#267742 Wysłany:
24 Cze 2009, 20:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 125
|
Lag będzie, to prawda, ale można go zminimalizować montując MBC i zwiększając ciśnienie doładowania.
Pisałem bodajże w innym temacie o tuningu 1,7TD że przy małych modach intercooler nie ma sensu. Przy większych modach jest konieczny montaż IC, chociażby ze względu na temperaturę powietrza które jest wtłaczane do cylindrów. Im zimniejsze tym lepiej
tak wygląda połączenie turbiny z kolektorem dolotowym w 1.7TD. Ciężko będzie wsadzić tam2 kolanka żeby jakoś wsadzić intercooler ale jak Włosi wsadzili to Polacy tym bardziej dadzą radę;] w końcu Polak potrafi.
Do osiągnięcia tych chociażby 80-90KM i 150-170Nm nie będzie potrzebny intercooler. Bez niego też da rade.
|
|
Góra |
|
|
POCIESZNY |
#267751 Wysłany:
24 Cze 2009, 21:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71 Rejestracja: 06 Gru 2007, Posty: 305
|
|
Góra |
|
|
matpio |
#267756 Wysłany:
24 Cze 2009, 21:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 125
|
:] Poczytaj na forum vw o podkręcaniu dawki na pompie paliwa i zrób mały teścik:] przekręcisz lekko o 1/8 obrotu i zobaczysz, że to wciąga:]
Nie wiem czy punto ma mechanizm LDA w pompie, ale jak by miał to łatwo można poprawić fabrykę. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547
Ogólnie to 1,7TD jest fabrycznie zdławiony. 70koni z 1,7 to nie jest dobry wynik jak tyle samo wyciągneli z 1,4. Wersja 60 konna to w ogóle jakieś nieporozumienie. Wychodzi ze z 60konnej wersji wyciągęli niesamowite 35koni z litra pojemności. Przy 1,4 jest to 50 koni. Jak by z 1,7 wyciagnęli też 50 koni z litra to miałby 85koni, a to już jest coś.
|
|
Góra |
|
|
POCIESZNY |
#267760 Wysłany:
24 Cze 2009, 21:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71 Rejestracja: 06 Gru 2007, Posty: 305
|
|
Góra |
|
|
matpio |
#267761 Wysłany:
24 Cze 2009, 21:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 125
|
Kupujesz MBC z allegro za 80zł podkręcasz ciśnienie do około 0,9 bara i czujesz różnice;]
|
|
Góra |
|
|
POCIESZNY |
#267767 Wysłany:
24 Cze 2009, 21:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71 Rejestracja: 06 Gru 2007, Posty: 305
|
|
Góra |
|
|
dj_o |
#267805 Wysłany:
25 Cze 2009, 00:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 103
|
POCIESZNY napisał(a): Dzisiaj rozmawiałem z Panem od diesli... Wstawisz IC- będzie duży lag (turbodziura) Miejsca jest mało Nie będe się rozpisywał bo wniosek jest jeden- nie to auto do modów - niestety. Da sie to prawda ale koszta przekroczą wartości auta, mówimy to oczywiście o profi robocie. Ja odpuszczam swój. Odmuliłem go 2" calowym przelotem i tyle.
T2 + IC nie będzie generowało dużego laga, w szczególności jeśli zrekompensujesz to mbc. W 1.4td też było T2 i był IC seryjnie, laga nie było.
To turbo jest malutkie i super się nakręca, wystarczy zobaczyć mapy kompresora i turbiny vs. przepływy w 1.4 czy 1.7td. Tak jak wcześniej kolega wspomniał 1 - 1,1b spokojnie załaduje.
Ja szczerze polecam takie mody - naprawdę poczujesz przyjemność z jazdy traktorem. Pierwszy krok już zrobiłeś - śmiało dalej
Co do miejsca - zobacz jak wygląda pod maską w GT z klimą, większym turbo i dużym IC. Tam można mówić o małej ilości miejsca.
Żeby było dogodniej przy turbinie, to możesz sobie obrócić dowolnie muszlę kompresora, żaden problem. IC możesz wrzucić z gt, będą seryjne mocowania.
Gdybym miał klekota to już by latał i zjadał tdi.
Btw. jakiego koloru dymek i kiedy?
_________________ ETS Performance - Elektronika Technika Samochody http://www.ets-performance.pl
Kanal YT
|
|
Góra |
|
|
matpio |
#267832 Wysłany:
25 Cze 2009, 09:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 125
|
POCIESZNY napisał(a): A praktykował to już ktoś?!
Ja praktykowałem z kumplem w jego golfie III 1,9TD.
Ten silnik fabrycznie został zamulony. 75koni z 1,9... Zrobili to specjalnie, żeby jednostki TDi miały lepsze wejście na rynek.
Wsadziliśmy boost pina z 1,6TD, ustawiliśmy większe ciśnienie na MBC i lekko podkręciliśmy dawkę. Przy spokojnej jeździe nie widać znacznego skoku zużycia paliwa. Raz pali 0,5l/100km więcej niż poprzednio, a raz trochę mniej. Zależy jak się jeździ. Silnik teraz lepiej ciągnie na niskich obrotach, nie trzeba go wysoko kręcić żeby jechał. Poprawiła się elastyczność na wyższych biegach, turbina szybciej pompuje powietrze. W oryginale od 0 do 100 przyspieszał w jakieś 15sekund, po poprawieniu fabryki urwaliśmy 2-3 sekundy. Teraz 0-100 robi w 12-13. Nie jest to jakiś potwór, ale czuć, że lepiej się jeździ. Silnik zbyt wiele na żywotności nie straci, a właściciel zyska
|
|
Góra |
|
|
POCIESZNY |
#267834 Wysłany:
25 Cze 2009, 09:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71 Rejestracja: 06 Gru 2007, Posty: 305
|
dj_o napisał(a): POCIESZNY napisał(a): Dzisiaj rozmawiałem z Panem od diesli... Wstawisz IC- będzie duży lag (turbodziura) Miejsca jest mało Nie będe się rozpisywał bo wniosek jest jeden- nie to auto do modów - niestety. Da sie to prawda ale koszta przekroczą wartości auta, mówimy to oczywiście o profi robocie. Ja odpuszczam swój. Odmuliłem go 2" calowym przelotem i tyle. T2 + IC nie będzie generowało dużego laga, w szczególności jeśli zrekompensujesz to mbc. W 1.4td też było T2 i był IC seryjnie, laga nie było. To turbo jest malutkie i super się nakręca, wystarczy zobaczyć mapy kompresora i turbiny vs. przepływy w 1.4 czy 1.7td. Tak jak wcześniej kolega wspomniał 1 - 1,1b spokojnie załaduje. Ja szczerze polecam takie mody - naprawdę poczujesz przyjemność z jazdy traktorem. Pierwszy krok już zrobiłeś - śmiało dalej Co do miejsca - zobacz jak wygląda pod maską w GT z klimą, większym turbo i dużym IC. Tam można mówić o małej ilości miejsca. Żeby było dogodniej przy turbinie, to możesz sobie obrócić dowolnie muszlę kompresora, żaden problem. IC możesz wrzucić z gt, będą seryjne mocowania. Gdybym miał klekota to już by latał i zjadał tdi. Btw. jakiego koloru dymek i kiedy?
Czarno Bracie czarno
Tak troszkę przy tzw. "pędzlu w podłoge"
Czyli reasumując... MBc nabywam z allegro podkręcam dawke paliwa i latam
_________________ PIERWSZY W POLSCE PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY O TEMATYCE MOTORYZACYJNE - REDAGUJĘ http://automobilism.pl ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN
NIE WAŻNE CZYM JEŹDZISZ, WAŻNE KIM JESTEŚ
ITALIAN LOVER BYŁ: Punton by Pocieszny: topic4962.html BYŁA: ROADRUNNER 156 SW 2,4: http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_b ... eszny.html JEST: Resuscitation STICKERFLOCK GT post541042.html#p541042 Robi się robi...
|
|
Góra |
|
|
matpio |
#267844 Wysłany:
25 Cze 2009, 10:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 125
|
No smoke-no joke
|
|
Góra |
|
|
POCIESZNY |
#268938 Wysłany:
29 Cze 2009, 21:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71 Rejestracja: 06 Gru 2007, Posty: 305
|
|
Góra |
|
|
STax |
#268955 Wysłany:
29 Cze 2009, 22:18; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
POCIESZNY |
#269051 Wysłany:
30 Cze 2009, 12:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71 Rejestracja: 06 Gru 2007, Posty: 305
|
|
Góra |
|
|
STax |
#269095 Wysłany:
30 Cze 2009, 15:54; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
POCIESZNY |
#269123 Wysłany:
30 Cze 2009, 18:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71 Rejestracja: 06 Gru 2007, Posty: 305
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|