|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 00:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
SmokOST |
#262452 Wysłany:
07 Cze 2009, 15:46; Temat postu: Sprężyny obniżające a seryjne amortyzatory (punto 98) |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Strzelce Opolskie Rejestracja: 05 Lis 2008, Posty: 10
|
Witam
Chce sobie założyć takie sprężyny obniżające.
http://www.allegro.pl/item651665915_jam ... nto_1.html
Mój kropek ma 13 abarthy. nie chciał bym ich zmieniać
1. wiec tak czy 60/40mm nie będzie już zbyt nisko? a może lepiej 40/40mm
2. Czy zawieszenie będzie działać prawidłowo, gdy uglebie go tymi oto sprężynami a będę miał założone amortyzatory gazowe sachs.
3. warto wogóle inwestować w te JaMex? używa ktoś tego?
Proszę o jakieś opinie, rady?
może ktoś ma używki do sprzedania?
[ Dodano: 07 Cze 2009 15:46 ]
SmokOST napisał(a):
|
|
Góra |
|
|
|
|
pielaa4 |
#262456 Wysłany:
07 Cze 2009, 16:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow Rejestracja: 28 Wrz 2007, Posty: 264 Pomógł: 12
|
Ja mam założone H&R sprzeżyny auto jest obnirzone o jakies 40mm i sa rewelacyjne zaplacilem za nie 700 zł kilka dobrych lat temu mam na nich zrobione 200000 km i dalej sa dobre a co do amorów gazowe sachs sa bardzo dobre . jak masz zaiwestować w auto to kup sobie coś droszego
|
|
Góra |
|
|
nasu |
#262469 Wysłany:
07 Cze 2009, 17:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 20 Sty 2008, Posty: 212
|
|
Góra |
|
|
SmokOST |
#262565 Wysłany:
07 Cze 2009, 22:36; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Strzelce Opolskie Rejestracja: 05 Lis 2008, Posty: 10
|
nasu napisał(a): ja mam spreżyny 60/60 tylko ze na sportowym zawieszeniu ogolnie tak nisko nie powinno byc na standardowych amorach w sensie tak nisko jak 60 moj kropek w mojej galeri do ogladniecia sam ocen jak nisko
widziałem. podziwiem ciebie jak sobie radzisz na drogach.
wiem jedno napewno 60mm odpada..
40mm baje gut..
|
|
Góra |
|
|
MarcinO |
#264566 Wysłany:
14 Cze 2009, 22:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
SmokOST mam te same aluski i wlasnie te sprezyny na seryjnych amorkach. Oponki 155/70 i powiem Ci ze jest dosc twardo a nie jest az tak bardzo nisko, autko bardzo pewnie trzyma sie drogi na zakretach, jak przyklejone (kumpel ma Golfa IV na gwincie i jest bez porownania oczywiscie na plus dla kropa az sie dziwie, nie wiem czy on ma cos nie tak z tym zawiasem czy tak to juz jest) minusem jest to ze szybko zuzywa sie zawieszenie, przynajmniej u mnie a nie jezdze szybko po dziurach i nie jest ich az tak duzo w moim regionie
_________________ Punto S 1.1 55 KM 97r
http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
|
misiek0905 |
#264629 Wysłany:
15 Cze 2009, 09:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: suwałki Rejestracja: 16 Cze 2008, Posty: 119
|
aa sportowe sprezyny i seryjne amorki bed dobrze wspol graylyy bedzie wszytko pasowalo i oplaca sie kupowac uzywane sprezyny
|
|
Góra |
|
|
Kamilbike |
#265321 Wysłany:
16 Cze 2009, 22:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Lis 2008, Posty: 458
|
sprezyna -30mm do seryjnego amora ok, ale pozniej to juz cos dostosowanego do takich obnizen. Np Bill B8. Ja mam Billa B6 i Koni sport kupilem sprezyny vogtlanda za ktore zaplacilem 750zl i jest git, samochod niby mial isc -35mm w dol, ale nie poszedl w ogole nic w porownaniu z seria GT, pewnie dlatego ze sprezyny mialy juz 140tys km i mogly byc juzaklepane troche.
_________________ www.g-force.pl
Valeting, Detailing, czyszczenie srodka samochodu. ZAPRASZAMY Warszawa, Bydgoszcz i okolice
|
|
Góra |
|
|
raczek169 |
#267974 Wysłany:
25 Cze 2009, 21:52; Temat postu: daj sobie spokuj |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: piaski/konstancin-jeziorna Rejestracja: 22 Mar 2009, Posty: 15
|
ja w seacie leonie obnizylem zawieszenie EFEKT- 2 razy spawałem miskę oleju a raz wymieniałem, to jest dobre ale nie na polskie drogi ,do tego jeszcze rozwaliłem przedni zderzak ODRADZAM!!!!!!!!!!!!
|
|
Góra |
|
|
piotrusb |
#268014 Wysłany:
26 Cze 2009, 00:22; Temat postu: Re: daj sobie spokuj |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 11 Cze 2009, Posty: 34
|
raczek169 napisał(a): ja w seacie leonie obnizylem zawieszenie EFEKT- 2 razy spawałem miskę oleju a raz wymieniałem, to jest dobre ale nie na polskie drogi ,do tego jeszcze rozwaliłem przedni zderzak ODRADZAM!!!!!!!!!!!!
Mój kropas bez obniżania już miał raz urwany tłumik
_________________ Punto SX 1.1 55KM 96'
Spalanie:
Trasa - 4,45 l/100 km (ostatni rekord Czwa-Krk-Czwa) przy V<100 km/h
Miasto - 5,5-6 l/100 km
|
|
Góra |
|
|
STax |
#268053 Wysłany:
26 Cze 2009, 09:06; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
raczek169 napisał(a): to jest dobre ale nie na polskie drogi ,do tego jeszcze rozwaliłem przedni zderzak ODRADZAM!!!!!!!!!!!!
Po prostu trzeba mieć umiar. Punto stoi dośc wysoko, więc -20 czy -30 na pewno nie zaszkodzi.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
bartekgt |
#268193 Wysłany:
26 Cze 2009, 20:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Inowrocław Rejestracja: 12 Maj 2008, Posty: 202
|
a ja mam miske teraz 2cm od gleby i gitara się mi śmiga trzeba umiec jeździc na glebie i tyle
_________________ 1.4T <<<<<<InoRacing>>>>>>
|
|
Góra |
|
|
Kamilbike |
#268266 Wysłany:
27 Cze 2009, 10:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Lis 2008, Posty: 458
|
z tak nisko umieszczona miska to bedziesz umial jezdzic do czasu. Jak nagle przed soba zobaczysz 3 dziury, ktorych nie ominiesz. Dla mnie cos takiego to bzdura, no chyba ze masz samochod do wyjazdu na jakis spot tylko, bo jazda na codzien jest ciezka w takim setupie.
_________________ www.g-force.pl
Valeting, Detailing, czyszczenie srodka samochodu. ZAPRASZAMY Warszawa, Bydgoszcz i okolice
|
|
Góra |
|
|
bartekgt |
#268300 Wysłany:
27 Cze 2009, 13:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Inowrocław Rejestracja: 12 Maj 2008, Posty: 202
|
lekko nie jest a GT śmigam sobie po miescie, do pracy i na wypady. Nad morze tez śmigam niedługo na podobnym setupie troszke inaczej będzie stał . Miska, miską ale zderzak jest niżej.
_________________ 1.4T <<<<<<InoRacing>>>>>>
|
|
Góra |
|
|
SmokOST |
#268590 Wysłany:
28 Cze 2009, 15:32; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Strzelce Opolskie Rejestracja: 05 Lis 2008, Posty: 10
|
no i kropek poszedł 4 cm w dół.
Sprężyny Jamex, pogresywne. efekt zadowalający. Nie jest zbyt twardo, ani za mieko, lepiej sie prowadzi, nie za nisko, a że drogi u mnie sa w miare dobre fest fajniusnie
Co do alumów.. są piekne... szkoda że tylko 13 cali.... ale za to abarth
|
|
Góra |
|
|
kedlaw |
#268906 Wysłany:
29 Cze 2009, 20:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Waldek
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 692 Pomógł: 2
|
SmokOST zapodaj fotki, jestem ciekawy efektu
|
|
Góra |
|
|
Kamilbike |
#268933 Wysłany:
29 Cze 2009, 21:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Lis 2008, Posty: 458
|
bartek mowisz ze zderzak jest nizej. To Ty wiesz ile to 2cm ?:> Skoro jest nizej to nie wyobrazam osbie zeby zderzak byl nad ziemia o grubosc telefonu. Wez w reke linijke, miarke lub suwmiarke i sprawdz sobie ile to 2cm. Jesli zderzak masz na wys 1cm od ziemie, co jest NIEMOZLIWE to 100% zaliczasz nim kazda najmniejsza nierownosc
_________________ www.g-force.pl
Valeting, Detailing, czyszczenie srodka samochodu. ZAPRASZAMY Warszawa, Bydgoszcz i okolice
|
|
Góra |
|
|
bartekgt |
#268969 Wysłany:
29 Cze 2009, 22:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Inowrocław Rejestracja: 12 Maj 2008, Posty: 202
|
jest możliwe zderzak w wiekszosci szoruje po ziemi dlatego pisze ze w takim układzie ale tak nie zostanie
_________________ 1.4T <<<<<<InoRacing>>>>>>
|
|
Góra |
|
|
Rusek |
#269576 Wysłany:
02 Lip 2009, 22:13; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 30 Cze 2009, Posty: 23
|
SmokOST napisał(a): no i kropek poszedł 4 cm w dół. Sprężyny Jamex, pogresywne. efekt zadowalający. Nie jest zbyt twardo, ani za mieko, lepiej sie prowadzi, nie za nisko, a że drogi u mnie sa w miare dobre fest fajniusnie Co do alumów.. są piekne... szkoda że tylko 13 cali.... ale za to abarth
to założyłeś te sprężyny obniżające do seryjnych amortyzatorów?
pozdro;)
|
|
Góra |
|
|
SmokOST |
#269983 Wysłany:
05 Lip 2009, 11:48; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Strzelce Opolskie Rejestracja: 05 Lis 2008, Posty: 10
|
Rusek napisał(a): to założyłeś te sprężyny obniżające do seryjnych amortyzatorów? pozdro;)
Tak założyłem.
Jamex - sprężyny pogresywne -40mm/-40mm ( do zastosowania z amortyzatorami seryjnymi)
Amory Sachs-a - gazówki, w zimę nie marzną, a mają trochę "sztywniejsza" charakterystykę pracy niż olejówki i podobno są trwalsze.
Muszę przyznać że właściwości jezdne zmieniły się na plus. Samochód jest stabilniejszy, lepiej się prowadzi. Trochę się obawiałem jak to będzie działać -(amory seryjne plus pogresywne fedry)
Ale jest dobrze. Test łosia przeszedł pomyślnie. Testowałem go na zakrętach na Górze Św. Anny i tez jest dobrze. Może zawieszenie do szaleństwa się nie nadaje, ale napewno w zakręt można wejść troszkę szybciej niż na seryjnym zawieszeniu.
Jeśli chodzi o twardość zawieszenia, to jestem mile zaskoczony. zostało mi jeszcze dość sporo konfortu. Czuje nierówności na drodze, ale dechy nie ma
proszę kedlaw
Tak teraz sobie myślę, że z przodu mogłem obniżyć go o 60mm...
odnoszę wrażenie że przód jest wyżej.
Jeszcze taka uwaga jeśli chodzi o użytkowanie zglebionego Kropka: w 5 dorosłych osób da rady spokojnie się lansować. tz. 2 facetów+ 3 kobity samochód na tylnej osi mocno osiadł, ale... nasze drogi są w coraz lepszym stanie.. wiec nie ma problemu z haczeniem.
i jak się podoba??
|
|
Góra |
|
|
kedlaw |
#270130 Wysłany:
05 Lip 2009, 22:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Waldek
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 692 Pomógł: 2
|
Ładnie się prezentuje na glebie, no a co do -60mm z przodu to masz rację jeśli gleba to z przodu musiało by być gleby więcej niż z tyłu bo nadkole w naszych kropkach z przodu jest większe niż z tyłu dlatego nawet w serii tył wydaje się niżej osadzony niż przód.
|
|
Góra |
|
|
fajgi |
#270224 Wysłany:
06 Lip 2009, 11:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
SmokOST napisał(a): ak teraz sobie myślę, że z przodu mogłem obniżyć go o 60mm...
owszem wyglądało by to jeszcze lepiej ( ja mam podobne wartości obniżenia tylko ja mam springi KW i EIBACH ) tylko w takim przypadku seryjne amortyzatory masz po miesiącu jazdy do wymiany.....takie obniżenie tylko ze sportowymi amorami.....u mnie np miejsce seryjnych z przodu zajęły KONI
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
|
MarcinO |
#271847 Wysłany:
12 Lip 2009, 12:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
SmokOST mam te same sprezyny co Ty (o alumkach juz nie wspomne:P) tylko ze przod mam nizej o 60mm i tez na seryjnych amorach, zrobilem juz na tym zawiasie ok 5tys km ale juz slychac przednie amorki, kiedys pracowaly lepiej.
[ Dodano: 12 Lip 2009 11:41 ] Jeszcze takie pytanko nie masz moze takiego dekielka borbet (ten czarny skorpion) albo moze chcialbys sprzedac bo u mnie brakuje jednego a ty masz chyba tez jeden:)
_________________ Punto S 1.1 55 KM 97r
http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
|
Darolex86 |
#651145 Wysłany:
11 Mar 2013, 16:32; Temat postu: Re: Sprężyny obniżające a seryjne amortyzatory (punto 98) |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno Rejestracja: 09 Mar 2013, Posty: 920
|
do nasu ladnie Ci siedzi punciak z przodu tez bym tak chacial w moim ale nie wiem czy na standardowych amorkach tak siadzie nisko .
_________________ topic40836.html
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|