|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:02
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
yellowfox |
#270696 Wysłany:
07 Lip 2009, 21:38; Temat postu: Ekonomiczny zakres obrotów i zużycie oleju |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 60
|
Chciałbym zebrać osobiste obserwarcje użytkowników w sprawie obrotów silnika przy których osiągają najlepsze spalanie, osobiście prowadziłem próby w zakresie 2-2,5 tys rpm, obecnie sprawdzam nieco wiekszy zakres liczac ze zapotrzebowanie na olej zmaleje i że może wczesniej go przeciążałem
Interesuje mnie też dlaczego w oficjalnej instrukcji obsługi podaja ze ubywanie oleju w naszych kropkach w ilości 0.7 litra na 1000km jest jak najbardziej prawidłowe. Chodzi o kiepską konstrukcje silnika ? Czy to jest reguła i wszystkim użytkownikom ubywa w takim tempie ?
Wątek zakładam ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na te pytania korzystajac z szukajki, mam nadzieje ze nie śmiece 
_________________ 96r ELX 1.2 75km
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#270699 Wysłany:
07 Lip 2009, 21:40; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
yellowfox: co do spalania i obrotów, to poszukaj tematu "eco driving" tam o tym dużo było. Co do spalania oleju, to wszyscy producenci podają, że do 1l/1000km jest normalnie, ale tak naprawdę to jest sporo za dużo. Silnik praktycznie nie powinien spalac oleju, a jeśli już to duuużo mniej. U mnie np na 15tys km może ze 100ml ubyło.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#270759 Wysłany:
08 Lip 2009, 00:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Spalanie oleju jest moim zdaniem bardzo uzależnione od tego jaki styl jazdy uskutecznia kierowca i na jakich trasach jeździ, więc 0.7l/1000km przy bardzo dynamicznej jeździe na krótkich trasach wydaje się dość racjonalne.
Ja od grudnia zrobiłem w okolicach 6000km i zużyłem litrowe opakowanie oleju.
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#270764 Wysłany:
08 Lip 2009, 00:41; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
yellowfox |
#270779 Wysłany:
08 Lip 2009, 08:45; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 60
|
gorzej jak kierowca nie jezdzi ani agresywnie ani zbyt szybko oraz nie wybiera sie tez w trasy po bułki do sklepu  a według oględzin wychodzi ze oni olej nie miesza sie z płynem w chłodnicy ani płyn chłodniczy nie przedostaje sie do silnika bo nie kopci i nie ma masełka pod korkiem wlewu paliwa  a olej i tak sie spala w sporych ilościach 
_________________ 96r ELX 1.2 75km
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#270780 Wysłany:
08 Lip 2009, 08:49; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
yellowfox |
#270807 Wysłany:
08 Lip 2009, 10:46; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 60
|
Niestety nie  ani kropli nie ucieka na podłoge, tylko sie lekko poci przy tej dużej uszczelce przy górnej czesci bloku
_________________ 96r ELX 1.2 75km
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#270809 Wysłany:
08 Lip 2009, 10:49; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
yellowfox |
#270862 Wysłany:
08 Lip 2009, 13:20; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 60
|
wlasnie nie, czasami sie zdarzy ze jak odpale z rana po dluzszym staniu czy jak była wieksza wilgoć to zakopcił chyba lekko niebieskawym dymkiem ale sporadycznie i podczas jazdy albo przy kolejnym odpaleniu problemu nie było a na chwile obecną w ogóle nie zauważyłem kopcenia
śledziłem wątki na forum ale w takich przypadkach albo kropki kopciły albo tez było masełko pod wlewem paliwa czy olej w zbiorniku z płynem chłodniczym
A w mojej sytuacji wydaje sie ze zarowno olej jak i płyn w chłodnicy ubywa chociaż do tego ostatniego nie jestem pewien 
_________________ 96r ELX 1.2 75km
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#270869 Wysłany:
08 Lip 2009, 13:55; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
yellowfox: jak ubywa a go nie spala, to musi ciec  Na postoju moze tego nie być widać, ale w czasie jazdy pod ciśnieniem może się gdzieś pocić.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
yellowfox |
#270895 Wysłany:
08 Lip 2009, 15:39; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 60
|
Jeszcze zaobserwowałem dość niepokojące objawy, na poczatku po uruchomieni silnika np po nocy slychac takie warczenie, niesystematyczne, ktore po jakiejs chwili ustaje, dodatkowo słysze dziwny dzwiek z okolic alternatora ale to może od łozyska i jeszcze to co ostatnio wysłuchałem to w okolicy przepustnicy z tej strony z wężykami od strony kabiny taki dziwny świst jak np z dziurawego albo słabo trzymajacego przewodu jakby jakas ciecz sie tam miała ulatniać ale nie widze żadnego uszkodzenia a przewody trzymaja mocno
Dzieki STax za sugestie, tego nie wziałem pod uwage, jakbyś sie jeszcze odniosł do treści powyzej 
_________________ 96r ELX 1.2 75km
|
|
Góra |
|
 |
Pawel1304 |
#270914 Wysłany:
08 Lip 2009, 16:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
Co do podawanego przez producenta zużycia oleju, to 0,7l to i tak niewiele porównując do nowych silników opla, hondy czy volkswagena gdzie według instrukcji dopuszczalne jest nawet 1,5l (!!!) na 1000km, szczególnie w turbodieslach. U mnie podobnie jak u Staxa oleju praktycznie nie ubywa, miałem mały wyciek przez uszkodzony oring przy cewkach zapłonowych i po ok. 1500km ubytek oleju na bagnecie był wręcz nie widoczny.
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#271061 Wysłany:
09 Lip 2009, 00:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
co do ubytków oleju, to wcale nie musi kapać żeby ubywało...
W moim przypadku pocenie z simmerringów i spod pokrywy wystarczyło żeby w miesiąc ubyło prawie 1L - i wcale nie kapało a silnik był nieznacznie zapocony.
uszczelnienie pomogło i w późniejszych 3 miesiącach ubyło na tyle mało, że nie jestem ocenić ile [średnio miesięcznie robię 1200km]
Polecam usunięcie pocenia, a jak jesteś pewien że nie ma wycieków to powycieraj te pocenia żeby być pewnym
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
Daniels |
#271162 Wysłany:
09 Lip 2009, 13:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
BobMF Ma racje w 101% tak ja tez miałem zarówno z olejem jak i płynem chłodniczym myślałem ze bierze ale jak byłem na badaniu spalin to mechanik powiedzieli ze nic nie wskazuje na to by brał i kazał zlikwidować wszystkie wycieki. Przed uszczelnieniem brał 0,6ml na 1000km po uszczelnieniu około 0,1ml do 0,15ml na 1000km.
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
 |
yellowfox |
#271182 Wysłany:
23 Lip 2009, 20:18; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 60
|
byłem dzis na analizie spalin i faktycznie wyszło powyzej normy emisja i diagnosta zaraz jak wjechałem na hale powiedział ze śmierdzi olejem
Kazał mi troche przepiłować silnik na trasie bo katalizator moze byc przytkany tym olejem więc dziś byłem na A4
A poza tym bedzie trzeba zlikwidować to pocenie i przy okazji zobaczyć stan tych popychaczy i UPG skoro juz sie bedzie otwierac silnik. Moge natomiast stwierdzić ze bynajmniej nie brakuje mu mocy, w ramach testu doszedł do 160km/h przy nieco ponad 5k rpm dalej nawet nie probowałem. [ Dodano: 23 Lip 2009 20:18 ]przepraszam ze odkopuje ale to z czym mam doczynienia w moim kropku to jakies anomalie, jestem umowiony na jutro na wizyte u mechanika ale może podsuniecie jakąs wskazówke. Ostatnio tz wtedy kiedy utworzyłem wątek dolałem oleju do odpowiedniego poziomu, połowa miarki, od tego czasu kilkakrotnie sprawdzałem poziom, ostatni raz z tydzien temu i było nadal ok bo połowa miarki, dzis sprawdzam i widze 1/4 miarki, te same warunki bo po odstaniu pare h po jezdzie, skąd taki nagły ubytek :o
_________________ 96r ELX 1.2 75km
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|