You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 20 Cze 2025, 23:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #268681 Wysłany: 28 Cze 2009, 22:00; 
 Temat postu: usterka w układzie hamulcowym
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ostrowiec Sw
Rejestracja: 21 Cze 2009,
Posty: 7
witam, mam problem z moim kropkiem. wygląda to tak jakby cylinderek nie odbijał po hamowaniu, zapieka się przez co powoduje nadmierne przegrzanie się prawego przedniego koła oraz denerwujące piszczenie. Cylinderek był juz czyszczony i ponownie pojawia się ten sam problem......co może być powodem tej usterki? Proszę o jakąś podpowiedz:)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #268685 Wysłany: 28 Cze 2009, 22:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Możliwe, że klocki się blokują w prowadnicach ( brud, trochę rdzy ).
Zakładając oczywiście, że tłoczek w zacisku chodzi jak należy :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268689 Wysłany: 28 Cze 2009, 22:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ostrowiec Sw
Rejestracja: 21 Cze 2009,
Posty: 7
hm... cylinderek byl wyciagany i smarowany kilka razy ale sprawdze twoja teze... dzieki za podpowiedz :) odezwe sie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268691 Wysłany: 28 Cze 2009, 22:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Ewentualnie cały zacisk blokuje się na śrubach prowadzących ( tych osłoniętych gumkami ).
http://www.allegro.pl/item665242073_zac ... cento.html
Po odchyleniu zacisku od tarczy hamulcowej powinien się swobodnie przesuwać na tych śrubach.
Powodzenia :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268692 Wysłany: 28 Cze 2009, 22:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ostrowiec Sw
Rejestracja: 21 Cze 2009,
Posty: 7
własnie przy pierwszym demontazu guma przy cylinderku byla popekana


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268693 Wysłany: 28 Cze 2009, 22:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
No to pewnie tłoczek zardzewiał i stąd problem :?
Taki podrdzewiały tłoczek może nie chcieć się cofać, nawet po wyczyszczeniu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268697 Wysłany: 28 Cze 2009, 22:39; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ostrowiec Sw
Rejestracja: 21 Cze 2009,
Posty: 7
czyli trzeba wymienic caly cylinderek??czy moze jest jakis sposob aby go uzdrowic??dziwne ze po wycignieciu tłoczka przeczyszczaliśmy go i bylo wszystko ok az do momentu przejechania kilkunastu km :( jedynie zauważyłam mała ryse na tłoczku


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268699 Wysłany: 28 Cze 2009, 22:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 817
mam to samo w lewym zacisku, Tłoczek "pęcznieje" po nagrzaniu i nie do konca sie cofa przez co klocki dalej są dociśniete do tarczy. Wyciagnąłem tłoczek przeczysciłem lakko papierem ściernym i nasmarowałem specjalnym smarem. Jest lepiej- przynajmniej nie piszcza kloski po nagrzaniu.
W Twoim przypadku jak i moim pomoze TYLKO wymiana zacisku na inny uzywany.


ps mam nadzieje że giętki przewód hamulcowy masz nie zapchany


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268700 Wysłany: 28 Cze 2009, 22:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Magda napisał(a):
czyli trzeba wymienic caly cylinderek??czy moze jest jakis sposob aby go uzdrowic??dziwne ze po wycignieciu tłoczka przeczyszczaliśmy go i bylo wszystko ok az do momentu przejechania kilkunastu km :( jedynie zauważyłam mała ryse na tłoczku

Jeśli nie ma widocznych wżerów na tłoczku i wewnątrz zacisku, to może da się to reanimować.
Trzeba też sprawdzić w jakim stanie są uszczelki na tłoczku - może guma pęcznieje pod wpływem temp.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268701 Wysłany: 28 Cze 2009, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ostrowiec Sw
Rejestracja: 21 Cze 2009,
Posty: 7
Dzieki Lotos... i AF za linka,mało pocieszająca wiadomość. kolejny wydatek :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268705 Wysłany: 28 Cze 2009, 22:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Magda napisał(a):
Dzieki Lotos... i AF za linka,mało pocieszająca wiadomość. kolejny wydatek :(


Ale ja Ci nie mówię, że masz to kupować :E
A już na pewno niekoniecznie Boscha, bo są tańsze:
http://www.allegro.pl/item654969846_zac ... c_kpl.html
Może da się wyczyścić, nasmarować, dać nowe uszczelki i będzie OK :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268941 Wysłany: 29 Cze 2009, 21:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
Sorki że tak sie wtrącę z innym pytaniem ale też mam chyba usterkę a mianowicie ostatnio czyściłem cylinderki z tylu i odpowietrzałem bo sie zblokowały teraz jest wszystko dobrze ale aż za dobrze bo na piasku kiedy powoli naciskam pedał hamulca pierwszy zaczyna łapać tył i blokować, ale gdy mocno nacisnę pedał to powiedzmy ze jest ok bo przód blokuje i tył i nie wiem czego to jest wina czy musze cały układ odpowietrzać? czy korektor do wymiany?

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268948 Wysłany: 29 Cze 2009, 22:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Naciśnij pedał hamulca 2 razy szybko.
Jeżeli przy drugim razie pedał będzie wyżej, to coś jest zapowietrzone.
Tył nie ma prawa blokować się wcześniej niż przód.
Czy korektor jest OK można powiedzieć dopiero jak nie ma powietrza w układzie.
:wink:

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268954 Wysłany: 29 Cze 2009, 22:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
Ok zobaczę jutro bo dziś juz mi sie nie chce. Dzięki :)
A prawidłowo to jak powinno sie odpowietrzać (bez ABSu) :
-od najdalszego (patrząc od tyłu to prawe tylnie) koła do najbliższego (patrząc od tyłu to przednie lewe) pompy
-od najbliższego koła do najdalszego pompy
-po przekątnej zaczynając od najdalszego

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #269080 Wysłany: 30 Cze 2009, 14:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
No, ja bym powiedział, że każdy układ hydrauliczny powinno się odpowietrzać od najwyższego punktu :E
Ale w instrukcjach samochodów najczęściej piszą, że od najdalszego od pompy... a ten najdalszy wcale nie musi być najwyżej.
Odpowietrzniki w samochodzie są zazwyczaj na innej wysokości z przodu i z tyłu.
Z praktyki bym rzekł: odpowietrzać w dowolnej kolejności, byle skutecznie :mrgreen:

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #270027 Wysłany: 05 Lip 2009, 15:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
[quote="Daniels"]Sorki że tak sie wtrącę z innym pytaniem ale też mam chyba usterkę a mianowicie ostatnio czyściłem cylinderki z tylu i odpowietrzałem bo sie zblokowały teraz jest wszystko dobrze ale aż za dobrze bo na piasku kiedy powoli naciskam pedał hamulca pierwszy zaczyna łapać tył i blokować, ale gdy mocno nacisnę pedał to powiedzmy ze jest ok bo przód blokuje i tył i nie wiem czego to jest wina czy musze cały układ odpowietrzać? czy korektor do wymiany?[/quote]

A więc mój problem sam ustąpił jest teraz wszystko ok a co do odpowietrzania to byłem sie zapytać u znajomego mechanika w ASO to powiedział ze ten układ w punto z idącymi 2 przewodami na tył odpowietrza sie po przekątnej zaczynając od najdalej umieszczonego cylinderka od pompy patrząc od tyłu (prawy tył) i po przekątnej przedni cylinderek (lewy przód) później tył (lewy tył) i po przekątnej (prawy przód) akurat jak u niego byłem to na podnośniku wymieniał płyn hamulcowy w seiu i mi pokazał (trochę mu pomogłem :D ) pojechał test zrobić i hamowały ok.
Więc co do tego to problem rozwiązany układ w pełni odpowietrzony :).
A jeszcze sie was zapytam bo po dłuższej jeździe w miesicie pedał hamulca staje sie twardszy nie wiem czemu a jak postawie go na 5-10min jest ok wiec podejrzewam ze jak ostygną to sie rozprężają a dodam ze żadne kolo sie nie blokuje.
Ktoś cos podpowie?

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #270103 Wysłany: 05 Lip 2009, 21:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ostrowiec Sw
Rejestracja: 21 Cze 2009,
Posty: 7
nareszcie doszłam do tego co było powodem usterki i okazuje się że to jednak przewód gumowy, który dochodzi do zacisku był zapchany. więc problem rozwiązany:) :lol:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #270291 Wysłany: 12 Lip 2009, 23:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
Daniels napisał(a):
A jeszcze sie was zapytam bo po dłuższej jeździe w miesicie pedał hamulca staje sie twardszy nie wiem czemu a jak postawie go na 5-10min jest ok wiec podejrzewam ze jak ostygną to sie rozprężają a dodam ze żadne kolo sie nie blokuje.
Ktoś cos podpowie?

Prosze o podpowiedz :)

[ Dodano: 12 Lip 2009 23:03 ]
No ktos by mogl sie zainteresowac i pomoc :|

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272025 Wysłany: 12 Lip 2009, 23:05; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Daniels: a kiedy płyn hamulcowy wymieniałes? I czy oprócz tego że pedał jest twardzszy to się hamowanie pogarsza czy nie?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272031 Wysłany: 12 Lip 2009, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
STax Ze 3-4lata temu DOT3. Troszeczke gorsze hamowanie ale niewiele. A zaowarzylem jeszcze to ze jak na postoju przy odpalonym silniku jak pompuje pedalem to obroty silnika wzrastaja do 1100obr/min i gdy przestane spadaja do 500obr/min i sie szybko normuja, czy to moze miec wplyw na ten twardszy pedal?

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272035 Wysłany: 12 Lip 2009, 23:14; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Daniels: obroty rosną bo pompa pracuje, to normalne (chociaż nie powinny spadać aż do 500).
Może masz lekko zapowietrzone hamulce?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272037 Wysłany: 12 Lip 2009, 23:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
STax Nie no przecież odpowietrzałem caly uklad takim sposobem jak napisalem na samej gurze, a moze cos z serwem nie tak juz, jakis weżyk moze jest przetarty czy co?

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272041 Wysłany: 12 Lip 2009, 23:22; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Daniels napisał(a):
a moze cos z serwem nie tak juz, jakis weżyk moze jest przetarty czy co?

jakby tak było to by po prostu płynu ubywało.
A właśnie ile masz płynu?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272047 Wysłany: 12 Lip 2009, 23:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
Daniels Nie nie zle mnie zrozumiales mialem namysli o wezykach czy tam wezyku bo nie wiem ile ich tam jest idacych do serva.
Płyn jest blisko maxa.

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO