|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:02
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
saimon500 |
#272729 Wysłany:
16 Lip 2009, 14:12; Temat postu: Punto 1,9D wyciek prawdopodobnie z ukladu dolotowego. |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: z nad morza Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 52
|
Witam wszystkich
Jestem nowy na forum (niedawno stałem się posiadaczem Punto z silnikiem 1,9D i mam kilka pytań na które nie udało mi sięznalezć odpowiedzi na forum.
Po pierwsze wycieka olej w okolicy łączenia tych dwóch płaskich powiedzmy rur biegnących wzdłuż samochodu z za silnika w stronę jego przodu i dalej do filtra powietrza wygląda to na układ dolotowy ?  , w miejscu gdzie powiedzmy rury przechodzą w jedną całość (okrągłą) pojawia się olej mimo tego że zostało to umyte znowu leci i paskudzi mi nowy wentylator chłodnicy  jest na to jakaś rada coś trzeba wyczyścić lub wymienić.
Mechanik napomknął coś o jakimś elektrozaworze ale było widać że z tego tematu akurat się nie doktoryzowali sam nie wiedział o co chodzi a że by nie wyjść na durnia jako mechanik coś tam gadał liczę że takie grono pasjonatów da radę powiedzieć coś konkretnego mniej doświadczonemu koledze
Teraz doczytałem że wina może leżeć w zużytych uszczelniaczach zaworowych.
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
639 |
#272849 Wysłany:
16 Lip 2009, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#272857 Wysłany:
16 Lip 2009, 23:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
saimon500 spokojnie, to niegroźny wyciek. U wszystkich cieknie i nie ma się co tym przejmować. Olej stamtąd ścieka sobie elegancko na łączenie skrzyni z silnikiem udając że cieknie uszczelniacz wału  Przyczyną wycieku spod pokrywy zaworów są uszczelniacze zaworowe, jak nie bierze oleju nie ma co ruszać. Jak masz od niedawna kropka to podjedź do kogoś kto ma kabel odb2, żeby sprawdzić, skasować błędy, będzie lepiej jeździł. Zapewniam, warto.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
saimon500 |
#272935 Wysłany:
17 Lip 2009, 10:06; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: z nad morza Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 52
|
Ok pojadę na komputer dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi.
Mam jeszcze jedno pytanie czy w najuboższej wersji wskazników (tylko wskazanie prędkości i poziom paliwa) ten przycisk >trib< w takiej opcji wyświetla tylko przebieg dzienny czy jest możliwe że nie ma kompa który pokazuje średnie spalanie i zasięg itp
pozdrawiam
saimon
_________________ Punto 1,9D + seicento 900
|
|
Góra |
|
 |
superges |
#273002 Wysłany:
17 Lip 2009, 14:10; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 23 Cze 2009, Posty: 67
|
Ma kapać?!
bo mi właśnie coś kapie, nie że codziennie, chodź od dwóch dni pojawia się nowa plamka po nocy. Auto mam ze 2-3 tygodnie i w garażu 3 plamki wielkości 5 złotówki.
Jak byłem u mechaniora na wymianie oleju, filtrów to dokładnie zajrzałem pod samochód i tam gdzie jest miska olejowa to w tamtym rejonie jest "olejowo". Auto nie bierze oleju, wskaźnik oleju pokazuje tyle oleju ile było nalane.
Pytanie czy tak ma być i sobie darować naprawe tego? czy mam się denerwować i wysupłać troche grosza na załatanie wycieków?
|
|
Góra |
|
 |
saimon500 |
#273007 Wysłany:
17 Lip 2009, 14:48; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: z nad morza Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 52
|
Może cieknie ci na łączeniu miski olejowej z blokiem silnika przy następnej zmianie oleju sobie to napraw bo to nie jest wielki problem, o ile cieknie z tego właśnie miejsca być może z tego z którego mi (czytaj wyżej) ale jak masz plamy oleju pod samochodem to już solidnie leci u mnie cieknie ale nie na tyle żeby kapało.
_________________ Punto 1,9D + seicento 900
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#273008 Wysłany:
17 Lip 2009, 14:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
saimon500 napisał(a): Ok pojadę na komputer dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi.
Mam jeszcze jedno pytanie czy w najuboższej wersji wskazników (tylko wskazanie prędkości i poziom paliwa) ten przycisk >trib< w takiej opcji wyświetla tylko przebieg dzienny czy jest możliwe że nie ma kompa który pokazuje średnie spalanie i zasięg itp
pozdrawiam saimon
trip
niestety w tej wersji zegarow przelacza sie miedzy "dziennym" a calosciowym.
ale wystarczy zmienic zegary na te z obrotomierzem i od razu bedziesz mial srednie spalanie, zasieg itp.
tylko przy zmianie musz kupic licznik z tej samej wersji silnikowej
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
saimon500 |
#273010 Wysłany:
17 Lip 2009, 14:59; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: z nad morza Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 52
|
Wiesz że myślałem o tym i bardzo dziękuję za radę a czy kostki pasują nic nie trzeba dorabiać wszystko jest wyprowadzone fabrycznie?
Wyjmuję stare wkładam nowe z obrotkiem i mam kompa itd.
(oczywiście z 1,9D)
_________________ Punto 1,9D + seicento 900
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#273034 Wysłany:
17 Lip 2009, 15:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
po tej operacji bedzie ci migal wyswietlacz, mozesz z tym jezdzic (jak nie bedzie cie to denerwowac) albo podjeechac do ASO na tzw osiowanie.
jezeli chodzi o podlaczenie to Plug&Play 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#273067 Wysłany:
17 Lip 2009, 19:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
ja miałem taki
a mam tera z taki
z osiowaniem wyniósł mnie ok 200zł ale fajna zabawka serio 
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
saimon500 |
#273103 Wysłany:
17 Lip 2009, 21:18; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: z nad morza Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 52
|
Nie no zupełnie inaczej to wygląda i ma wskaznik temperatury co jest jedną z warzniejszych cech tych rozbudowanych zegarów.
A czujnik temperatury nie musi być liniowy bo normalnie jest kontrolka więc sugerując się podobnym rozwiązaniem z seicento trzeba by zastąpić czujnik działający na zasadzie włącznika na czujnik o zmiennej rezystancji >> tylko pytam bo kropek to jednak nie sejek
więc jak to jest?
_________________ Punto 1,9D + seicento 900
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#273110 Wysłany:
17 Lip 2009, 21:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
nie bój nic. tylko musisz nabyc do diesla. tak z wygladu rózni sie chyba tylko skalowaniem obrotów silnika.
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
saimon500 |
#273118 Wysłany:
17 Lip 2009, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: z nad morza Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 52
|
Diesli było mniej więc łatwo nie będzie a nowe zegary muszą być konkretnie 1,9D czy mogą być od multijeta 1,9?
_________________ Punto 1,9D + seicento 900
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|