|
Obecny czas: 15 Cze 2024, 22:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Puntez |
#275865 Wysłany:
30 Lip 2009, 08:46; Temat postu: Kiedy spalanie jest mniejsze? |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
Kiedy spalanie jest mniejsze?
Jak jadę i licznik pokazuje 2000 obr czy 3000 obr?
Czy lepiej tłuc się pod górkę na "4" i 1800 obr czy na "2" i 3500 obr?
Jeśli to ma jakieś znaczenie chodzi o LPG.
|
|
Góra |
|
|
|
|
domin45670 |
#275867 Wysłany:
30 Lip 2009, 09:30; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
Puntez napisał(a): Jak jadę i licznik pokazuje 2000 obr czy 3000 obr? Na pewno jeśli jedziesz po płaskim terenie lub z górki (i nie przeciążasz silnika - lekko wciśnięty pedał gazu, a nie do "dechy" żeby utrzymać te obroty) to zużycie jest małe. Cytuj: Czy lepiej tłuc się pod górkę na "4" i 1800 obr czy na "2" i 3500 obr?
Zależy jak stroma górka oraz jakie obciążenie samochodu. Ta sama zasada: nie przeciążać silnika
Rzecz jasna, że im mniejsze obroty tym zużycie teoretycznie mniejsze. No ale można mieć nawet te 2000 obr. i spalać dosyć dużo, co wydaje mi się wyżej dosyć jasno opisałem.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
kruger |
#275911 Wysłany:
30 Lip 2009, 14:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca Rejestracja: 08 Sty 2009, Posty: 351
|
Obroty obrotami, ale to nie one bezpośrednio decydują o spalaniu, ale ilość paliwa doprowadzanego do cylindrów. Jadąc pod górę na wyższym biegu obroty są mniejsze, ale silnik jest przeciążony i spala w zasadzie więcej, gdyż nie ma tyle pary aby pociągnąć w danej jednostce czasu tą kupę żelastwa na szczyt
Wniosek jest jeden, jak najszybciej wjechać pod górę i dalej utrzymywać jak najwyższą dozwoloną prędkość na najwyższym biegu.
_________________ GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)
|
|
Góra |
|
|
SOMEONE007 |
#275916 Wysłany:
30 Lip 2009, 15:11; Temat postu: |
|
|
Szaman |
|
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Puntez |
#275918 Wysłany:
30 Lip 2009, 15:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
SOMEONE007 napisał(a): Cytuj: Jak jadę i licznik pokazuje 2000 obr czy 3000 obr? teoretycznie tak Ale co? 2000 czy 3000? Cytuj: Czy lepiej tłuc się pod górkę na "4" i 1800 obr czy na "2" i 3500 obr? lepiej na tej 2 bezpieczenstwo przedewszystkim a nie ekonomia, bo co jak go zadusisz?? zgasnie i o stłuczke wypadek nie trudno
Bez przesady, nie tak znowu żeby miał zdechnąć
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#275922 Wysłany:
30 Lip 2009, 16:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
miedzy 4 a 2 jest jeszcze jeden beig ktory w tej sytuacji chyba bedzie optymalniejszy
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
adi.degora |
#275934 Wysłany:
30 Lip 2009, 17:36; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
|
Góra |
|
|
kruger |
#275935 Wysłany:
30 Lip 2009, 17:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca Rejestracja: 08 Sty 2009, Posty: 351
|
adi.degora napisał(a): Powyżej 2000 i jak najbliżej 3000-3500 RPM P.S. Kult jazdy na jak najwyzszym mozliwym biegu jest kultem bez pokrycia
Bez przesady jeżeli jadę ze stałą prędkością, nie wyprzedzam, nie wjeżdżam na znaczne wzniesienie to po grzyba jechać na 4ce zamiast 5 (lub 6)
_________________ GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)
|
|
Góra |
|
|
adi.degora |
#275936 Wysłany:
30 Lip 2009, 17:55; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
kruger napisał(a): adi.degora napisał(a): Powyżej 2000 i jak najbliżej 3000-3500 RPM P.S. Kult jazdy na jak najwyzszym mozliwym biegu jest kultem bez pokrycia Bez przesady jeżeli jadę ze stałą prędkością, nie wyprzedzam, nie wjeżdżam na znaczne wzniesienie to po grzyba jechać na 4ce zamiast 5 (lub 6)
Żeby było ekonomiczniej O to wlasnie chodzi w tym temacie z tego co widzę
_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a): znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***
|
|
Góra |
|
|
kruger |
#275937 Wysłany:
30 Lip 2009, 18:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca Rejestracja: 08 Sty 2009, Posty: 351
|
Jak ma być ekonomiczniej gdy silnik jedzie na biegu który powoduje zwiększenie obrotów silnika, momentu, oraz obniżenie prędkości przy danych obrotach ?
_________________ GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)
|
|
Góra |
|
|
adi.degora |
#275938 Wysłany:
30 Lip 2009, 18:32; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
|
Góra |
|
|
kruger |
#275940 Wysłany:
30 Lip 2009, 18:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca Rejestracja: 08 Sty 2009, Posty: 351
|
Hm, jeżdżę w okolicach 2krpm, spalanie nie przekracza 7,5 w mieście. Ojciec jeździ linką w okolicach 3,5, spalanie oscyluje w okolicach 10-11
W tym przedziale co podałeś silnik osiąga największą sprawność, ale nie oznacza to że spalanie ma najlepsze
_________________ GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)
|
|
Góra |
|
|
adi.degora |
#275942 Wysłany:
30 Lip 2009, 18:58; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
kruger napisał(a): Hm, jeżdżę w okolicach 2krpm, spalanie nie przekracza 7,5 w mieście. Ojciec jeździ linką w okolicach 3,5, spalanie oscyluje w okolicach 10-11
Dobra - zeby ukrócić : jestem "tylko" przeciwny jeździe 50tką na piątce po mieście i szerzeniu baśni że to jest eko, bo nie jest, tylko pozornie, na prace silnika rowniez nie dziala leczniczo - na chlopski rozum - PO COŚ tam są te cyferki na obrotomierzu powyżej 2000RPM, wiec mozna czasem po nich poganiac wskazówką
No ale na odpowiednią ilosc obrotow kazdy ma swoją teorię i święte prawo jezdzic tak jak chce
_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a): znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***
|
|
Góra |
|
|
raxon |
#276012 Wysłany:
30 Lip 2009, 22:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
ja jezdze tak jak adi i nie jest zle wiadomo ze jak jedziemy w trasie 80 to nie jedzie sie na 4 tylko na 5 biegu, pod gorke lepiej zredukowac bo i po co silnik przemeczac, z tymi gorkami to uwazam ze jak dajemy gazu a auto nie pryspiesza to trzeba zmienic bieg na taki zeby w stanie przyspieszyc, ale przyspieszyc nie trzeba, wtedy silnik ma zapas mocy i sie nie bedzie dlawil.
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#276026 Wysłany:
30 Lip 2009, 23:00; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
Dzisiaj sobie jechałem pod górkę i tak mi się ten temat przypomniał więc spojrzałem na obrotomierz...
60 km/h, bieg 4, 2000 obr./min., pedał gazu lekko naciśnięty, samochód nie zamulał, reagował na gaz. W tym przypadku było to optymalne, a silnika jak zwykle nie było słychać. A nie to co mi kumpel raz zrobił, że na 4 biegu cisnął pod górkę 40 km/h a samochód robił buuuuuuuuu i ledwo jechał - kumpel zebrał za to opr. i momentalnie zajął fotel pasażera.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
adi.degora |
#276155 Wysłany:
31 Lip 2009, 13:55; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#276290 Wysłany:
31 Lip 2009, 22:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
A ja wolę dołożyć te 4,50 na 100km i jechać se w zakresie obrotów jaki mi się podoba a nie zamulać i zamęczać silnik na 2k rpm.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#276350 Wysłany:
01 Sie 2009, 01:19; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
Zależy od sytuacji. Jak wzniesienie nieduże, bieg odpowiedni to 2000 rpm w niczym nie przeszkadzają. Wszystko zależy od sytuacji. Np. z górki to jadąc 60 km/h nawet może być 5 bieg Oczywiście żeby co najmniej te 1500 obr. było. No i zależy jak bardzo chcemy hamować.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
639 |
#276376 Wysłany:
01 Sie 2009, 09:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
jak byłem na kursie na przewóz rzeczy (dla kierowców cięzarówek) to wykładowca mówił ze aby uzyskac jak najmniejsze spalanie nalezy utrzywac obroty silnika w na poziomie gdy moment obrotoy juz jest duzy ale nie najwiekszy, zmieniając biegi podkręcic obroty troche ponad maksymalny moment by kolejny bieg znalazł się w zakresie duzego ale jeszcze nie najwiekszego momentu a odnosnie wzniesien to mówił ze lepiej przycisnąc pedał gazu na wyzszym biegu niz redukowac.
pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
|
STax |
#276457 Wysłany:
01 Sie 2009, 17:10; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
639 napisał(a): odnosnie wzniesien to mówił ze lepiej przycisnąc pedał gazu na wyzszym biegu niz redukowac
Gdzies czytałem, że silnik pracuje najefektywniej przy pedale gazu wciśniętym na ok. 80%.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#276466 Wysłany:
01 Sie 2009, 18:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
STax to wlacz 5 jedz 50km/h i wcisnij gaz na 80%.... efektywnie?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
raxon |
#276475 Wysłany:
01 Sie 2009, 19:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
639 na kursie na przewoz rzeczy pewnie byla mowa o turbo dieslach a tam moment inaczej sie rozklada. najlepiej jezdzic 2 - 3,5k rpm
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
|
STax |
#276522 Wysłany:
01 Sie 2009, 22:30; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
greg505: poczytaj troszkę. 80% wciśnięcia gazu ale oczywiście przy obrotach dających jakiś moment obrtowy. Poza tym efektywnie w znaczeniu spalania a nie przyspieszenia. [ Dodano: 01 Sie 2009 21:17 ]raxon napisał(a): najlepiej jezdzic 2 - 3,5k rpm
I to w sumie racja, taki przedział obrotów jest w miarę optymalny. Co nie znaczy, że np do jazdy ze stałą prędkością nie można używać niższych obrotów (ale też bez przesady, na 1000rpm nic nie pojedzie ) [ Dodano: 01 Sie 2009 21:24 ]A co do spalania itd to mnie się udało na trasie 200km do Czech i z powrotem uzyskać spalanie 3,9l/100km. Kto da mniej? [ Dodano: 01 Sie 2009 21:30 ]Tak sobie myślę, odnośnie pytania w temacie - "kiedy spalanie jest najmniejsze" to żeby na nie odpowiedzieć jednoznacznie trzeba by obejrzeć mapę wtrysku punciaka, przy jakich obrotach ile paliwa na minutę jest podawane i potem przełożyć te obroty na prędkość i wtedy będzie wynik
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#276539 Wysłany:
01 Sie 2009, 23:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
STax
odpowiadalem na twojego posta w ktorym oczywiscie o tym nie wspomaniales.
skoro o efektywnosci w znaczeniu spalania wspominasz,
to nie wiem gdzie wyczytales ze pedal prawie wcisniety w podloge sprzyja mniejszemu spalaniu...
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#276546 Wysłany:
01 Sie 2009, 23:32; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
Hmmm, na rozum to im mniejsze obroty tym lepiej, o czym też można się przekonać np. w PII po wskazaniach komputera pokładowego
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|