|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 00:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
greg505 |
#277644 Wysłany:
06 Sie 2009, 08:58; Temat postu: Silnik nie ciagnie na benzynie po zmianie licznika |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
No i mam problem,
wczoraj zmienilem licznik na wersje z obrotkiem.
po podlaczeniu akumulatora i zapaleniu auta silnik zgasl, i tak ok 3-4 razy.
Dzis rano byl podobny problem, na swiatlach nie chcial ruszyc - dusil sie.
w koncu jak sie rozgrzal przelaczylem go na gaz i jedzie normalnie.
po drodze przelaczylem na benzyne i znowu problem z ruszeniem!
Pewnie jest to zwiazane z nowym licznikiem, gdyz przed wymiana nic sie takiego nie dzialo.
Zadne podejrzane kontrolki sie nie swieca
WTF?!
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#277645 Wysłany:
06 Sie 2009, 09:00; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#277646 Wysłany:
06 Sie 2009, 20:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
no mozliwe, raz ciagnal ok, a raz sie nie dalo wogole ruszyc
a tak sie cieszsylem ze nie bede musial jechac do ASO na osiowanie, bo wyswietlacz nie migal... [ Dodano: 06 Sie 2009 18:42 ]odlaczylem akumulator, zobaczymy czy cos pomoze.
z tego co czytalem to objawy wygladaja na padnieta sonde,
przy leciutkim dodawaniu gazu wkreca sie na obroty, jezeli przycine mocniej dusi sie. [ Dodano: 06 Sie 2009 20:06 ]no i dalej nic...
jak juz mam ponad 2.5k obrotow to chodzi normalnie.
jutro zdejme ten licznik i zobacze czy pomoze 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#277799 Wysłany:
06 Sie 2009, 23:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
Sprawdź jeszcze pompę paliwa - odkręć osłonę, zdejmij wężyk i załóż jakiś przezroczysty i wylot do kanistra wsadź. Pokręć zapłonem i sprawdź, czy Ci pompa powietrza nie puszcza. No i pojedź gdzieś na szerszą drogę i powiedzmy na 3 biegu rozpędź się do 120-130km/h i tak chwilę jedź.
Kontrolka błędu silnika się zapala?
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#277811 Wysłany:
07 Sie 2009, 08:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
kontrolka sie nie zapala
raczej przy wiekszych obrotach nic dziwnego sie nie dzieje,
problem wystepuje przy gwaltownym dodaniu gazu na niskich obrotach, czyli od 1000-2500 [ Dodano: 07 Sie 2009 07:26 ]czy zabrudzona przepustnica moze miec na to wplyw? [ Dodano: 07 Sie 2009 08:39 ]mariuz do 120-130 na 3 biegu nie udalo mi sie rozpedzic jadac do pracy
ale przez chwile jechalem 110 na 3, nie szarpal przy tej predkosci, wiec pompa paliwa raczej odpada.
dzis bylo troszke lepiej( albo juz sie naczylem zebym go wkrecic na obroty przed ruszeniem)
zastanawialem sie tez czy przyczyna moga byc swiece, ale z drugiej strony na gazie wtedy byla by tragedia.
wymienialem je jakies 10k temu
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#277838 Wysłany:
07 Sie 2009, 11:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
greg505 napisał(a): kontrolka sie nie zapala A to u mnie się zapalała po przejściu na benzynę i gasła kilka sekund po przejściu na gaz  greg505 napisał(a): raczej przy wiekszych obrotach nic dziwnego sie nie dzieje, problem wystepuje przy gwaltownym dodaniu gazu na niskich obrotach, czyli od 1000-2500
U mnie było podobnie, bardzo źle reagował na dodanie gazu, nie miał mocy na benzynie, przy wciśnięciu gazu do oporu przy obrotach biegu jałowego niemal gasł, po czym normalnie się rozpędzał (na luzie) greg505 napisał(a): czy zabrudzona przepustnica moze miec na to wplyw?
Możliwe, ale ja u siebie czyściłem tylko główny przelot u góry, nie czyściłem tego wąskiego kanaliku od silnika krokowego. Przepustnica sama w sobie nie powinna według mnie dawać takich objawów. greg505 napisał(a): mariuz do 120-130 na 3 biegu nie udalo mi sie rozpedzic jadac do pracy 
Napisałem tak, bo mi się samo autko naprawiło
A z moich nietypowych zachowań dzień wcześniej to była spokojna jazda przez ok.6km (minimalne wciskanie pedału gazu, nawet udało mi się nie zaświecić błędu silnika  ). Potem na 2 biegu do odcięcia i na 3 jeszcze się rozpędziłem, bo chciałem zobaczyć, gdzie jest odcięcie na 3 biegu, ale też nie dotarłem do limitu z tego co pamiętam
Dzień później przy odpalaniu zauważyłem, że nie ma tego przygasania po dodaniu gazu na luzie. W związku z czym zamiast przełączyć się na gaz przejechałem kawałek na benzynie. I problemu nie było
P.S. mi w ogóle nie szarpał, przy małych obciążeniach silnika nawet się rozpędzał jako tako
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
wałek |
#277846 Wysłany:
07 Sie 2009, 11:42; Temat postu: |
|
 |
Mr Schaft |
 |
Imię: Sławek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 1691
|
a probowales odlaczyc klemy na godzinke ;> zeby np zrobic "reset" ?
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#277869 Wysłany:
07 Sie 2009, 12:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
wałek tak i nic nie pomoglo
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
mario-sz |
#277875 Wysłany:
07 Sie 2009, 13:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
to mogą byc świace. Po prostu na gazie im pasi, a na benzynie jest za duża luka np. i iskra źle przeskakuje.
Zrób tak. Odpal go na postoju. Daj benzynę i pod maską ciagnij za przepustnice i zwiększaj obroty. Na tych obrotach odłączaj po kolei każdą ze świec.
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#277876 Wysłany:
07 Sie 2009, 13:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
czego sie powinienem spodziewac, odlaczajac kolejne?
trafiajac na uszkodzona, rozumie ze nic sie nie powinno zmienic?
tylko dlaczego po przekroczeniu 2,5k obr wszystko jest ok?
po za tym na luzi chodzi ok, nie ma wahan w obrotach i wydaje mi sie ze chodzi na wszystkie 'gary'
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
mario-sz |
#277879 Wysłany:
07 Sie 2009, 13:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
greg505 napisał(a): czego sie powinienem spodziewac, odlaczajac kolejne? trafiajac na uszkodzona, rozumie ze nic sie nie powinno zmienic?
Powinieneś zobaczyć różnice. A możliwe, że po odłączeniu jednej świecy możesz nie zauwać żadnej różnicy. Wtedy będziesz wiedział która jest temu winna.
A nie będzie to winny kondensator zapłonu?
Kiedyś miałem tak w Polonezie.
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#277880 Wysłany:
07 Sie 2009, 20:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
mam zamiar jeszcze odpiac kostke od labdy, czy zrobic to na wylaczonym silniku? [ Dodano: 07 Sie 2009 20:00 ]odpialem lambde, zadnych zmian, wciaz sie nie wkrecal z jalowych obrotow.
jedyna roznica ze zapalila sie kontrolka 'check engine' - po podlaczniu ponownie znikla.
czyli co padnieta sonda?
czy cos innego... 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#278046 Wysłany:
07 Sie 2009, 23:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#278071 Wysłany:
08 Sie 2009, 00:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
Adas na LPG chodzi jak zawsze, czyli bardzo dobrze
chyba sie jutro przejade do ASO zeby mi to sprawdzili...
jakie miales objawy przy padnietej sondzie?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#278072 Wysłany:
08 Sie 2009, 00:18; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#278075 Wysłany:
08 Sie 2009, 00:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
coraz bardziej tak mi sie wydaje ;P
ale wystapily od razu po zalozeniu...
dla swietego spokoju przeloze na chwile jutro stary
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
fajgi |
#278081 Wysłany:
08 Sie 2009, 07:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#278089 Wysłany:
08 Sie 2009, 09:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
jeszcze nie,
jak na zlosc padl mi multimetr, chcial sprawdzic napiecie na sondzie.
coraz bardziej ja podjezewam bo tak jak pisalem, po odlaczeniu jej nie bylo zadnej zmiany oprocz zaswiecenia sie kontrolki
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#278092 Wysłany:
08 Sie 2009, 09:09; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
posti |
#278098 Wysłany:
08 Sie 2009, 09:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 639
|
jezeli chodz o jalowy bieg to jest odpowiedzialny silniczek krokowy. jezeli na wysokich obratach jest dobrze to pompa paliwa odpada zrob tak jak mowi mario-sz no chyba ze przez nowy licznik komputer nalapal tyle bledow ze ledwo chodzi co jest mozliwe ale bardzo malo prawdopoobne.
Zrob tak wlacz na Gaz na dluga prosa i przespieszaj caly czas z pedalem w podlodze caly czas i to tak 1000-3000rmp i nastepny bieg do 5 jezeli podczas tego strzeli pokrywa filtra powietrza to znaczy ze cos ze swiecami KWN albo glowica. Powiewaz gaz sie nie bede do konca wypalal.
_________________ "Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson
Moje obecne Punto - topic24359.html
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#278108 Wysłany:
08 Sie 2009, 10:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
a wiec zmienilem licznik i zadnej roznicy.
odpinalem po koleji kable WN napiecia, po odpieciu pojedynczo kazdego silnik chodzil tragicznie.
zdjalem obudowe filtra powietrza i przepustnica jest bardzo brudna.
przy okazji zauwazylem ze odpiety byl wezyk ten co idzie od silnika do filtra powietrza, podpialem go ale nic sie nie zmienilo.
btw. od czego on jest?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
fajgi |
#278111 Wysłany:
08 Sie 2009, 11:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
pewnie chodzi o Odmę
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#278136 Wysłany:
21 Sie 2009, 19:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
niech mi ktos powie czy poprawnie mierzylem napiecie na sondzie:
odpialem kostke
zapalilem auto
- do - na aku
+ do czarnego kabelka w kostce
dobrze?
bo jezeli tak no caly czas mam 0V
sprawdzalem tez na szarmy i tez 0V
ide czyscic przepustnice [ Dodano: 08 Sie 2009 15:01 ]wyczyszczona i nic sie nie zmienia, jednak bede musial sie wybrac do mechanika [ Dodano: 10 Sie 2009 12:14 ]moze ktos mi potwierdzic czy dobrze mirzylem napiecie na sondzie? [ Dodano: 21 Sie 2009 19:21 ]swiece zmienione, kable zmienione i jest troszke lepiej
ale wciaz od 900-1300rpm jest przymulka przy dodawaniu gazu na luzie.
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#281139 Wysłany:
21 Sie 2009, 21:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
kurde ale jaja z tą twoją całą sytuacją, ciekawe czy wymiana licznika jest z tym związana i wogóle co jest nietak:/
[ Dodano: 21 Sie 2009 21:22 ] ps. a byłeś na diagnozie u elktromechanika, bo takto pół auta wymienisz w ciemno
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#281155 Wysłany:
01 Wrz 2009, 08:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
jeszcze nie bylem, jak na razie to same kable i swiece wymienilem.
nie mam pojecia co takiego robi problem na PB a na gazie chodzi bez problemu.
pierwsza bedzie sonda lambda, tylko ze ona zaczyna dopiero dzialac przy wyzszej temperaturze. a u mnie nie ma znaczenia czy silnik zimny czy cieply [ Dodano: 01 Wrz 2009 08:40 ]cos mi sie wydaje ze problemem byla zlej jakosci benzyna.
jest znacznie lepiej
doleje jeszcze STP i mam nadzieje ze wszystko wroci do normy
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|