|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Konrad00 |
#279720 Wysłany:
15 Sie 2009, 19:20; Temat postu: Punto czasami nie odpala |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Sie 2009, Posty: 17
|
Witam panowie. Nie wiem, czy nie powinienem zamiescic tematu w dziale elektronika, ale problem wydaje sie zlozony
Punto I, 98, silnik 1.1 benzyna.
Temat byl kilkukrotnie poruszany, ale czasem brakowalo jednoznacznej odpowiedzi, a moje objawy sa tez troszke inne! Niestety jestem zielony w tym temacie, dlatego problem opisze szczegolowo, zeby czegos waznego nie przeoczyc.
Zimny odpala zawsze, nawet zima, chociaz dopiero na 2-3 "obrocie". Od kilku miesiecy zdaza sie, niestety coraz czesciej, ze po nagrzaniu i wylaczeniu, nie chce odpalic. Rozrusznik kreci sie tylko raz, a potem nic, jakby akumulator byl rozladowany. Za drugim podejsciem, kilka sekund pozniej, odpala jak zwykle. Do tego momentu zawsze odpalal za drugim razem.
Kilka dni temu przyjechalem pod dom, wylaczylem silnik i przypomnialem sobie, ze jeszcze musze gdzies podjechac. Objawy jak zwykle, ale 3x nie odpalił, za kazdym razem jakby rozladowany aku. Za godzine jak zszedlem, odpalil od razu.
Dzisiaj stracilem cierpliwosc. Znowu nagrzany nie chcial odpalic. Niestety nie bylo to juz pod domem, i co kilka, potem kilkanascie minut probowalem wystartowac. Minela godzina od momentu wylaczenia silnika i dopiero przypadkowy pan z klemami mi pomogl. Domyslam sie, ze zbyt czestymi probami rozladowalem akumulator, chociaz wole sytuacje rowniez opisac. Co najlepsze, zrobilem ta sama droge spowrotem do domu, wylaczylem auto i za 5 sek odpalil za 1. razem
W wyszukiwarce sugerowano sprawdzenie pompy paliwa, kilka osob wymienilo czujnika halla, tylko ze zaden z nich nie mial problemu z "kreceniem". Czy moge miec combosa i miec do wymiany ewenatualna diagnoze + aku, czy objawy nie przypominaja slabego akumulatora? Auto mam 2 lata, akumulatora jeszcze nie wymienialem, rok temu regenerowalem obudowe alternatora. Dodam tylko, ze po wymienie nagrzewnicy i zlozeniu kokpitu (przez mechanika) jakby lekko pulsuja mi swiatla i kontrolki, ale nie wiem czy to moze miec cos wspolnego z akumulatorem.
Wybaczcie, ze przydlugo, ale nie potrafie sam dobrac diagnozy z wyszukiwarki, a wole niczego nie przeoczyc. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#279725 Wysłany:
15 Sie 2009, 19:29; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Sprawdź cewki. U mnie jak cewka siadała to też kilka razy były problemy z odpaleniem ciepłego silnika.
Konrad00 napisał(a): Dodam tylko, ze po wymienie nagrzewnicy i zlozeniu kokpitu (przez mechanika) jakby lekko pulsuja mi swiatla i kontrolki, ale nie wiem czy to moze miec cos wspolnego z akumulatorem
Sprawdź czy nie ma gdzieś zwarcia, bo jeśli jest to aku moze się szybko rozładowywać.
Oprócz tego wymieniłbym kable i świece. To nie kosztuje dużo a też może pomóc.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#279743 Wysłany:
15 Sie 2009, 22:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Konrad00, sprawdź elektromagnes na rozruszniku. Wygląda ze gdzieś ucieka Ci prąd i rozrusznik nie kręci.
Czy oby ten mechanik nie grzebał Ci w instaalcji?
STax, czytaj uważnie. Co mają kable, świece i cewka do kręcenia rozrusznikiem?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#279746 Wysłany:
15 Sie 2009, 22:41; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
dzikidaniel: do kręcenia nic, do nieodpalania sporo...
Rozrusznik faktycznie może też nawalać, chociaż on raczej nie jest tak czuły na temperaturę...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#279750 Wysłany:
15 Sie 2009, 23:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Tu może nie chodzić o temperature a o to że po dłuższym postoju jest ok.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#279753 Wysłany:
15 Sie 2009, 23:29; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Konrad00 napisał(a): Rozrusznik kreci sie tylko raz, a potem nic, jakby akumulator byl rozladowany. Za drugim podejsciem, kilka sekund pozniej, odpala jak zwykle To chyba jednak nie kwestia postoju. Konrad00 napisał(a): Dodam tylko, ze po wymienie nagrzewnicy i zlozeniu kokpitu (przez mechanika) jakby lekko pulsuja mi swiatla i kontrolki,
Pulsują, ale kiedy? W czasie jazdy tylko czy zawsze przy przekręconym kluczyku?
I jak się ma czasowo to pulsowanie do problemów z odpalaniem? Tzn co było wcześniej?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Konrad00 |
#279761 Wysłany:
16 Sie 2009, 02:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Sie 2009, Posty: 17
|
Dzikidaniel, nie bylem przy naprawie, zasadniczo mogl zrobic wszystko. Dostajac samochod spowrotem swiecila sie rowniez kontrolka airbaga, ale zostalo usuniete na komputerze.
STax, pulsuje niezaleznie od tego czy jade, czy np stoje na swiatlach. Mam wrazenie ze jest to rownomierne pulsowanie w obu przypadkach. Wymiana nagrzewnicy odbyla sie wczesniej, przed nia nigdy problem z odpalaniem sie nie zdazyl. Zeby wniosek nie byl zbyt oczywisty, to problemy nie zaczely sie bezposrednio po tej naprawie, ale po kilkumiesiecznym (3-4?) odstepie.
Nigdy tez nie sprobowalem pojezdzic przez kilka dni na cudzym akumulatorze, ale widze, ze nie idziecie w tym kierunku.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#279768 Wysłany:
16 Sie 2009, 09:21; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Konrad00 napisał(a): Nigdy tez nie sprobowalem pojezdzic przez kilka dni na cudzym akumulatorze, ale widze, ze nie idziecie w tym kierunku.
Akumulator średnio tu pasuje, bo gdyby to był on, to problemy by były zawsze a nie dopiero na zagrzanym silniku...
A próbowałeś może czy da radę zapalić auto, zgasić i od razu znowu zapalić? (na zimnym silniku) To by wyjaśniło czy to kwestia temperatury czy nie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Konrad00 |
#279816 Wysłany:
20 Lut 2010, 02:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Sie 2009, Posty: 17
|
Dzisiaj na zimnym odpalil 3x z rzedu. Po przejechaniu 6km i zgaszeniu silnika tez odpalil 2x. Moze to kwestia obserwacji przez kilka dni, czasami na cieplym tez nie robi problemow dluzszy czas.
Przy dokladniejszym ogladzie tego pulsowania mam wrazenie ze mocniej pulsuje kiedy sie zatrzymuje, natomiast pulsowanie bezposrednio po wlaczeniu silnika i staniu na parkingu w ogole nie mialo miejsca.
[ Dodano: 20 Lut 2010 02:00 ] Nie dalem rozwiazania
Skonczylo sie wymiana alternatora i akumulatora. Zasyfiony byl tez rozrusznik. Walniety regulator napiecia wykonczyl akumulator, a ten oslabiony nie mial sily przekrecic uwalonego rozrusznika. Po wymianie i przeczyszczeniu wszystko ok.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|