|
Obecny czas: 05 Cze 2025, 20:56
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ludwin |
#271766 Wysłany:
11 Lip 2009, 23:51; Temat postu: Alternator--POMOCY |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 15 Lut 2009, Posty: 9
|
Witam.Potrzebuje pomocy,mam problem,ostatnio auto stało siedem dni i dzisiaj odpaliłem i po chwli zapaliła mi się kontrolka od ładowania akumulatera,akumulator jest sprawny oraz pasek też prawidłowo naciągnięty a kontrolka wogóle nie gaśnie,nie wiem co może być przyczyną.Prosze o jakąś rade co należało by sprawdzić,jak wygląda sprawa z alternatorem czylepiej jechać do elektryka czy wymienić cały na nowy,czytałem na forum o regulatoże napięcia że się znajduje w altku ale czy można go wymienić samego czy jest jakoś zespolony z resztą?Prosze o pomoc
_________________ Punto 1.1 SX
|
|
Góra |
|
 |
|
|
posti |
#271795 Wysłany:
12 Lip 2009, 01:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 639
|
powiem Ci tak regulatory napiecia stosuje sie wtedy kiedy lampka na przekreconej stacyjce gasnie ( powinna sie swiecic razem z cisnieniem oleju ) jezeli pasek jest ok to pewnie alternator u mnie objawiem ( w mk2 ) po jakim czasie ( od zapalnie kontrolki 15 min ) wysiadlo kompletnie wspomaganie. najlepiej wziasc woltomierz i zobaczyc napiecie na klemach. jezeli alternator popsuty napiecie w granicach 12V jezeli sprawny powyzej 14V [ Dodano: 12 Lip 2009 00:10 ]jezeli uszkodzony to mozesz zregenerowac. koszt okolo 140 zl ( o ile nie jest peknieta obudowa ). ja kupilem nowy bardzo okazyjnie za 300zl ( podobno jakis niemiecki  )
_________________ "Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson
Moje obecne Punto - topic24359.html
|
|
Góra |
|
 |
ludwin |
#272101 Wysłany:
13 Lip 2009, 12:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 15 Lut 2009, Posty: 9
|
Juz wszystko wiadomo,pęknięta obudowa od alternatora,całkowity koszt naprawy 250 zł
_________________ Punto 1.1 SX
|
|
Góra |
|
 |
Krystek |
#272732 Wysłany:
16 Lip 2009, 14:40; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 24 Mar 2009, Posty: 70
|
Mi pół roku temu powiedziano za naprawę alternatora 320 zl a zupełnie nowy kupiłem za taką samą cenę firmy magnetti marelli. U mnie objawem destrukcji altka była pęknięta obudowa a w ostatnim stadium jego żywota ostre buczenia w trakcie jazdy;) Ładowanie występowało w granicach 12,5 V, na nowym jest ponad 14 V.
|
|
Góra |
|
 |
ludwin |
#272735 Wysłany:
16 Lip 2009, 14:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 15 Lut 2009, Posty: 9
|
Mi za tą cene co napisałem wcześniej też założył nowy alternator,nie tylko nową obudowe.
_________________ Punto 1.1 SX
|
|
Góra |
|
 |
Krystek |
#272738 Wysłany:
16 Lip 2009, 15:16; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 24 Mar 2009, Posty: 70
|
No bo dokładnie w takim przypadku regeneracja mija się z celem;)
|
|
Góra |
|
 |
Krzycho90 |
#276072 Wysłany:
31 Lip 2009, 09:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
320 alternator + 40 holowanie + 50 wymiana = 400 zł  (10zł rabatu)
pęknięta, wczoraj zabuczał i zaczęło je.ać całym samochodem, zgasiłem i więcej nie odpalił. Grat zasrany!!
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#277076 Wysłany:
03 Sie 2009, 20:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
na allegro sa regenerowane po 140zł ja mam taki ponad rok i śmiga.
_________________ Praktyka - jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego
Teoria - jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
Kiedy połączymy praktykę i teorię to: nic nie działa i nie wiemy dlaczego
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#277097 Wysłany:
03 Sie 2009, 22:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Krzycho90 no to faktycznie trochę drogo. Ale jak piszesz że auto było holowane to awaria musiała Ci się przydarzyć gdzieś dalej od domu. Mnie na szczęście alternator odmówił posłuszeństwa pod domem. Kupiłem regenerowany z allegro za 185zł z wysyłka i roczną gwarancją i śmiga jak nowy 
_________________ Stilo 1.9 JTD 80KM 2004
Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Krzycho90 |
#277163 Wysłany:
04 Sie 2009, 10:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
no tak trochę daleko od domu ale do warsztatu... niecałe 3,5 km !! 40 dychy za 3,5 km
zamiennik jest Magneti Marellio ile się nie mylę, jak padł to mamuśka już chciała go zostawić i ściągnąć i sprzedać go, bo miesiąc z haczykiem jak siadła chłodnica, wtedy też na holu ale ok. 5 km za 10 zł na paliwo, choć gościu nie chciał
no ale jeśli się do niego już trochę dołożyło, to pewnie jeszcze długo zostanie z nami
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
posti |
#277167 Wysłany:
04 Sie 2009, 10:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 639
|
jak mi sie zapalila kontrolka to bylem z 10-12 km od domu i pelna wiksa o domu w polowie juz bez wspomagania i kawalek od domu max 2500 rmp ale dojechalem do domu nie wiem 30 sek i zgasl i koniec  Tylko ze ja 2 dni wczescniej wymienialem aku wiec byl noweczka 
_________________ "Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson
Moje obecne Punto - topic24359.html
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#277175 Wysłany:
04 Sie 2009, 11:13; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
posti |
#277177 Wysłany:
04 Sie 2009, 11:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 639
|
STax
mi sie tylko udalo do domu dojechac pozniej w brachola samochod do banku i po alterantor 
_________________ "Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson
Moje obecne Punto - topic24359.html
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#278647 Wysłany:
18 Sie 2009, 14:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
Hmm.. Przykleję się do tematu altka - czy rzężenie silnika to jeden z objawów padającego altka? Profilaktycznie zamówiłem nowy (auto odpala i jeździ bez problemów, ale rzęźi spod maski i to rzężenie rośnie wraz z obrotami tak do ok. 2500 rpm, po czym ustaje, ale oczywiście przy odpuszczeniu gazu wraca). Obstawiam alternator, ale trochę strzelam  , więc wolę się upewnić, że to nie jest np. pompa wody... [ Dodano: 18 Sie 2009 14:28 ]Sam sobie odpowiem - tak, to jest objaw padającego altka  Właśnie jestem po wymianie - altek zatarł się dokumentnie, dodatkowo pękła obudowa...
Nowy kupiłem na alledrogo za 149 zł - oryżinal Magnetti-Marelli
Tylko zabocyłem zmienić pasek przy okazji, albo za słabo naciągnąłem i chyba się pasek ślizga, bo mi czasami włącza się sygnalizacja braku ładowania
Zakupiłem nowy pasek (Bosch 4PK673 - kurna się naszukałem tego w necie :  nawet w ePer-ze tego nie ma i dopiero w InterCars-ie znalazłem) i postaram się zmienić go możliwie najszybciej...
Teraz pytanko: jak sprawdzić, czy pasek jest naciągnięty wystarczająco mocno? Jak zakładałem altka nowego, to pasek sprawdzałem, czy da się go przekręcić o 90st, ale to chyba nie tędy droga, bo pasek jest krótki i nie za bardzo ma się na czym skręcać  Jakieś porady?
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#280312 Wysłany:
18 Sie 2009, 17:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Ja mam tak naciągnięty pasek, że da się przekrecić więcej niż 90 stopni. Prawidłowo powinien ugiąć się o ok. 1-1.5 cm. Proponuje naciągnąć go na tyle lekko, aby się nie ślizgal. To oszczędzi łożyska. Ja dopuszczam zapiszczenie paska w momencie uruchamiania zimnego silnika.
|
|
Góra |
|
 |
Krzycho90 |
#280377 Wysłany:
18 Sie 2009, 21:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
Martinezio napisał(a): Nowy kupiłem na alledrogo za 149 zł
no to coś tanio  mój 2 x tyle..
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#280540 Wysłany:
25 Sie 2009, 15:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
czech22: thx  Zobaczymy, czy wymiana paska rozwiąże ten problem. Trochę się boję, że to wina kabli, bo jak odłączałem stary altek, to nie odłączyłem akumulatora no i oczywiście spowodowałem iskrę
Krzycho90: wiesz, mój złomek jest już w takim stanie, że nie widzę sensu ładowania w niego więcej, niż potrzeba aby jeździł... Póki co mam ważniejsze sprawy na głowie i doczepione do portfela... Kupiłem od kolesia ze znaczkiem sklepu - do pełnej rekomendacji zabrało chyba tylko znaczka SS [ Dodano: 20 Sie 2009 15:33 ]Wygląda na to, że wymiana paska pomogła... Tylko teraz mam nieco innego zgryza
Jak przekręcam kluczyk w stacyjce, to powinna się załączyć lampka od braku ładowania aku, co nie? No a u mnie się raz włączy, raz nie... Przy czym auto pali ok, jeździ bezproblemowo i czuć, że jest obciążenie na altku (można poznać po obrotach przy załączaniu świateł - nieznacznie spadają).
Jeszcze dzisiaj na wszelki słuczaj podepnę go pod miernik i sprawdzę to ładowanie...
Aku też jest w miarę nowe (wymieniałem w ok. maja).
Jakieś pomysły ktoś może ma, czy taki behaviour może być symptomem czegoś niedobrego?
Drugie pytanie:
Wie ktoś może, do czego służy ten cienki kabel dochodzący do altka? Gruby wiadomo - ładowanie. Masa jest na korpusie. No a cienki? [ Dodano: 25 Sie 2009 15:33 ]Sprawdziłem napięcia i jest tak, że tuż za altkiem jest 14,2V, a na klemach aku jest 13,7V.
To dobrze, czy źle z tym napięciem na klemach?
No i co z tym kabelkiem - nikt nie wie? Wydaje mi się, że gdy nim ruszam to są zmiany w zachowaniu się kontrolki, ale to tylko moje subiektywne odczucie. Czy to tym kabelkiem idzie napięcie wyzwalające ładowanie z alternatora?
Dodam, że auto jak na razie jeździ ok, ale nie robiliśmy długich tras, więc nie wiem, jak się zachowa w dłuższym okresie pracy. Mrygać zwykle zaczyna przy nagrzanym silniku...
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#282086 Wysłany:
25 Sie 2009, 15:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Cienkim kabelkiem idzie prąd na kontrolkę alternatora.
Jeśli gdzieś po drodze jest słaby styk, to alternator może mieć problemy z ładowaniem.
Prąd wzbudzenia częściowo idzie przez kontrolkę.
Żarówka w kontrolce ma być o takiej mocy, jak było przewidziane.
Przy mniejszej mocy żarówki alternator może też mieć problemy - zaczyna ładować później niż powinien.
Poza tym masz za duży spadek napięcia na połączeniu alt-aku.
Śruby poluzowane, zaśniedziałe, albo kabel przetarty wewnątrz.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Krzycho90 |
#282087 Wysłany:
25 Sie 2009, 16:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
Martinezio napisał(a): Sprawdziłem napięcia i jest tak, że tuż za altkiem jest 14,2V, a na klemach aku jest 13,7V.
prawidłowe napięcie waha się od 13,2 - 14,4 V. Jeśli masz mniejsze przy baterii (aku) to sprawdź i oczyść przewody łączące akumulator i alternator oraz przewód masowy silnika. [ Dodano: Wto Sie 25, 2009 15:01 ]co zrobić ze starym altkiem? pęknięta obudowa, we wnątrz też coś chyba musiało być, samochód potrzebny był szybko, więc dostał nowy. Dają altki do regeneracji, mój leży na razie i nie wiem czy da się coś z nim zrobić tzn. sprzedać i niech ktoś sobie go regeneruje (jak się nadaje) czy go w kosz dać?
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#282202 Wysłany:
25 Sie 2009, 21:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Jeśli ma dobry wirnik ( nie wytarte pierścienie ślizgowe ) i dobry regulator, to jeszcze z 80 zł jest wart.
Regenerować można, ale po co Ci drugi alternator.
Ja bym sprzedał.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#282351 Wysłany:
26 Sie 2009, 11:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
AF napisał(a): Cienkim kabelkiem idzie prąd na kontrolkę alternatora. Jeśli gdzieś po drodze jest słaby styk, to alternator może mieć problemy z ładowaniem. Prąd wzbudzenia częściowo idzie przez kontrolkę. Żarówka w kontrolce ma być o takiej mocy, jak było przewidziane. Przy mniejszej mocy żarówki alternator może też mieć problemy - zaczyna ładować później niż powinien. Poza tym masz za duży spadek napięcia na połączeniu alt-aku. Śruby poluzowane, zaśniedziałe, albo kabel przetarty wewnątrz.
Dzięki za potwierdzenie moich domysłów.
Lampkę wymieniałem na diodę jeszcze na starym altku i było OK. Kupiłem diody preparowane na gotowo pod format R5, więc nie powinno być problemów. Z resztą świecą bardzo ładnie i wyraziście  Problem był tylko z migaczami, bo tam przy zmianie migacza lewo-prawo następuje odwrócenie faz na stykach lampki, a diody są jednokierunkowe - tam przywróciłem żarówkę.
Generalnie sprawa z ładowaniem wygląda tak, że zwykle ładuje, tylko w trasie czasami przestaje. Zobaczę z tymi stykami - może faktycznie się zabrudziły lub zaśniedziały.
Jeszcze raz dzięx 
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#282355 Wysłany:
26 Sie 2009, 12:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Jeżeli to tylko diody, a nie układ przystosowany do pracy zamiast lampki ładowania, to nie będzie OK.
Lampka ( żarówka ) ma prąd przewodzenia ok. 0,2 - 0,3A.
Typowe diody 10 razy mniejszy.
Mogą być problemy z ładowaniem, nawet jak diody zgasną.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Krzycho90 |
#282690 Wysłany:
27 Sie 2009, 08:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
AF napisał(a): Regenerować można, ale po co Ci drugi alternator.
mi nie jest potrzebny drugi, tylko się pytałem czy da się coś $ za niego jeszcze wycisnąć  jeśli tak to spróbuję sprzedać, a jeśli nie to wywalę 
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#282798 Wysłany:
27 Sie 2009, 14:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
AF napisał(a): Jeżeli to tylko diody, a nie układ przystosowany do pracy zamiast lampki ładowania, to nie będzie OK. ... Mogą być problemy z ładowaniem, nawet jak diody zgasną.
Hmm.. Powiadasz? Czy to "typowe" diody, to nie wiem  Dla mnie dioda to dioda
Przed padem altka było wszystko ok, więc coś musiałem spierniczyć przy wymianie
Jak będę miał czas, to sprawdzę te styki - może tam coś nie bangla... Tylko na razie nie mam kiedy 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|