You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 05 Cze 2025, 20:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #271766 Wysłany: 11 Lip 2009, 23:51; 
 Temat postu: Alternator--POMOCY
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 15 Lut 2009,
Posty: 9
Witam.Potrzebuje pomocy,mam problem,ostatnio auto stało siedem dni i dzisiaj odpaliłem i po chwli zapaliła mi się kontrolka od ładowania akumulatera,akumulator jest sprawny oraz pasek też prawidłowo naciągnięty a kontrolka wogóle nie gaśnie,nie wiem co może być przyczyną.Prosze o jakąś rade co należało by sprawdzić,jak wygląda sprawa z alternatorem czylepiej jechać do elektryka czy wymienić cały na nowy,czytałem na forum o regulatoże napięcia że się znajduje w altku ale czy można go wymienić samego czy jest jakoś zespolony z resztą?Prosze o pomoc

_________________
Punto 1.1 SX


Góra
 Profil  
 

 
 Post #271795 Wysłany: 12 Lip 2009, 01:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
powiem Ci tak regulatory napiecia stosuje sie wtedy kiedy lampka na przekreconej stacyjce gasnie ( powinna sie swiecic razem z cisnieniem oleju ) jezeli pasek jest ok to pewnie alternator u mnie objawiem ( w mk2 ) po jakim czasie ( od zapalnie kontrolki 15 min ) wysiadlo kompletnie wspomaganie. najlepiej wziasc woltomierz i zobaczyc napiecie na klemach. jezeli alternator popsuty napiecie w granicach 12V jezeli sprawny powyzej 14V

[ Dodano: 12 Lip 2009 00:10 ]
jezeli uszkodzony to mozesz zregenerowac. koszt okolo 140 zl ( o ile nie jest peknieta obudowa ). ja kupilem nowy bardzo okazyjnie za 300zl ( podobno jakis niemiecki :E )

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272101 Wysłany: 13 Lip 2009, 12:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 15 Lut 2009,
Posty: 9
Juz wszystko wiadomo,pęknięta obudowa od alternatora,całkowity koszt naprawy 250 zł

_________________
Punto 1.1 SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272732 Wysłany: 16 Lip 2009, 14:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 24 Mar 2009,
Posty: 70
Mi pół roku temu powiedziano za naprawę alternatora 320 zl a zupełnie nowy kupiłem za taką samą cenę firmy magnetti marelli. U mnie objawem destrukcji altka była pęknięta obudowa a w ostatnim stadium jego żywota ostre buczenia w trakcie jazdy;) Ładowanie występowało w granicach 12,5 V, na nowym jest ponad 14 V.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272735 Wysłany: 16 Lip 2009, 14:59; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 15 Lut 2009,
Posty: 9
Mi za tą cene co napisałem wcześniej też założył nowy alternator,nie tylko nową obudowe.

_________________
Punto 1.1 SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272738 Wysłany: 16 Lip 2009, 15:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 24 Mar 2009,
Posty: 70
No bo dokładnie w takim przypadku regeneracja mija się z celem;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276072 Wysłany: 31 Lip 2009, 09:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
320 alternator + 40 holowanie + 50 wymiana = 400 zł :/ (10zł rabatu)
pęknięta, wczoraj zabuczał i zaczęło je.ać całym samochodem, zgasiłem i więcej nie odpalił. Grat zasrany!!

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277076 Wysłany: 03 Sie 2009, 20:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
na allegro sa regenerowane po 140zł ja mam taki ponad rok i śmiga.

_________________
Praktyka - jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego
Teoria - jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
Kiedy połączymy praktykę i teorię to: nic nie działa i nie wiemy dlaczego


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277097 Wysłany: 03 Sie 2009, 22:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
Krzycho90 no to faktycznie trochę drogo. Ale jak piszesz że auto było holowane to awaria musiała Ci się przydarzyć gdzieś dalej od domu. Mnie na szczęście alternator odmówił posłuszeństwa pod domem. Kupiłem regenerowany z allegro za 185zł z wysyłka i roczną gwarancją i śmiga jak nowy :)

_________________
Stilo 1.9 JTD 80KM 2004

Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277163 Wysłany: 04 Sie 2009, 10:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
no tak trochę daleko od domu ale do warsztatu... niecałe 3,5 km !! 40 dychy za 3,5 km :|
zamiennik jest Magneti Marellio ile się nie mylę, jak padł to mamuśka już chciała go zostawić i ściągnąć i sprzedać go, bo miesiąc z haczykiem jak siadła chłodnica, wtedy też na holu ale ok. 5 km za 10 zł na paliwo, choć gościu nie chciał ;]
no ale jeśli się do niego już trochę dołożyło, to pewnie jeszcze długo zostanie z nami

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277167 Wysłany: 04 Sie 2009, 10:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
jak mi sie zapalila kontrolka to bylem z 10-12 km od domu i pelna wiksa o domu w polowie juz bez wspomagania i kawalek od domu max 2500 rmp ale dojechalem do domu nie wiem 30 sek i zgasl i koniec :D Tylko ze ja 2 dni wczescniej wymienialem aku wiec byl noweczka :D

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277175 Wysłany: 04 Sie 2009, 11:13; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
posti: hehe, ja podobnie, jak mi padł alternator, to jeszcze z 10km zrobiłem po mieście jeżdżąc za nowym :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277177 Wysłany: 04 Sie 2009, 11:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
STax

mi sie tylko udalo do domu dojechac pozniej w brachola samochod do banku i po alterantor :)

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278647 Wysłany: 18 Sie 2009, 14:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown
Rejestracja: 20 Sie 2008,
Posty: 495
Pomógł: 19
Hmm.. Przykleję się do tematu altka - czy rzężenie silnika to jeden z objawów padającego altka? Profilaktycznie zamówiłem nowy (auto odpala i jeździ bez problemów, ale rzęźi spod maski i to rzężenie rośnie wraz z obrotami tak do ok. 2500 rpm, po czym ustaje, ale oczywiście przy odpuszczeniu gazu wraca). Obstawiam alternator, ale trochę strzelam :E, więc wolę się upewnić, że to nie jest np. pompa wody... :roll:

[ Dodano: 18 Sie 2009 14:28 ]
Sam sobie odpowiem - tak, to jest objaw padającego altka :/ Właśnie jestem po wymianie - altek zatarł się dokumentnie, dodatkowo pękła obudowa...
Nowy kupiłem na alledrogo za 149 zł - oryżinal Magnetti-Marelli :E
Tylko zabocyłem zmienić pasek przy okazji, albo za słabo naciągnąłem i chyba się pasek ślizga, bo mi czasami włącza się sygnalizacja braku ładowania :shock:
Zakupiłem nowy pasek (Bosch 4PK673 - kurna się naszukałem tego w necie : :x nawet w ePer-ze tego nie ma i dopiero w InterCars-ie znalazłem) i postaram się zmienić go możliwie najszybciej...

Teraz pytanko: jak sprawdzić, czy pasek jest naciągnięty wystarczająco mocno? Jak zakładałem altka nowego, to pasek sprawdzałem, czy da się go przekręcić o 90st, ale to chyba nie tędy droga, bo pasek jest krótki i nie za bardzo ma się na czym skręcać :? Jakieś porady?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #280312 Wysłany: 18 Sie 2009, 17:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Ja mam tak naciągnięty pasek, że da się przekrecić więcej niż 90 stopni. Prawidłowo powinien ugiąć się o ok. 1-1.5 cm. Proponuje naciągnąć go na tyle lekko, aby się nie ślizgal. To oszczędzi łożyska. Ja dopuszczam zapiszczenie paska w momencie uruchamiania zimnego silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #280377 Wysłany: 18 Sie 2009, 21:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
Martinezio napisał(a):
Nowy kupiłem na alledrogo za 149 zł

no to coś tanio ;) mój 2 x tyle..

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #280540 Wysłany: 25 Sie 2009, 15:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown
Rejestracja: 20 Sie 2008,
Posty: 495
Pomógł: 19
czech22: thx :) Zobaczymy, czy wymiana paska rozwiąże ten problem. Trochę się boję, że to wina kabli, bo jak odłączałem stary altek, to nie odłączyłem akumulatora no i oczywiście spowodowałem iskrę :E

Krzycho90: wiesz, mój złomek jest już w takim stanie, że nie widzę sensu ładowania w niego więcej, niż potrzeba aby jeździł... Póki co mam ważniejsze sprawy na głowie i doczepione do portfela... Kupiłem od kolesia ze znaczkiem sklepu - do pełnej rekomendacji zabrało chyba tylko znaczka SS :E

[ Dodano: 20 Sie 2009 15:33 ]
Wygląda na to, że wymiana paska pomogła... Tylko teraz mam nieco innego zgryza :E
Jak przekręcam kluczyk w stacyjce, to powinna się załączyć lampka od braku ładowania aku, co nie? No a u mnie się raz włączy, raz nie... Przy czym auto pali ok, jeździ bezproblemowo i czuć, że jest obciążenie na altku (można poznać po obrotach przy załączaniu świateł - nieznacznie spadają).
Jeszcze dzisiaj na wszelki słuczaj podepnę go pod miernik i sprawdzę to ładowanie...
Aku też jest w miarę nowe (wymieniałem w ok. maja).
Jakieś pomysły ktoś może ma, czy taki behaviour może być symptomem czegoś niedobrego?

Drugie pytanie:
Wie ktoś może, do czego służy ten cienki kabel dochodzący do altka? Gruby wiadomo - ładowanie. Masa jest na korpusie. No a cienki? :E

[ Dodano: 25 Sie 2009 15:33 ]
Sprawdziłem napięcia i jest tak, że tuż za altkiem jest 14,2V, a na klemach aku jest 13,7V.
To dobrze, czy źle z tym napięciem na klemach?
No i co z tym kabelkiem - nikt nie wie? Wydaje mi się, że gdy nim ruszam to są zmiany w zachowaniu się kontrolki, ale to tylko moje subiektywne odczucie. Czy to tym kabelkiem idzie napięcie wyzwalające ładowanie z alternatora?
Dodam, że auto jak na razie jeździ ok, ale nie robiliśmy długich tras, więc nie wiem, jak się zachowa w dłuższym okresie pracy. Mrygać zwykle zaczyna przy nagrzanym silniku...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #282086 Wysłany: 25 Sie 2009, 15:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Cienkim kabelkiem idzie prąd na kontrolkę alternatora.
Jeśli gdzieś po drodze jest słaby styk, to alternator może mieć problemy z ładowaniem.
Prąd wzbudzenia częściowo idzie przez kontrolkę.
Żarówka w kontrolce ma być o takiej mocy, jak było przewidziane.
Przy mniejszej mocy żarówki alternator może też mieć problemy - zaczyna ładować później niż powinien.
Poza tym masz za duży spadek napięcia na połączeniu alt-aku.
Śruby poluzowane, zaśniedziałe, albo kabel przetarty wewnątrz.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #282087 Wysłany: 25 Sie 2009, 16:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
Martinezio napisał(a):
Sprawdziłem napięcia i jest tak, że tuż za altkiem jest 14,2V, a na klemach aku jest 13,7V.

prawidłowe napięcie waha się od 13,2 - 14,4 V. Jeśli masz mniejsze przy baterii (aku) to sprawdź i oczyść przewody łączące akumulator i alternator oraz przewód masowy silnika.

[ Dodano: Wto Sie 25, 2009 15:01 ]
co zrobić ze starym altkiem? pęknięta obudowa, we wnątrz też coś chyba musiało być, samochód potrzebny był szybko, więc dostał nowy. Dają altki do regeneracji, mój leży na razie i nie wiem czy da się coś z nim zrobić tzn. sprzedać i niech ktoś sobie go regeneruje (jak się nadaje) czy go w kosz dać?

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #282202 Wysłany: 25 Sie 2009, 21:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Jeśli ma dobry wirnik ( nie wytarte pierścienie ślizgowe ) i dobry regulator, to jeszcze z 80 zł jest wart.
Regenerować można, ale po co Ci drugi alternator.
Ja bym sprzedał.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #282351 Wysłany: 26 Sie 2009, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown
Rejestracja: 20 Sie 2008,
Posty: 495
Pomógł: 19
AF napisał(a):
Cienkim kabelkiem idzie prąd na kontrolkę alternatora.
Jeśli gdzieś po drodze jest słaby styk, to alternator może mieć problemy z ładowaniem.
Prąd wzbudzenia częściowo idzie przez kontrolkę.
Żarówka w kontrolce ma być o takiej mocy, jak było przewidziane.
Przy mniejszej mocy żarówki alternator może też mieć problemy - zaczyna ładować później niż powinien.
Poza tym masz za duży spadek napięcia na połączeniu alt-aku.
Śruby poluzowane, zaśniedziałe, albo kabel przetarty wewnątrz.

Dzięki za potwierdzenie moich domysłów.
Lampkę wymieniałem na diodę jeszcze na starym altku i było OK. Kupiłem diody preparowane na gotowo pod format R5, więc nie powinno być problemów. Z resztą świecą bardzo ładnie i wyraziście ;) Problem był tylko z migaczami, bo tam przy zmianie migacza lewo-prawo następuje odwrócenie faz na stykach lampki, a diody są jednokierunkowe - tam przywróciłem żarówkę.
Generalnie sprawa z ładowaniem wygląda tak, że zwykle ładuje, tylko w trasie czasami przestaje. Zobaczę z tymi stykami - może faktycznie się zabrudziły lub zaśniedziały.
Jeszcze raz dzięx :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #282355 Wysłany: 26 Sie 2009, 12:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Jeżeli to tylko diody, a nie układ przystosowany do pracy zamiast lampki ładowania, to nie będzie OK.
Lampka ( żarówka ) ma prąd przewodzenia ok. 0,2 - 0,3A.
Typowe diody 10 razy mniejszy.
Mogą być problemy z ładowaniem, nawet jak diody zgasną.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #282690 Wysłany: 27 Sie 2009, 08:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
AF napisał(a):
Regenerować można, ale po co Ci drugi alternator.

mi nie jest potrzebny drugi, tylko się pytałem czy da się coś $ za niego jeszcze wycisnąć :D jeśli tak to spróbuję sprzedać, a jeśli nie to wywalę :wink:

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #282798 Wysłany: 27 Sie 2009, 14:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown
Rejestracja: 20 Sie 2008,
Posty: 495
Pomógł: 19
AF napisał(a):
Jeżeli to tylko diody, a nie układ przystosowany do pracy zamiast lampki ładowania, to nie będzie OK.
...
Mogą być problemy z ładowaniem, nawet jak diody zgasną.

Hmm.. Powiadasz? Czy to "typowe" diody, to nie wiem :/ Dla mnie dioda to dioda :E
Przed padem altka było wszystko ok, więc coś musiałem spierniczyć przy wymianie :roll:
Jak będę miał czas, to sprawdzę te styki - może tam coś nie bangla... Tylko na razie nie mam kiedy :/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO