You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Cze 2025, 13:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #284990 Wysłany: 03 Wrz 2009, 11:37; 
 Temat postu: Amorki tył i regulacja ręcznego
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 64
Witajcie, mam problem z moim Punto I 55. Wczoraj wymieniłem tarcze i klocki z przodu, po robocie chciałem zrobić test i wszystko prawie ok... Prawie, bo nie mogłem ruszyć z miejsca - tylne koło kompletnie zablokowane. Zdjąłem koło, wykręciłem szpilki, poluzowałem, przesmarowałem płynem penetrującym i ruszyło. Dzisiaj byłem na przeglądzie i niestety przeglądu nie ma bo... ręczny słaby i w ogóle tył słabo hamuje. W "Zrób to sam" nie ma instrukcji regeneracji / naprawy tylnych hampli więc będę wdzięczny za porady. Można kupić jakieś reperaturki?
I druga sprawa - wylał mi tylny amorek, można się do niego dostać od bagażnika jak w niektórych innych autach, czy trzeba coś cudować? Nie mam kanału i wszystko robię na lewarku, ew. podjazdach. Wymieniać amorek tylko czy są tu jakieś poduszki, odboje do wymiany itp.?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #285012 Wysłany: 03 Wrz 2009, 12:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Tobi, po pierwsze skorzystaj z wyszukiwarki bo już wszystko było opisane.
Ale zacze od amorków. Właściwie to włazisz pod auto, odkręcasz 2 śruby, wyciągasz stary przykręcasz nowy. Skończone. Kanał zbędny.
Co do ręcznego to sprawdź czy po podciagnięciu linek coś się poprawiło. Jeśli nie to sprawdż okładziny, cylinderki czy zapieczone nie są, czy nie jest układ zapowietrzony.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285702 Wysłany: 06 Wrz 2009, 08:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Ją wymieniałem ostatnio z tylu amorki i jest to chyba jedna z prostszych wymian w punto. Unosisz lekko tył samochodu, wsuwasz się pod spód (osoby z ,,brzuszkiem" mogą mieć problemy:)
Należy się zaopatrzyć w dobre klucze nasadowe o troszkę nietypowych rozmiarach 16 i bodajże 18 i odkręcasz obie śruby i amor sam spada:) Samochód na lewarku trzeba tak podnieść nie za nisko i nie za wysoko żeby się nie opierał na amortyzatorze bo wtedy może być ciężko wyciągnąć śruby. Polecam amortyzatory magneti marelli, 52zł za sztukę, bardziej się opłaca niż kupować podróbe za 40 czy 45zł.

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285703 Wysłany: 06 Wrz 2009, 08:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
Tobi napisał(a):
Zdjąłem koło, wykręciłem szpilki, poluzowałem, przesmarowałem płynem penetrującym i ruszyło

a moze przez nieuwage to smarowidlo polecialo ci gdzies na szczeki i/lub beben i dlatego teraz slabo hamuje :?: :mysli:

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #286350 Wysłany: 16 Wrz 2009, 15:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 64
Tego nie wiem, w każdym razie na dniach będę miał nowe szczęki i będę rozbierał bębny. Zobaczymy, dam znać.

[ Dodano: 16 Wrz 2009 14:53 ]
O ile wymiana amortyzatorów to sprawa banalna, musiałem zaopatrzyć się tylko w odpowiedni klucz 16, to mam problem ze szczękami :/
Otóż: zdjąłem stare szczęki, linka ręcznego ma oplot ze sprężyny. I za cholerę nie mogę założyć tego na zaczep w nowych szczękach. Jest możliwość gdzieś poluzować naciąg tej linki? Męczyłem się z tym dobre dwie godziny i tylko paluch rozwaliłem ale nie udało mi się tego założyć.
Poza tym obawiam się jak założę z powrotem te 3 sprężyny spinające szczęki - strasznie są sztywne.
Z góry dzięki za odpowiedzi, zależy mi na czasie bo w piątek powinienem poprawić przegląd techniczny.

_________________
Mój Kropek - zapraszam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #288952 Wysłany: 16 Wrz 2009, 22:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Tobi linkę z recznego luzujesz przy dżwigni hamulca ręcznego. Zdejmujesz mieszek i masz jedna śrubę i nakrętkę na kluczyk 10, i nią naciągasz obydwie linki. jeżeli chodzi o sprężyny, to musisz się pomęczyć przy zakładaniu. Nigdy nie zrzuca się szczęk po obydwu stronach naraz, tylko dlatego, aby wiedzieć jak wszystko poskładać.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #288970 Wysłany: 16 Wrz 2009, 23:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 64
Szczerze powiem, że nie widziałem tam takiej śruby przy ręcznym. Jedynie imbus ale to on pewnie trzyma cały mechanizm, śrubkę na krzyżak ale to pewnie z kolei mocowanie tej elektryki od kontrolki ręcznego. W którym konkretnie miejscu jest ta śruba, co o niej mówisz?
Nie zdjąłem z obu stron, tzn. na razie robię prawą stronę - tam wymieniłem amorek no i jak auto uniesione to zacząłem robić bębny i szczęki... no ale nie skończyłem... :/

_________________
Mój Kropek - zapraszam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #289043 Wysłany: 17 Wrz 2009, 08:50; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Tobi: śruba jest POD ręcznym, od spodu. Możesz odkręcić te 2 imbusy i zdjąć całą dźwignię, żeby mieć do niej łatwiejszy dostęp, ale lepiej po prostu zdobyć klucz rurkowy 10mm i wtedy łatwo idzie wyregulować ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #289462 Wysłany: 18 Wrz 2009, 08:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 64
Dzięki STax, musiałem wymontować całość, żeby poluzować tę śrubę, zdjąłem, linki sobie teraz leżą luzem więc założenie szczęk powinno pójść spoko, za chwile się do tego zabiorę. Kluczyk rurkowy i tak się przyda do regulacji potem pewnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #289480 Wysłany: 18 Wrz 2009, 09:59; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Tobi napisał(a):
Kluczyk rurkowy i tak się przyda do regulacji potem pewnie

No tak jest prościej, bo można wprawdzie naciągnąć linki przy odkręconej dźwigni, ale wtedy w sumie nie wiesz na ile naciągnąłeś, no i dźwignię potem trudno przykręcić :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #289575 Wysłany: 18 Wrz 2009, 14:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 64
No i zrobione, auto przegląd zaliczyło. Nie wymieniłem jednak lewego amora bo za cholerę nie można się było do niego dostać (rura wydechowa).


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO