You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 01 Maj 2025, 06:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #285798 Wysłany: 06 Wrz 2009, 15:51; 
 Temat postu: PASEK ROZRZADU 1.2 16V PROBLEM Z USTAWIENIEM
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Wrz 2009,
Posty: 6
WITAM! POTZREBUJE JAKIES ZDJECIE JAK TO WSZYSTKO MA BYC USTAWIONE,ALBO POROSTU PROSZE O JAKAS PODPOWIEDZ ,\DZIEKI!!!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #285804 Wysłany: 06 Wrz 2009, 16:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
ale będziesz wymieniał sam? bo jak tak to ściągasz stary nic nie ruszasz i zakładasz nowy, jak ci sie zerwał to ustawiasz (oczywiście po wcześniejszej naprawie) koła względem chyba skrzyni korbowej, jest tam taki specjalne okienko, niestety więcej ci nie pomoge może ktoś bardziej zorientowany w remoncie po zerwaniu paska ci napisze. pozdr.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285839 Wysłany: 06 Wrz 2009, 18:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Wrz 2009,
Posty: 6
wlasnie chodzi o to ze bede sam zmienial. pasek jest na miejscu tylko ze sie przestawil,silnik chodzi tylko ze starszne graja zawory, takze podejrzewam ze to jest paska wina


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285844 Wysłany: 06 Wrz 2009, 18:56; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Nie ma znaczków na kołach pasowych?

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285845 Wysłany: 06 Wrz 2009, 18:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
a czujesz jakąś dziwną prace silnika? jak by cie chyba przeskoczył choć o jeden ząbek to by było nieciekawie i na pewno byś czuł różnice. wiesz ja też mam silnik 1.2 16v i zaworki mi tez sutkają troche ale niesądze że to wina rozrządu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285847 Wysłany: 06 Wrz 2009, 19:01; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Jak są znaczki na kołach pasowych, to ustawiasz mniej więcej tak:

http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_48949f45873054836.jpg
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_48949f5d264f82892.jpg

i zakładasz pasek tak, żeby znaki na pasku się pokryły ze znakami na kołach imho 98%, że bedzie gut. Ja bym tak zrobił, chociaż... jeszcze nikt mi nie dał zrobić rozrządu w 16-tce. W 8-kach sie to sprawdza :E

[ Dodano: 06 Wrz 2009 19:01 ]
lakikwap napisał(a):
bo jak tak to ściągasz stary nic nie ruszasz i zakładasz nowy

Patent narażony błędem +/- 1 ząbek. Przed zdjęciem paska koniecznie trzeba porobić znaczki jak to było ustawione oraz po napięciu i kilku obrotach silnika spr.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285865 Wysłany: 06 Wrz 2009, 20:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gród Kraka
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 513
ipIV napisał(a):
W 8-kach sie to sprawdza Szczerbol


Przypominam że 16v jest kolizyjny :E Nie czujesz się na siłach to lepiej zaholuj do mechanika - i tak wyjdzie taniej niż wymiana głowicy jak tłok rąbnie w zawór.

_________________
Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba :D

Speed doesn't kill. Stupidity does, though.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285873 Wysłany: 06 Wrz 2009, 20:41; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
misieq79 napisał(a):
Przypominam że 16v jest kolizyjny :E


Przy przestawieniu o 2-3 ząbki wątpię że będzie bum, ale dlatego najpierw kręcimy silnik kluczem a nie rozrusznikiem :E

[ Dodano: 06 Wrz 2009 20:41 ]
misieq79 napisał(a):
Nie czujesz się na siłach to lepiej zaholuj do mechanika - i tak wyjdzie taniej niż wymiana głowicy jak tłok rąbnie w zawór.

A to dotyczy wszystkiego co robimy przy aucie :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285874 Wysłany: 06 Wrz 2009, 20:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
ipIV napisał(a):
trzeba porobić znaczki
a no zapomniałem, prawda.

Chłopaki ale ed82 myśli że ma przestawiony pasek dlatego zawory mu troszke stukają. IMO to nie wina paska bo jak by przeskoczył to by było dużo więcej bardziej przykrych skutków.
co do paska to do mechanika jak co to jego wina, bo jak nawet o 1 ząbek przeskoczy to już skutki mogą być kiepskie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285876 Wysłany: 06 Wrz 2009, 20:46; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
lakikwap napisał(a):
bo jak nawet o 1 ząbek przeskoczy to już skutki mogą być kiepskie

Zamuła tak, ale bum z zaworami wątpię :P Chociaż kto wie :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285887 Wysłany: 06 Wrz 2009, 20:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
no jedno jest pewne że silnik na bank by dziwnie sie zachowywał / zamuła bankowo (napewno nie objawiało by sie to stukami zaworów) a z zaworami to sam nie wiem, ale wydaje mi sie że mogły by sie już styknąć.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285911 Wysłany: 06 Wrz 2009, 21:38; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Wrz 2009,
Posty: 6
ok no to co powiecie na to ze wszystkie zawory graja, inaczej napieprzaja jak glupie:) silnik latwo sie odpala i pracuje rowno,ale przy gaszeniu strasznie szybko hamuje silnik,poprostu gasnie nielagodnie,tylko nagle sie zatrzymuje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285941 Wysłany: 06 Wrz 2009, 22:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
ed82 napisał(a):
ale przy gaszeniu strasznie szybko hamuje silnik,poprostu gasnie nielagodnie,tylko nagle sie zatrzymuje

:compress: kurde niewiem oco chodzi..
może jesteś przewrażliwiony, umnie tez zaworki cykają ale cóż poradzić troche latek już jest.
ed82 ale jeździ spoko?
Wcześniej było inaczej czy od kupna tak samo? od jakiego czasu go masz.. po czym sie zaczeło dziać coś nie tak twoim zdaniem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286004 Wysłany: 07 Wrz 2009, 02:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Wrz 2009,
Posty: 6
wlasnie kupilem go okazyjnie z zepsutym sprzeglem i z niby przestawionym paskiem,nawet nie mialem okazji jeszcze go wyprobowac bo poprostu zawory tak graj ze strach go odpalac. ogolnie znam sie jakos na mechanice ale nigdy nie podejmowalem sie paska a niby to jest przyczyna.no nic we wtorek bede kombinowal to powiem wam co z tego wyszlo. pozdro i dzieki za wszystko!!!!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286005 Wysłany: 07 Wrz 2009, 02:13; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
eeee to wyjaśnia... albo pasek się zerwał na jałowym i było delikatne bum w zawory i jakoś jeszcze to działa albo problem z ciśnieniem oleju i pobojowisko w głowicy jest :/
Wymień sam pasek i ustaw jak napisałem, kilka razy kluczem przekręć silnikiem, jak będzie dalej to samo... szukaj nowej głowicy na allegro a najpierw zobacz jak to wygląda pod pokrywą zaworów.

Może najpierw zdejmij pokrywę zaworów i oblukaj w jakim stanie są wałki i popychacze.

[ Dodano: 07 Wrz 2009 02:13 ]
Prawdziwych okazji nie ma także nastawiałbym sie na wymianę głowicy :/

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286248 Wysłany: 07 Wrz 2009, 22:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: kraków
Rejestracja: 14 Lut 2009,
Posty: 152
Pomógł: 1
panowie na allegro komplet blokad do tego motoru kosztuje napewno mniej niż ewentualne kłopoty po złym ustawieniu , kupiliśmy taki zestaw do 1,2 16v do hgt i powiem wam że z ustawieniem nie ma najmniejszego problemu , schody zaczynają się przy robieniu znaków samemu w momencie gdy naciągamy pasek i okazuje się że na ssącym koło pasowe przekręca się względem wałka , polecam generalnie blokady i nie kombinowanie domowymi metodami .

_________________
OlszaRallyGarage


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286250 Wysłany: 07 Wrz 2009, 23:12; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
w 1.2 nie trzeba blokady jest jedno koło pasowe a wałki są połączone przekładnią zębatą z drugiej strony głowicy. Znaczki robimy przed zrzuceniem paska, ale... temat dotyczy już musztardy po obiedzie.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #504491 Wysłany: 12 Wrz 2011, 17:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Kwi 2011,
Posty: 11
ipIV jednak nie skończysz mnie zadziwiać, koło pasowe w 8v jest na klin, a w 16v nie ma klina i jak chcesz ustawić rozrząd skoro trzeba popuścić śrubę koła pasowego?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #504500 Wysłany: 12 Wrz 2011, 17:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
ipIV dokładnie blokady sa wymadane do 16v do 8v nie. Wkręca sie takie bolce zamiast świecy nr 1 i 2 jak dobrze pamietam ( w sensie 1 i 2 od str. koła pasowego )

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505480 Wysłany: 16 Wrz 2011, 20:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
Ogólnie do tego motoru wymagane sa blokady ale jak nie ma to można sobie poradzić i bez. Kiedyś ustawiałem z kolega rozrząd w takim silniku a że nie miał blokad to ustawiliśmy tloki równo na 1 i 2 cylindrze za pomocą szpilek glowicy od malucha a zamiast blokady wałka dopasowaliśmy jakąś śrubę która pasowała idealnie. Auto jeździ do tej pory idealnie. Koszt domorosłych blokad 0 PLN i zawsze to pewniejsze niż drutowanie na mazaki.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO