|
Obecny czas: 01 Maj 2025, 06:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ed82 |
#285798 Wysłany:
06 Wrz 2009, 15:51; Temat postu: PASEK ROZRZADU 1.2 16V PROBLEM Z USTAWIENIEM |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Wrz 2009, Posty: 6
|
WITAM! POTZREBUJE JAKIES ZDJECIE JAK TO WSZYSTKO MA BYC USTAWIONE,ALBO POROSTU PROSZE O JAKAS PODPOWIEDZ ,\DZIEKI!!!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
lakikwap |
#285804 Wysłany:
06 Wrz 2009, 16:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
ale będziesz wymieniał sam? bo jak tak to ściągasz stary nic nie ruszasz i zakładasz nowy, jak ci sie zerwał to ustawiasz (oczywiście po wcześniejszej naprawie) koła względem chyba skrzyni korbowej, jest tam taki specjalne okienko, niestety więcej ci nie pomoge może ktoś bardziej zorientowany w remoncie po zerwaniu paska ci napisze. pozdr.
|
|
Góra |
|
 |
ed82 |
#285839 Wysłany:
06 Wrz 2009, 18:30; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Wrz 2009, Posty: 6
|
wlasnie chodzi o to ze bede sam zmienial. pasek jest na miejscu tylko ze sie przestawil,silnik chodzi tylko ze starszne graja zawory, takze podejrzewam ze to jest paska wina
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#285844 Wysłany:
06 Wrz 2009, 18:56; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Nie ma znaczków na kołach pasowych?
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#285845 Wysłany:
06 Wrz 2009, 18:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
a czujesz jakąś dziwną prace silnika? jak by cie chyba przeskoczył choć o jeden ząbek to by było nieciekawie i na pewno byś czuł różnice. wiesz ja też mam silnik 1.2 16v i zaworki mi tez sutkają troche ale niesądze że to wina rozrządu
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#285847 Wysłany:
06 Wrz 2009, 19:01; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Jak są znaczki na kołach pasowych, to ustawiasz mniej więcej tak:
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_48949f45873054836.jpg
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_48949f5d264f82892.jpg
i zakładasz pasek tak, żeby znaki na pasku się pokryły ze znakami na kołach imho 98%, że bedzie gut. Ja bym tak zrobił, chociaż... jeszcze nikt mi nie dał zrobić rozrządu w 16-tce. W 8-kach sie to sprawdza [ Dodano: 06 Wrz 2009 19:01 ]lakikwap napisał(a): bo jak tak to ściągasz stary nic nie ruszasz i zakładasz nowy
Patent narażony błędem +/- 1 ząbek. Przed zdjęciem paska koniecznie trzeba porobić znaczki jak to było ustawione oraz po napięciu i kilku obrotach silnika spr.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
misieq79 |
#285865 Wysłany:
06 Wrz 2009, 20:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 513
|
ipIV napisał(a): W 8-kach sie to sprawdza Szczerbol
Przypominam że 16v jest kolizyjny  Nie czujesz się na siłach to lepiej zaholuj do mechanika - i tak wyjdzie taniej niż wymiana głowicy jak tłok rąbnie w zawór.
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#285873 Wysłany:
06 Wrz 2009, 20:41; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
misieq79 napisał(a): Przypominam że 16v jest kolizyjny  Przy przestawieniu o 2-3 ząbki wątpię że będzie bum, ale dlatego najpierw kręcimy silnik kluczem a nie rozrusznikiem [ Dodano: 06 Wrz 2009 20:41 ]misieq79 napisał(a): Nie czujesz się na siłach to lepiej zaholuj do mechanika - i tak wyjdzie taniej niż wymiana głowicy jak tłok rąbnie w zawór.
A to dotyczy wszystkiego co robimy przy aucie 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#285874 Wysłany:
06 Wrz 2009, 20:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
ipIV napisał(a): trzeba porobić znaczki a no zapomniałem, prawda.
Chłopaki ale ed82 myśli że ma przestawiony pasek dlatego zawory mu troszke stukają. IMO to nie wina paska bo jak by przeskoczył to by było dużo więcej bardziej przykrych skutków.
co do paska to do mechanika jak co to jego wina, bo jak nawet o 1 ząbek przeskoczy to już skutki mogą być kiepskie
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#285876 Wysłany:
06 Wrz 2009, 20:46; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
lakikwap napisał(a): bo jak nawet o 1 ząbek przeskoczy to już skutki mogą być kiepskie
Zamuła tak, ale bum z zaworami wątpię  Chociaż kto wie 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#285887 Wysłany:
06 Wrz 2009, 20:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
no jedno jest pewne że silnik na bank by dziwnie sie zachowywał / zamuła bankowo (napewno nie objawiało by sie to stukami zaworów) a z zaworami to sam nie wiem, ale wydaje mi sie że mogły by sie już styknąć.
|
|
Góra |
|
 |
ed82 |
#285911 Wysłany:
06 Wrz 2009, 21:38; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Wrz 2009, Posty: 6
|
ok no to co powiecie na to ze wszystkie zawory graja, inaczej napieprzaja jak glupie:) silnik latwo sie odpala i pracuje rowno,ale przy gaszeniu strasznie szybko hamuje silnik,poprostu gasnie nielagodnie,tylko nagle sie zatrzymuje
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#285941 Wysłany:
06 Wrz 2009, 22:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
ed82 napisał(a): ale przy gaszeniu strasznie szybko hamuje silnik,poprostu gasnie nielagodnie,tylko nagle sie zatrzymuje
 kurde niewiem oco chodzi..
może jesteś przewrażliwiony, umnie tez zaworki cykają ale cóż poradzić troche latek już jest.
ed82 ale jeździ spoko?
Wcześniej było inaczej czy od kupna tak samo? od jakiego czasu go masz.. po czym sie zaczeło dziać coś nie tak twoim zdaniem
|
|
Góra |
|
 |
ed82 |
#286004 Wysłany:
07 Wrz 2009, 02:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Wrz 2009, Posty: 6
|
wlasnie kupilem go okazyjnie z zepsutym sprzeglem i z niby przestawionym paskiem,nawet nie mialem okazji jeszcze go wyprobowac bo poprostu zawory tak graj ze strach go odpalac. ogolnie znam sie jakos na mechanice ale nigdy nie podejmowalem sie paska a niby to jest przyczyna.no nic we wtorek bede kombinowal to powiem wam co z tego wyszlo. pozdro i dzieki za wszystko!!!!!
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#286005 Wysłany:
07 Wrz 2009, 02:13; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
eeee to wyjaśnia... albo pasek się zerwał na jałowym i było delikatne bum w zawory i jakoś jeszcze to działa albo problem z ciśnieniem oleju i pobojowisko w głowicy jest
Wymień sam pasek i ustaw jak napisałem, kilka razy kluczem przekręć silnikiem, jak będzie dalej to samo... szukaj nowej głowicy na allegro a najpierw zobacz jak to wygląda pod pokrywą zaworów.
Może najpierw zdejmij pokrywę zaworów i oblukaj w jakim stanie są wałki i popychacze. [ Dodano: 07 Wrz 2009 02:13 ]Prawdziwych okazji nie ma także nastawiałbym sie na wymianę głowicy 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lukaszc |
#286248 Wysłany:
07 Wrz 2009, 22:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: kraków Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 152 Pomógł: 1
|
panowie na allegro komplet blokad do tego motoru kosztuje napewno mniej niż ewentualne kłopoty po złym ustawieniu , kupiliśmy taki zestaw do 1,2 16v do hgt i powiem wam że z ustawieniem nie ma najmniejszego problemu , schody zaczynają się przy robieniu znaków samemu w momencie gdy naciągamy pasek i okazuje się że na ssącym koło pasowe przekręca się względem wałka , polecam generalnie blokady i nie kombinowanie domowymi metodami .
_________________ OlszaRallyGarage
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#286250 Wysłany:
07 Wrz 2009, 23:12; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
w 1.2 nie trzeba blokady jest jedno koło pasowe a wałki są połączone przekładnią zębatą z drugiej strony głowicy. Znaczki robimy przed zrzuceniem paska, ale... temat dotyczy już musztardy po obiedzie.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Kocur |
#504491 Wysłany:
12 Wrz 2011, 17:18; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Kwi 2011, Posty: 11
|
ipIV jednak nie skończysz mnie zadziwiać, koło pasowe w 8v jest na klin, a w 16v nie ma klina i jak chcesz ustawić rozrząd skoro trzeba popuścić śrubę koła pasowego?
|
|
Góra |
|
 |
posti |
#504500 Wysłany:
12 Wrz 2011, 17:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 639
|
ipIV dokładnie blokady sa wymadane do 16v do 8v nie. Wkręca sie takie bolce zamiast świecy nr 1 i 2 jak dobrze pamietam ( w sensie 1 i 2 od str. koła pasowego )
_________________ "Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson
Moje obecne Punto - topic24359.html
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#505480 Wysłany:
16 Wrz 2011, 20:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Ogólnie do tego motoru wymagane sa blokady ale jak nie ma to można sobie poradzić i bez. Kiedyś ustawiałem z kolega rozrząd w takim silniku a że nie miał blokad to ustawiliśmy tloki równo na 1 i 2 cylindrze za pomocą szpilek glowicy od malucha a zamiast blokady wałka dopasowaliśmy jakąś śrubę która pasowała idealnie. Auto jeździ do tej pory idealnie. Koszt domorosłych blokad 0 PLN i zawsze to pewniejsze niż drutowanie na mazaki.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|