|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 13:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ka-8 |
#285433 Wysłany:
04 Wrz 2009, 22:38; Temat postu: Olej dla P2 1.2 8v - ciekawostka |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
Ogladalem sobie niedawno instrukcje od P2 i P2FL i co widze w wymogach dotyczacych oleju dla silnikow benzynowych? Silnik 1.2 8v z P2 (2001) i P2FL (2006) to przeciez ta sama jednostka, a jednak:
Dla P2 (2001): wymagana klasa API: SJ
Dla P2FL (2006): wymagana klasa API: SL
Czyzby Fiat Lubrificanti juz nie produkowal szarej Selenii (niedawno widzialem ja jednak w sprzedazy jako Selenia ACT 10W/40) w klasie SJ czy tez chca podkrecic sprzedaz Selenii 20K?  Inne uzasadnienie mi sie nie nasuwa bo jak to ten sam silnik to co, nagle stal sie bardziej wybredny jezeli chodzi o smarowidlo i "SJ" juz mu nie smakuje?
Nawiasem mowiac "SJ" to chyba juz dosc wiekowa klasa i olejow z ta klasa to chyba na rynku juz niewiele, choc... interesuje mnie cos takiego jak przypadek Mobil Super S 10W/40 na ktorym widze "SL/SJ/CF". Jak to czytac? Ze w przypadku niektorych parametrow spelnia norme "SL", ale jednak inne juz tylko "SJ"? Jak dla mnie w takim przypadku powinno sie znakowac tylko ta nizsza norma, a dla "SL" nie powinno byc tam miejsca. Chyba ze to jakos inaczej mam odczytywac?
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mariuz |
#285474 Wysłany:
05 Wrz 2009, 08:44; Temat postu: Re: Olej dla P2 1.2 8v - ciekawostka |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
ka-8 napisał(a): nteresuje mnie cos takiego jak przypadek Mobil Super S 10W/40 na ktorym widze "SL/SJ/CF". Jak to czytac? Ze w przypadku niektorych parametrow spelnia norme "SL", ale jednak inne juz tylko "SJ"? Jak dla mnie w takim przypadku powinno sie znakowac tylko ta nizsza norma, a dla "SL" nie powinno byc tam miejsca. Chyba ze to jakos inaczej mam odczytywac?
Myślę, ze to jest po prostu dla mniej zaangażowanych w sprawy motoryzacyjne. Jak mechanik prosi o SJ, to bierze SJ a nie zastanawia się, czy SL będzie dobry. A olej spełnia i te normy i te, więc bedzie miał więcej nabywców
A skoro olej spełnia normy SL to chyba SJ też spełni? (nie wiem bo sie nie znam  )
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
ka-8 |
#285478 Wysłany:
05 Wrz 2009, 09:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
Podejrzewam ze jak spelnia SL to w tym zawiera sie rowniez SJ, jednak mysle ze nie powinno sie tam pojawiac SL jezeli tylko w niektorych parametrach wypelnia wymogi tej normy. Wiec moze to blednie rozczytuje?
Jeszcze inna sprawa ze Lotos Semisyntetic ma tylko SL, wiec czyzby pod wzgledem wymogow jakosciowych byl wyzej niz wspomniany Mobil?  Ciekawe, ciekawe...
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
 |
Wacek |
#286518 Wysłany:
08 Wrz 2009, 22:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 40
|
z tego co mi wiadomo to wg API
SH < SJ < SL
np SL dla benzyniaka a CF to dla dizla
|
|
Góra |
|
 |
ka-8 |
#286532 Wysłany:
08 Wrz 2009, 22:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
Wacek napisał(a): z tego co mi wiadomo to wg API SH < SJ < SL
Zgadza sie, "tylko" w przypadku wypowiedzi o Lotosie znaczylo "samo SL bez towarzyszacego mu SJ" jak jest w przypadku Mobila. W moim rozumieniu to znaczy ze Mobil tylko czesciowo spelnia wymogi dla SL, a Lotos w pelnym zakresie badanych parametrow. Kwestia tylko czy ja to poprawnie odczytuje, bo moze sie okazac ze jestem w bledzie, i to mnie ciekawi.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#286671 Wysłany:
09 Wrz 2009, 12:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
ka-8 |
#286829 Wysłany:
09 Wrz 2009, 21:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|