|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 13:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
bart1 |
#285355 Wysłany:
04 Wrz 2009, 17:06; Temat postu: Chrobotanie tylko na benzynie na gazie cisza ?? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 24
|
Tak jak w temacie silnik 1.2 8v
Chrobotanie metaliczne dźwięki jakby rozsypane śrubki w silniku występuje tylko podczas jazdy na benzynie im większe obciążenie (mocniej wciśnięty gaz tym głośniej chrobocze !
Przy bardzo delikatnym operowaniu gazem prawie nie chrobocze.
Na gazie cisza może ktoś z was przerabiał ten temat
Zawory regulowane 20 tyś km temu.
Może to czujnik spalania stukowego padł 
_________________ Piękna włoszka Lancia Y
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Krzycho90 |
#285410 Wysłany:
04 Wrz 2009, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
to od silnika? nie pompa paliwowa?
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
bart1 |
#285415 Wysłany:
11 Wrz 2009, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 24
|
Zdecydowanie od silnika [ Dodano: 11 Wrz 2009 21:39 ]Nikt nie ma pomysłu żeby mi cos podpowiedzieć co się dzieje 
_________________ Piękna włoszka Lancia Y
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#287398 Wysłany:
11 Wrz 2009, 21:43; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Cóż...
Na beznynie problem jest na gazie nie ma.
Różnice między zasilaniem jednym i drugim - wtrysk, pompa paliwa i w zasadzie tyle. I te 2 rzeczy bym sprawdził na twoim miejscu, zwłaszcza wtryskiwacz(e) bo możliwe, że to zapieczenie po jeżdżeniu na gazie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#287412 Wysłany:
11 Wrz 2009, 22:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
zanim sie wybierzesz do mechanika na diagnoze wtryskow - bo tak jak Stax wspomnial, prawdopodobnie to one,
kup preparat do wtryskow ktory sie dolewa do paliwa - STP
i jezdzij tylko na beznynie przez jakis czas.
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
80quattro |
#287442 Wysłany:
12 Wrz 2009, 00:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
To grzechotanie to najprawdopodobniej spalanie stukowe . Bardzo groźne dla silnika .
Główną przyczyną jest zbyt uboga mieszanka czyli za mało paliwa . Powodem może być pompa paliwa , przytkany filtr paliwa , uszkodzony regulator ciśnienia paliwa lub tak jak koledzy piszą zapieczone wtryskiwacze .
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
 |
ŁakO |
#287468 Wysłany:
12 Wrz 2009, 10:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jaworzno / Bytom Rejestracja: 22 Sie 2009, Posty: 155
|
|
Góra |
|
 |
bart1 |
#287487 Wysłany:
12 Wrz 2009, 12:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 24
|
Dzięki za odpowiedzi
Obserwuję ostatnio, co się dzieje z tym grzechotaniem i zauważyłem
,że na zimnym silniku jest cisza ,na luzie co bym nie robił i jak gazu nie wciskał, to grzechotanie nie występuje.
Więc tylko podczas jazdy, pod obciążeniem grzechocze
Rozumiem że najszybciej się dowiem co w trawie piszczy po podpięciu pod komputer.
Tylko gdzie to zrobić w wa-wie poza ASO 
_________________ Piękna włoszka Lancia Y
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#287495 Wysłany:
12 Wrz 2009, 13:02; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
bart1 napisał(a): Rozumiem że najszybciej się dowiem co w trawie piszczy po podpięciu pod komputer
No, niekoniecznie. Jeśli nie zapalała się w czasie jazdy kontrolka wtrysku (nie wiem jak w lancii wygląda) to możliwe, że komputer nic nie wychwycił.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
bart1 |
#287508 Wysłany:
12 Wrz 2009, 13:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 24
|
Kontrolka się nie zapala bo od razu bym o tym napisał
No ale jak będzie zbyt uboga mieszanka to komp pokarze
Zacznę od najprostszych czynności, V-power 99 i filtr paliwa.
_________________ Piękna włoszka Lancia Y
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#287520 Wysłany:
12 Wrz 2009, 14:07; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
bart1 napisał(a): No ale jak będzie zbyt uboga mieszanka to komp pokarze
Samego skłądu mieszanki nie pokaże, dopiero jeśli wywoła to jakiś inny błąd.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
80quattro |
#287573 Wysłany:
12 Wrz 2009, 16:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
Czy ten dźwięk przypomina stukające zawory ( gdy mają za duży luz) ?
Z objawów które opisujesz ( na zimnym nie grzechocze ) to na 99% spalanie stukowe .
Nie jeździj z tym zbyt długo . I raczej jeździj spokojnie tak żeby nie grzechotało bo to bardzo poważna sprawa i możesz nadtopić tłoki .
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
 |
mlodyb13 |
#287593 Wysłany:
12 Wrz 2009, 17:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 27
|
spalanie stukowe nie jest związane z uboga albo z bogata mieszanka
spalanie stukowe to zjawisko tzn podwujnego zaplonu (oczywiscie zrodel moze byc wiecej) tzn w cylindrze mieszanka wybucha w dwoch miejscach jednoczesnie lub w bardzo krotkim czasie jeden po drugim
przyczyny to za wczesny zapłon, zbyt duzy stopien sprezania, za mala liczba oktanowa paliwa (nie czytać zła mieszanka, bardziej to odparowane paliwo!!!), za słabo wymieszana mieszanka paliwowo-powietrzna, wielokrotne przegrzanie silnika
obecnie spalanie stukowe praktycznie nie występuje ponieważ eliminuje je elektonika a dokładnie sonda lambda wiec prosze nie wymyślajcie
zalej jakiegoś dobrego wysoko oktanowego paliwka dolej stp do wtrysków
|
|
Góra |
|
 |
80quattro |
#287643 Wysłany:
12 Wrz 2009, 19:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
mlodyb13 napisał(a): spalanie stukowe nie jest związane z uboga albo z bogata mieszanka
Zapewniam Cię kolego , że wiem co mówię i znam przyczyny występowania spalania stukowego . Ale zbyt uboga mieszanka jest jedną z pośrednich przyczyn wystepowania spalania stukowego .
Oczywiście zbyt duży stopień sprężania jest bezpośrednią przyczyną ale dolewająć więcej paliwa eliminujesz stuki .
A przecież u kolegi bart1 stopień sprężania raczej się nie zmienił ( tym bardziej na + ) , zapłon też raczej się nie przestawił bo przy elektronicznym sterowaniu to prawie niemożliwe .
Te dwie przyczyny występowania stuków w tym wypadku odpadają bo silnik na gazie pracuje normalnie .
Oczywiście możliwe jest , że kolega bart1 zatankował jakieś wyjątkowo podłe paliwo (z znacznie niższą liczbą oktanową bo to ona odpowiada za właściwości przeciwstukowe paliwa) ale w tym wypadku komputer silnika skorygowałby wyprzedzenie zapłonu i stuki zostałyby zlikwidowane .
W niektórych systemach wtryskowych komputer może także dolać paliwa aby zlikwidować stuki . Ale nawet jeśli komputer skoryguje mapy paliwa i zapłonu a wtryski nie podają odpowiedniej ilości paliwa to nic to nie pomoże .
Dlatego napisałem , że prawdopodobnie brakuje paliwa bo to w tym wypadku najbardziej prawdopodobna przyczyna (na gazie wszystko jest ok więc i zapłon i czujnik spalania stukowego są w porządku). A jak wiadomo przy użytkowaniu auta głównie na gazie pompa paliwa i wtryski są narażone na przyspieszone zużycie (awarię) .
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
 |
bart1 |
#287670 Wysłany:
12 Wrz 2009, 20:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 24
|
Panowie ale ja naprawdę dbałem, żeby w zbiorniku paliwa zawsze było nie mniej niż 1/3 mając wiedzę ze pompa paliwa potrafi się zatrzeć
Złe paliwo można wykluczyć na 100% tankowałem na różnych zawsze markowych stacjach najczęściej B.P
Samochód zawsze odpalany na benzynie, komp ustawiony tak, żeby troszkę przejechał nawet w lato zanim się przełączy na gaz
To na co w tym wypadku stawicie i jak to diagnozować,naprawiać 
_________________ Piękna włoszka Lancia Y
|
|
Góra |
|
 |
80quattro |
#287671 Wysłany:
12 Wrz 2009, 20:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
Ja bym najpierw sprawdził czy są jakieś błędy w kompie . Może coś wyjdzie . Jeśli nie to może się wtryski zapiekły ?
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
 |
mlodyb13 |
#287676 Wysłany:
12 Wrz 2009, 20:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 27
|
zależy jaki gaz ma zamontowany
najważniejsza informacja co chodzi o dawke paliwa pochodzi z sondy lambda i to ona od poczżtku lat 90 jest odpowiedzialna za niedopuszczanie do spalania stukowego (dobiera mieszankę korygujżc kąt i czas wtrysku)
jeżeli ma gaz I gen to sprawdził bym sonde jeśli II< to podejrzewał bym wtrysk
a co do mieszanki to nie bede sie kłócił ale ale z mojej wiedzy i to potwierdzonej wynika ze skład mieszanki nie ma tu nic do tego
1)przy zbyt malej liczbie oktanowej komputer dokoptuje większą ilość paliwa przechodząc w tzn system awaryjny i otworzy wtrysk (zacznie lac paliwo w troszeczke wiekszej dawce a spalanie moze nawet wzrosnać dwukrotnie)
2)zły odczyt lambdy może zmieniać kąt wyprzedzenia zapłonu dla zbyt słabego paliwa
teoretycznie może to być spalanie stukowe bo na zimnym silniku sonda nie koryguje mieszanki bo mapa wtrysku przy rozgrzewaniu silnika jest z góry ustalona dlatego nic nie rzęzi
nie kłócimy tylko rozwiążmy ten problem
|
|
Góra |
|
 |
80quattro |
#287698 Wysłany:
12 Wrz 2009, 22:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
Źle odebrałeś moją wypowiedź . Nie mam zamiaru się kłócić .
mlodyb13 napisał(a): najważniejsza informacja co chodzi o dawke paliwa pochodzi z sondy lambda i to ona od poczżtku lat 90 jest odpowiedzialna za niedopuszczanie do spalania stukowego (dobiera mieszankę korygujżc kąt i czas wtrysku)
Tutaj napisałeś , że to lambda jest odpowiedzialna za dobieranie tak składu mieszanki żeby nie dopuścić do spalania stukowego a we wcześniejszym poście że spalanie stukowe nie ma związku ze zbyt ubogą mieszanką .
Przecież głównym zadaniem sondy nie jest pilnowanie aby nie doszło do spalania stukowego .
Oczywiście , że lambda podaje informację o składzie spalin po to aby dobrać optymalnie skład mieszanki .Jednak sonda lambda ma sporą bezwładność czyli nie reaguje za szybko (mierzy skład spalin). Generalnie sonda lambda pojawiła się w układach wtryskowych głównie po to aby "pilnować" składu mieszanki w celu zapewnienia odpowiednich warunków pracy dla katalizatora . Głównie chodzi tutaj o ekologię . Wcześniej były układy wtryskowe które nie miały sondy a działały .
Jeśli wystarczyłaby sama informacja z sondy lambda to nie byłyby potrzebne takie czujniki jak np. przepływomierz lub czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym .
Poza tym napisałeś , że powodem występowania spalania stukowego jest także przegrzanie silnika co oczywiście jest prawdą . Sonda lambda nie zmierzy temperatury silnika prawda ?
Jeżeli temperatura silnika podniesie się z jakiegoś powodu to również mogą pojawić się stuki a sonda lambda nic o tym "nie wie" . Dlatego w celu bardzo szybkiego zlikwidowania spalania stukowego stosuje się czujnik (lub czujniki) spalania stukowego który bardzo szybko wykrywa stuki i na podstawie sygnału z niego komputer potrafi bardzo szybko zareagować i skorygować mapy zapłonu lub wtrysku .
Sonda lambda koryguje skład mieszanki ale podstawowe informacje istotne dla pracy silnika są pobierane także z innych czujników .
Przepraszam autora tematu za OT . Chciałem tylko wyjaśnić sprawę .
Koniec OT z mojej strony .
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
 |
mlodyb13 |
#288121 Wysłany:
14 Wrz 2009, 14:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 27
|
zaczne od tego ze trzeba czytać ze zrozumieniem
dobrarze dobrany skład mieszanki eliminuje spalanie stukowe, prawda??
czujnik spalania stukowego wystepował głównie pod koniec lat 80 poczotek 90 gdy wtrysk dopiero zaczynał być rozpowszechniany ale nie było jeszcze masowo katalizatorów i sond lambda
krótko po wprowadeniu sondy wycofano czujnik spalania stukowego bo dobrze dobrana mieszanka eliminuje spalanie stukowe i chroni katalizator
pamietajmy jednak ze sonda dobiera ilość mieszanki dla paliwa 95 lub 98 a nie ilości oktanow w paliwie pomijąc czesto paliwa 91 (niemieckie paliwo dla ubogich) oraz 99+ i to ze kolega ma paliwo w baku wcale nie musi oznaczać ze paliwo ma odpowiednia ilosc oktanów
|
|
Góra |
|
 |
bart1 |
#288153 Wysłany:
14 Wrz 2009, 18:03; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 24
|
Panowie spokojnie
Dziś próbowałem się dostać do wtrysku, miałem nadzieję ze jest możliwość wyjęcia go, beż demontażu całego gaźnika, ale niestety
A że mam gaz założony, to się bałem ruszać całości
Chyba podjadę do jakiegoś warsztatu
To ja wreszcie nie rozumiem, jest ten czujnik spalania stukowego czy nie, i sonda lambda wszystkim steruje 
_________________ Piękna włoszka Lancia Y
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#288163 Wysłany:
14 Wrz 2009, 18:18; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#288164 Wysłany:
14 Wrz 2009, 18:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
aby uscislic to sonda niczym nie steruje
jedynie mierzy ile tlenu jest w spalinach i podaje te dane do ECU
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
bart1 |
#288168 Wysłany:
14 Wrz 2009, 18:25; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 24
|
No ok złapałeś mnie 
_________________ Piękna włoszka Lancia Y
|
|
Góra |
|
 |
mlodyb13 |
#288475 Wysłany:
15 Wrz 2009, 16:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 27
|
kolego greg505 gdzie to wyczytałeś w WIKIPEDII
sonda steruje mieszanka a jak już pisałem dobrze dobrana mieszanka niweluje spalanie stukowe to ci każdy mechanik powie
w lanci czujnik występuje bardzo sporadycznie a dokładnie na samym początku produkcji i to nie na naszym rynku
kolego odłącz sonde jeżeli sie nie pogorszy to oznacza ze sonda ci padła
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#288491 Wysłany:
15 Wrz 2009, 17:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
mlodyb13 sonde masz podlaczona bezposrednio do wtryskow? czy moze napiecie z zakresu 0.1-0.9V steruje mieszanka? 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|