|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 13:12
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
mlodyb13 |
#288526 Wysłany:
15 Wrz 2009, 19:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 27
|
greg505 zacznij czytać ze zrozumieniem
jak wiesz sonda wysyła sygnał do ECU o składnie mieszanki
ECU odczytuje czy mieszanka jest uboga, bogata czy znajduje sie w normie
następnie w zależności od odczytanych danych podaje ile paliwa ma podać wtryskiwacz (czas otwarcia wtrysku i kąt)
w opisie pominięte zostały:
przepływomierz masowy powietrza (MAF)
czujnik położenia wału korbowego i jego pochodny (np. wałka rozrządu)
w momencie gdy sonda jest padnieta ecu dostaje złe informacje co powoduje złe dobranie mieszanki (najczęściej bogatą ale nie zawsze)
dodam że pare lat pracuje w fiacie tylko nie chciałem sie tym chwalic wiec greg505 odpuść sobie te wiadomości z wikipedii
bart1 podjedź do mechanika i niech ci sprawdzi wskazania z sondy
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#288532 Wysłany:
15 Wrz 2009, 20:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
napisales dokladnie to samo co ja 2 posty temu,
czyli ze sonda nie steruje mieszanka a jedynie dostarcza informacje o niej.
i nie trzeba pracowiac w fiacie aby to wiedziec...
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
ŁakO |
#288534 Wysłany:
15 Wrz 2009, 20:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jaworzno / Bytom Rejestracja: 22 Sie 2009, Posty: 155
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#288540 Wysłany:
15 Wrz 2009, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
tego bez oscyloskopku, w ostateczniosci zwyklego miernika nie da sie w 100% stwierdzic
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
mlodyb13 |
#288542 Wysłany:
15 Wrz 2009, 20:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 27
|
tak tylko nie chciał mi sie rozpisywać dokładnie o ECU i innych bzdurach bo napewno ludzi chcących rozwiązać problem to nie interesuje dlatego uprościłem sprawe a ty cwaniakujesz i myślisz że jesteś najfajniejszy bo czytasz fakt i oglądasz tvn dlatego napisałem żebyś czytał ze zrozumieniem
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#288548 Wysłany:
15 Wrz 2009, 20:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
mlodyb13 napisał(a): tak tylko nie chciał mi sie rozpisywać dokładnie o ECU i innych bzdurach bo napewno ludzi chcących rozwiązać problem to nie interesuje dlatego uprościłem sprawe a ty cwaniakujesz i myślisz że jesteś najfajniejszy bo czytasz fakt i oglądasz tvn dlatego napisałem żebyś czytał ze zrozumieniem
tym faktem i tvn'em poprawiles mi humor
koncze juz OT (wiecej nie bede, dzis )
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
bart1 |
#288743 Wysłany:
16 Wrz 2009, 13:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 24
|
No ok ale nie rozumiem, bo jeśli lambda jest walnięta, to grzechotanie
było by na gazie i benzynie tak na mój zdrowy rozsądek
A może się mylę 
_________________ Piękna włoszka Lancia Y
|
|
Góra |
|
 |
80quattro |
#288893 Wysłany:
16 Wrz 2009, 20:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
Cytuj: No ok ale nie rozumiem, bo jeśli lambda jest walnięta, to grzechotanie było by na gazie i benzynie tak na mój zdrowy rozsądek
A może się mylę
Jeśli masz gaz co najmniej drugiej generacji (z elektronicznym sterownikiem) a tak najprawdopodobniej jest to masz absolutną rację . Właśnie dlatego jest bardzo prawdopodobne , że winowajcą są wtryski lub pompa ( lub filtr jeśli wystepuje) .
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
 |
mlodyb13 |
#289371 Wysłany:
17 Wrz 2009, 21:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 27
|
podaj z którego roku masz auto i której generacji gaz to sie wszystko wyjaśni
|
|
Góra |
|
 |
bart1 |
#289475 Wysłany:
18 Wrz 2009, 09:43; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 24
|
Rok 97-----> Gaz drugiej generacji
Filtr paliwa jest, złe paliwo wykluczamy (tankowane na różnych stacjach)
_________________ Piękna włoszka Lancia Y
|
|
Góra |
|
 |
mlodyb13 |
#289592 Wysłany:
18 Wrz 2009, 15:53; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 27
|
pojedz na regulacje gazu jeżeli sonde masz padniętą to ci powiedzą bo gazu nie będą mogli ustawić
jak zachowuje sie samochód na zimno po odpaleniu (podalenie i obroty)
a tak w ogóle to kiedy wymieniałeś świece i kable
i w ogóle to może sie okazać że to nie żadne spalanie stukowe
opisz jeszcze raz dokładnie od odpalenia aż do rozpoczęcia sie tych dźwięków
jakie obroty masz na zimnym jakie na gorącym to samo na gazie
|
|
Góra |
|
 |
bart1 |
#289626 Wysłany:
18 Wrz 2009, 17:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 24
|
Ok podjadę do gazowników na sprawdzenie lambdy.
Jakieś 25 tyś temu zaraz po załozeniu gazu wymieniłem :
cewki,świece (NGK) i przewody( Magneti Marrelli)
Jazda na gazie nie daje żadnych objawów chociaż wczoraj mocno się przysłuchiwałem (radio wyłączone otwarte okna) i na gazie było czasami bardzo cichuteńko słychać to chrobotanie.
Czyli zaraz po nagrzaniu samochód przy 2500 tyś obr przełącza się na gaz i jest ok
Jeśli po rozgrzaniu przełączę na benzynę to słychać to chrobotanie bardzo głośno im większe obciążenie tym bardzie chrobocze.
A obroty raczej nie mają znaczenia bardziej położenie pedału gazu (obciążenie)
Jak jest zimny to nie chrobocze na PB ale trwa to bardzo krótko .
Po za tym nic się nie dziej, nie szarpie nie przerywa, wszystko ok ---->odpala idealnie .
Jedyne co to mam wrażenie jak by na PB był słabszy.
_________________ Piękna włoszka Lancia Y
|
|
Góra |
|
 |
mlodyb13 |
#289649 Wysłany:
18 Wrz 2009, 18:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 27
|
jak sprawdzisz lambde to daj odrazu znać
|
|
Góra |
|
 |
bart1 |
#293698 Wysłany:
29 Wrz 2009, 13:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 24
|
Więc tak lambdy nie sprawdzałem, bo nie mam kiedy podjechać do swoich gazowników
Ale uwaga, ostatnio pojechałem na shella i zatankowałem V-power racing 100 oktanową.
I chrobotanie na benzynie ucichło i to baaardzo
Więc na mój chłopski rozum, lambda jest walnięta bo silnik dostał paliwo o większej liczbie oktanowej i jest znacznie lepiej
Tylko zastanawia mnie to, że gdyby lambda była by walnięta, to albo by palił mało  albo ogromne ilości paliwa ,mógł by się krztusić, szarpać, przelewać,zdychać na wysokich obrotach itd
A tu nic takiego nie ma miejsca 
_________________ Piękna włoszka Lancia Y
|
|
Góra |
|
 |
mlodyb13 |
#294170 Wysłany:
30 Wrz 2009, 17:43; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 27
|
to nie do końca rozwiązuje problem sprawdź lambde
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|