|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 07:39
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
habagjo |
#96030 Wysłany:
23 Lut 2008, 23:07; Temat postu: Dusi się podczas jazdy |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 23 Lut 2008, Posty: 1
|
Hey
Mam problemik z puntem 1.1 z 95 roku. Podczas jazdy przerywa, dusi się.. tak jakby kończyło mu się paliwo.. Pompka paliwa, filtr paliwa były wymieniane tak samo świece i przewody, wtrysk też.. Jaka może być tego przyczyna> Nie ma gazu.. Jeżdzi tylko na benzynie.. Pomożecie
|
|
Góra |
|
 |
|
|
dzikidaniel |
#96093 Wysłany:
24 Lut 2008, 00:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Podobnych tematów jest sporo. Zobacz co masz w baku, potem czy wydech nie zatkany itd...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mariano italiano |
#96424 Wysłany:
24 Lut 2008, 22:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
|
Góra |
|
 |
szyna |
#282525 Wysłany:
26 Sie 2009, 20:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 21 Kwi 2008, Posty: 21
|
Przejrzałem wszystkie wątki o podobnej tematyce, które znalazłem.
W tematyce mechaniki samochodowej jestem totalnym laikiem więc proszę o wyrozumiałość i w miarę prosty język
U mnie sprawa wygląda następująco:
Silnik strasznie przerywa kiedy jest zimny, szczególnie kiedy gazuje podczas ruszania. Czym więcej gazu tym większą "żabką" ruszam  Chwilę później robi się trochę lepiej - po prostu chwilowe odcięcia mocy, najczęściej w okolicach 2-3tys RPM. Jak silnik się rozgrzeje problem zanika (jedynie sporadyczne utraty mocy pozostają). Sporadycznie zdarzało mi się (dosyć rzadko ale warto o tym wspomnieć), że chwile po ruszeniu samochód gasł po wrzuceniu 2-go biegu. Tak jakby się zakrztusił i wyłączył...
Dodam, że mam PI 1.1 55KM. Świece i kable zmieniałem w tym miesiącu. Co sugerujecie? Silnik krokowy / Sonda Lambda /Pompa / Wtryskiwacz?? Może coś innego?? Miał ktoś podobne objawy??
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie 
|
|
Góra |
|
 |
Krzycho90 |
#282538 Wysłany:
26 Sie 2009, 20:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
może czujnik wału korbowego? no albo sonda - to moje odczucie, a ile masz przejechane tym autem? nie lałeś jakiegoś lewego paliwa?
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#282541 Wysłany:
26 Sie 2009, 20:50; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
szyna napisał(a): Silnik krokowy / Sonda Lambda /Pompa / Wtryskiwacz?? Na pewno nie krokowy. W momencie dodawania gazu on nie ma nic do gadania. Sonda możliwa, zwłaszcza że szyna napisał(a): Jak silnik się rozgrzeje problem zanika (jedynie sporadyczne utraty mocy pozostają).
Pompa możliwa ale mniej (tu raczej wraz z obrotami problem by narastał).
Zabrudzony wtrysk możliwy, ale raczej mało prawdopodobny.
Mogą to jeszcze być cewki.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
szyna |
#282672 Wysłany:
27 Sie 2009, 01:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 21 Kwi 2008, Posty: 21
|
Krzycho90 napisał(a): może czujnik wału korbowego? no albo sonda - to moje odczucie, a ile masz przejechane tym autem? nie lałeś jakiegoś lewego paliwa? Przebieg niewielki jak na swój wiek (96r) - ma przekulane dopiero 82 000km  Niestety mały przebieg nie oznacza brak kosztów exploatacyjnych - w ciągu ostatniego roku co chwila coś wymaga interwencji lub wymiany. Co do paliwa to standardowo lane na różnych stacjach paliwowych, raczej znanych marek. Z drugiej strony nigdy nie masz pewności co wlewasz  Może w baku jakiś syf...?? STax napisał(a): szyna napisał(a): Silnik krokowy / Sonda Lambda /Pompa / Wtryskiwacz?? Na pewno nie krokowy. W momencie dodawania gazu on nie ma nic do gadania. Sonda możliwa, zwłaszcza że szyna napisał(a): Jak silnik się rozgrzeje problem zanika (jedynie sporadyczne utraty mocy pozostają). Pompa możliwa ale mniej (tu raczej wraz z obrotami problem by narastał). Zabrudzony wtrysk możliwy, ale raczej mało prawdopodobny. Mogą to jeszcze być cewki.
Dzięki wszystkim za zaangażowanie - naprawdę byliście błyskawiczni  Elementy o których wspominaliście sprawdzę jako pierwsze - jak znajdę w końcu czas i kogoś kto się trochę zna na grzebaniu pod machą.
Z moją usterką na szczęście da się jeździć - ale denerwujące jest to jak cholera
Jak objaw minie zniknie - dam oczywiście znać... 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#282713 Wysłany:
27 Sie 2009, 09:16; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
szyna |
#282990 Wysłany:
28 Sie 2009, 08:53; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 21 Kwi 2008, Posty: 21
|
toż to cacko ma taką opcję ?  pewnie siedzi tam jakieś zx spectrum albo comodore c64  Myślałem, że komp w p1 ma tylko za zadanie sterowaniem poszczególnymi komponentami a nie ma opcji raportowania błędów
Znajomy ma też punciaka z takim silnikiem - może popodmieniam niektóre z wymienionych drobiazgów o ile nie będzie wielki problem je podmienić
Zauważyłem też, że po dolaniu benzyny problem jakby się zminimalizował. Te żabki co mnie zmotywowały do napisania posta powstały jak jezdziłem z zapalonym "żydem". Teraz też co prawda pierwsze ~10min żabkuje ale nie aż tak jak wtedy. I mam jeszcze wrażenie, że czym więcej gazu wciskam tym bardziej przerywa... Dam znać jak już w końcu problem rozwiążę (o ile w ogóle). Chwilowo jestem pod kreską to też nie myślę nawet o inwestycjach tak drobnych jak te 50PLN
Pozdrawiam i jeszcze raz BiG THX 
|
|
Góra |
|
 |
mlodyb13 |
#283144 Wysłany:
28 Sie 2009, 20:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 27
|
sonda nie mam nic do tego bo przacuje tylko jak jest ciepla tzn zaczyna pracowac po nagrazniu sie
sprawdzil bym czujnik położenia wałka bądz cisnienie paliwa w układzie
pompa moze byc nowa ale slabej jakosci i za male cisnienie jest na wtrysku
jakiej firmy masz przewody WN sprawdz jeszcze czy zaden wezyk podcisnienia ci nie spadl albo gdzies ci sie lewego powietrza nie ciagnie
dodam ze nie znam sie jeszcze na fiatach bo nie mialem z nimi stycznosci ale z mechanicznego punktu widzenia tu szukal bym przyczyny
|
|
Góra |
|
 |
szyna |
#283148 Wysłany:
28 Sie 2009, 20:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 21 Kwi 2008, Posty: 21
|
Właśnie się dowiedziałem, że u mojej matki w punto 2 było podobnie. Objawy z opowieści identyczne - coś z zaworami się okazało - wymienili i coś podregulowali i problem przestał doskwierać. Jak będzie gotówa to się okaże.
Dzięki za pomoc wszystkim 
|
|
Góra |
|
 |
hoodyedd |
#293725 Wysłany:
29 Wrz 2009, 14:11; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 29 Wrz 2009, Posty: 3
|
witam .posiadam punto s 60 1.2 cabrio z 95 roku i od ostatniego mycia go myjka cisnieniowa pojawil sie nielada problem.Samochod nagle zaczal palic ok20l/100km ,brak mocy ,rozpedza sie do max 80km/h ,ciezko wchodzi na obroty,charakterystyka pracy silnika bardziej przypomina prace odkuzacza elektrolux anizeli silnik spalinowy,kopci z wudechu ale nie na niebiesko i nie na bialo ,cos pomiedzy - czy zimny czy cieply.Olej w normie ,woda w normie.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#293730 Wysłany:
29 Wrz 2009, 14:29; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#293763 Wysłany:
29 Wrz 2009, 15:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
hoodyedd, a nie myłeś czasami auta po dłuższej jeździe dołu? Nie polałeś gorącego katalizatora?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
hoodyedd |
#293766 Wysłany:
29 Wrz 2009, 20:00; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 29 Wrz 2009, Posty: 3
|
polerowalem kropka z samego rana,pozniej mylem go dokladnie myjka cisnieniowa mysle ze woda mogla sie dostac przez kratke na podszybiu i zalac jakas czesc elektroniki ,cewki czy kopmuter.silnik byl zimny.podwozia nie mylem.
[ Dodano: 29 Wrz 2009 20:00 ] zmienilem cewki,kable i nic.Dalej go doslownie zalewa.czuc w spalinach paliwem nie do konca spalonym.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#293884 Wysłany:
29 Wrz 2009, 20:04; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
hoodyedd |
#294729 Wysłany:
02 Paź 2009, 20:02; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 29 Wrz 2009, Posty: 3
|
przegladalem kazda jedna wtyczke pod maska,swiece i kable wysokiego napiecia ,zmienialem cewki i nic.mechanik tez rece rozklada.
|
|
Góra |
|
 |
NismoEudezet |
#396147 Wysłany:
15 Wrz 2010, 21:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 22 Sie 2010, Posty: 21
|
szyna napisał(a): Przejrzałem wszystkie wątki o podobnej tematyce, które znalazłem. W tematyce mechaniki samochodowej jestem totalnym laikiem więc proszę o wyrozumiałość i w miarę prosty język U mnie sprawa wygląda następująco: Silnik strasznie przerywa kiedy jest zimny, szczególnie kiedy gazuje podczas ruszania. Czym więcej gazu tym większą "żabką" ruszam  Chwilę później robi się trochę lepiej - po prostu chwilowe odcięcia mocy, najczęściej w okolicach 2-3tys RPM. Jak silnik się rozgrzeje problem zanika (jedynie sporadyczne utraty mocy pozostają). Sporadycznie zdarzało mi się (dosyć rzadko ale warto o tym wspomnieć), że chwile po ruszeniu samochód gasł po wrzuceniu 2-go biegu. Tak jakby się zakrztusił i wyłączył... Dodam, że mam PI 1.1 55KM. Świece i kable zmieniałem w tym miesiącu. Co sugerujecie? Silnik krokowy / Sonda Lambda /Pompa / Wtryskiwacz?? Może coś innego?? Miał ktoś podobne objawy?? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie 
Posiadam krpoka 1.2 elx 75 i miałem taki sam problem przy wymianie rozrządu został przeczyszczony silniczek krokowy . Najlepiej sam spróbuj przeczyścić .Jeżeli masz jakieś pytania pisz śmiało na PW
|
|
Góra |
|
 |
bayzel |
#404862 Wysłany:
17 Paź 2010, 08:38; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 28 Wrz 2010, Posty: 1
|
sonda lambda na 100% 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|