|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 03:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
AF |
#263143 Wysłany:
09 Cze 2009, 22:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
mala napisał(a): ....
Powinno wytrzymać 120 - 150 kkm.
Chyba, że jeździsz stale z nogą na pedale ( sorry ) sprzęgła.
Zużycie okładzin tarczy objawia się ślizganiem przy dużym obciążeniu ( np. 3 bieg, pod górkę i dodanie gazu ).
Zużycie łożyska wyciskowego objawia się wyciem, chrobotaniem przy wciskaniu sprzęgła.
Te objawy są słyszalne min. 1-2 kkm przed tym, zanim sprzęgło się podda.
Zużycie sprężyn tarczy dociskowej się nie objawia - pękają i po zabawie.
Ale tarcza dociskowa wytrzymuje więcej niż tarcza sprzęgłowa, więc przy wymianie można sprawdzić.
Czyli luzik generalnie
Nikt tu Pań nie dyskryminuje, a nawet może odwrotnie
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
|
|
mala |
#263145 Wysłany:
09 Cze 2009, 22:32; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2008, Posty: 6
|
chyba będę musiała wyostrzyć mój słuch, żeby w razie czego zareagować w odpowiednim momencie ;p echhh muszę się jeszcze wiele nauczyć o moim Kropeczku
Dziękuje za odp
|
|
Góra |
|
|
BOBO |
#264116 Wysłany:
13 Cze 2009, 16:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: MIKOŁÓW Rejestracja: 02 Lis 2008, Posty: 106
|
ja mam wymienione na LUK.Stare rozklekotało się po 40000 km.
|
|
Góra |
|
|
krawmed |
#285849 Wysłany:
06 Wrz 2009, 19:03; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Szczecin-Łódź Rejestracja: 18 Maj 2009, Posty: 7
|
U mnie sprzegło padło ok 117 500 km poprostu cięzko wchodziła jedynka raz zacieło sie sprzegło tzn .nie odbiło dopiero jak sam poruszałem stopa to odskoczyło i po jakiś 15 km jazdy od incydentu juz biegi nie chciały wchodzic juz nic nie mozna było zrobic . Tylko laweta 150 zł. i koszt sprzegła i robocizna jeszcze nie znana bo to dzis sie stało. Jak bede wiedział dam znac.
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#285862 Wysłany:
06 Wrz 2009, 20:12; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#285866 Wysłany:
06 Wrz 2009, 20:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
U mnie 131 tyś przebiegu, i chyba od nowego jest Sprzęgło jak widzieliście (zamieściłem fotki w dziale o moim kropie, i nie tylko..) kupiłem po zimie, bo piszczy gdy jest zimny, ale przez całe lato było ok, znów idzie zima i znów będzie piszczeć, ale zrobię/wymienię je gdy padnie, bo to dużo roboty, a nie mam w tej chwili zbyt wiele czasu dla Kropka, a na bank zrobię to Sam. No z pomocą pewnie kumpla . Póki co nówka sztuka leży i czeka..
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
Roran |
#288843 Wysłany:
16 Wrz 2009, 19:19; Temat postu: Padnięte sprzegło |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łowicz Rejestracja: 03 Kwi 2009, Posty: 20
|
Przy niecałym przebiegu 80000 tys.km padło sprzęgło.Objawy to świszczenie i hałas w komorze silnika szczególnie podczas jego wciskania.Coś za szybko się wykończyło...
_________________ Zbigniew
|
|
Góra |
|
|
WLBN |
#288848 Wysłany:
16 Wrz 2009, 19:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Oj, wielu to spotkało. Niektórzy mają i po 130000 km, inni po 70000 wymieniali. Ja swoje po 90000 profilaktycznie- żeby w trasie nie klękło. Tobie poszedł docisk prawdopodobnie, jak i mnie, ale żeby 2 razy nie rozbierać pół samochodu wymień całość.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
|
Łodziak |
#288871 Wysłany:
16 Wrz 2009, 20:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
Cytuj: Coś za szybko się wykończyło...
tak to jest jak sie stoi na swiatlach ze sprzeglem w podlodze. jezdze ciezarowka wiec siedze wyzej i bardzo czesto widze ze ludzie stoja na czerwonym z wrzucona jedynka i trzymaja sprzeglo a pozniej sie dziwia ze sprzeglo szybko padlo, osobiscie nie rozumiem takiego czegos lepiej wrzucic na luz, wtedy noga odpoczywa i sprzeglo nie cierpi....
_________________ punto I sx 1.1 55KM '97 - było Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
|
Roran |
#288889 Wysłany:
16 Wrz 2009, 20:48; Temat postu: Sprzęgło |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łowicz Rejestracja: 03 Kwi 2009, Posty: 20
|
Nic z tych rzeczy-nie mam zwyczaju stawać na przykład na światłach we wspomniany sposób...
_________________ Zbigniew
|
|
Góra |
|
|
Łodziak |
#288897 Wysłany:
16 Wrz 2009, 20:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
maxx_krk |
#289204 Wysłany:
17 Wrz 2009, 15:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sty 2008, Posty: 503
|
ja zmienilem przy 85 tys chyba.. jezdzilem na slizgajacym sie do momentu jak stanalem i juz sie nie dalo ruszyc ze swiatel
_________________ -------
Moje Punto Mk2 : http://fiatpunto.com.pl/post176091.html#176091
&
-->Grawerstwo ręczne i maszynowe/Pieczątki www.sieprawski.pl
-->GSM Telefony, Akcesoria, Sim-locki i naprawy
ZAPRASZAM !
|
|
Góra |
|
|
T@mek |
#289257 Wysłany:
17 Wrz 2009, 17:18; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Tomek
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: 1.4 16V 180KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 30 Cze 2008, Posty: 9
|
Ja zmieniłem przy 53 tyś. poprzedni właściciel kobieta, większość kilometrów robiła po mieście
|
|
Góra |
|
|
Kufell |
#289288 Wysłany:
17 Wrz 2009, 18:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
|
mariuz |
#294690 Wysłany:
02 Paź 2009, 18:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
Mój przebieg 160kkm. Ślizgania się sprzęgła nie zauważam.
Autko nie było oszczędzane i nie wiem czy sprzęgło jest pierwsze czy drugie
Mój problem objawia się tym, że jak np. na 1 czy 2 biegu rozpędzę mocno auto i wcisnę sprzęgło, to zmiana biegu jest jak najbardziej możliwa, ale dopóki nie puszczę sprzęgła, to silnik pozostaje na wysokich obrotach.
Nie miałem na trasie miejsca sprawdzić czy dzieje się to również na benzynie, ale podejrzewam sprzęgło, więc nie powinno to mieć znaczenia , z resztą przy wciśniętym sprzęgle przegazowanie nie powoduje pozostawienia silnika na wysokich obrotach, tylko spada spowrotem tak jak powinno.
Jak myślicie - czy to sprzęgło się skleja i jest do wymiany?
Czy też może wystarczy regulacja linki sprzęgła?
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#294725 Wysłany:
02 Paź 2009, 19:52; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
mariuz napisał(a): Czy też może wystarczy regulacja linki sprzęgła?
Nie ma regulacji. Sprzęgło jest hydrauliczne
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
glaziu |
#294737 Wysłany:
02 Paź 2009, 20:23; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Tarnowskie Góry Rejestracja: 25 Wrz 2009, Posty: 69
|
swoją drogą, tak z ciekawości, orientacyjnie - jaki jest koszt wymiany sprzęgła (wraz z robocizną)?
|
|
Góra |
|
|
_twardy_ |
#294760 Wysłany:
02 Paź 2009, 21:11; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: EPA Rejestracja: 12 Kwi 2008, Posty: 87
|
Jak pamięć mnie nie myli to rok temu za komplet do JTD ~600... bez robocizny
_________________ 1.9 JTD 2000r. Miliony ludzi marzą o nieśmiertelności: to ci sami ludzie, którzy nie wiedzą co ze sobą zrobić w deszczowe niedzielne popołudnie.
|
|
Góra |
|
|
glaziu |
#294762 Wysłany:
02 Paź 2009, 21:12; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Tarnowskie Góry Rejestracja: 25 Wrz 2009, Posty: 69
|
o kurka wodna... spodziewałem się, że to będzie ok 300 zł razem z robocizną!
|
|
Góra |
|
|
Kufell |
#294771 Wysłany:
02 Paź 2009, 21:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
|
glaziu |
#294772 Wysłany:
02 Paź 2009, 21:48; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Tarnowskie Góry Rejestracja: 25 Wrz 2009, Posty: 69
|
Kufell no, to rozumiem
|
|
Góra |
|
|
mariuz |
#294812 Wysłany:
03 Paź 2009, 02:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
domin45670 napisał(a): mariuz napisał(a): Czy też może wystarczy regulacja linki sprzęgła? Nie ma regulacji. Sprzęgło jest hydrauliczne
Myślałem, że jest linka+ wspomaganie, a nie sama hydraulika
Ale to nie wina sprzęgła, bo problem występuje tylko na lpg.wyczyszczę przepustnicę, po czym pojadę na wymianę filterka lpg i regulację instalacji.
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
|
_twardy_ |
#294890 Wysłany:
03 Paź 2009, 12:30; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: EPA Rejestracja: 12 Kwi 2008, Posty: 87
|
Kufell napisał(a): Ja za sprzęgło Valeo zapłaciłem 160zł robocizna 100.
"mała" różnica miedzy benzyną a dieslem...
_________________ 1.9 JTD 2000r. Miliony ludzi marzą o nieśmiertelności: to ci sami ludzie, którzy nie wiedzą co ze sobą zrobić w deszczowe niedzielne popołudnie.
|
|
Góra |
|
|
kuusamo |
#300178 Wysłany:
19 Paź 2009, 18:19; Temat postu: Sprzęgło Statim do Punto II 1.9D |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Lis 2007, Posty: 37
|
Cześć,
zamierzam kupić komplet sprzęgła firmy Statim do Punto II 1.9D. Czy ktoś ma doświadczenia pozytywne/negatywne z produktami markowanymi tą firmą?
Piotr
|
|
Góra |
|
|
WLBN |
#300226 Wysłany:
19 Paź 2009, 20:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Ja mam. Negatywne, dawno temu w Tavrii. Dopłać za LUKa lub Valeo, opłaca się.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|