You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 15:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #300777 Wysłany: 21 Paź 2009, 19:02; 
 Temat postu: Na jakiej zasadzie koła "ciągną" samochód?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Nie znam sie na tym za bardzo, napęd jest z przodu, więc teraz pytanie jak to jest: Samochód "ciągną" 2 koła jednocześnie, to co ma lżej czy to co ma ciężej? Chodzi o PI jak to ma znaczenie.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #300784 Wysłany: 21 Paź 2009, 19:05; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
Puntez napisał(a):
Samochód "ciągną" 2 koła jednocześnie

2 to nie .... chyba,że masz blokadę mechanizmu różnicowego ;)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #300785 Wysłany: 21 Paź 2009, 19:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Thomas napisał(a):
Puntez napisał(a):
Samochód "ciągną" 2 koła jednocześnie

2 to nie .... chyba,że masz blokadę mechanizmu różnicowego ;)


To jak nie 2 to od czego zależy które koło "ciągnie"?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #300797 Wysłany: 21 Paź 2009, 19:17; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
Puntez napisał(a):
To jak nie 2 to od czego zależy które koło "ciągnie"?

od przyczepności ... jeżeli jedno koło ma mniejszą to się ślizga,dlatego zimą ciężko wyjechać ze śniegu czy też lodu,chyba,żę masz blokadę mechanizmu różnicowego co niweluje to ...ale taką blokadę włącza się tylko na prostej,nigdy na skręconych kołach ,gdyż wtedy każde koło ma swoją prędkość obrotową inną ...

zresztą żeby zobaczyć jak to działa to podnieś samochód z przodu,obydwa koła ... wyłącz na luz i zakręć jednym kołem to zobaczysz,żę drugie kręci się w przeciwną stronę niż koło obracane przez Ciebie ....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #300803 Wysłany: 21 Paź 2009, 19:25; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Thomas napisał(a):
Puntez napisał(a):
To jak nie 2 to od czego zależy które koło "ciągnie"?

od przyczepności ... jeżeli jedno koło ma mniejszą to się ślizga,dlatego zimą ciężko wyjechać ze śniegu czy też lodu,chyba,żę masz blokadę mechanizmu różnicowego co niweluje to ...ale taką blokadę włącza się tylko na prostej,nigdy na skręconych kołach ,gdyż wtedy każde koło ma swoją prędkość obrotową inną ...

zresztą żeby zobaczyć jak to działa to podnieś samochód z przodu,obydwa koła ... wyłącz na luz i zakręć jednym kołem to zobaczysz,żę drugie kręci się w przeciwną stronę niż koło obracane przez Ciebie ....


Raz to wyszło w praktyce jak polerowaliśmy u kumpla rant felgi w SC. Podnieśliśmy, odpaliliśmy i wrzuciliśmy 1 bieg. Jak ktoś za mocno przycisnął papier do felgi, to koło się zatrzymywało, a drugie się kręciło ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #300810 Wysłany: 21 Paź 2009, 19:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Czyli na logikę koło które ma lżej (albo jest w powietrzu) "ciągnie" samochód?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #300834 Wysłany: 21 Paź 2009, 20:05; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Puntez napisał(a):
Czyli na logikę koło które ma lżej (albo jest w powietrzu) "ciągnie" samochód?

Niestety tak.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #300840 Wysłany: 21 Paź 2009, 20:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
domin45670 napisał(a):
Puntez napisał(a):
Czyli na logikę koło które ma lżej (albo jest w powietrzu) "ciągnie" samochód?

Niestety tak.


A tak jest w każdym PI,PII,FL/GP?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #300842 Wysłany: 21 Paź 2009, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
w każdym samochodzie jest ta sama zasada ... w każdym jest mechanizm różnicowy ....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #300899 Wysłany: 21 Paź 2009, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Thomas napisał(a):
ale taką blokadę włącza się tylko na prostej,nigdy na skręconych kołach ,gdyż wtedy każde koło ma swoją prędkość obrotową inną ...

Nie ma do rzeczy czy na skręconych czy nie. Jak jest duża różnica w prędkości kół to wtedy szpera (czy inny układ) zaczyna działać.

Puntez, wszystkie fiaty poza tylko Coupe 20VT (nie wiem jak w Marysiach) mają zwykły układ różnicowy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #300947 Wysłany: 21 Paź 2009, 23:18; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
Jak jest duża różnica w prędkości kół to wtedy szpera (czy inny układ) zaczyna działać

Szpera to szpera, a blokada, o której pisał Thomas działa zawsze, niezależnie od prędkości, dlatego tak jak wspomniał tam gdzie jest opcja blokady (czyli głównie wszelkie 4x4) nie należy jej używać na skręconych kołach.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO