You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 20:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #302310 Wysłany: 26 Paź 2009, 23:27; 
 Temat postu: silnik przerywa (przy wzroście poboru prądu)
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 26 Maj 2009,
Posty: 35
Witam.
Zauważyłem u siebie następujący problem - ostatnio silnik przerywa na biegu jałowym (takie chwilowe zadławienia od czasu do czasu). Dziś zauważyłem, że da się to również celowo sprowokować poprzez np zaświecenie świateł drogowych - reakcja identyczna. Problem jest więc jak się wydaje w instalacji elektrycznej - miał już ktoś podobny przypadek bo nie wiem dokładnie co to może być - cewka/kable WN/alternator :? ???
Problem niestety raczej przybiera na sile bo dziś już udało się go zapalić dopiero za 3 razem..
Silnik 1.2 8V (2002r.)

_________________
Fiat Punto II; 1.2 8V


Góra
 Profil  
 

 
 Post #302322 Wysłany: 26 Paź 2009, 23:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
skoro napisał(a):
Zauważyłem u siebie następujący problem - ostatnio silnik przerywa na biegu jałowym (takie chwilowe zadławienia od czasu do czasu). Dziś zauważyłem, że da się to również celowo sprowokować poprzez np zaświecenie świateł drogowych - reakcja identyczna

witam,
normalna i jak najbardziej prawidłowa reakcja sterowania silnika. na pewno dzieje sie to tylko na obrotach biegu jałowego. Obroty spadają a następnie sterownik silnika podnosi je do prawidłowych obrotów biegu jałowego i dale je utrzymuje. Tak samo będziesz miał przy właczeniu wentylatora chłodnicy.
skoro napisał(a):
Problem niestety raczej przybiera na sile bo dziś już udało się go zapalić dopiero za 3 razem

według mnie zbieg okoliczności :D

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #302369 Wysłany: 27 Paź 2009, 07:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 26 Maj 2009,
Posty: 35
witam,
normalna i jak najbardziej prawidłowa reakcja sterowania silnika. na pewno dzieje sie to tylko na obrotach biegu jałowego. Obroty spadają a następnie sterownik silnika podnosi je do prawidłowych obrotów biegu jałowego i dale je utrzymuje. Tak samo będziesz miał przy właczeniu wentylatora chłodnicy.
[quote="skoro"][/quote]

dzięki za odpowiedź :) - chciałbym żeby tak było jak piszesz jednak to "zadławienie" jest naprawdę mocne - tzn. nie słychać go wyłącznie po dźwięku silnika ale da się też odczuć w taki sposób że autem delikatnie zatrzęsie (tak jakbym ruszał ze zbyt małą ilością gazu). W każdym razie wcześniej tego na pewno nigdy nie było

_________________
Fiat Punto II; 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #302381 Wysłany: 27 Paź 2009, 10:35; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Zaczął bym od świec i kabli WN bo to znowu nie taki duży wydatek. Jak nie pomoże to obstawiam cewki.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304286 Wysłany: 02 Lis 2009, 19:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 26 Maj 2009,
Posty: 35
STax napisał(a):
Zaczął bym od świec i kabli WN bo to znowu nie taki duży wydatek. Jak nie pomoże to obstawiam cewki.


wymieniłem kable WN i wydaje się że faktycznie jest lepiej bo wypadające zapłony zdarzają się teraz jedynie okazjonalnie (poza tym są znacznie delikatniejsze), a nie tak jak wcześniej co kilkanaście sekund. Wolę jednak jeszcze poczekać aż będzie deszczowa pogoda. Póki co dzięki za pomoc :)

_________________
Fiat Punto II; 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO