|
Obecny czas: 16 Maj 2024, 19:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
łukasz26 |
#302918 Wysłany:
29 Paź 2009, 13:02; Temat postu: Problem z ogrzewaniem. |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 29 Paź 2009, Posty: 2
|
Witam nie dawno kupiłem Fiata Punto tzw dwojkę,z gazem.Doadam że to jest moje pierwsze autko i sprawowało sie dobrze do czasu.Problem polega na tym że moim zdaniem strasznie dlugo przelancza sie na gaz,wczoraj po powrocie z pracy po przejechaniu okolo 10 km jeszcze sie nie przelączył,no i zauważyłem ze wogóle nie ma ogrzewania w aucie caly czas dmucha zimne powietrze,po uzupełnieniu płynu chlodniczego pojawił sie wyciek dosc intesywny ale teraz go praktycznie nie widac a plyn jest w zbiorniku.Prosiłbym tez o linka aktualnego naprawiam sam bo te co wyszukałem na tym forum są nie aktualne albo na meila.Z gory dziekuje za pomoc
|
|
Góra |
|
|
|
|
greg505 |
#302922 Wysłany:
29 Paź 2009, 13:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
zacznij od zmiany tematu
skoro silnik sie nie dogrzewa, to najprawdopodobniej uszkodzony masz termostat
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#302925 Wysłany:
29 Paź 2009, 13:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
łukasz26 napisał(a): caly czas dmucha zimne powietrze
to nie termostat bo by leciało ciepłe.
|
|
Góra |
|
|
kruger |
#302927 Wysłany:
29 Paź 2009, 14:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca Rejestracja: 08 Sty 2009, Posty: 351
|
lakikwap napisał(a): to nie termostat bo by leciało ciepłe.
Jak ciepłe? ZTCMW to termostat w przypadku uszkodzenia pozostaje w pozycji otwartej, czyli zapobiega to przegrzaniu silnika.
_________________ GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)
|
|
Góra |
|
|
łukasz26 |
#302963 Wysłany:
29 Paź 2009, 17:40; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 29 Paź 2009, Posty: 2
|
czyli przez uszkodzony termostat,silnik dluzej mi sie grzeje i dlatego tak dlugo musze czekac aby gaz zaskoczył?Ponawiam prozbę o ksiażke napraw sam w formie elektronicznej
|
|
Góra |
|
|
kruger |
#302965 Wysłany:
29 Paź 2009, 17:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca Rejestracja: 08 Sty 2009, Posty: 351
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#303040 Wysłany:
29 Paź 2009, 21:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
kruger właśnie miałem wymieniany termostat.
No właśnie jest otwarty cały czas czyli leci i przez silnik i przez nagrzewnice (jest ciepłe pow. w nawiewach) alee leci jeszcze przez chłodnice przez co nie może sie nagrzać dobrze silnik.
Leci ciepłe powietrze na bank. z jakiej racji ma nielecieć? zablokowany jest dostęp do nagrzewnicy ?!
|
|
Góra |
|
|
kruger |
#303053 Wysłany:
29 Paź 2009, 21:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca Rejestracja: 08 Sty 2009, Posty: 351
|
Dopóki silnik jest zimny, to termostat jest zamknięty, płyn krąży bez chłodnicy. Jeżeli silnik się nagrzeje, wtedy termos otwiera przepływ płynu przez chłodnicę i wtedy utrzymywana jest właściwa temperatura silnika.
Tak jak napisałem na początku, jeżeli termostat jest trzepnięty, to pozostaje cały czas otwarty, i płyn (nienagrzany jeszcze) krąży przez chłodnicę chłodząc się i nie pozwala w ten sposób się rozgrzać silnikowi w sposób normalny (czyt: nie więcej niż parę km jazdy). On się nagrzeje, ale po kilkunastu/dziesięciu km. Kiedyś padł mi termos w seju, zjeździłem całą Wawę (dobre 30km), a ten jeszcze był jakotako letni.
Wracając do meritum, jeżeli płyn jest chłodny, to kręcąc gałą grzania - fakt - puszczamy go na nagrzewnicę, tylko dlaczego ma lecieć ciepłe powietrze skoro płyn jest zimny i nie ma czego skutecznie nagrzać (nagrzewnica działa jak wiadomo jak dodatkowa chłodnica)
_________________ GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|