You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2014, 08:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #302918 Wysłany: 29 Paź 2009, 13:02; 
 Temat postu: Problem z ogrzewaniem.
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 29 Paź 2009,
Posty: 2
Witam nie dawno kupiłem Fiata Punto tzw dwojkę,z gazem.Doadam że to jest moje pierwsze autko i sprawowało sie dobrze do czasu.Problem polega na tym że moim zdaniem strasznie dlugo przelancza sie na gaz,wczoraj po powrocie z pracy po przejechaniu okolo 10 km jeszcze sie nie przelączył,no i zauważyłem ze wogóle nie ma ogrzewania w aucie caly czas dmucha zimne powietrze,po uzupełnieniu płynu chlodniczego pojawił sie wyciek dosc intesywny ale teraz go praktycznie nie widac a plyn jest w zbiorniku.Prosiłbym tez o linka aktualnego naprawiam sam bo te co wyszukałem na tym forum są nie aktualne albo na meila.Z gory dziekuje za pomoc


Góra
 Profil  
 

 
 Post #302922 Wysłany: 29 Paź 2009, 13:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
zacznij od zmiany tematu

skoro silnik sie nie dogrzewa, to najprawdopodobniej uszkodzony masz termostat

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #302925 Wysłany: 29 Paź 2009, 13:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5135
Pomógł: 1
łukasz26 napisał(a):
caly czas dmucha zimne powietrze

to nie termostat bo by leciało ciepłe.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #302927 Wysłany: 29 Paź 2009, 14:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca
Rejestracja: 08 Sty 2009,
Posty: 351
lakikwap napisał(a):
to nie termostat bo by leciało ciepłe.


Jak ciepłe? ZTCMW to termostat w przypadku uszkodzenia pozostaje w pozycji otwartej, czyli zapobiega to przegrzaniu silnika.

_________________
GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #302963 Wysłany: 29 Paź 2009, 17:40; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 29 Paź 2009,
Posty: 2
czyli przez uszkodzony termostat,silnik dluzej mi sie grzeje i dlatego tak dlugo musze czekac aby gaz zaskoczył?Ponawiam prozbę o ksiażke napraw sam w formie elektronicznej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #302965 Wysłany: 29 Paź 2009, 17:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca
Rejestracja: 08 Sty 2009,
Posty: 351
Na to bym stawiał. Co do książki:

_________________
GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #303040 Wysłany: 29 Paź 2009, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5135
Pomógł: 1
kruger właśnie miałem wymieniany termostat.
No właśnie jest otwarty cały czas czyli leci i przez silnik i przez nagrzewnice (jest ciepłe pow. w nawiewach) alee leci jeszcze przez chłodnice przez co nie może sie nagrzać dobrze silnik.
Leci ciepłe powietrze na bank. z jakiej racji ma nielecieć? zablokowany jest dostęp do nagrzewnicy ?!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #303053 Wysłany: 29 Paź 2009, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca
Rejestracja: 08 Sty 2009,
Posty: 351
Dopóki silnik jest zimny, to termostat jest zamknięty, płyn krąży bez chłodnicy. Jeżeli silnik się nagrzeje, wtedy termos otwiera przepływ płynu przez chłodnicę i wtedy utrzymywana jest właściwa temperatura silnika.

Tak jak napisałem na początku, jeżeli termostat jest trzepnięty, to pozostaje cały czas otwarty, i płyn (nienagrzany jeszcze) krąży przez chłodnicę chłodząc się i nie pozwala w ten sposób się rozgrzać silnikowi w sposób normalny (czyt: nie więcej niż parę km jazdy). On się nagrzeje, ale po kilkunastu/dziesięciu km. Kiedyś padł mi termos w seju, zjeździłem całą Wawę (dobre 30km), a ten jeszcze był jakotako letni.

Wracając do meritum, jeżeli płyn jest chłodny, to kręcąc gałą grzania - fakt - puszczamy go na nagrzewnicę, tylko dlaczego ma lecieć ciepłe powietrze skoro płyn jest zimny i nie ma czego skutecznie nagrzać :) (nagrzewnica działa jak wiadomo jak dodatkowa chłodnica)

_________________
GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO