You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 15:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #303755 Wysłany: 01 Lis 2009, 08:34; 
 Temat postu: Nie odpala jak temperatura jest na minusie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Witam, otóż mam taki problem, wczoraj jeździłem z 40 km, samochód został na noc w temp -3* próbuje rano odpalić... i akumulator padł. Zawsze tak jest przy niższych temperaturach :/ Akumulator mam nowy, z resztą z poprzednim działo się tak samo. Co można z tym zrobić?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #303766 Wysłany: 01 Lis 2009, 10:34; 
 Temat postu:
Albo te akumulatory są jakieś felerne,albo gdzieś ucieka ci prąd.


Góra
  
 
 
 Post #303835 Wysłany: 01 Lis 2009, 14:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim
Rejestracja: 12 Paź 2009,
Posty: 137
Ja dziś również miałem niespodziankę z akumulatorem. Przy temperaturze poniżej 0 nawet nie drgnie;/ Rozwiązaniem tego problemu jest wyciąganie go do domu na noc lub zakup ocieplacza na akumulator.

_________________
Im wolniej jedziesz tym dłużej na ciebie patrzą;)

Moja kropka:
http://fiatpunto.com.pl/topic19322.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #303839 Wysłany: 01 Lis 2009, 15:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Nie wiem czy ten ocieplacz to dobre rozwiazanie no chyba ze bedziesz go zdejmowac z rana i zakladac wieczorem bo jazda ciągła z ocieplaczem ma tez swoje minusy takie jak dłuższe nagrzewanie sie aku bo taki kocyk skutecznie go izoluje.
Predzej obstawiałbym uciekający prad bądź problemy z ładowaniem.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #303882 Wysłany: 01 Lis 2009, 17:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Dziś też zrobiłem z 40km, zobaczymy czy odpali jutro rano... Noc zapowiada się -3* -5*.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #303887 Wysłany: 01 Lis 2009, 17:55; 
 Temat postu:
Offline
Szaman
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 5567
Pomógł: 34
kurcze na moje to bedzie ci gdzies uciekac... albo kijowy aku masz (jaki masz?)

ja mam u siebi banera w zesłzym roku bylo -10/-11 i odpalił od strzała...

wiec jak masz nowy.... to bankowo ci coś pobiera

_________________
NISSAN JUKE 1.2 N-CONNECTA+SSGrande 1.3 MJet Dynamic '07/'08 / Grande 1.4 360* '07/'08 / ex PUNTO 1.1 SX '97/'98
Image

Image
Gadzety reklamowe, Koszulki, Kubki, Wizytówki, Ulotki, Kalendarze, Banery Reklamowe i inne..

OFICJALNE GADZETY FFP do nabycia bezposrednio na forum:
Ramki pod tablice, LEPKI FFP i Regionalne
KALENDARZE FORUMOWE 2016


Góra
 Profil  
 
 
 Post #303908 Wysłany: 01 Lis 2009, 19:04; 
 Temat postu:
Puntez możesz na noc odłączyć aku i bedzie wiadomo czy ucieka.


Góra
  
 
 
 Post #304487 Wysłany: 03 Lis 2009, 10:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
mam pytanko,na odłączonych klemach od aku ładowanie mam 11.8-11.7,problem tkwi w tym że nie wiem ile dokładnie powinno być.powiem że róznica w napieciu na aku przy odpalonym silniku i nie,wynosi nie cały 1V mógłbym ktoś mi podać wartości jakie powinny być? punto mk1 1.1 sx

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304523 Wysłany: 03 Lis 2009, 12:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009,
Posty: 243
miałem podobnie i...elektryk sprawdził mocowanie masy do nadwozia-częsty problem,akurat było ok,i napięcie przy naładowanym aku nie moze spaść na nim poniżej 10 V w momencie rozruchu, u mnie było to 8V,jeżeli tak jest to przyczyną moze być rozrusznik-zużycie,opory,,,,,,,ładowanie musi być wyższe niż V uzyskiwany,czyli prąd z aku to nominalnie 12 V a w czasie ładowania(praca na wolnych obrotach) powinno pokazywać na mierniku ok 14V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304543 Wysłany: 03 Lis 2009, 13:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
no i niestesty alternator pękł,wydaje mi się że to jest przyczyna moich problemów,altek już do mnie jedzie i tak był do wymiany,jak wymiana nie pomoże będe szukał dalej

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304586 Wysłany: 03 Lis 2009, 16:28; 
 Temat postu: Re: Nie odpala jak temperatura jest na minusie
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: EPA
Rejestracja: 12 Kwi 2008,
Posty: 87
Puntez napisał(a):
Witam, otóż mam taki problem, wczoraj jeździłem z 40 km, samochód został na noc w temp -3* próbuje rano odpalić... i akumulator padł. Zawsze tak jest przy niższych temperaturach :/ Akumulator mam nowy, z resztą z poprzednim działo się tak samo. Co można z tym zrobić?


A alarm posiadasz? w AXie tak miałem, że syrena od alarmu miała swój "akumulatorek" (gdy złodziej odpina aku to alarm wyje dalej), który cały czas pobierał prąd i rozładowywał mi aku...

_________________
1.9 JTD 2000r.
Miliony ludzi marzą o nieśmiertelności: to ci sami ludzie, którzy nie wiedzą co ze sobą zrobić w deszczowe niedzielne popołudnie.

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304641 Wysłany: 03 Lis 2009, 19:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Alarm mi nie działa :) :/ Póki co mi odpala teraz rano. Ale znów mam taki problem, że jak mi zamarzną zamki i drzwi to nie mogę przekręcić kluczyka w zamku, a jak przekręcę to drzwi są zamarznięte i się nie chcą otworzyć...Heh


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304673 Wysłany: 03 Lis 2009, 20:41; 
 Temat postu:
Psiknij wd do zamka u mnie pomogło,a uszczelki posmaruj specjalnym środkiem, można go kupić w marketach.


Góra
  
 
 
 Post #305395 Wysłany: 05 Lis 2009, 16:32; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 28 Lut 2008,
Posty: 30
albo posmaruj zwykłą wazeliną techniczna, sprawdzone,działa :wink:

a propo tematu. Mam podobnie, tzn kupiłem akumlator 3miesiace temu i od miesiąca się albo coś mi go rozładowywuje. Podjechałem do mechanika i stwierdził,że alternator nie ładuje wystarczająco akumulatora. Sprawdził na klemach przy włączonych światłach i radiu i nawiewie i wyszło ok 13,9 ~ 13,8 co ponoć jest za mało. Po podłączeniu 'nowego' regenerowanego altka ładowanie było dalej takie samo więc mi go nie zamontował na stałe tylko zalecił zakup nowego twierdząc,że to musi być wina alternatora.

Sam zrobiłem jeszcze inna próbę i odpaliłem normalnie auto, po czym odłączyłem klemy od akumulatora i wsio działało więc czy to oby na pewno alternator?? :?

Dodam, że auto stosunkowo mało km dziennie robi bo ok 15. Co więcej zauważyłem, że jakiś miesiąc temu siadła mi kontrolka na tablicy (może to ona robi jakieś spięcie?)

za wszystkie odpowiedzi i sugestie z góry dziekuje;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #305461 Wysłany: 05 Lis 2009, 19:59; 
 Temat postu:
Nie wydaje mi się,że to wina alternatora po prostu aku jest nie doładowane,jest zima robisz mało km podłącz go co jakiś czas do ładowania na noc i zobacz co się będzie działo.Sprawdź jeszcze czy może w aku nie ma za mało wody.


Góra
  
 
 
 Post #305503 Wysłany: 05 Lis 2009, 21:38; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 28 Lut 2008,
Posty: 30
No właśnie też mi się ta diagnoza niepodoba skoro na chodzie po odłączeniu klem auto normalnie chodziło.
Stan wody w aku jest wporządku, cele są zanurzone.
A ta przepalona kontrolka na tablicy? Jutro postaram się ją wymienić ale czy ona w jakiś sposób może robić spięcie przy wyłączonym silniku?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #305550 Wysłany: 05 Lis 2009, 23:10; 
 Temat postu:
Nie wydaje mi się żeby tu kontrolka miała jakieś powiązania,po prostu się przepaliła.Podładuj aku i zobaczysz.


Góra
  
 
 
 Post #305558 Wysłany: 05 Lis 2009, 23:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Przez kontrolkę idzie prąd wzbudzenia alternatora.
Kontrolka spalona = brak prądu wzbudzenia = brak ładowania.

A odłączanie klem na pracującym silniku to świetny sposób na uszkodzenie alternatora.
Zdziwię się jeśli diody to wytrzymały :E

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #305596 Wysłany: 06 Lis 2009, 01:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 28 Lut 2008,
Posty: 30
odłączenie klem na pracujacym silniku to pomysł elektromechanika przy, którym to zrobiłem. Nie znam sie na tym, a mechanik chyba juz powinien więc robiłem co mi kazał :P i niechodził on długo, 10s.
Ale będe wiedział na przyszłość dzięki :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306097 Wysłany: 08 Lis 2009, 10:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Jutro sprawdzę miernikiem to co trzeba. Tylko mam pytanie co mam zmierzyć i w jakich warunkach? Bo za bardzo nie znam się na tym. Gdzie mam podłączać kable? Przy zapalonym silniku, na postoju? Jak ładuje alternator? Obciążenie przy światłach on/off? Byłbym bardzo wdzięczny gdyby mi ktoś napisał co mam zmierzyć, żeby później podać tutaj wartości do sprawdzenia czy są dobre i czy nic nie podkrada prądu, czy alternator dobrze ładuje.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306141 Wysłany: 08 Lis 2009, 13:43; 
 Temat postu:
Podłącz miernik na wyłączonym samochodzie,a potem odpal i podłącz jeszcze raz.Przy odpalonym powinno być koło 14V


Góra
  
 
 
 Post #315312 Wysłany: 08 Gru 2009, 12:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jakubowice/koło Krakowa
Rejestracja: 21 Lip 2008,
Posty: 119
A czy przypadkiem nie posiadasz w samochodzie radioodtwarzacza firmy Alpine ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317194 Wysłany: 14 Gru 2009, 19:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
pamoie zobaczcie czy prądzik nie ucieka przez zwarcie odepnijcie kleme ujemną na wyłączonym autku oczywiście i podepnijcie miernik wszereg czyli jeden kabel miernika do słupka aku a drugi do klemy przełączony na pomiar omów powinien pokazywac 0,7 tak pokazuje norma.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO